Gaia

XSLaren edukia

Teoriak eta Praktikak Kultur arteko Hezkuntzan

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Egunez egun globalizatuago dagon mundu honetan pertsonen mugimendu migratorioak ohikoagoak dira. Mugimendu hauek egoera konplexuak sortzen ditu erakunde politiko-administratiboentzat ez badakite honi aurre egin.

Hezkuntzaren arloan egoera hauek are eta argiagoak dira beste herri, kultura eta hizkuntza bat duten umeekin. Ondorioz, hezkuntza sisteman lan egiten dugunok behartuak gaude egoera honi erantzuna ematera, betiere ikuspuntu erreflexibo batetik. Ezagutza izan behar dugu aurrean daukagun erronkari aurre egiteko, sakonki aztertu behar dira arazoak eta hauei irtenbide bat aurkitu. Proposamen soziohezitzaileak sortzen diren oztopo horiek gainditu behar ditu eta ikasle immigrantearen behar eta arazoei egokitu.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
AGIRRE MIGUELEZ, AMAIAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaHezkuntzaren Teoria eta Historiaamaia.agirrem@ehu.eus
BILBAO URQUIDI, SAIOAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaHezkuntzaren Teoria eta Historiasaioa.bilbao@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Ser capaz de reflexionar e investigar en el ámbito de la educación intercultural20.0 %
Conocer las distintas respuestas socioeducativas frente a los retos de la educación intercultural en Europa.30.0 %
Profundizar en el conocimiento de los principales problemas de la educación con alumnado inmigrante en Euskadi y las prácticas actuales existentes 20.0 %
Elaborar propuestas socioeducativas que sirvan para mejorar el aprendizaje de lenguas por parte del alumnado inmigrante.30.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala154560
Mintegia10010
Gelako p.505

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azterketak, ebaluazio probak2.00 %
Bisita teknikoak5.00 %
Edukien azalpena eta eztabaida4.150 %
Elaboración de trabajo32.00 %
Eskola magistralak11.150 %
Gelako praktikak5.00 %
Irakurketak6.00 %
Mintegiak - taldeko lana10.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua0.0 % 70.0 %
Idatzizko azterketa (teoria)0.0 % 20.0 %
Lanen erakusketa, irakurketak...0.0 % 10.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

- Kurtso bukaeran ikasleek hausnarketak indibidualak eta amankomunatuak hezkuntza interkulturalari buruz jakin beharko dute



- Hezkuntza interkulturalean ikerketarako behar diren teknikak ikasleek ezagutu eta ikasi beharko dituzte kurtso bukerarako



- Hezkuntza interkulturalari buruz existitzen diren proposamen soziohezitzaileak ikasleek ezagutu beharko dituzte



- EAEn ikasle inmigranteek dituzten arazoak ikasleek ezagutu beharko dituzte kurtso bukaeran



- EAEKo geletan egiten ari den lana ikasleek ezagutu beharko dute kurtso bukaeran



- Ikasleek hobekuntza proposamen soziohezitzaile bat sortu beharko dute ikasle inmigrateekin lan egiteko

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

“Teoriak eta Praktiak Hezkuntza Interkulturalean” hautazko irakasgai honen ebaluazioa prest dago aurreikusitako helburuak betetzeko eta ikaskuntza-irakaskuntza eredu desberdinak erabiltzeko. Irakasgai honek eredu mistoa izango du (ikusi Kudeaketa Araudia, artikulu 43: ebaluazio metodoak) eta bi eredu desberdinen bidez egingo da: lan taldea, zeinek %80 balio du (%70 lan idatzia eta %10 ahozko aurkezpena). Entregable bat izango da non eduki teorikoak eta praktikoak islatuko diren eta galdera irekia bat , zeinek %20 bailo du. Galderaren erantzuna indibiduala izango da



Ebaluazio proba eta prozesuetako eta lan akademikoetako jokabide makur eta iruzurrezkoak



Aipatutako legeriari jarraituz, UPV/EHUn honako hauek joko dira jokabide makur edo iruzurrezkotzat ebaluazio probetan edo ebaluatu beharreko lan akademikoak egitean eta aurkeztean:

Lanak plagiatzea, hau da, inoren lanak kopiatzea jatorria edo iturria aipatu barik eta norberarenak balira bezala ematea ebaluazio akademikorako aurkezten diren testu edo lanetan.

