Antropologia Sinbolikoa26331
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Gizarte Antropologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26331
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Ikasgai honen zeregina aztertzea da gizarte antropologiak nola definitu eta analizatzen duen sinbolismoa. Izan ere, diziplina honetan gai nagusienetako bat izan da sinbolismoa eta historian zehar ekarpen esanguratsuak eman dira antropologiatik sinbolismoa zer den eta nola funtzionatzen duen planteatu ahal izateko. Horrela, fokatze teoriko eta etnografia zehatzen bitartez hainbat gizartetan sinboloek dituzten esanahi eta erabilpen landuko dira.
HELBURU OROKORRAK:
• Ikasleek antropologia sinbolikoa ezagutzea;
• Gai, kontzeptu eta autore esanguratsuenak identifikatzea;
• Sistema sinbolikoaren bidez errealitate soziokulturala aztertzea.
HELBURU ESPEZIFIKOAK:
• Testuinguru soziokultural jakin batean eraikitzen diren esanahien sistemak eta sistema estrukturalekin duten harremanak ulertzea;
• Kultura, gizarte eta testuinguru historiko desberdinetan sinbolo eta erritualen garrantziaz hausnartzea;
• Antropologia sinbolikoaren ekarpenak ikerketa etnografikoen bidez aztertzea.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
GAITASUNAK
1. Sistema sinbolikoen konplexutasuna eta garrantziaz jabetzea gizarte antolaketaren azterketarako.
2. Antropologia sinbolikoaren nondik norakoak ezagutzea eta diziplinaren bilakaeraren baitan kokatzea.
3. Autore esanguratsuen ekarpenak identifikatu, eta lantzea eta berauen ekarpenak beste autoreenekin lotu, konparatu eta aztertzea.
4. Esparru sinbolikoaren azterketek gizarte zientzietara dakartzaten ikuskerak bereganatzea, modu kritikoan.
5. Irizpide kritikoa lantzea: testu zein bestelako euskarrien gaineko iruzkin kritiko eta informatuak ekoiztea.
6. Testu antropologiko klasiko zein berriak ahoz zein idatziz modu argi, ordenatu eta zehatzean azaltzea, terminologia antropologikoa eta hizkera egokia erabiliz.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Programa 4 bloke tematikoez osatuta dago, ondorengo eskemak azaltzen duen bezala:
(I) ANTROPOLOGIA SINBOLIKOAREN SARRERA: KORRONTEAK, EGILEAK ETA LANAK
(II)ERRITUEN UNIBERTSO SINBOLIKOA ETA GIZARTE ANTOLAKUNTZA
(III) SINBOLOEN DIMENTSIO MATERIALA
(IV) SINBOLISMOA ETA POLITIKO, IDENTITATE ETA GENERO SISTEMAK
MetodologiaToggle Navigation
Metodologiak saio magistralak eta ariketa praktikoak uztartzen ditu.
Derrigorrezko irakurgaiak landuko ditugu, baita bibliografia osagarria ere. Egelan eskuragarriak izango dira, eta haien aurkezpena eta dinamizazioa klase kideen artean banatuko dira.
Ikasleek lana taldeka zein bakarka egingo dute eta lan hauek klasean ere aurkeztuko dituzte.
Ariketa bibliografiko eta etnografikoak ahoz aurkezteaz gain, ikasleek idatzizko lanak prestatu eta entregatuko dituzte, iturriak modu egokian aipatuz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 10
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
- Banakako lanak (%): 50
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Klaseetera etortzen ez direnentzat
a. Derrigorrezko bibliografian aipatzn den monografiko bati buruzko 4 orriko iruzkina (Times New Roman 12). Azterketa egunean ekarri behar da.
b. Azterketa idatzia. 4 galderak, aukeratzeko 3.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdian bezalaxe.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Egela.
Klasean landu beharreko derrigorrezko irakurgaiak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
BATESON G. (1990) Naven: estudio de los problemas sugeridos por una visión compuesta de la cultura de una tribu de Nueva Guinea obtenida desde tres puntos de vista, Madrid, Jucar
DOUGLAS, M. (1973) Pureza y peligro, Madrid, Siglo XXI.
GEERTZ, C. (1988) La interpretación de las cultura, Barcelona, Gedisa
LEACH, E. (1985) Cultura y comunicación, Madrid, Siglo XXI.
SPERBER D. (1978) El simbolismo en general, Barcelona, Anthropos
TURNER, V. (1988) El proceso ritual, Madrid, Taurus.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Bordieu, Pierre, 1985 (1982). “Ritos de institución”, ¿Qué significa hablar Economía de los intercambios lingüísticos: 78-86. Madrid: Akal.
Cátedra, María. 1989. La vida y el mundo de los Vaqueiros de Alzada, Madrid: CIS.
Caro Baroja, Julio. 1988 (1961). Las brujas y su mundo. Madrid: Alianza.
Chevalier J. & Gheerbrant, A. 1984. Diccionario de los símbolos. Barcelona: Herder.
Del Valle, Teresa. 1988. Korrika. Rituales de la lengua en el espacio. Anthropos: Barcelona.
Descola, Philippe. 2005. Las lanzas del crepúsculo. Argentina: FCE.
Douglas, Mary. 1978. Símbolos naturales. Madrid: Alianza.
Douglass William. 1973. Muerte en Murélaga. El contexto de la muerte en el País Vasco. Barcelona: Seix-Barral.
Evans-Pritchard E. 1976 (1937). Brujería, magia y oráculo entre los Azande. Barcelona: Anagrama.
Favret-Saada, Jeanne. 1989 (1977). Deadly words. Witchcraft in the Bocage, Cambridge: Cambridge University Press.
Gluckman, Max; Douglas, Mary y Horton, Robin. 1988 (1944). Ciencia y brujería, Barcelona: Anagrama.
Harris, Marvin. 2011. Vacas, cerdos, guerras y brujas. Madrid: Alianza.
Hertz, Robert. 1990 (1909). La muerte y la mano derecha. Madrid: Alianza.
Izard M. y Smith P. 1989. La función simbólica. Gijón: Júcar.
Jimeno Salvatierra, Pilar. 2006. La creación de Cultura: Signos, símbolos, antropología y antropólogos. Madrid: Servicio de Publicaciones de la Universidad Autónoma de Madrid.
Lakoff G. y Johnson M. 1991. Metáforas de la vida cotidiana. Madrid: Cátedra.
Lévi-Strauss, Claude. 1985. El pensamiento salvaje. México: FCE.
Lévi-Strauss, Claude. 1987 (1958). Antropología estructural. Barcelona: Paidós.
Rapapport, Roy. 1985. Cerdos para nuestros antepasados. México: S. XXI.
Segalen, Martine. 2005. Ritos y rituales contemporáneos. Madrid.
Turner, Victor. 1999 (1967). La selva de los símbolos. Madrid: S. XXI.
Zulaika, Joseba. 1989. Violencia vasca. Metáfora y sacramento. Madrid: Nerea.
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-26 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
27-36 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
27-36 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-21 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
22-24 | 09:00-11:00 (3) | 11:00-13:00 (4) | |||
25-28 | 09:00-11:00 (5) | ||||
29-30 | 09:00-11:00 (6) | 11:00-13:00 (7) | |||
31-36 | 09:00-11:00 (8) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (4)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (5)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (6)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (7)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (8)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
25-28 | 11:00-13:00 (1) | ||||
31-36 | 11:00-13:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
- 3.11 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)