Gaia
Hezkuntza Orientazioa: Familia, Eskola eta Komunitatea
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ikasgai hau 3 blokeren bidez garatuko da. Ebaluazioan hiru zeregin izango dira kontuan: banakako lanak (4 puntu arte), taldekako lan bat (4 puntu arte) eta azken proba bat (2 puntu arte).Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
IBARRA LIZUNDIA, IRUNE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoak | irune.ibarra@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Buscar, analizar y compartir en el grupo experiencias e investigaciones sobre la función educativa de la familia y la comunidad e intervenciones actuales para fomentar las relaciones entre los centros educativos, la familia y la comunidad | 35.0 % |
Analizar un caso siguiendo el proceso de asesoramiento educativo parental para mejorar el desarrollo y aprendizaje del alumnado. | 35.0 % |
Diseñar una estrategia de colaboración entre los centros educativos, las familias y la comunidad | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 14.0 | 70 % |
Gelako praktikak | 8.0 | 70 % |
Kasuen analisia | 19.0 | 0 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 5.0 | 0 % |
Proiektuen azalpena | 4.0 | 70 % |
Talde-lana | 15.0 | 0 % |
Testuen analisia | 10.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 10.0 % | 10.0 % |
Idatzizko azterketa | 20.0 % | 20.0 % |
Lan praktikoak | 70.0 % | 70.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
- Hezkuntza Orientazioko funtsezko webgune, sites-ak eta aldizkariak ezagutzea, etengabeko ikaskuntzarako erreferente izan daitezan- Orientatzaile izateko konpetentzia digitalak hobetzea eta geroz eta konpetentzia handiagoa izateko baliabide irekietara harpidetza egitea, orientatzeko eredu teknologiaren bidez
- Hezkuntzako eta Familia-Politikako planen ildo nagusiak ezagutzea eta jarrera proaktiboak sustatzea
- Eskola, familia eta komunitatearen aliantzak egiteko programak, gidak eta praktika onak ezagutzea
- Informazioa bilatzea, lortzea, prozesatzea eta komunikatzea, ahoz eta modu idatzi akademikoan idatziz, euskarri digitalean eta multimedia bidez.
Irakasgai-zerrenda
HEZKUNTZA ORIENTAZIOA:1.1. Euskadiko familiak eta Euskadiko Familia Politika
1.2. Eusko Jaurlaritzaren Planak Hezkuntzaren arloan
1.3. Familia, eskola eta komunitatea garapenaren eta hezkuntzaren testuinguru gisa
1.4. Orientazioaren funtzioak
1.5. Familiako esku-hartze psikopedagogiko ereduak.
2. ORIENTAZIOA ETA GURASOEN HEZKUNTZA
2.1. Gurasotasun positiboa
2.2.Gurasotasun positiboa sustatzeko programak: diseinua eta ebaluazioa
2.3. Gurasoak taldeka prestatzeko gaitasunak
2.4. Formazio ez presentziala eta teknologia berriak
3. FAMILIA-ESKOLA.KOMUNITATEA ETA IKASLEGOAREN HEZKUNTZA
3.1.Familiek eskoletan parte hartzeko zailtasunak eta errazten duten estrategiak
3.2. Familien eta ikastetxe eraginkorren arteko lankidetza-arloak
3.3. Asesoramendua eta familia-eskolaren lankidetza ikaslegoaren ikasketa eta hezkuntza hobetzeko
3.4. Ikaslegoaren ikasketan eta hezkuntzan familien inplikazioa handitzeko programa eta proiektuak
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Ibarra, I.OCW (2019) Familia-Orientazioa. https://ocw.ehu.eus/course/view.php?id=510Ibarra, I. OCW (2022) Orientazioa, diagnosia eta esku hartzea hezkuntzan. OCW. Gizazientziak. 14 zenbakia. https://ocw.ehu.eus/course/view.php?id=587
Oinarrizko bibliografia
Armas M. (2007): Prevención e intervención ante problemas de conducta: estrategias para centros educativos y familias. Wolters Kluwer: Madrid.Bornstein, M.H. (Ed.) (1995)/(2002): Handbook of parenting, Vol. 1, 2 , 3 y 4 (1ª y 2ª Ed.) Mahwah, N.J.: Erlbaum.
Broadhead, P., Meleady, C. & Delgado, M.A. (2008): Children, families and communities. Creating and sustaining integrated services. Open University Press.
Campbel, D. y Palm, G.F. (2004): Group Parent Education: Promoting parent learning and support. Sage: Thousand Oaks.
Epstein, J.L. (2002): School, family and community partnerships: your handbook for action. Corwin Prees: Thousand Oaks, CA.
Luengo, F. y Moyá, J. (2008): Escuela, familia, comunidad: Claves para la acción. Wolters Kluwer: Madrid.
Maganto, J.M. y Bartau, I. (2011): Corresponsabilidad familiar (COFAMI): Fomentar la cooperación y responsabilidad de los hijos. Ed. Pirámide: Madrid 2ª Ed.
Martínez, R.A. (2009): Programa para el desarrollo de Competencias emocionales, educativas y parentales. Madrid: Ministerio de Sanidad y Política Social.
Rodrigo, M.J., Máiquez, M.L., Martín, J.C. (2010): La educación parental como recurso psicoedutativo para promover la parentalidad positiva. FEMP. Ministerio de Sanidad, Política Social e Igualdad.
Rodrigo, M.J., Máiquez, M.L., Martín, J.C. (2011): Buenas prácticas profesionales para el apoyo a la parentalidad positiva. FEMP. Ministerio de Sanidad, Política Social e Igualdad.
White, C., Warrener, M., Reeves, A. & La Valle, I. (2008): Family Intervention Proyects: An evaluation of their design, set-up and early outcomes. National Center of Social Research. Department of Children, Schools and Families. Communities and Local Goverment, London.
Estekak
Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales(http://www.tt.mtas.es/periodico/documentos/200111/doc20011115_2.htm)
Política Familiar y Comunitaria. Departamento de Empleo y Asuntos Sociales del Gobierno Vasco
http://www.gizartelan.ejgv.euskadi.net/r45-familias/es/
Full-service schools roundtable (Boston) (http://www.fssroundtable.org/family_support.htm)
Guía educativa para trabajar con grupos de padres y madres. Materiales y recursos Gobierno de Navarra (http://www.cfnavarra.es/prm/promocionsalud/textos/EtapasyCrisisES.html)
Harvard Family Research Project (http://hfrp.org/family-involvement/projects)
International Association of Training and Research in Family Education (A.I.F.R.E.F.) (http://www.aifref.be/); Delegación Québec-Canada (http://aifref.uqam.ca/default.htm) International Journal about Parents in Education http://www.ernape.net/ejournal/index.php/IJPE
National Center of Social Research. Department of Children, Schools and Families. Communities and Local Goverment, London. (http://www.dcsf.gov.uk/research/data/uploadfiles/acf44f.pdf)
Proyecto Atlántida http://www.proyecto-atlantida.org/