Gaia
Ebidentzian Oinarritutako Tratamendu Psikologikoak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Prozesu terapeutikoa Psikologia Klinikoan eta Osasun Psikologian. Buru-osasunaren esparruan enpirikoki balioztatutako tratamenduak (protokoloak eta tratamendurako gidak, aplikazio kliniko zehatzak, etab.). Banakako eta taldeko terapiak. Autolaguntzarako elkarte eta taldeen zeregina.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MUELA APARICIO, ALEXANDER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | alexander.muela@ehu.eus |
SALABERRIA IRIZAR, M CARMEN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | mcarmen.salaberria@ehu.eus |
ARRAZOLA ECHEVERRIA, JOSE JAVIER | Hospital de Donostia | Besteak | arrazola@euskalnet.net | |||
MINENZA LARRINAGA, NAIARA | Hermanas Hospitalarias Aita Menni | Besteak | nmimentza@aita-menni.org | |||
SIERRA ARANA, MAIDER | Asociacion espašola de investigacion sobre el cancer. | Besteak | maidersierrra@hotmail.com |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin. | 10.0 % |
Lana kalitatearen eta etengabeko hobekuntzaren ikuspuntutik garatu, lan profesional arduratsua izateko behar-beharrezkoa den autokritika egiteko gaitasunarekin. | 5.0 % |
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu. | 15.0 % |
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu. | 10.0 % |
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko. | 60.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 12 | 27 | 39 |
Gelako p. | 48 | 63 | 111 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 18.0 | 100 % |
Banakako lana | 30.0 | 0 % |
Irakurketak | 30.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 42.0 | 100 % |
Talde-lana | 30.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa | 70.0 % | 70.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 30.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Conocer el concepto de los tratamientos psicológicos basados en la evidenciaConocer los diversos niveles de evidencia
Saber utilizar las guías, los recursos de internet y las fuentes bibliográficas para obtener información sobre los tratamientos psicológicos basados en la evidencia
Aplicar en casos clínicos concretos los tratamientos psicológicos basados en la evidencia
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Aukera anitzeko edo galdera motzeko azterketa.Kasuen analisia
Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazio berdinak mantenduko lirateke, baina modu birtualean egingo litzateke ebaluazioa egela eta BBCcollaborate erabiliaz.
Tanto para participar en la evaluación continua como para poder entregar los trabajos prácticos se necesitará un mínimo de asistencia del 75%. El alumnado que no cumpla este requisito se tendrá que presentar a la evaluación final.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Aukera anitzeko edo galdera motzeko azterketa.Kasuen analisia
Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazio berdinak mantenduko lirateke, baina modu birtualean egingo litzateke ebaluazioa egela eta BBCcollaborate erabiliaz.
Tanto para participar en la evaluación continua como para poder entregar los trabajos prácticos se necesitará un mínimo de asistencia del 75%. El alumnado que no cumpla este requisito se tendrá que presentar a la evaluación final.
Irakasgai-zerrenda
1 Gaia. Tratamendu psikologikoak. Sarrera.2 Gaia. Enpirikoki egiaztatutako tratamendu psikologikoak osasun mentalean
3 Gaia. Osasun fisikoaren hobekuntzan esku-hartze psikologikoa
4 Gaia. Prozesu terapeutikoa Psikologia klinikoan
5 Gaia. Ebidentzian oinarrituriko esku-hartzeak osasun mentalean: aplikazio zehatzak
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Pérez, M., Fernández-Hermida, J.R., Fernández, C. eta Amigo, I. (Eds.) (2003). Guía de tratamientos psicológicos eficaces. Madrid. Pirámide. 3 vols.Fonseca, E. (coord.) (2021). Manual de tratamientos psicológicos. Adultos. Madrid. Pirámide.
Fonseca, E. (coord.) (2021). Manual de tratamientos psicológicos. Infancia y adolescencia. Madrid. Pirámide
Oinarrizko bibliografia
American Psychological Association (2005). Report of the 2005 Presidential Task Force on Evidence-Based Practices. http://www.apa.org/practice/resources/evidence/evidence-based-report.pdfAmerican Psychological Association (2006). Evidence-based practice in psychology. American Psychologist, 61(4), 271-285. doi: 10.1037/0003-066X.61.4.271
Guimón, J. (2004). Eficacia de las psicoterapias en salud mental. Bilbao. Desclée de Brouwer.
Labrador, F.J. eta Crespo, M. (Eds.) (2012). Psicología clínica basada en la evidencia. Madrid. Pirámide.
Labrador, F.J., Echeburúa, E. eta Becoña, E. (2000). Guía para la elección de tratamientos psicológicos eficaces. Madrid. Dykinson.
Mace, C., Moorey, S. eta Roberts, B. (2005). Guía práctica de terapias psicológicas. Guía crítica para los clínicos. Barcelona. Ariel.
Nathan, P.E., Gorman, J.M. eta Salkind, N.J. (2002). Tratamiento de trastornos mentales. Madrid. Alianza.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Alcázar, A.I., Olivares, J. eta Méndez, F.X. (2004). Eficacia de los tratamientos. En Introducción a las técnicas de intervención y tratamiento psicológico. Madrid. Pirámide.Bados, A., García, E. eta Fuste, A. (2002). Eficacia y utilidad clínica de la terapia psicológica. Revista Internacional de Psicología Clínica y de la Salud, 2, 477-502.
Becoña, E., Vázquez. M.J., Míguez, M.C. et al. (2004). Guías de tratamiento y guías para la práctica clínica psicológica. Papeles del Psicólogo, 87, 9-19
Echeburúa, E. eta Corral, P. (2001). Eficacia de las terapias psicológicas: de la investigación a la práctica clínica. Revista Internacional de Psicología Clínica y de la Salud, 1, 181-204.
Llovel, J.P., Frías, M.D. eta Monterde, H. (2004). Tratamientos psicológicos con apoyo empírico y práctica clínica basada en la evidencia. Papeles del Psicólogo, 87, 1-8.
Olds, D., Sadler, L. eta Kitzman, H. (2007). Programs for parents of infants and toddlers: recent evidence from randomized trials. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 48, 355-391.
Aldizkariak
Revista de Psicopatología y Psicología ClínicaPsicología Conductual
Revista de Psiquiatría y Salud Mental
Clínica y Salud
Ansiedad y Estrés
Adicciones
International Journal of Clinical and Health Psychology
Revista de psicología clínica con niños y adolescents
Estekak
Guía de referencia rápida de tratamientos psicológicos con apoyo empíricohttp://pendientedemigracion.ucm.es/info/psclinic/guiareftrat/index.php
American Psychological Association; http://www.apa.org/
The Campbell Collaboration , Social Welfare Group; http://www.campbellcollaboration.org/social_welfare/index.php
Blueprints for Violence Prevention ; http://www.colorado.edu/cspv/blueprints/
National Registry of Evidence-Based Programas and Practices NREPP (SAMSHA); http://www.nrepp.samhsa.gov/
National Implementation Research Network; http://nirn.fpg.unc.edu/