Gaia
Haur eta Gazteen Ebaluazioa eta Esku-hartzea
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Osasuna eta haurtzaroa: Arreta goiztiarra, garapen sozioemozionala eta kognitiboa, hizkuntza, gurasoekin erlazioa eta garapenaren ebaluaketa. Nahaste eta alterazio psikopatologikoak dituzten eta adingabe eta nerabeetan prebentzio eta interbentzio estrategia eta programak.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ANDIARENA VILLAVERDE, AINARA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | ainara.andiarena@ehu.eus |
SISTIAGA BERRONDO, ANDONE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | andone.sistiaga@ehu.eus |
SOROA MARTINEZ, GORETI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | goretti.soroa@ehu.eus |
TORRES GOMEZ DE CADIZ AGUILERA, BARBARA CLARA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | barbara.torres@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin. | 20.0 % |
Txosten psikologikoak egin hartzaileentzat, modu egokian. | 10.0 % |
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu. | 5.0 % |
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu. | 5.0 % |
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko. | 20.0 % |
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu. | 20.0 % |
Norberaren eta komunitatearen osasun psikologikoa zaintzeko sustapen- eta heziketa-jarduerak egin. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 | 37.5 |
Gelako p. | 35 | 52.5 | 87.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 15.0 | 100 % |
Banakako lana | 25.0 | 0 % |
Irakurketak | 25.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 35.0 | 100 % |
Talde-lana | 25.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Lan praktikoak | 20.0 % | 40.0 % |
Test motako azterketa | 60.0 % | 80.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
1. Ebaluazio eta tratamendu prozesuan zehar, pazienteekin eta haien senideekin edo zaintzaileekin harremantzeko gaitasunak erakutsi (Erlazionatutako gaitasuna: 1).2. Hartzaileei (bezeroak, gurasoak /zaintzaileak eta beste profesional batzuk) egokitutako haur-nerabeen ebaluazioaren eta tratamenduaren emaitzei buruzko txostenak idatzi (Erlazionatutako gaitasunak: 2 eta 3).
3. Diziplina anitzeko taldeetan, komunikazio eta lankidetza gaitasunak garatu (Erlazionatutako gaitasuna: 3).
4. Haur-nerabeen espektro psikopatologikoaren sintomak eta nahasteak identifikatzen jakitea, baita hauen hasiera eta mantentzeari lotutako faktore psikosozialak ere (Erlazionatutako gaitasuna: 4).
5. Haur eta nerabeen zailtasunek eta psikopatologiak eragindako eskakizunei erantzuteko, eredu psikologiko desberdinen ebaluazio eta esku-hartze prozedurak eta teknikak aplikatzen jakitea (Erlazionatutako gaitasuna: 5).
6. Haur-nerabeen zailtasun eta psikopatologia desberdinei aurre egiteko, prebentzio eta terapia metodoak diseinatu, gainbegiratu eta ezartzeko teknikak eta prozedurak ezagutzea (Erlazionatutako gaitasunak: 5, 6 eta 7).
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
1. Lan praktikoa kasu kliniko eta/edo eskuhartze terapeutikoen inguruko zereginek osatuko dute. Zeregin eta kasuen materiala irakasleek eskeiniko dute.2. Aukera anitzeko azterketa teorikoa: lau aukeraduna (erantzun zuzen bakarra).
Azken puntuazioa aurreko bi balorazioen batuketak emango du, betiere biak gainditu badira: Kasu praktikoak eta azterketa teorikoak.
Ebaluazio jarraian parte hartzeko eta lan praktikoa entregatu ahal izateko, gutxienez %75eko asistentzia behar da. Baldintza hori betetzen ez duten ikasleek amaierako ebaluazioa egin beharko dute.
Amaierako ebaluazioa egitea aukeratzen duten ikasleen kasuan (notaren %100), aukera anitzeko azterketa teoriko bat izango da (4 erantzun aukeretik, horietatik bakarra zuzena) eta beste azterketa praktiko bat (kasu kliniko bati buruzko galdera irekiak edo izaera praktikoa duten beste galdera batzuk). Azken nota zati bakoitzean lortutako kalifikazioaren batuketa izango da, betiere biak gainditu badira.
Ebaluazioa modu ez-presentzial batean burutu beharko balitz, ebaluazio presentzialeko irizpide berberak mantenduko dira. Aldiz, irakasgaiaren lanak, ebaluazio-probak edo aurkezpenak birtualki egingo dira (Egela, Teams edo gainerako plataforma birtualetan).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
1. Lan praktikoa kasu kliniko eta/edo eskuhartze terapeutikoen inguruko zereginek osatuko dute. Zeregin eta kasuen materiala irakasleek eskeiniko dute.2. Aukera anitzeko azterketa teorikoa: lau aukeraduna (erantzun zuzen bakarra).
Azken puntuazioa aurreko bi balorazioen batuketak emango du, betiere biak gainditu badira: Kasu praktikoak eta azterketa teorikoak.
Ebaluazio jarraian parte hartzeko eta lan praktikoa entregatu ahal izateko, gutxienez %75eko asistentzia behar da. Baldintza hori betetzen ez duten ikasleek amaierako ebaluazioa egin beharko dute.
Amaierako ebaluazioa egitea aukeratzen duten ikasleen kasuan (notaren %100), aukera anitzeko azterketa teoriko bat izango da (4 erantzun aukeretik, horietatik bakarra zuzena) eta beste azterketa praktiko bat (kasu kliniko bati buruzko galdera irekiak edo izaera praktikoa duten beste galdera batzuk). Azken nota zati bakoitzean lortutako kalifikazioaren batuketa izango da, betiere biak gainditu badira.
Ebaluazioa modu ez-presentzial batean burutu beharko balitz, ebaluazio presentzialeko irizpide berberak mantenduko dira. Aldiz, irakasgaiaren lanak, ebaluazio-probak edo aurkezpenak birtualki egingo dira (Egela, Teams edo gainerako plataforma birtualetan).
Irakasgai-zerrenda
1. Gaia. Haur eta nerabeen klinikan ebaluaketa eta tratamenduan gerturatze berriak.2. Gaia. Haurren nahasteen tratamendua.
3. Gaia. Nerabeen nahasteen interbentzioa.
4. Gaia. Saio klinikoak: eskatutako ebaluaziorako prozedurak, azalpen-hipotesien ezarpena eta esku-hartzeko plan baten garapena.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Kasu klinikoen materiala.Oinarrizko bibliografia
Caballo, V. (2011). Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos. Madrid: Pirámide.Comeche, Mª I. y Vallejo, M. A. (2012). Manual de Terapia de Conducta en la Infancia. Madrid: Ed. Dykinson.
Cozolino, L. (2010). The Neuroscience of psychotherapy. Healing the social brain. (2nd Ed.). New York: W.W. Norton & Company.
Diamond, G.S, Diamond, G. M. y Levy, S. A. (2014). Attachment-based family therapy of depressed adolescents. Washington D.C.: APA.
Lieberman, A. F. y Van Horn, P. (2005). Don’t hit my mommy! A manual for Child-Parent Psychotherapy for Young witnesses of family violence. Washington D.C.: Zero to Tree.
Maganto, C, Amador, J.A. y González, R. (2001). Evaluación psicológica en la infancia y la adolescencia. Casos prácticos. Madrid: TEA Ediciones.
Aldizkariak
Revista de Psicopatología y Psicología ClínicaPsicothema
Infancia y Aprendizaje
Análisis y Modificación de Conducta
Clínica y Salud
Estudios de Psicología
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía