Gaia

XSLaren edukia

Hezkuntza Orientazioa: Familia, Eskola eta Komunitatea

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Ikasgai hau 3 blokeren bidez garatuko da. Ebaluazioan hiru zeregin izango dira kontuan: banakako lanak (4 puntu arte), taldekako lan bat (4 puntu arte) eta azken proba bat (2 puntu arte).



Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
IBARRA LIZUNDIA, IRUNEEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaHezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoakirune.ibarra@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Buscar, analizar y compartir en el grupo experiencias e investigaciones sobre la función educativa de la familia y la comunidad e intervenciones actuales para fomentar las relaciones entre los centros educativos, la familia y la comunidad35.0 %
Analizar un caso siguiendo el proceso de asesoramiento educativo parental para mejorar el desarrollo y aprendizaje del alumnado.35.0 %
Diseñar una estrategia de colaboración entre los centros educativos, las familias y la comunidad30.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala153045
Gelako p.151530

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak14.070 %
Gelako praktikak8.070 %
Kasuen analisia19.00 %
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea5.00 %
Proiektuen azalpena4.070 %
Talde-lana15.00 %
Testuen analisia10.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak10.0 % 10.0 %
Idatzizko azterketa20.0 % 20.0 %
Lan praktikoak70.0 % 70.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

- Hezkuntza Orientazioko funtsezko webgune, sites-ak eta aldizkariak ezagutzea, etengabeko ikaskuntzarako erreferente izan daitezan

- Orientatzaile izateko konpetentzia digitalak hobetzea eta geroz eta konpetentzia handiagoa izateko baliabide irekietara harpidetza egitea, orientatzeko eredu teknologiaren bidez

- Hezkuntzako eta Familia-Politikako planen ildo nagusiak ezagutzea eta jarrera proaktiboak sustatzea

- Eskola, familia eta komunitatearen aliantzak egiteko programak, gidak eta praktika onak ezagutzea

- Informazioa bilatzea, lortzea, prozesatzea eta komunikatzea, ahoz eta modu idatzi akademikoan idatziz, euskarri digitalean eta multimedia bidez.

Irakasgai-zerrenda

HEZKUNTZA ORIENTAZIOA:

1.1. Euskadiko familiak eta Euskadiko Familia Politika

1.2. Eusko Jaurlaritzaren Planak Hezkuntzaren arloan

1.3. Familia, eskola eta komunitatea garapenaren eta hezkuntzaren testuinguru gisa

1.4. Orientazioaren funtzioak

1.5. Familiako esku-hartze psikopedagogiko ereduak.



2. ORIENTAZIOA ETA GURASOEN HEZKUNTZA

2.1. Gurasotasun positiboa

2.2.Gurasotasun positiboa sustatzeko programak: diseinua eta ebaluazioa

2.3. Gurasoak taldeka prestatzeko gaitasunak

2.4. Formazio ez presentziala eta teknologia berriak



3. FAMILIA-ESKOLA.KOMUNITATEA ETA IKASLEGOAREN HEZKUNTZA

3.1.Familiek eskoletan parte hartzeko zailtasunak eta errazten duten estrategiak

3.2. Familien eta ikastetxe eraginkorren arteko lankidetza-arloak

3.3. Asesoramendua eta familia-eskolaren lankidetza ikaslegoaren ikasketa eta hezkuntza hobetzeko

3.4. Ikaslegoaren ikasketan eta hezkuntzan familien inplikazioa handitzeko programa eta proiektuak

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Ibarra, I.OCW (2019) Familia-Orientazioa. https://ocw.ehu.eus/course/view.php?id=510







Ibarra, I. OCW (2022) Orientazioa, diagnosia eta esku hartzea hezkuntzan. OCW. Gizazientziak. 14 zenbakia. https://ocw.ehu.eus/course/view.php?id=587







Oinarrizko bibliografia

Armas M. (2007): Prevención e intervención ante problemas de conducta: estrategias para centros educativos y familias. Wolters Kluwer: Madrid.

Bornstein, M.H. (Ed.) (1995)/(2002): Handbook of parenting, Vol. 1, 2 , 3 y 4 (1ª y 2ª Ed.) Mahwah, N.J.: Erlbaum.

Broadhead, P., Meleady, C. & Delgado, M.A. (2008): Children, families and communities. Creating and sustaining integrated services. Open University Press.

Campbel, D. y Palm, G.F. (2004): Group Parent Education: Promoting parent learning and support. Sage: Thousand Oaks.

Epstein, J.L. (2002): School, family and community partnerships: your handbook for action. Corwin Prees: Thousand Oaks, CA.

Luengo, F. y Moyá, J. (2008): Escuela, familia, comunidad: Claves para la acción. Wolters Kluwer: Madrid.

Maganto, J.M. y Bartau, I. (2011): Corresponsabilidad familiar (COFAMI): Fomentar la cooperación y responsabilidad de los hijos. Ed. Pirámide: Madrid 2ª Ed.

Martínez, R.A. (2009): Programa para el desarrollo de Competencias emocionales, educativas y parentales. Madrid: Ministerio de Sanidad y Política Social.

Rodrigo, M.J., Máiquez, M.L., Martín, J.C. (2010): La educación parental como recurso psicoedutativo para promover la parentalidad positiva. FEMP. Ministerio de Sanidad, Política Social e Igualdad.

Rodrigo, M.J., Máiquez, M.L., Martín, J.C. (2011): Buenas prácticas profesionales para el apoyo a la parentalidad positiva. FEMP. Ministerio de Sanidad, Política Social e Igualdad.

White, C., Warrener, M., Reeves, A. & La Valle, I. (2008): Family Intervention Proyects: An evaluation of their design, set-up and early outcomes. National Center of Social Research. Department of Children, Schools and Families. Communities and Local Goverment, London.



Estekak

Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales



(http://www.tt.mtas.es/periodico/documentos/200111/doc20011115_2.htm)



Política Familiar y Comunitaria. Departamento de Empleo y Asuntos Sociales del Gobierno Vasco



http://www.gizartelan.ejgv.euskadi.net/r45-familias/es/



Full-service schools roundtable (Boston) (http://www.fssroundtable.org/family_support.htm)



Guía educativa para trabajar con grupos de padres y madres. Materiales y recursos Gobierno de Navarra (http://www.cfnavarra.es/prm/promocionsalud/textos/EtapasyCrisisES.html)



Harvard Family Research Project (http://hfrp.org/family-involvement/projects)



International Association of Training and Research in Family Education (A.I.F.R.E.F.) (http://www.aifref.be/); Delegación Québec-Canada (http://aifref.uqam.ca/default.htm) International Journal about Parents in Education http://www.ernape.net/ejournal/index.php/IJPE



National Center of Social Research. Department of Children, Schools and Families. Communities and Local Goverment, London. (http://www.dcsf.gov.uk/research/data/uploadfiles/acf44f.pdf)



Proyecto Atlántida http://www.proyecto-atlantida.org/







XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak