Gaia
Hizkuntzaren Prozesamenduko Ikerketa Mintegia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ikastaro hau, batez ere hizkuntza prozesatzeko mekanismoetan interesa duten ikasleei zuzenduta dago.Nola prozesatzen dugu hizkuntza? Ikerketa-mintegi honen helburua hizkuntza-prozesuetan darabiltzagun mekanismo eta estrategiei buruzko ebidentzia esperimentala aurkeztea. Zehatzago esanda, hiztun elebakar eta elebidunek hitzak, perpausak sintaxia, morfologia edo semantika nola prozesatzen duten ikusiko dugu. Bestalde, bigarren hizkuntzaren prozesamenduari zein faktorek eragiten dion ere aztertuko dugu: jabetze-adina, gaitasun maila edo lehenengo eta bigarren hizkuntzen arteko ezberdintasunak aipatuko ditugu, besteak beste. Azkenik, elebitasunak kognizioan duen eragina ere aipatuko dugu ("elebitasunaren abantaila" izeneko kontzeptua).
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ZAWISZEWSKI , ADAM | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Hizkuntzalaritza Orokorra | adam.zawiszewski@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Comprender las motivaciones de los diferentes resultados obtenidos en la investigación sobre el procesamiento del lenguaje. | 25.0 % |
Ser capaz de construir hipótesis nuevas a partir de la comparación e interpretación crítica de hipótesis ya existentes. | 25.0 % |
Detectar cuestiones de interés a investigar mediante métodos psicolingüísticos. | 25.0 % |
Diseñar posibles estudios para responder cuestiones concretas de interés en el campo. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 0 | 15 |
Gelako p. | 10 | 0 | 10 |
Laborategiko p. | 5 | 0 | 5 |
Ordenagailuko p. | 0 | 45 | 45 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 15.0 | 100 % |
Ekipo eta instalazio esperimentalak erabiltzea | 5.0 | 100 % |
Eztabaida taldean | 5.0 | 100 % |
Ikaslearen lan pertsonala | 45.0 | 0 % |
Kasuen azterketa | 5.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 30.0 % | 60.0 % |
Etengabeko ebaluazioa | 40.0 % | 70.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasleak ebaluatzeko garaian, ondoko irizpide hauetan oinarrituko gara:(1) Ahozko aurkezpena (notaren %50)
(2) Artikuluaren laburpen edo iruzkina (notaren %50)
***Oharra***
Ebaluazio sistema hau aurrez-aurreko eskoletarako dago pentsatua eta egokitu egingo da larrialdi egoera berririk sortuko balitz. Kasu horretan, irakasleak EGELAn zintzilikatuko du irakasgaiaren programa eguneratua eta ebaluazio sistema berria.
This evaluation system is designed for face-to-face teaching and will be adapted in the event that we enter a new state of health emergency and have to go to virtual teaching. In this case, the updated version of the program and the new evaluation system will be posted in the Egela virtual classroom.
Este sistema de evaluación está diseñado para la docencia presencial y será adaptada en el caso de que entremos en un nuevo estado de emergencia sanitaria y tengamos que pasar a docencia virtual. En tal caso, se colgará en el aula virtual Egela la versión actualizada del programa y el nuevo sistema de evaluación.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Idatzizko azterketa (notaren %100).Irakasgai-zerrenda
- Hizkuntzaren prozesamendurako sarrera: hitzak.- Hizkuntzaren prozesamendurako sarrera: perpausak.
- Hizkuntza aztertzeko metodoak.
- Sintaxia, morfologia eta semantikaren prozesamendua.
- Elebitasunaren abantaila kognizioan: egia ala gezurra?
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Warren, P. (2013). Introducing Psycholinguistics. New York: Cambridge University Press.Oinarrizko bibliografia
Traxler, M. (2011). Introduction to Psycholinguistics: Understanding Language Science. Wiley.Gehiago sakontzeko bibliografia
Gaskell, G. & Alltman, G. (Eds.). (2008). The Oxford Handbook of Psycholinguistics. Oxford: Oxford University Press.Harley, T. (2008). The Psychology of Language. From Data to Theory. New York:Psychology Press.
Sedivy, J. (2014). Language in Mind: An introduction to Psycholinguistics. Massachusets: Sinauer Associates.
Aldizkariak
Journal of Memory and LanguageBrain and Language
Language, Cognition and Neuroscience
Bilingualism: Language and Cognition
Frontiers in Psychology
Memory and Language
Applied Psycholinguistics
Trends in Cognitive Sciences
Cognition
Estekak
Free (psycholinguistics) software:- Linger: https://tedlab.mit.edu/~dr/Linger/
- Dmdx: http://www.u.arizona.edu/~kforster/dmdx/dmdx.htm
- Praat: https://www.fon.hum.uva.nl/praat/
- Mbrola: https://github.com/numediart/MBROLA
Research groups:
- Aholab: https://aholab.ehu.eus/aholab/
- Speech Production and Bilingualism (UPF): https://www.upf.edu/web/spb
- Speech Acquisition and Perception Lab (UPF): https://www.upf.edu/web/sap
- Language and Comparative Cognition (UPV): https://www.upf.edu/web/lcc