Gaia

XSLaren edukia

Irakaskuntza formazioa eta orientazioa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Elkarlanak hezitzaileen hazkunde profesionalerako duen garrantziaz gogoeta egitea da ikasgaiaren helburua, bereziki orientatzaile eta lanbide-orientazioko profesionalen garapenerako. Lankidetza motak eta komunikazio-moduen eragina aztertzea eta esku-hartze pedagogikoaren plangintza osatzen duten oinarrizko tresnak azaltzen dira.



Hezkuntza orientazioa egiteko eredu nagusietara hurbilketa bat egiten da, eta bigarren hezkuntzarako esku-hartze diseinuetaz hausnarketa egiten da.



Lan-metodologiaren oinarria testuak irakurtzea da, lankidetzan egindako lanaren balioa integratuko duen diskurtsoa garatzen laguntzeko.



HONAKO GAITASUNAK JORRATU NAHI DIRA:



 Espezialitateari dagokion arloaren berezko hizkuntza zientifikoa erabiltzea.



 Gelako elkarreragin eta komunikazio prozesuak ezagutzea, gelan ikasketa eta bizikidetza bultzatzeko beharrezko diren trebetasun eta gaitasun sozialak ondo ezagutzea, eta aurre egitea diziplina arazoei eta gatazkak konpontzeko prozesuei.



 Ikastegia lankidetzan ari daitekeeneko zerbitzu publikoak eta Erkidegoko erakundeak identifikatzea, eta, zuzendaritza taldearekin elkarlanean, ikasleei arreta hobea emateko beharrezkoak diren ekintzak sustatu eta planifikatzea.



 Jarduera formalak eta ez formalak diseinatzea eta egitea ikastetxea bere inguruan partaidetzarako eta kulturarako gune izan dadin; tutoretza lana egitea eta ikasleei orientazioa ematea lankidetzan eta modu koordinatuan; irakatsi eta ikasteko prozesuen ebaluazioan, ikerketan eta berrikuntzan parte hartzea.



 Jarrera proaktiboak sortzea giza eskubideekiko, eta berdintasunaren, generoaren, kultura aniztasunaren eta hizkuntza aniztasunaren errespetuarekiko.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
LOJO NOVO, AMAIAEuskal Herriko UnibertsitateaProfesorado SustitutoDoktoreaElebidunaHezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoakamaia.lojo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Conocer las corrientes teóricas que explican la relevancia de la reflexión sobre la acción docente35.0 %
Participar en un equipo de trabajo de forma activa y eficaz35.0 %
Desarrollar la reflexión sobre la experiencia docente como fuente de formación en equipo30.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala153045
Gelako p.151530

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak20.00 %
Eskola magistralak15.050 %
Eztabaida taldean2.55 %
Eztabaidak6.022 %
Gai bat idatziz garatzea25.00 %
Kasuen analisia6.523 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak30.0 % 60.0 %
Idatzizko azterketa30.0 % 60.0 %
Lan praktikoak30.0 % 60.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Hezkuntza Orientatzailea eta eskolako beste irakasleen arteko elkarreraginaren formakuntzarako funtzioaren kontzientzia hartzea.

Beste hezitzaileekin harremanetan lanbidearen etikaren kontzeptualizazioa garatzea

Hezkuntza orientazioaren eta irakaskuntza funtzioaren garapenaren konplexutasunera hurbiltzea.

Beste irakasle (edo hezitzaile) batzuk psikopedagogi esku-hartze ekintzen diseinu, garapen eta ebaluazioan inplikatzea.

Ekintzan formakuntza sustatzen jakin eta formaziorako ereduak ezagutzea.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Los alumnos y alumnas que renuncien a la evaluación continua deberán cumplimentar el impreso correspondiente y remitirlo a la profesora. En estos casos re realizará el examen final.





Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Los alumnos y alumnas que renuncien a la evaluación continua deberán cumplimentar el impreso correspondiente y remitirlo a la profesora. En estos casos se realizará el examen final.



Irakasgai-zerrenda

IRAKASKUNTZA-PRESTAKUNTZAREN KONTZEPTUA

IRAKASKUNTZA: PRESTAKUNTZA-EREDUAK ETA FUNTZIOAK

ORIENTAZIOA ETA KONTSULTA-EREDUA

LANKIDETZA-KULTURA ETA HAZKUNDE PROFESIONALA

ZENTROKO PROIEKTUAK ETA EKINTZARI BURUZKO HAUSNARKETA

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

BISQUERRA ALZIN, Rafael. Marco integrador de la orientación y la tutoría. En



BIZQUERRA, R. (Coord.)(2002): La práctica de la orientación y la tutoría. Barcelona:



CISPRAXIS, pp. 269-279



EUSKO JAURLARITZA (2007) Oinarrizko Hezkuntzaraka tutoretza plana egiteko orientabideak. (DBH-ko 1 eta 3.mailak)



RODRIGUEZ ESPINAR, Y COL. (2017)Orientación Orientada

Oinarrizko bibliografia

ALONSO ÁLVAREZ y COL. 2001 La formación del profesorado. Proyectos de Formación en Centros Educativos. Grao. Barcelona



ATKINSON; CLAXTON 2002 El profesor intuitivo. Octaedro. Barcelona



GONZÁLEZ FARACO 2000 Cómo se fabrican los maestros. Hergué. Huelva



IBERNÓN; 1994 La formación del profesorado. Paidós Barcelona



POSTIC 2000 La relación educativa. Narcea. Madrid



THARP; ESTRADA; STOLL DALTON; YAMAUCHI 2002 transformar la enseñanza. Excelencia, equidad, inclusión y armonía en las aulas y las escuelas. Paidós Buenos Aires



Gehiago sakontzeko bibliografia

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila eta Osasun Saila Uhin–Bare: Hezkuntza Afectivo-



Sexualari buruzko programa/programa de Educación Afectivo Sexual.



Garaigordobil Landazabal, Maite (2002) Esku-hartze psikologikoa nerabeengan.



Nortasunaren garapenerako eta giza eskubideen arloko hezkuntzarako programa.



Euskal-Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua



Garaigordobil Lanzazuri M. (2000) Intervención psicológica con adolescentes: un



programa de desarrollo de la personalidad y educación en derechos humanos. Argit.:



Pirámide



Gil Martínez R. (1997) Manual para tutorías y departamentos de orientación: Educar la



autoestima, aprender a convivir. Madril: Escuela Española



Aldizkariak

Revista de Educación



Tanttak



Hik Hasi



Bordon



Revista española de Pedagogía



Cuadernos de Pedagogía



Estekak

https://www.amarauna.euskadi.eus/baliabideak/tag/afnh-ko%20orientatzaileentzako%20gida







http://nagusia.berritzeguneak.net/eu/contacto.php







http://www.profes.net/deinteres.asp?cat=17311







http://www.prodidac.org/







http://www.fundacion-sm.com/ver_noticia.aspx?&id=28771







http://www.profes.net/actualidad.asp







XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak