Gaia

XSLaren edukia

Nazioa eta Komunikazioa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Nazioen eraikuntza zein deseraikuntza prozesuetan komunikazioak duen garrantzia azpimarratu nahi da irakasgai honetan; bai eta harreman hori aztertzeko baliabideak eskaini, bereziki Europako testuinguruan.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
AMEZAGA ALBIZU, JOSUEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaIkus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitateajosu.amezaga@ehu.eus
GARAI ARTETXE, ESTITXUEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaIkus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitateaestitxu.garai@ehu.eus
ROJO LABAIEN, EKAINEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaIkus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitateaekain.rojo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Europako nazio-identitateen eraikuntzan komunikazio-sistemek duten garrantziaz jabetzea.25.0 %
Nazio-marken eraketan parte-hartzen duten osagai teoriko eta operatiboak bereiztea (nation branding-a).25.0 %
Europako nazioen testuinguruan (estatu gabeak barne) hedabideak, kirola eta identitate kolektiboen sorkuntza harremanetan jartzea.25.0 %
Komunikazioaren joera eta erabilera berriek prozesu politikoetan duten garrantzia ezagutzea, Euskal Herrian zein Europako beste toki batzuetan.25.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala2537.562.5
Mintegia12.518.831.2
Gelako p.12.518.831.2

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpen teorikoak24.048 %
Irakurketak35.00 %
Jarduera gainbegiratuak40.00 %
Kasu praktikoen ebazpena26.052 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea40.0 % 60.0 %
Portafolioa40.0 % 60.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

EHUko araudiaren arabera (Unibertsitateko masterretako ikasleen jarraitzeko arauak, 2. artikulua) ikasleak lau deialdi izango ditu irakasgai bakoitzean, ikasture bakoitzena bi alegia. Lehen deialdia ohiko deialdia izango da, eta gainontzekoak ez ohikoak.



Ikasleak uko egin ahal izango dio deialdi bakoitzari. Ukoa idatziz adierazi beharko dio dagokion irakasleari, irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen. Uko eginez gero, deialdia ez da kontuan hartuko.



Ohiko deialdian bi oinarri izango ditu ebaluazioak: bertaratzea eta parte-hartzea; eta portafolioa.



BERTARATZEA ETA PARTE HARTZEA



Ikasleak ikastaroko jardueretan izan duen partehartzea baloratuko da: saio presentzialetara etorri izana, plataforma birtualeko jardueretan (foroak, materialen erabilera) parte hartu izana, agindutako ariketak egin izana, eta abar.



Irizpide honen arabera, kalifikazioaren % 40 lortuko da.



PORTAFOLIOA



Ikastaroko jardueretan egindako ariketa guztiak bilduko ditu portafolioak: lan idatziak, aurkezpenak, foroetako partehartzeak, e.a.



Portafolioan bi alderdi ebaluatuko dira:



-Ariketen edukiaren kalitatea: gogoetaren sakontasuna, koherentzia eta logika, oinarri teorikoa, sintesi ahalmena, eta abar.



-Ariketen aurkezpen formala: hizkuntzaren zuzentasun eta argitasuna, erabilitako baliabideen egokitasuna, egitekoak garaiz egitea, eta abar.



Irizpide honen arabera kalifikazioaren % 60 lortuko da, honela banatuta: kalitatea % 50; aurkezpen formala % 50.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ez ohiko deialdietan, ikaslelak ikastaroko portafolioa osatu beharko du. Jarduerak jadanik errepikatzerik ez dagoen kasuetan (adibidez foroetako ekarpenak, taldea jadanik desegin egin delako) irakasleak zeregin osagarriak ezarriko ditu, portafolioa osatzeko.



Portafolioa aurreko atalean azaldutako irizpideen arabera ebaluatua izango da. Ebaluazio honek kalifikazioaren % 100 osatuko du.

Irakasgai-zerrenda

1. Nazioa komunikaziozko egitate gisa.



Nazioaren eraketan komunikabideek izan duten eta duten garrantzia aztertzen duten teoria nagusien errepasoa.



2. Hedabideen bidezko estatu nazionalismo banala eta lurralde iruditeria



Masa komunikazioak, eta hedabideek zehazki, estatu nazioaren zerbitzura, imaginatutako komunitatea benetakotu egiten dute hiritarren aurrean. Eguneroko deiktikoen bidez lortzen dute hori funtsean.



3. Nation branding-aren kontzeptua eta teknikak naziorteko agertoki lehiakorrean



Herrialdeen nazioarteko irudia funtsezko elementua bihurtu da eragile ekonomiko, politiko eta kultural gisa. Marketing eta brandingaren alorreko ezagutzak landuko dira horretan sakontzeko

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Amezaga Albizu, J. (2017). Komunikazio espazioaren garrantzia naziogintzaren erronkaren aurrean. In Ezkerraberri Fundazioa (Arg.), Nola sortu espazio komunikatibo komuna Euskal Herrian? (or. 14–49). Iruñea: Ezkerraberri Fundazioa.







Billig, M. (1998) "El nacionalismo banal y la reproducción de la identidad nacional". Revista Mexicana de Sociología 60: 1, 37-57.







Calhoun, C. (1991). Indirect Relationships and Imagined Communities: Large Scale Integration and the Transformation of Every Day Life. In P. Bourdieu & J. Coleman (Arg.), Social Theory for a Changing Society (or. 95–121). Boulder, Colorado: Westview Press.



















Oinarrizko bibliografia

Anderson, Benedict. (1991) Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism. London eta New York: Verso.



Billig, M. (1995) Banal nationalism. Londres: SAGE Publications.



Castells, M. (2009). Communication Power. Oxford University Press, USA.



Dinnie, K. (2008). Nation branding: Concepts, issues, practice. Oxford, United Kingdom: Butterworth-Heinemann.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Anholt, S. (2007). Competitive identity: The new brand management for nations, cities and regions. Houndsmills, United Kingdom: Palgrave Macmillan.







Boyle, R. eta Haynes, R. (2009) Power Play: Sport, the Media and Popular Culture. Edinburgh: Edinburgh University Press.







Crolley, L. eta Hand, D. (2006) Football and European Identity: Historical narratives through the press. New York: Routledge.







Fan, Y. (2010). Branding the nation: Towards a better understanding. Place Branding and Public Diplomacy, 6(2), 97-108.







Kaneva, N. (2011). Nation branding: Toward an agenda of critical research. International Journal of Communication, 5, 117-141.







Rowe, D. (2004) Sport, culture and the media: The Unruly Trinity. Maidenhead (Ingalaterra): Open University Press.







Schlesinger, P. (1991). Media, State and Nation. London: SAGE.







Vélasco-Graciet H. (2005) ¿Les jeux de la frontière francoespagnole au Pays Basque dans le contexte européen¿. Espaces, populations, sociétés 2: 305-317.







Volcic, Z., & Andrejevic, M. (2011). Nation branding in the era of commercial nationalism. International Journal of Communication, 5, 598-618.

Aldizkariak

National Identities (https://www.tandfonline.com/toc/cnid20/current)







Identities (https://www.tandfonline.com/toc/gide20/current)







Sport in Society (https://www.tandfonline.com/loi/fcss20)







International Review for the Sociology of Sport (http://journals.sagepub.com/home/irs)







Place Branding and Public Diplomacy (https://www.springer.com/business+&+management/journal/41254)







Journal of Brand Management (https://www.springer.com/business+%26+management/journal/41262)

Estekak

.

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak