Gaia

XSLaren edukia

Haur eta Gazteen Ebaluazioa eta Esku-hartzea

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Osasuna eta haurtzaroa: Arreta goiztiarra, garapen sozioemozionala eta kognitiboa, hizkuntza, gurasoekin erlazioa eta garapenaren ebaluaketa. Nahaste eta alterazio psikopatologikoak dituzten eta adingabe eta nerabeetan prebentzio eta interbentzio estrategia eta programak.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ANDIARENA VILLAVERDE, AINARAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakainara.andiarena@ehu.eus
SISTIAGA BERRONDO, ANDONEEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakandone.sistiaga@ehu.eus
SOROA MARTINEZ, GORETIEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakgoretti.soroa@ehu.eus
TORRES GOMEZ DE CADIZ AGUILERA, BARBARA CLARAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebakarraNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakbarbara.torres@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin.20.0 %
Txosten psikologikoak egin hartzaileentzat, modu egokian.10.0 %
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu.5.0 %
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu.5.0 %
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko.20.0 %
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu.20.0 %
Norberaren eta komunitatearen osasun psikologikoa zaintzeko sustapen- eta heziketa-jarduerak egin.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala1522.537.5
Gelako p.3552.587.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak15.0100 %
Banakako lana25.00 %
Irakurketak25.00 %
Kasu praktikoen ebazpena35.0100 %
Talde-lana25.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Lan praktikoak20.0 % 40.0 %
Test motako azterketa60.0 % 80.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

1. Ebaluazio eta tratamendu prozesuan zehar, pazienteekin eta haien senideekin edo zaintzaileekin harremantzeko gaitasunak erakutsi (Erlazionatutako gaitasuna: 1).



2. Hartzaileei (bezeroak, gurasoak /zaintzaileak eta beste profesional batzuk) egokitutako haur-nerabeen ebaluazioaren eta tratamenduaren emaitzei buruzko txostenak idatzi (Erlazionatutako gaitasunak: 2 eta 3).



3. Diziplina anitzeko taldeetan, komunikazio eta lankidetza gaitasunak garatu (Erlazionatutako gaitasuna: 3).



4. Haur-nerabeen espektro psikopatologikoaren sintomak eta nahasteak identifikatzen jakitea, baita hauen hasiera eta mantentzeari lotutako faktore psikosozialak ere (Erlazionatutako gaitasuna: 4).



5. Haur eta nerabeen zailtasunek eta psikopatologiak eragindako eskakizunei erantzuteko, eredu psikologiko desberdinen ebaluazio eta esku-hartze prozedurak eta teknikak aplikatzen jakitea (Erlazionatutako gaitasuna: 5).



6. Haur-nerabeen zailtasun eta psikopatologia desberdinei aurre egiteko, prebentzio eta terapia metodoak diseinatu, gainbegiratu eta ezartzeko teknikak eta prozedurak ezagutzea (Erlazionatutako gaitasunak: 5, 6 eta 7).

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

1. Lan praktikoa kasu kliniko eta/edo eskuhartze terapeutikoen inguruko zereginek osatuko dute. Zeregin eta kasuen materiala irakasleek eskeiniko dute.



2. Aukera anitzeko azterketa teorikoa: lau aukeraduna (erantzun zuzen bakarra).



Azken puntuazioa aurreko bi balorazioen batuketak emango du, betiere biak gainditu badira: Kasu praktikoak eta azterketa teorikoak.



Ebaluazio jarraian parte hartzeko eta lan praktikoa entregatu ahal izateko, gutxienez %75eko asistentzia behar da. Baldintza hori betetzen ez duten ikasleek amaierako ebaluazioa egin beharko dute.



Amaierako ebaluazioa egitea aukeratzen duten ikasleen kasuan (notaren %100), aukera anitzeko azterketa teoriko bat izango da (4 erantzun aukeretik, horietatik bakarra zuzena) eta beste azterketa praktiko bat (kasu kliniko bati buruzko galdera irekiak edo izaera praktikoa duten beste galdera batzuk). Azken nota zati bakoitzean lortutako kalifikazioaren batuketa izango da, betiere biak gainditu badira.



Ebaluazioa modu ez-presentzial batean burutu beharko balitz, ebaluazio presentzialeko irizpide berberak mantenduko dira. Aldiz, irakasgaiaren lanak, ebaluazio-probak edo aurkezpenak birtualki egingo dira (Egela, Teams edo gainerako plataforma birtualetan).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

1. Lan praktikoa kasu kliniko eta/edo eskuhartze terapeutikoen inguruko zereginek osatuko dute. Zeregin eta kasuen materiala irakasleek eskeiniko dute.



2. Aukera anitzeko azterketa teorikoa: lau aukeraduna (erantzun zuzen bakarra).



Azken puntuazioa aurreko bi balorazioen batuketak emango du, betiere biak gainditu badira: Kasu praktikoak eta azterketa teorikoak.



Ebaluazio jarraian parte hartzeko eta lan praktikoa entregatu ahal izateko, gutxienez %75eko asistentzia behar da. Baldintza hori betetzen ez duten ikasleek amaierako ebaluazioa egin beharko dute.



Amaierako ebaluazioa egitea aukeratzen duten ikasleen kasuan (notaren %100), aukera anitzeko azterketa teoriko bat izango da (4 erantzun aukeretik, horietatik bakarra zuzena) eta beste azterketa praktiko bat (kasu kliniko bati buruzko galdera irekiak edo izaera praktikoa duten beste galdera batzuk). Azken nota zati bakoitzean lortutako kalifikazioaren batuketa izango da, betiere biak gainditu badira.



Ebaluazioa modu ez-presentzial batean burutu beharko balitz, ebaluazio presentzialeko irizpide berberak mantenduko dira. Aldiz, irakasgaiaren lanak, ebaluazio-probak edo aurkezpenak birtualki egingo dira (Egela, Teams edo gainerako plataforma birtualetan).

Irakasgai-zerrenda

1. Gaia. Haur eta nerabeen klinikan ebaluaketa eta tratamenduan gerturatze berriak.

2. Gaia. Haurren nahasteen tratamendua.

3. Gaia. Nerabeen nahasteen interbentzioa.

4. Gaia. Saio klinikoak: eskatutako ebaluaziorako prozedurak, azalpen-hipotesien ezarpena eta esku-hartzeko plan baten garapena.



Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Kasu klinikoen materiala.

Oinarrizko bibliografia

Caballo, V. (2011). Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos. Madrid: Pirámide.

Comeche, Mª I. y Vallejo, M. A. (2012). Manual de Terapia de Conducta en la Infancia. Madrid: Ed. Dykinson.

Cozolino, L. (2010). The Neuroscience of psychotherapy. Healing the social brain. (2nd Ed.). New York: W.W. Norton & Company.

Diamond, G.S, Diamond, G. M. y Levy, S. A. (2014). Attachment-based family therapy of depressed adolescents. Washington D.C.: APA.

Lieberman, A. F. y Van Horn, P. (2005). Don’t hit my mommy! A manual for Child-Parent Psychotherapy for Young witnesses of family violence. Washington D.C.: Zero to Tree.

Maganto, C, Amador, J.A. y González, R. (2001). Evaluación psicológica en la infancia y la adolescencia. Casos prácticos. Madrid: TEA Ediciones.

Aldizkariak

Revista de Psicopatología y Psicología Clínica



Psicothema



Infancia y Aprendizaje



Análisis y Modificación de Conducta



Clínica y Salud



Estudios de Psicología



Revista Española de Orientación y Psicopedagogía



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak