Gaia
Teoriak eta Praktikak Kultur arteko Hezkuntzan
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Egunez egun globalizatuago dagon mundu honetan pertsonen mugimendu migratorioak ohikoagoak dira. Mugimendu hauek egoera konplexuak sortzen ditu erakunde politiko-administratiboentzat ez badakite honi aurre egin.Hezkuntzaren arloan egoera hauek are eta argiagoak dira beste herri, kultura eta hizkuntza bat duten umeekin. Ondorioz, hezkuntza sisteman lan egiten dugunok behartuak gaude egoera honi erantzuna ematera, betiere ikuspuntu erreflexibo batetik. Ezagutza izan behar dugu aurrean daukagun erronkari aurre egiteko, sakonki aztertu behar dira arazoak eta hauei irtenbide bat aurkitu. Proposamen soziohezitzaileak sortzen diren oztopo horiek gainditu behar ditu eta ikasle immigrantearen behar eta arazoei egokitu.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AGIRRE MIGUELEZ, AMAIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzaren Teoria eta Historia | amaia.agirrem@ehu.eus |
BILBAO URQUIDI, SAIOA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzaren Teoria eta Historia | saioa.bilbao@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Ser capaz de reflexionar e investigar en el ámbito de la educación intercultural | 20.0 % |
Conocer las distintas respuestas socioeducativas frente a los retos de la educación intercultural en Europa. | 30.0 % |
Profundizar en el conocimiento de los principales problemas de la educación con alumnado inmigrante en Euskadi y las prácticas actuales existentes | 20.0 % |
Elaborar propuestas socioeducativas que sirvan para mejorar el aprendizaje de lenguas por parte del alumnado inmigrante. | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 45 | 60 |
Mintegia | 10 | 0 | 10 |
Gelako p. | 5 | 0 | 5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azterketak, ebaluazio probak | 2.0 | 0 % |
Bisita teknikoak | 5.0 | 0 % |
Edukien azalpena eta eztabaida | 4.15 | 0 % |
Elaboración de trabajo | 32.0 | 0 % |
Eskola magistralak | 11.15 | 0 % |
Gelako praktikak | 5.0 | 0 % |
Irakurketak | 6.0 | 0 % |
Mintegiak - taldeko lana | 10.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 0.0 % | 70.0 % |
Idatzizko azterketa (teoria) | 0.0 % | 20.0 % |
Lanen erakusketa, irakurketak... | 0.0 % | 10.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
- Kurtso bukaeran ikasleek hausnarketak indibidualak eta amankomunatuak hezkuntza interkulturalari buruz jakin beharko dute- Hezkuntza interkulturalean ikerketarako behar diren teknikak ikasleek ezagutu eta ikasi beharko dituzte kurtso bukerarako
- Hezkuntza interkulturalari buruz existitzen diren proposamen soziohezitzaileak ikasleek ezagutu beharko dituzte
- EAEn ikasle inmigranteek dituzten arazoak ikasleek ezagutu beharko dituzte kurtso bukaeran
- EAEKo geletan egiten ari den lana ikasleek ezagutu beharko dute kurtso bukaeran
- Ikasleek hobekuntza proposamen soziohezitzaile bat sortu beharko dute ikasle inmigrateekin lan egiteko
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
“Teoriak eta Praktiak Hezkuntza Interkulturalean” hautazko irakasgai honen ebaluazioa prest dago aurreikusitako helburuak betetzeko eta ikaskuntza-irakaskuntza eredu desberdinak erabiltzeko. Irakasgai honek eredu mistoa izango du (ikusi Kudeaketa Araudia, artikulu 43: ebaluazio metodoak) eta bi eredu desberdinen bidez egingo da: lan taldea, zeinek %80 balio du (%70 lan idatzia eta %10 ahozko aurkezpena). Entregable bat izango da non eduki teorikoak eta praktikoak islatuko diren eta galdera irekia bat , zeinek %20 bailo du. Galderaren erantzuna indibiduala izango daEbaluazio proba eta prozesuetako eta lan akademikoetako jokabide makur eta iruzurrezkoak
Aipatutako legeriari jarraituz, UPV/EHUn honako hauek joko dira jokabide makur edo iruzurrezkotzat ebaluazio probetan edo ebaluatu beharreko lan akademikoak egitean eta aurkeztean:
Lanak plagiatzea, hau da, inoren lanak kopiatzea jatorria edo iturria aipatu barik eta norberarenak balira bezala ematea ebaluazio akademikorako aurkezten diren testu edo lanetan.
Lan akademikoak zuzentzean
Lan akademiko bat zuzentzean irakasleari agerikoa iruditzen bazaio notan eragin nabarmena izango lukeen iruzurren bat egin dela, suspentsoa jarri ahal izango dio, behar bezala arrazoituta.
Etengabeko ebaluazio sistemari uko egitea (8.3 art.)
Etengabeko ebaluazio sistemari uko egiteko, ikasleak etengabeko ebaluazio sistemari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, 9 asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.
Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.
Etengabeko ebaluazio sistemari uko egiten dion ikasleak azken ebaluazioko sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango du.
Deialdiari uko egitea (12. art.)
Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.
Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari
Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren %100 balioko du.Azterketara ez aurkezteak deialdiari uko egitea suposatuko du.
Irakasgai-zerrenda
I. Gaia: Hezkuntza Interkulturala: alderdi historiko eta kontzeptualak1.- Migrazioak nazioarteko testuinguruan
1.1.- Migrazioen arrazoiak
2.- Migrazioak estatuko testuinguruan
3.- Kultura:
3.1.- Zer da?
3.2.- Ezaugarriak
3.3.- Alderdi kulturalak
3.4.- Jarrera kulturalak
3.5.- "Harreman" kulturalak
4.- Hezkuntza:
4.1.- Zer da?
4.2.- Hezkuntza informazioaren gizartean
4.3.- Hezkuntza aniztasunean
5.- Interkulturalitatea:
5.1.- Zer da?
5.2.- Ikuspegi interkulturala
5.3.- Interkulturalitatearen bertsioak
6.- Eredu interkulturalak
7.- Hezkuntza interkulturalaren programak:
7.1.- Oinarriak
7.2.- Helburuak
7.3.- Hezkuntza interkulturalari aurre egitea
8.- Arrazakeria:
8.1.- Zer da?
8.2.- Arrazakeriaren ereduak
8.3.- Arrazakeriari buruzko ikuspuntuak
8.4.- Arrakeriarekiko pentsamenduak
8.5.- Hezkuntza antirrazista
II. Gaia: Hezkuntza Interkulturala Europan
1.- Sarrera
2.- Kontzeptu eta definizioak:
2.1.- Hiritartasuna
2.2.- Hiritartasunarekiko hezkuntza
3.- Europar erakundeen ikuspegia
4.- Hezkuntza interkulturalaren ikuspegi europarra
4.1.- Kurrikulum interkulturalaren prestakuntza
4.2.- Irakaslegoaren formakuntza
III. Gaia: Hezkuntza elebiduna Euskal Herrian
1.- Sarrera
2.- Euskararen desagerpenaren arrazoi batzuk
3.- Euskara berreskuratzeko hastapenak
3.1.- Gaur eguingo egoera eta etorkizuna
4.- Euskal Hezkuntza Sistemaruntz
4.1.- Lehenengo zailtasunal bere eraketarako
IV. Gaia: Oinarri eta estrategia metodologikoak
1.- Oinarriak
2.- Ikaskuntzako estrategia metodologikoak:
2.1.- Globalizatua
2.2.- Norberakoa
2.3.- Aktiboa
2.4.- Autonomoaa
2.5.- Kooperatiboa
2.6.- Ekarrizketatzaile eta komunikatiboa
3.- Ebaluazioa
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Ordenagailua, liburuak, aldizkariakOinarrizko bibliografia
Besalú, X. (2002): Diversidad cultural y educación. Editorial Síntesis Educación. Barcelona.Defensor del Pueblo (2003): La escolarización del alumnado de origen inmigrante en España: análisis descriptivo y estudio empírico. Madrid: www.defensordelpueblo.es
Etxeberria, F. (2002): Sociedad multicultural y educación. Ibaeta Pedagogía. Donostia
Etxeberria, F. y Otros (2009): Competencias interculturales del profesorado ante el alumnado inmigrante. Proyecto de Cooperación Transfronterizo. Euskadi-Aquitaine.
Aldizkariak
International Journal of Multicultural Education. http://ijme-journal.orgThe Journal on Multuculturalism in Education. http://www.multiculturaljournal.com