Gaia
Orientatzailearen Jarduera Profesionalaren Teoria eta Testuinguruak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Hezkuntza Orientazio modalitatean, Irakaskuntza masterraren barnean, kokatzen da 3 kredituko derrigorrezko ikasgai hau, “Orientatzailearen Jarduera Profesionalaren Teoria eta Testuinguruak”.Irakasleriaren erreferentziak kurrikulum zehatz bat eta ikasleen talde konkretu batzuk izaten dira; baina, zeintzuk dira laneko arlo eta testuinguruak orientatzaile batentzat?.
Ikasgai honek, hezkuntzako 3 zehaztapen mailak kontuan hartuz, hezitzaile honen jarduera profesionalean kokatzen laguntzen dio ikasleari.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Didaktika eta Eskola Antolakuntza | joxe.amiama@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Comprender las distintas realidades que se dan en un centro de Secundaria teniendo presente marcos teóricos | 25.0 % |
Justificar la práctica profesional del orientador en cualquiera de sus contextos educativos | 25.0 % |
Construir desde la comunicación relaciones humanas positivas y funcionales | 25.0 % |
Apostar por todo el alumnado como sujetos de valor, pertenencia y capacidad | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Aurkezpenak eta Komunikazioak | 10.0 | 80 % |
Azalpen teorikoak | 10.0 | 80 % |
Eztabaida taldean | 5.0 | 80 % |
Gatazkak konpontzea | 5.0 | 80 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 15.0 | 0 % |
Irakurketak | 30.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 15.0 % | 25.0 % |
Lan praktikoak | 75.0 % | 85.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazioa jarraitua izango da.Portfolio baten bidez (%75), astero ikasleak, ariketak eta ikasketa pertsonalak, igoko ditu e-gelara. Eta kurtsoaren bukaeran, ariketak eta ikasketak errebesatuz, ikasketen dekalogo bat osatuko du, hamar ikasketa funtzionalak orientatzaile batentzat (%25).
Portfolioaren irizpideak: Data betetzea (%10); Originaltasuna entrega bakoitzean (%20); Erreferente bibliografiko berriak gehitzea, minimo bi (%25); Luzapena: 600-800 hitz (%20).
Dekalogoaren irizpideak: originaltasuna (%10). Baliagarritasuna (%15).
Konfinamenduaren kasuan, ebaluazio-sistema berari eutsiko zaio.
Egoera desberdinengatik, proposatutako metodologia eta ebaluazio sistema jarraiari heldu ezin diotenek, ikasgaia egiteko aukera izango dute, beti ere ebaluazio mota horri uko egiten diotela idatziz azalduz irakasleari. 2 asteko epea izango dute horretarako, eskolak hasi eta gero.
Bukaerako ebaluazio sistema aukeratzen duten ikasleek frogatu beharko dute konpetentzien garapena. Horretarako, ebaluazio jarraian parte hartu ezin duten eta azken probara aurkezten diren ikasleen prozedura bera jarraituko dute.
Bi proba izango dira:
1.- Ikasgaiaren edukiei buruz garatu beharreko idatzizko gida ( % 60).
2.- Bilera funtzional baten diseinua ( % 40): Irizpideak: Bigarren Hezkuntzan arazo edo behar baten egungo planteamendua; argitasuna eta bideragarritasuna bileraren diseinuaren faseetan, ikuspegi parte-hartzaile eta inklusibo batetik ( % 20); parte-hartzaileen arteko elkarrizketa, komunikazio-estrategiak azalduz ( % 20).
Konfinamendu bidezko proba idatzira bertaratzea ezinezkoa bada, ahozko online proba bat egingo da ( % 30), eta bilera funtzional baten diseinuaren lanaren balioa % 70ekoa izango da ( % 35 + % 35).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez duten ikasleek, bertan aukeratutako ebaluazio sistema edozein izanik ere, ez ohiko deialdiaren ebaluatzeko azken ebaluazioan aurkezteko eskubidea izango dute.Uko egitea aukeratu duten ikasleentzako proba berak eta proposamenen ehuneko berdinetan egingo dira.
Ezohiko deialdiari uko egiteko, nahikoa da probara ez aurkeztea. Azken ebaluazio honetan, azterketen egun ofizialean ezarritako probara aurkezten ez bada, automatikoki uko egingo zaio dagokion deialdiari.
Irakasgai-zerrenda
Sarrera: Hezkuntza zentro kontestualizatu bat zer den ulertzeko Hezkuntza Sistemako 3 konkrezio mailak:Lehen konkrezio maila: Historia eta gaur egungo legegintza. Hezkuntzaren ereduak. Orientatzailearen eginkizunak.
Bigarren konkrezio maila: antolakuntza eta orientatzailearen ekintza, zentro mailan: Barne koordinazioa. Kanpo koordinazioa; bilera funtzionalak.
Hirugarren konkrezio maila: Orientatzailearen esku-hartzea, gelatik abiatuz: Irakasle, ikasle eta familiekiko harremana. Elkarrizketa funtzionalak.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
E-gela plataforman eskaintzen direnakOinarrizko bibliografia
Albaladejo, M. (2010). Cómo decirlo. Entrevistas eficaces en el ámbito educativo.Graó.Costa Cabanillas, M. y López Méndez, E. (1994) Manual para el educador social. Habilidades de comunicación en la relación de ayuda; y afrontando situaciones. Ministerio de Asuntos Sociales.
Escudero, J.M. (1999) Diseño, desarrollo e innovación del currículum. Síntesis.
Martín, E. y Solé, I.(coord.)(2010). Orientación educativa. Modelos y estrategias de intervención. Graó.
Martín,E. y Onrubia, J. (coord.) (2010) Orientación educativa. Procesos de innovación y mejora de la enseñanza. Graó.
Perrenoud, P. (2004). Diez nuevas competencias para enseñar. Graó.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Bernal, J.L. (2001): Liderar el cambio: el liderazgo transformacional. Anuario de Educación. Zaragoza: Departamento de Ciencias de la Educación de la Universidad de ZaragozaBisquerra, R. (2010) La educación emocional en la práctica. ICE-HORSORI.
Bronfenbrenner, U. (1987) La ecología del desarrollo humano: experimentos en entornos naturales y diseñados. Paidós.
Rogers, C.R. (1981). Psicoterapia centrada en el cliente: práctica, implicaciones y teoría. Paidós.
Winter, R. S. (2000). Manual de trabajo en equipo.Díaz de Santos
Aldizkariak
Cuadernos de Pedagogía: http://www.cuadernosdepedagogia.com/content/Inicio.aspxRevista Española de Orientación y Psicopedagogía: https://www.educacionyfp.gob.es/revista-de-educacion/red-revistas/orientaci-n-educativa-.html
Estekak
Berritzegune: Hezkuntzako laguntza zerbitzua EAJn //servicios de apoyo de Educación en la CAV http://www.berritzeguneak.net/Blog hezitzaileka // Blogs educativos: https://www.educaciontrespuntocero.com/recursos/blogs-docentes-imprescindibles/
Dialnet: https://dialnet.unirioja.es/
Hezkuntza saila /Dpto Educación: http://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/hezkuntza-saila/
Orientasare: Orientatzaileen sarea / Red de Orientadores https://sites.google.com/site/orientasare/