Gaia
LNPrako Estatistika eta Matematika
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Hizkuntzaren prozesamendurako estatistikaren oinarrizko kontzeptuetarako sarrera. Inferentziazko alderdiak landuko dira, ohiko estatistika-testak eta tartekako estimazioak barne. Bestalde, funtzio eta aljebra linealaren oinarrizko kontzeptuak sartuko dira hizkuntzaren prozesamenduko lanetarako.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
EZEIZA RAMOS, NEREA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Hizkuntza eta Sistema Informatikoak | n.ezeiza@ehu.eus |
IRIGOYEN GARBIZU, ITZIAR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Konputazio Zientzia eta Adimen Artifiziala | itziar.irigoien@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Capacidad de comprender y aplicar los test estadísticos adecuados según los objetivos planteados, dado un conjunto de datos. | 35.0 % |
Capacidad para comprender lenguaje matemático básico. | 25.0 % |
Capacidad de comprender la intuición subyacente en los espacios vectoriales y de realizar cálculos básicos. | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 15 | 25 |
Ordenagailuko p. | 20 | 30 | 50 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 25.0 | 40 % |
Ordenagailuko praktikak, irteerak, bisitak | 50.0 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 10.0 % | 10.0 % |
Idatzizko azterketa | 30.0 % | 60.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 60.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Test estatistikoak egiteko, hipotesi zuzenak planteatzea, datuen helburu eta ezaugarrien arabera.Test estatistiko baten emaitzak interpretatzea eta tartekako estimazioarekin osatzea.
Funtzio baten definizioa ezagutzea. Deribatu kontzeptua ezagutzea. Aljebra linealaren oinarrizko kalkuluak egitea.
Hizkuntzaren prozesamenduko atazekin zerikusia duten kalkuluak egiteko berariazko softwarea erabiltzen ikastea.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Azken azterketa eta lan praktikoak (proiektuak) irakasgaia ebaluatzeko.Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Azken azterketa eta lan praktikoak (proiektuak) irakasgaia ebaluatzeko.Irakasgai-zerrenda
1. Hipotesi testen oinarriak: independentzia testa, Mc Nemar testa2. Funtzio erreala. Deribatu kontzeptua
3. Matrize kalkulua
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
R.H. Baayen (2008). Analyzing Linguistic Data. A Practical Introduction to Statistics using R. Cambridge University PressG. Strang (2019). Linear Algebra and Learning from Data. Cambridge University Press
A. Trask (2019). Grokking deep learning. Manning Publications Co.