Lan akademikoak zuzentzean

Lan akademiko bat zuzentzean irakasleari agerikoa iruditzen bazaio notan eragin nabarmena izango lukeen iruzurren bat egin dela, suspentsoa jarri ahal izango dio, behar bezala arrazoituta.



Etengabeko ebaluazio sistemari uko egitea (8.3 art.)



Etengabeko ebaluazio sistemari uko egiteko, ikasleak etengabeko ebaluazio sistemari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, 9 asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.

Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.

Etengabeko ebaluazio sistemari uko egiten dion ikasleak azken ebaluazioko sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango du.



Deialdiari uko egitea (12. art.)



Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari

Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren %100 balioko du.

Azterketara ez aurkezteak deialdiari uko egitea suposatuko du.



Irakasgai-zerrenda

I. Gaia: Hezkuntza Interkulturala: alderdi historiko eta kontzeptualak

1.- Migrazioak nazioarteko testuinguruan

1.1.- Migrazioen arrazoiak

2.- Migrazioak estatuko testuinguruan

3.- Kultura:

3.1.- Zer da?

3.2.- Ezaugarriak

3.3.- Alderdi kulturalak

3.4.- Jarrera kulturalak

3.5.- "Harreman" kulturalak

4.- Hezkuntza:

4.1.- Zer da?

4.2.- Hezkuntza informazioaren gizartean

4.3.- Hezkuntza aniztasunean

5.- Interkulturalitatea:

5.1.- Zer da?

5.2.- Ikuspegi interkulturala

5.3.- Interkulturalitatearen bertsioak

6.- Eredu interkulturalak

7.- Hezkuntza interkulturalaren programak:

7.1.- Oinarriak

7.2.- Helburuak

7.3.- Hezkuntza interkulturalari aurre egitea

8.- Arrazakeria:

8.1.- Zer da?

8.2.- Arrazakeriaren ereduak

8.3.- Arrazakeriari buruzko ikuspuntuak

8.4.- Arrakeriarekiko pentsamenduak

8.5.- Hezkuntza antirrazista



II. Gaia: Hezkuntza Interkulturala Europan

1.- Sarrera

2.- Kontzeptu eta definizioak:

2.1.- Hiritartasuna

2.2.- Hiritartasunarekiko hezkuntza

3.- Europar erakundeen ikuspegia

4.- Hezkuntza interkulturalaren ikuspegi europarra

4.1.- Kurrikulum interkulturalaren prestakuntza

4.2.- Irakaslegoaren formakuntza



III. Gaia: Hezkuntza elebiduna Euskal Herrian

1.- Sarrera

2.- Euskararen desagerpenaren arrazoi batzuk

3.- Euskara berreskuratzeko hastapenak

3.1.- Gaur eguingo egoera eta etorkizuna

4.- Euskal Hezkuntza Sistemaruntz

4.1.- Lehenengo zailtasunal bere eraketarako



IV. Gaia: Oinarri eta estrategia metodologikoak

1.- Oinarriak

2.- Ikaskuntzako estrategia metodologikoak:

2.1.- Globalizatua

2.2.- Norberakoa

2.3.- Aktiboa

2.4.- Autonomoaa

2.5.- Kooperatiboa

2.6.- Ekarrizketatzaile eta komunikatiboa

3.- Ebaluazioa



Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Ordenagailua, liburuak, aldizkariak

Oinarrizko bibliografia

Besalú, X. (2002): Diversidad cultural y educación. Editorial Síntesis Educación. Barcelona.

Defensor del Pueblo (2003): La escolarización del alumnado de origen inmigrante en España: análisis descriptivo y estudio empírico. Madrid: www.defensordelpueblo.es

Etxeberria, F. (2002): Sociedad multicultural y educación. Ibaeta Pedagogía. Donostia

Etxeberria, F. y Otros (2009): Competencias interculturales del profesorado ante el alumnado inmigrante. Proyecto de Cooperación Transfronterizo. Euskadi-Aquitaine.

Aldizkariak

International Journal of Multicultural Education. http://ijme-journal.org



The Journal on Multuculturalism in Education. http://www.multiculturaljournal.com

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak