XSLaren edukia

Lege Arloko Lanak eta Dokumentuak Prestatzeko Teknikak26181

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea
Titulazioa
Zuzenbideko Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
26181

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2020
Gelako p.2035
Ordenagailuko p.2035

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honen bidez ikasleak Zuzenbidean jarduteko tresnak erabiltzen ikasiko du. Etorkizunean aurkituko dituen arazo juridikoak konpontzeko dokumentazio juridiko mota guztiak ezagutu eta erabiliko ditu.

Horrela, lan eta ekerketa juridikoak zehazki egiteko honako dokumentu hauek landuko ditu ikasleak: Kontratu pribatuak, administrazio-dokumentuak, txosten juridikoak, inprimakiak, idatzi juridiko-prozesalak eta abar.

Beharko duen dokumentazioa aurkitzeko beharrezkoak diren sistemak ulertzeko elementuak ere erakutsiko zaizkio ikasleari ikasgai honetan.

Iturri juridiko asko dagoenez gero, era, edukia edo helburua kontuan hartuak, ikasleak haien arteko bereiztasunak ezagutzeko tresnak hartu beharko ditu ere, bere etorkizuneko jardunean egokia den iturritik jasotzeko beharko duen dokumentazioa.

Gaur egun, betiko eskuliburuz, legislazio-bildumaz, eta jurisprudentzia-bildumaz gain tresna digital berrietan sakontzeko beharretan gaude informazioa lortzeko eta berreskuratzeko, eta horrela honako tresna hauek ere erabiliko dituzte gure ikasleek: interneteko bilatzaileak, atari juridikoak eta datu-baseak.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1.- Testu eta dokumentu juridikoak sortzeko teknikak ezagutzea, dauden arau teknikoak oinarritzat hartuz.

2.- Testu eta dokumentu juridikoak sortzeko erabiltzen ditugun prozesuak ezagutzea, testu horien analisi, irtenbide-bilaketa eta testuen idazkera zuzenaren bidez.

3.- Testu eta dokumentu juridikoak idazten ikastea, ezagutzen ditugun gomendioak jarraituz, eta eztabaida erabiliz.

4.- Banakakoen arteko interes-gatazkak arautzeko orduan Zuzenbideak daukan garrantzia ulertzea, eta baita Zuzenbidearen erabilera eta bere hedadura ikustea.

5.- Zuzenbideak arautzen dituen hainbat arlotako ekintza sozialen garapena ulertzeko eta ebaluatzeko tresnak ematea.

6.- Ikaslea bultzatzea gaurko Zuzenbidean eta hizkuntza juridikoan ager daitezkeen akatsak aurkitzera.

7.-Zuzenbidearen laguntza behar duten eguneroko egoerak gestionatzen ikastea.

8.- Ikerkuntzarako metodologia , kontratu pribatuak, administrazio-agiriak, txosten juridikoak, juridiko prozesal-idatziak eta beste zenbait dikumetu lantzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.Gaia.- Lengoaia juridikoa. Lengoaia juridikoaren ezaugarriak. Lengoaia juridikoaren anbiguotasuna: 1) Hizkera natural eta juridikoaren arteko ezberdintasunak. 2) Termino juridikoen definiziorik eza.

Hizkera juridikoen iturri motak: 1) Lege testuak. 2) Jurisprudentzia- dokumentuak. 3) Doktrina-dokumentuak. 4) Kontratu-dokumentuak eta borondatea deklaratzeko dokumentuak. 5) Erregistro-dokumentuak



2.Gaia- Lengoaia juridiko-dokumentala. Dokumentuen informatizazioa: Datu baseak eta Interneteko dokumentazio juridikoa. Terminologia: kontzeptuak eta terminoak. Thesaurus juridikoak. Argibideak. Normalizazioa. Link-ekin dauden arazoak epaietan, artikuluetan, etab.



3.Gaia- Testu juridikoak lantzea. Testu juridikoen sorrera. Arauen orokortasuna. Argitasuna. Gomendioak



4.Gaia- Dokumentazio juridikoa lortzea. Erregistroak. Artxibo historikoak. Etab.



5.Gaia.- Legegintzako dokumentuak. Motak. Testu arauemaileen egitura. Azalpenezko atala: hitzaurreak edo zioen azalpenak. Xedapenak: zati sistematikoa, xedapen gehigarriak, indargabetzaileak, iragankorrak eta azken xedapenak. Eranskinak.



6.Gaia.- Agiri judizialak. Xedapen judizialak: Probidentziak, Autoak, Epaiak, Epaien egitura. Publikazioa. Demandak



7.Gaia.- Doktrina juridikoa. Zuzenbidearen adarrak. Doktrina juridikoaren balioa.UNESCO kodeak. Editorialak. Aldizkariak.



8.Gaia.- Inprimakiak. Testu ereduak: Kontratuak. Aktak. Itunak. Irizpenak



9.Gaia.- Dokumentazio juridiko administratiboa. Administrazioaren dokumentua. Kontzeptua. Motak. Publizitatea.



10.Gaia.- Europar Batasunaren Dokumentazioa. Ezaugarriak. Barruko ordenamenduarekiko harremanak. Motak. EEAA ( Europako Erkidegoen Aldizkari Ofiziala) (DOCE). CURIA (Europar Batasunaren Justizia Auzitegia)



11.Gaia.- Ikerketa juridikoa: material-bilaketa, lan-aurkezpena eta idazkera, etab. Testu zientifikoak egiteko arau teknikoak. Zuzenbidea aipatzeko teknikak eta arauak: doktrina, Zuzenbide arauemailea eta Jurisprudentziaren Zuzenbidea



12.Gaia.- Deontologia profesionala. Gaitasun profesionala. Konfidentzialtasuna. Interes- gatazkak eta bateraezintasunak.



13.Gaia.- Abokatutzaren Estatutua



14.Gaia.- GAL-Graduko Azken Lana. Araudia. Bere sorrera. Ebaluazioa



15.Oratoria praktiko - estrategiak. Idatzita prestatuta dagoen azalpena eraginkortasunez transmititzea. Argudiatzea. Froga. Ondorioak.

MetodologiaToggle Navigation

Liburutegi fisiko eta birtualak erabiliko ditugu.

eGela

Irakasteko metodoa:

• Ikasgeletan egongo diren klaseak teoriko eta praktikoak izango dira.

• Klaseetan sortzen diren galderak eta arazoak konpontzeko ikasleen parte-hartzea bultzatuko da, gaiak eta kontzeptuak ulertzeko asmoz

• Arautuak dauden hainbat gai eta Jurisprudentziak sortutako gai batzuen analisiak landuko dituzte ikasleek.

• Zuzenbidearen oinarrizko dokumentu batzuk eta baita Auzitegiek emandako epaiak emango zaizkie ikasleei.

• “eGela” plataforma erabiliko dugu materiala pasatzeko

Saiatuko gara ere euskara dauden baliabide guztiak ezagutzea

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 60
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Klasera etortzea, parte-hartzea, etab. (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluatzeko irizpideak :

Ikasleak ebaluatzeko honako alderdi hauek kontutan hartuko dira:



I.KALITATE ZIENTIFIKORAKO GAITASUNA:

Zuzenbidearen iturriak ezagutzen eta interpretatzen ditu. Kontzeptuak menperatzen ditu. Aukerak sortzen ditu eta proposamenak arrazoitu egiten ditu.



1.- KALITATEZKO AZALPENERAKO GAITASUNA:

a) Idatzizko komunikazioan honako ekintza hauek aintzat hartuko dira:

.- Idazkera zuzena, argia eta zehatza.

.- Aurkezpena eta egitura.

.- Edukia osoa izan behar da.

.- Arrazoibide kritikoa, konponbide alternatiboak eskaintzeko sormena eta kontzeptu eta termino juridikoak azaltzeko era.

.- Dokumentazio egokia topatzea, guk emandako testuez gain.

b) Ahozko komunikazioan:

.- Parte-hartze eraginkorra klaseetan, tutoretzetan eta lanen aurkezpen eta defentsetan.

.- Azalpen ordenatua, argia eta zehatza.

.- Ondo transmititzen ditu iritziak, ideiak, txostenak, eta ondorioak. .-

.- Kontzeptuak era egokian erabiltzen ditu. Arrazoibide kritikoa, beste konponbideak eskaintzeko sormena eta kontzeptu eta termino juridikoak azaltzeko era.

.- Auto-kontrola. Plangintza. Koherentzia eta interakzioa. Intonazioa, soinu-bolumena, hitz-jarioa. Ahoskera. Hitz egokiak aukeratzea, etab.



2. EZTABAIDARAKO GAITASUNA ETA NORBERAREN ARGUMENTUEN DEFENTSA:

.- Arazoen identifikazioa eta sakontasuna emandako argumentuetan.

.- Arrazoibide kritikoa.

.- Abstrakzioa egiteko, jeneralizatzeko eta hipotesiak sortzeko gaitasuna.

.- Irakaslearen galderei egoki erantzutea.





EBALUAZIO-FITXA: BALORAZIOA

ABIZENAK.…………………………………………….………IZENA ……………………



1.- Klasera etortzea, parte-hartzea, etab.: %10



2.- Lan Taldeak: %30

2.1.-Kalitatea:

2.2.-Aurkezpena:

2.3.-Ahozko azalpena:

2.4.-Defentsa/Argumentazioa:

2.5.-Idatzizko aurkezpena:



3.- Bakarkako lanak: %60

3.1.-Kalitatea:

3.2.-Argumentazioa:

3.3.-Idatzizko aurkezpena:



Eguneroko ebaluazioa gainditzen ez duten ikasleek, kurtso amaieran froga teoriko, lau galderak erantzunez, eta froga praktiko bat egin beharko dituzte.

Ikus-entzunezko tresnak erabiliko direnen artean, honako hauek ditugu: bideoak, bideokonferentziak, internet, liburutegi fisiko eta birtualak, eta dokumentazioari buruzko eta agiriei buruzko baliabide guztiak.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdia gainditzen ez duten ikasleek ezohiko deialdian aurkeztu beharko dira, eta honetan idatzizko edota ahozko froga gainditu beharko dute.



Froga honetan irakasgaiaren gai-zerrendan agertzen diren galdera batzuk zuzen erantzun beharko dituzte.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-"eGela” plataforma erabiliko dugu materiala pasatzeko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALCARAZ, E..-HUGUES, B., (2002), El español jurídico, Ariel.

ALCINA FRANCH, J., Aprender a investigar. Métodos de trabajo para la redacción de tesis doctorales (Humanidades y Ciencias Sociales). Compañía Literaria. Madril, 1994.

ALVARO, C., Representación del lenguaje jurídico a través de un lenguaje documental: el tesauro jurídico. III Encuentro sobre informática en las Facultades de Derecho. Universidad Pontificia de Comillas, Madril, 1989, 63-77 or.

ALVITE DÍEZ, M.L., “Evolución de las bases de datos jurídicas en España”. Anales de documentación, 7, 2004, 7-27 or.

ÁLVARO BERMEJO, C., “La documentación jurídica en España. Pasado, presente y futuro”. El profesional de la información, 12 lib., 5 zk.,2003, 411-415 or.

BAYO DELGADO, J.(Coord.), Lenguaje Forense, Consejo General del Poder Judicial, Madril, 2000.

COSTA CARRILLO, C., Introducción a la Informática documental. Fundamentos teóricos, prácticos y jurídicos, Argit. Síntesis, Madril,1993.

CRUZ MUNDET, J.R.-MIKELARENA PEÑA, F., Información y Documentación administrativa, Tecnos, Madril, 1998.

ECO, U., Cómo se hace una tesis. Técnicas y procedimientos de investigación, estudio y escritura. Trad. de L. Baranda y A. Clavería Ibáñez, Gedisa, Bartzelona, 1994.

ESTIVILL, A.-URBANO, C., “Cómo citar recursos electrónicos”. Information World en Español,6 lib., 9 zk., septiembre de 1997, 16-26 or.

GARCÍA DE LA FUENTE, O. (1994), Metodología de la investigación científica. Cómo hacer una tesis en la era de la informática, CEES, Madril.

GARCÍA RAMÍREZ, J., Estrategia de oratoria práctica para abogados, Colex, Madril, 2006.

GUÍA práctica para la elaboración de un trabajo científico. Coordinador Antonio Carreras Panchon. Salamanca: Universidad, 1994.

HERNANDO DE LARRAMENDI, M., Propuesta de estructuración y clasificación del léxico jurídico para su enseñanza, Bartzelona, 2001. www.ub.es/filhis/culturele/larramen.html - n

LÓPEZ DE SANCHO, J.L.-NIETO MORENO, E., El lenguaje forense. Análisis pragmático del acto comunicativo judicial, en Bayo Delgado (Coord.), 2000. 76-116 or.

MACÍA, M., Manual de Documentación Jurídica, Síntesis argit. , Madril, 1998.

MACIÁ, M., La Documentación de la Unión Europea, Síntesis, D.L., Madril, 1996.

MACÍAS GONZÁLEZ, J., Documentación jurídica en Internet. En La INFORMACIÓN especializada en Internet: directorio de recursos de interés académico y profesional. Coordinación Ángeles MALDONADO MARTÍNEZ y Luis RODRÍGUEZ YUNTA. 2. argit. Zuzendua eta handiagotua, CSIC, Madril, 2006, 337-342 or.

MANUAL de documentación jurídica. Argit. Mateo Maciák. Madril, Síntesis, 2002.

MIGUEL, E., El texto jurídico-administrativo: Análisis de una orden ministerial, Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, 4, 2000, http://www.ucm.es/info/circulo/no4/demiguel.htm.-n

PAEZ MAÑÁ, J., Bases de datos jurídicos, CINDOC, Madril, 1994.

RODRIGUEZ ACHUTEGUI, E., El lenguaje de la sentencia y la exigencia de Hechos Probados en el orden jurisdiccional civil y contencioso-administrativo, 2005, http://juecesdemocracia.es/publicaciones/revista/articulosinteres/articulosInteres2.asp?txtBuscar=2005&buscarEn=ArticulosInteres.a%Flo&btnEnviar=Ver -n

SIERRA BRAVO, R., Tesis doctorales y trabajos de investigación científica. 3. argit. Zuzendua eta handiagotua, Paraninfo, Madril, 1994.

SORIANO Cómo se escribe una tesis, Berenice Manuales, 2008.

UMBERTO ECO Cómo se hace una tesis, Gedisa, 1977.

VÁZQUEZ, G., Discurso académico en la Unión Europea. 3 lib.. eta 1 CD: guía didáctica del discurso académico escrito, El discurso académico oral y actividades para la escritura académica, Madril, 2005.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Aranzadi: http://www.ehu.eus/es/group/biblioteka/cdromz2.
CENDOJ:http://www.poderjudicial.es/search/indexAN.jsp.
Dialnet:http://dialnet.unirioja.es/.
La Ley digital: http://laleydigital.laley.es/Content/Inicio.aspx?params=H4sIAAAAAAAEAO29B2AcSZYlJi9tynt_SvVK1-B0oQiAYBMk2JBAEOzBiM3mkuwdaUcjKasqgcplVmVdZhZAzO2dvPfee--999577733ujudTif33_8_XGZkAWz2zkrayZ4hgKrIHz9-fB8_IormeLWqq8t89tnezu79nU93D3Z379_7fwAZFaTiFwAAAA==WKE.
Tirant On line: http://www.tirantonline.com/login.do?user=EHU&password=paisvasco.

Aldizkariak

ESPAINAKO ZUZENBIDEA
http://noticias.juridicas.com/ : Legislación, Doctrina y Jurisprudencia
http://www.mju.es/mrnotariado.htm : Ministerio de Justicia
http://civil.udg.edu/pagina : Página Jurídica de Derecho Español e Hispanoamericano
www.indret.com : Revista para el análisis del Derecho.
http://www.derechocivilvalenciano.com Revista de Derecho Privado
http://www.derecho-aragones.net : Revista Derecho Privado Aragonés
http://www.notariado.org/ : Consejo General del Notariado
http://rajyl.insde.es/ : Real Academia de Jurisprudencia y Legislación.

Web helbideak

http://www.justizia.net/JustiziaNet/biblioteca/modelos-para-abogados
http://www.justizia.net/JustiziaNet/biblioteca/modelos-para-abogados?tipo=1290683733635&ie=si
http://www.deusto.es/servlet/Satellite/Page/1116406939791/_eusk/%231116406939670%231116406939774%231116406939791/UniversidadDeusto/Page/PaginaCollTemplate

Derecho español
http://www.poderjudicial.es/tribunalsupremo : Tribunal Supremo
http://www.tribunalconstitucional.es/ : Tribunal Constitucional
http://www.avd-zea.com : Academia Vasca del Derecho
www.boe.es : Boletín Oficial del Estado
http://www.congreso.es/ : Congreso
www.todalaley.es : Legislación
www.derecho.com : Legislación

Derecho Europeo
http://cmiskp.echr.cor.int/tkp197/search.asp?skin=hudoc-fr -Base de Datos del Tribunal Europeo de Derechos Humanos
http://curia.europa.eu/jcms/j_6/ : Jurisprudencia UE
http://www.successions-europe.es
http://europa.eu// - Europa
http://europa.eu/index_es.htm - Portal Oficial de la UE
http://europa.eu.int/eur-lex/es/oj/ -Diario Oficial de la UE
http://www.boe.es/g/es/boletines/boletines.ph.p -Enlaces a UE del MIR
http://www.cde.ua.es/ -Centro de Documentación Europea
http://eur-lex.europa.eu/es/index.htm -EUR-lex, derecho de la UE
http://europa.eu.int/spain/ -Representación de la Comisión en España
http://www.es.ue.org/ -Representación Permanente de España ante la UE
http://www.hablamosdeeuropa.es -Secretaría de Estado para la UE (MAE)
www.unidroit.org -Instituto Internacional para la unificación del Derecho Privado
www.hcch.nl - Conferencia de la Haya de Derecho Internacional Privado
http://www.idi.iil.org/idiF/resolutionsF/2005 -Informe del Instituto de Derecho Internacional sobre “Las diferencias culturales y el orden público en Derecho Internacional privado de la Familia”, 2005
http://www.eurosur.org - Eurosur
http://www.coe.int/t/legal_affairs/legal_cooperation/family_law_and_children%27s_rights/conferences -Consejo de Europa

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

Ikasgela(k)

  • eAULA 1.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
  • eAULA 1.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-10

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

Ikasgela(k)

  • eAULA 1.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
  • eAULA 1.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-15

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

Ikasgela(k)

  • eAULA 1.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
  • eAULA 1.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)