Gaia
Orientazio Akademikoa eta Profesionala
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Karrerarako orientazio prozesuaren inguruan jakintzak lortzen laguntzea da irakasgai honen helburua. Bokazio-erabakiak hartzeko, nork bere burua ezagutzeko eta gizarte nahiz lan ingurua aztertzeko eduki eta prozesuetan oinarritzen da. Sakondu egingo da bigarren hezkuntzarako, batxilergorako eta lanbide heziketarako hezkuntza eta lanbide orientazio planen diseinuan. Informazioa eta hezkuntza baliabideak lortzeko iturri gisa Internet sareak eskaintzen dituen aukerak azaldu eta aurkeztuko dira, sareak lagunduko baitigu bizitzan zehar hezkuntza eta lanbide orientazioa optimizatzen.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
URIA IRIARTE, MARIA ESTHER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoak | mariaesther.uria@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Saber diferenciar los contextos, los ámbitos y los procesos de intervención en el ámbito de la educación y orientación profesional | 20.0 % |
b) Utilizar- oral y por escrito- los términos técnico-científicos propios del ámbito de la orientación a lo largo de la vida. | 15.0 % |
Conocer y manejar estrategias para buscar, seleccionar y elaborar información académica y profesional para la toma de decisiones | 20.0 % |
Diseñar y evaluar programas para el conocimiento de sí mismo/a, del mundo de las profesiones y de las técnicas | 15.0 % |
Diseñar y aplicar planes de OAP | 15.0 % |
Elaborar el Proyecto Vital y Profesional | 15.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 15.0 | 20 % |
Azalpen teorikoak | 10.0 | 100 % |
Banakako eta/edo taldeko lana | 10.0 | 0 % |
Eztabaida taldean | 10.0 | 100 % |
Eztabaidak | 0.0 | 0 % |
Gelako praktikak | 15.0 | 100 % |
Kasuen analisia | 10.0 | 30 % |
Ordenagailuko praktikak | 0.0 | 0 % |
Testuen analisia | 5.0 | 80 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko edo ahozko probak | 20.0 % | 40.0 % |
Lan praktikoak | 60.0 % | 60.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
. Hezkuntza eta lanbide orientazioarekin loturiko kontzeptuak eta terminologia zientifikoa ezagutzen dituela erakutsi.. Erabakiak hartzeko eta bokazio nahiz bizi proiektua prestatzeko beharreko ikasketa eta lanbide informazioa bilatzen, aukeratzen eta erlazionatzen jakin.
. Ikasketa eta Lanbide Orientaziorako planak eta karrera profesionalerako orientazio programak diseinatu eta ebaluatu, norbere burua, lanbideen mundua eta lehen enplegua bilatzeko teknikak ezagutzeko.
. Norberaren aurkezpen profesionala eta lanbide eta bizitzako proiektua (LBP) eratu eta dakiela eratzen erakutsi
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
EBALUAZIO JARRAIAEbaluazio jarraian bloke hauek hartuko dira kontuan:
. Gelako jarduerak eta talde-lana (%60)
. Bakarkako froga edo lana (%40)
EBALUAZIO JARRAIARI UKO
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko (2016ko abenduaren 15eko Akordioa, Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluarena). Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta azken froga teoriko-praktikoa egin beharko du notaren 100%-a balioko duena.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdian ikasgaia gainditzen ez duen ikasleak, deialdi horretan aukeratu duen ebaluazio sistema dena delakoa izanda, eskubidea du ez-ohiko deialdiko azken ebaluazioan parte hartzeko. Ez-ohikoa den deialdi honen ebaluaketa azken ebaluazioaren bidez egingo da (ohiko deialdiko azken ebaluazioan zehaztu den bezala).Irakasgai-zerrenda
1. Lanbide orientabidearen garapen historiko kontzeptuala, karrerarako ereduak eta lanbide eta akademikoa den orientazioa lana hezitzaile ikuspegi batetik. Orientatzailearen rola.2. Bizi eta lan proiektua. Norberaren ezagutza, ni eta besteak, etorkizuneko lanbidearen prestaketa eta etorkizuneko bizi eta lan proiektua.
3. Hezkuntza Sistemaren antolakuntza eta eskaintza. Ikasketen Ibilbideak. Bigarren Hezkuntza: DBH eta Batxilergoa. Lanbide Heziketa eta beste aukerak.
4. Lan munduari hurbilpena; lanbideen kualifikazioak. Lana bilatzeko teknikak eta baliabideak. Lan estrategiak lan munduan murgiltzeko.
5. Ikasketak eta lanbideak aukeratzeko programak.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
• EGela Plataformaren bidez emandako materialak eta baliabideak.• Euskal Herriko Unibertsitateko liburutegia: eskuliburuak eta testu osagarriak.
• Zitazio eta erreferentziarako APA araudia: (https://www.ehu.eus/eu/web/biblioteka/bibliografia-gestoreak)
• Plagioa saihesteko (https://www.ehu.eus/eu/web/biblioteka/erabilera-arduratsua-eta-jabego-intelektuala)
• Hizkuntza inklusiboaren eta ez-diskriminatzailearen gida (https://www.ehu.eus/eu/web/berdintasuna-direccionparalaigualdad/hizkera-inklusiboa-gida).
Oinarrizko bibliografia
. Alvarez Rojo, V. (2001). Orientación socio-laboral: elementos conceptuales, en B. Bermejo y otros: Fórmate para orientar. Sevilla: GID (CD-rom).. Alvarez Rojo, V. (Coord.) (2002). Diseño y Evaluación de Programas. EOS.
. Del Frago, R.(2005). La orientación profesional en Educación Secundaria Obligatoria: Un programa para la toma de decisiones académico-vocacionales en un contexto euskaldun. Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco
. Del Frago, R. eta Alvarez Rojo, V (2006) DBHKO Erabakia hartu behar dut. EREIN
. Echeverría, B. (Coord.). (2008). Orientación Profesional. Barcelona. Editorial UOC
. Martín, E eta Solé, I (koord.). (2011). Orientación Educativa. Modelos y estrategias de intervención. (I. bolumena). Grao.
. Martínez-Clares, P., Pérez-Cusó, F.J. eta Martínez-Juárez, M. (2014). Orientación Profesional en Educación Secundaria. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 17(1), 57-71.
. **Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. (2008). Orientación educativa: fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas. http://www.apega.org/wp-content/uploads/2012/11/orientacion_educativa.pdf (5. kapitulua)
. OCDE (2004).Orientación profesional y políticas públicas. Cómo acortar distancias. Ministerio de Educación y Ciencia.
. Repetto, E. eta Vélaz, C. (Edk.)(1998). Orientación de la carrera, recursos humanos y mercado laboral (II. Bolumena). UNED
. Sánchez García, M.F. (Coord.) (2017). Orientación profesional y personal. UNED.
Gehiago sakontzeko bibliografia
. Alcoforado,L. (2003). El proyecto profesional: una herramienta para el futuro de las personas adultas. Formar,https://egela.ehu.eus/pluginfile.php/6733782/mod_resource/content/3/1.%20COIMBRA2011def_ELPROYECTO%20%281%29.pdfCarmen María FERNÁNDEZ GARCÍA, C José Vicente PEÑA CALVO,
Mª Paulina VIÑUELA HERNÁNDEZ y Susana TORÍO LÓPEZ
. Manzanares Moya, A. y Sanz López, C. (Dir.) (2016). Orientación profesional. Fundamentos y estrategias. Universidad de Castilla La Mancha.
. Fernández, C.M., Peña, J.V., Viñuela, M.P. eta S. Torío, S. (2007). Los procesos de orientación escolar y la toma decisiones académica y profesional. Revista Complutense de Educación, 18(2), 87-103.
Aldizkariak
. Revista de Educación. RELIEVE Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa http://www.uv.es/RELIEVE/
. REOP Revista Española de Orientación y Psicopedagogía
. RIE. Revista de Investigación Educativa
. TTANTAK Aldizkaria.
Estekak
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.nethttp://www.lanbide.net
http://www.orientared.com
http://www.educateca.com/ ;
www.educaweb.com ;
http://www.cedefop.gr/
http://www.lanbide.euskadi.net/orientazioa/-/informazioa/zer-da-orientazio-zerbitzua/
http://www.lanbide.euskadi.eus/lanbide-orientazioa/-/informazioa/curriculum-vitaea/