Gaia
Osasun Psikologia Orokorra Garapen Berriak II
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
La asignatura de evaluación y rehabilitación neuropsicológica, es una asignatura optativa del master de psicología general sanitaria. Supone una aproximación al ámbito de trabajo de la neuropsicología clínica, desde el punto de vista de la evaluación y la intervención.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
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BRETAÑA ALBERDI, IONE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Ayudante Doctor | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | ione.bretana@ehu.eus |
GOMEZ ODRIOZOLA, JOANA MAIALEN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Ayudante Doctor | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | joanamaialen.gomez@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
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Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin. | 20.0 % |
Txosten psikologikoak egin hartzaileentzat, modu egokian. | 10.0 % |
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu. | 5.0 % |
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu. | 5.0 % |
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko. | 20.0 % |
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu. | 20.0 % |
Norberaren eta komunitatearen osasun psikologikoa zaintzeko sustapen- eta heziketa-jarduerak egin. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
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Magistrala | 9 | 13.5 | 22.5 |
Gelako p. | 21 | 31.5 | 52.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
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Talde-lana | 12.0 | 0 % |
Azalpenezko eskolak | 9.0 | 100 % |
Banakako lana | 6.0 | 0 % |
Edukien azalpena eta eztabaida | 9.0 | 100 % |
Irakurketak | 10.0 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 5.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 12.0 | 100 % |
Kasuen analisia | 12.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
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Azterketa Praktikoa | 20.0 % | 40.0 % |
Idatzizko azterketa (teoria) | 60.0 % | 80.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
1. Utilizar el vocabulario y las expresiones básicas adecuadas necesarias para una interacción efectiva con los pacientes, familiares y cuidadores en los procesos de identificación del problema, evaluación, comunicación del diagnóstico e intervención y seguimiento psicológicos.2. Redactar un informe neuropsicológico de forma adecuada a los destinatarios.
3. Emplear el vocabulario básico necesario para comunicar y comunicarse con otros profesionales, y dominar las habilidades necesarias para el trabajo en equipo y en grupos multidisciplinares.
4. Conocer en profundidad la naturaleza psicológica de los trastornos del comportamiento humano.
5. Conocer los distintos modelos de evaluación e intervención en el campo de la neuropsicología.
6. Entender el diseño, desarrollo, supervisión y evaluación de planes y programas de intervención neuropsicológica, en función de la evaluación y de las variables individuales y sociales concurrentes en cada caso.
7. Proponer actividades de promoción y de educación para la salud psicológica individual y comunitaria.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
El examen teórico final estará compuesto por preguntas abiertas y de respuesta múltiple sobre los contenidos teóricos y prácticos impartidos.Examen práctico: análisis de aspectos de evaluación y rehabilitación neuropsicológica de los casos analizados en clase.
En esta asignatura bastará con no presentarse al examen para renunciar a la convocatoria.
** Evaluación continua: la parte teórica será evaluada a través de un cuestionario (20% de la nota) con preguntas abiertas y tipo test. La parte práctica, será evaluada a través del dossier que se entregará el último día de clase con el conjunto de tareas prácticas realizadas durante las clases (80% de la nota).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Examen teórico con preguntas abiertas y de respuesta múltiple sobre los contenidos teóricos y prácticos impartidos.Examen práctico análisis de aspectos de evaluación y rehabilitación neuropsicológica de los casos analizados en clase.
Irakasgai-zerrenda
EVALUACIÓN Y REHABILITACIÓN NEUROPSICOLÓGICATema 1. Introducción a la neuropsicología: el papel del neuropsicológico clínico
Tema 2. Técnicas de evaluación neuropsicológica
Tema 3. Técnicas de rehabilitación neuropsicológica
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Documentación preparada ad hoc, por los docentes de la asignatura con materiales relacionados con los casos prácticos que se trabajarán en la misma.Oinarrizko bibliografia
Ardila, A. y Roselli, M. (2007). Neuropsicología clínica. Mexico. Manual moderno.Enseñat Cantallops, A., Roig Rovira, T. y Garcia Molina, A. (2015). Neuropsicología pediatría. Madrid. síntesis.
Jodar, M. (2013). Neuropsicología. Barceloan. UOC.
Junqué, C. y Barroso, J.J. (2009). Manual de neuropsicología. Madrid. síntesis.
Lezak, M.D. (2012). Neuropsychological assessment (5ªed). New York. Oxford University Press.
Muñoz Céspedes, J.M. y Tirapu Ustarróz, J. (2008). Rehabilitación neuropsicológica. Madrid. síntesis.
Portellano, J.A. y García, J. (2014). Neuropsicología de la atención, las funciones ejecutivas y la memoria. Madrid. Síntesis.
Tirapu, J., Rios, M. y Maestú, F. (2011).Manual de neuropsicología (2ªed). Barcelona. Viguera.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Arnedo, M. (2018). neuropsicología del desarrollo. Madrid. Panamericana.Arnedo, M. y Bembibre, J. (2017). Neuropsicología a través de casos clínicos. Madrid. Panamericana.
Cano de la Cuerda, R. y Collado, S. (2015). neurorrehabilitación: métodos específicos de valoración y tratamiento. Madrid. Panamericana.
León, J. (2015). fundamentos de neuropsicología humana. Madrid. Síntesis.
Ruiz, J.M. y Alvarez, A. (2016). manual de neuropsicología pediátrica. Madrid.
Tate, R.L. (2010). A compendium of test, scales, and questionnaires: the practitioner's guide to measuring outcomes after acquired brain imparment. New York. Psychology Press.
Villa, M.A., Navarro, M.E. y Villaseñor, T.D. (2017). Neuropsicología clínica hospitalaria. Mexico Manual Moderno.
Yañez, M.G. (2016). Neuropsicología de los trastornos del neurodesarrollo, diagnóstico, evaluación e intervención. Mexico. Manual Moderno.
Aldizkariak
Brain and CognitionCuadernos de neuropsicología
Cognition and emotion
Cortex
European journal of pediatría neurology
Evaluation review
Journal of cognitive neuroscience
Neuropsychology
Revista de neurología
Estekak
http://www.theabcn.org (american booard of clinical neuropsychology)http://www.aan.com (American academy of neurology)
http://www.med.ohi-state.edu/ins/ (International neuropsychological society)
http://www.nanoline.org (national academy of neuropsychology)
http://www.sen.es (sociedad española de neurología)
http://www.blog.neuronup.com (neuronup)
http://www.hablemosdeneurociencia.com (Hablemos de neurociencia)
http://neuropediatria.org (Neuropediatria)