Gaia

XSLaren edukia

Orientazio soziopertsonala: Gaitasun emozional, sozial eta etikoak ikasteko hezkuntza estrategiak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
BERASTEGUI MARTINEZ, YONEuskal Herriko UnibertsitateaProfesorado Ayudante DoctorDoktoreaElebidunaHezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoakyon.berastegui@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Conocer el rol fundamental que juegan las y los docentes en el desarrollo de las competencias emocionales, sociales y éticas.20.0 %
Fortalecer la conciencia de la importancia que tiene una buena autoestima profesional y el desarrollo de las propias competencias sociopersonales sobre los estudiantes.20.0 %
Identificar y poner en práctica el uso de recursos educativos para favorecer las competencias en el análisis de casos y programas, sabiendo valorar la conveniencia de unos u otros en diferentes contextos.10.0 %
Conocer las principales pautas para la prevención y el desarrollo sociopersonal desde la perspectiva de colaboración entre agentes educativos (profesorado, familia, comunidad).20.0 %
Valorar el trabajo en grupo en el desempeño de la función docente como instrumento de colaboración con otros agentes educativos.20.0 %
Utilizar instrumentos sencillos de evaluación (observación, entrevista, escalas) para valorar las competencias sociopersonales10.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala153045
Gelako p.151530

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak15.0100 %
Eztabaidak5.0100 %
Irakurketak5.00 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea10.00 %
Kasu praktikoen ebazpena10.0100 %
Lana sarean10.00 %
Talde-lana20.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak0.0 % 50.0 %
Lan praktikoak0.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Ikasleek emozioen oinarri psikofisiologiko eta jokaerak ezagutzen dituzte, konpetentzia emozional, sozial eta etikoen garapenean agente aktiboak izan ahal izateko

Ikasleek profesionalaren eragin pertsonalak hezkuntza harremanetan duen eraginaren kontzientzia garatzen dute

Ikasleek ikasketa sozial eta emozionalaren garapenerako dauden psikoheziketa-programa nagusien ezaguera praktikoak lortzen dituzte

Ikasleek trebetasun komunikatiboak lortzen dituzte irakasle, familia eta komunitatearen arteko interakzioa hobetzeko

Ikasleek konpetentzia emozionalak balioesteko tresnak ezagutzen dituzte

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

a) Portfolio indibiduala (notaren %50):

- Gelan landutako irakurgaien hausnarketa indibiduala:

- Gaiaren inguruko bilaketa pertsonala: albisteak, liburuak, web orriak, pelikuluak …



b) Kasuaren analisia (talde lana; notaren %50):

- Kasuari erantzuna emateko programen identifikazioa eta analisia

- Esku-hartze proposamena

- Lanaren aurkezpena



Atal guztiak gainditzea derrigorrezkoa izango da ikasgai gainditzeko.



* COVID-19ren eraginenez, konfinamendua egongo balitz, ebaluazio sistema bera erabiliko litzateke. Taldeko lanaren aurkezpena BBC plataformaren bidez gauzatuko da. Jarduerak eGelan jarriko dira eskuragai eta eGelaren bidez entregatuko dira.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren ebaluazioa, bai ikasgaiaren programan ezarritako gaitasunak gainditu ez dituzten ikasle presentzialentzat, bai ikasle ez presentzialentzat, honako hau izango da:

Ikasleak izaera teoriko-praktikoko idatzizko proba bat burutuko du irakasgaiaren programazioan ezarritako eduki teorikoak aplikatuz. Proba honek %100eko balio izango du azken emaitzan. Ikasleak eskuragarri izango ditu ikasgaiko apunteak edota bestelako baliabideak froga egiten duen bitartean.



* COVID-19ren eraginenez, konfinamendua egongo balitz, azken ebaluaziora aurkezten diren ikasleek ikasgaiaren eGelan izango dute eskuragarri proba eta 90 minutu izango dituzte hau egin ahal izateko. Denbora igaro ondoren, egelara igoko dute dokumentua horretarako sortutako zereginaren bidez. Proba gainditzeko, ikasleek ikasgaian ezarritako gaitasunak eskuratu dituztela frogatu beharko dute, hots, 10etik 5 puntu eskuratu beharko dituzte gutxienez.

Irakasgai-zerrenda

Curriculum "sociopersonal"

Intervención educativa y desarrollo de programas

Competencias sociopersonales de los educadores

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Bartolomé, M; Cabrera, F (2007): Construcción de una ciudadanía intercultural y responsable. Madrid: Narcea

Beardall, N; Bergman, S y Surrey, J (2007): Making Connections:

Building community and Gender Dialogue in Secondary Schools.

Massachussets: Educators for Social Responsibility.

Comellas, M.J (2009): Educar en la comunidad y en la familia.

Valencia: Nau Llibres

Cowie, H; Jennifer, D (2007): Managing violence in schools. California: SAGE

Jover, G. y García, J.M. (2009) Hablar, escuchar, conversar. Teoría

y práctica de la conversación en las aulas, Barcelona: Octaedro.

McNamara y Moreton, 1995): Teaching children with emocional and

behavioural dificulties in primary and secondary classrooms.

London: Fulton.

Marchesi, A (2007): Sobre el bienestar de los docentes.

Competencias, emociones y valores. Madrid: Alianza editorial

Mathey, E. y Mérillou, Fl. (2009) Travailler et faire travailler en

équipe, Paris: Eyrolles Editions dÖrganisation.

Roffey, S (2011): Changing behavior in schools. Promoting positive relationships and well-being. California: SAGE

Rosenberg, M.B (2000): La comunicación no violenta: cómo utilizar

el poder del lenguaje para evitar conflictos y alcanzar soluciones

Barcelona: Urano

Sullivan, K; Cleary, M; Sullivan,J (2003): bullying en la enseñanza secundaria. El acoso escola. Cómo se presenta y cómo afrontarlo. Madrid: CEAC-Secundaria

Trianes, M.V; Fernandez, C (2001): Aprender a ser personas y convivir: un programa para Secundaria. Bilbao: Desclée

Vaello, J (2009): El professor emocionalmente competente. Barcelona: Grao

Vilá, R (2007): Comunicación intercultural: materials para Educación Secundaria. Madrid: Narcea

Wilson, M.B (2009): The responsive classroom Assessment.



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak