Gaia
Irakaskuntza formazioa eta orientazioa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Elkarlanak hezitzaileen hazkunde profesionalerako duen garrantziaz gogoeta egitea da ikasgaiaren helburua, bereziki orientatzaile eta lanbide-orientazioko profesionalen garapenerako. Lankidetza motak eta komunikazio-moduen eragina aztertzea eta esku-hartze pedagogikoaren plangintza osatzen duten oinarrizko tresnak azaltzen dira.Hezkuntza orientazioa egiteko eredu nagusietara hurbilketa bat egiten da, eta bigarren hezkuntzarako esku-hartze diseinuetaz hausnarketa egiten da.
Lan-metodologiaren oinarria testuak irakurtzea da, lankidetzan egindako lanaren balioa integratuko duen diskurtsoa garatzen laguntzeko.
HONAKO GAITASUNAK JORRATU NAHI DIRA:
Espezialitateari dagokion arloaren berezko hizkuntza zientifikoa erabiltzea.
Gelako elkarreragin eta komunikazio prozesuak ezagutzea, gelan ikasketa eta bizikidetza bultzatzeko beharrezko diren trebetasun eta gaitasun sozialak ondo ezagutzea, eta aurre egitea diziplina arazoei eta gatazkak konpontzeko prozesuei.
Ikastegia lankidetzan ari daitekeeneko zerbitzu publikoak eta Erkidegoko erakundeak identifikatzea, eta, zuzendaritza taldearekin elkarlanean, ikasleei arreta hobea emateko beharrezkoak diren ekintzak sustatu eta planifikatzea.
Jarduera formalak eta ez formalak diseinatzea eta egitea ikastetxea bere inguruan partaidetzarako eta kulturarako gune izan dadin; tutoretza lana egitea eta ikasleei orientazioa ematea lankidetzan eta modu koordinatuan; irakatsi eta ikasteko prozesuen ebaluazioan, ikerketan eta berrikuntzan parte hartzea.
Jarrera proaktiboak sortzea giza eskubideekiko, eta berdintasunaren, generoaren, kultura aniztasunaren eta hizkuntza aniztasunaren errespetuarekiko.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
LOJO NOVO, AMAIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Sustituto | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoak | amaia.lojo@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer las corrientes teóricas que explican la relevancia de la reflexión sobre la acción docente | 35.0 % |
Participar en un equipo de trabajo de forma activa y eficaz | 35.0 % |
Desarrollar la reflexión sobre la experiencia docente como fuente de formación en equipo | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 20.0 | 0 % |
Eskola magistralak | 15.0 | 50 % |
Eztabaida taldean | 2.5 | 5 % |
Eztabaidak | 6.0 | 22 % |
Gai bat idatziz garatzea | 25.0 | 0 % |
Kasuen analisia | 6.5 | 23 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 30.0 % | 60.0 % |
Idatzizko azterketa | 30.0 % | 60.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 60.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Hezkuntza Orientatzailea eta eskolako beste irakasleen arteko elkarreraginaren formakuntzarako funtzioaren kontzientzia hartzea.Beste hezitzaileekin harremanetan lanbidearen etikaren kontzeptualizazioa garatzea
Hezkuntza orientazioaren eta irakaskuntza funtzioaren garapenaren konplexutasunera hurbiltzea.
Beste irakasle (edo hezitzaile) batzuk psikopedagogi esku-hartze ekintzen diseinu, garapen eta ebaluazioan inplikatzea.
Ekintzan formakuntza sustatzen jakin eta formaziorako ereduak ezagutzea.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Los alumnos y alumnas que renuncien a la evaluación continua deberán cumplimentar el impreso correspondiente y remitirlo a la profesora. En estos casos re realizará el examen final.Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Los alumnos y alumnas que renuncien a la evaluación continua deberán cumplimentar el impreso correspondiente y remitirlo a la profesora. En estos casos se realizará el examen final.Irakasgai-zerrenda
IRAKASKUNTZA-PRESTAKUNTZAREN KONTZEPTUAIRAKASKUNTZA: PRESTAKUNTZA-EREDUAK ETA FUNTZIOAK
ORIENTAZIOA ETA KONTSULTA-EREDUA
LANKIDETZA-KULTURA ETA HAZKUNDE PROFESIONALA
ZENTROKO PROIEKTUAK ETA EKINTZARI BURUZKO HAUSNARKETA
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
BISQUERRA ALZIN, Rafael. Marco integrador de la orientación y la tutoría. EnBIZQUERRA, R. (Coord.)(2002): La práctica de la orientación y la tutoría. Barcelona:
CISPRAXIS, pp. 269-279
EUSKO JAURLARITZA (2007) Oinarrizko Hezkuntzaraka tutoretza plana egiteko orientabideak. (DBH-ko 1 eta 3.mailak)
RODRIGUEZ ESPINAR, Y COL. (2017)Orientación Orientada
Oinarrizko bibliografia
ALONSO ÁLVAREZ y COL. 2001 La formación del profesorado. Proyectos de Formación en Centros Educativos. Grao. BarcelonaATKINSON; CLAXTON 2002 El profesor intuitivo. Octaedro. Barcelona
GONZÁLEZ FARACO 2000 Cómo se fabrican los maestros. Hergué. Huelva
IBERNÓN; 1994 La formación del profesorado. Paidós Barcelona
POSTIC 2000 La relación educativa. Narcea. Madrid
THARP; ESTRADA; STOLL DALTON; YAMAUCHI 2002 transformar la enseñanza. Excelencia, equidad, inclusión y armonía en las aulas y las escuelas. Paidós Buenos Aires
Gehiago sakontzeko bibliografia
Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila eta Osasun Saila Uhin–Bare: Hezkuntza Afectivo-Sexualari buruzko programa/programa de Educación Afectivo Sexual.
Garaigordobil Landazabal, Maite (2002) Esku-hartze psikologikoa nerabeengan.
Nortasunaren garapenerako eta giza eskubideen arloko hezkuntzarako programa.
Euskal-Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
Garaigordobil Lanzazuri M. (2000) Intervención psicológica con adolescentes: un
programa de desarrollo de la personalidad y educación en derechos humanos. Argit.:
Pirámide
Gil Martínez R. (1997) Manual para tutorías y departamentos de orientación: Educar la
autoestima, aprender a convivir. Madril: Escuela Española
Aldizkariak
Revista de EducaciónTanttak
Hik Hasi
Bordon
Revista española de Pedagogía
Cuadernos de Pedagogía
Estekak
https://www.amarauna.euskadi.eus/baliabideak/tag/afnh-ko%20orientatzaileentzako%20gidahttp://nagusia.berritzeguneak.net/eu/contacto.php
http://www.profes.net/deinteres.asp?cat=17311
http://www.prodidac.org/
http://www.fundacion-sm.com/ver_noticia.aspx?&id=28771
http://www.profes.net/actualidad.asp