Gaia

XSLaren edukia

Ebidentzian Oinarritutako Psikologia Metodoak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Esku hartzeko programen eta ebidentzian oinarritutako jarduera profesionalaren oinarri zientifikoak. Dokumentazio-iturriak eta estandar metodologikoak aukeratzeko irizpide zientifikoak, ebidentzian oinarritutako esku-hartze programak ezartzeko.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
BALLUERKA LASA, MIREN NEKANEEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko KatedradunaDoktoreaElebidunaZientzien eta Portaeraren Metodologianekane.balluerka@ehu.eus
GOROSTIAGA MANTEROLA, MARIA ARANZAZUEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaZientzien eta Portaeraren Metodologiaarantxa.gorostiaga@ehu.eus
LERTXUNDI IRIBAR, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaZientzien eta Portaeraren Metodologianerea.lertxundi@ehu.eus
VERGARA IRAETA, ANA ISABELEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko KatedradunaDoktoreaElebakarraZientzien eta Portaeraren Metodologiaana.vergara@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Kritikoki aztertu eta informazio klinikoaren iturriak erabili.20.0 %
Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabili laneko egitekoetan.10.0 %
Ikerketaren esparruko lan-hipotesiak egin, eta informazioa kritikoki jaso eta baloratu, arazoak konpontzeko, metodo zientifikoa aplikaturik.30.0 %
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu.40.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala913.522.5
Gelako p.2131.552.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak9.0100 %
Banakako lana11.20 %
Irakurketak11.20 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea11.30 %
Kasu praktikoen ebazpena9.9100 %
Ordenagailuko praktikak5.1100 %
Proiektuen aurkezpena eta defentsa6.0100 %
Talde-lana11.30 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak30.0 % 50.0 %
Lan praktikoak50.0 % 70.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

- Aurkeztutako kasu klinikoen izaera analizatu

- Datu-baseak eta informazio klinikoaren iturriak kontsultatu

- Nahaste baterako erabilitako tratamenduak eta haien ebidentzia mailak aurkitu eta konparatu

- Kasu kliniko batentzat tratamendu egokia hautatu

- Tratamendu zehatz batentzat ebidentzia izan daitezkeen artikulu zientifikoak zein diren erabaki

- Artikulu zientifikoen baliozkotasun ebidentziak aztertu

- Kasu kliniko baten analisiaren ondorioak idatzi eta defendatu

- Ikerketa helburu baten aurrean erabili beharreko analisi estatistiko prozedurak erabaki eta exekutatu

- Analisi estatistiko ezberdinen emaitzak interpretatu

- Egindako analisietatik eratorritako ondorioak atera

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaian bi ebaluazio mota egongo dira:



1. EBALUAZIO JARRAITUA



Egin beharreko lan praktikoak, bi aktibitate mota izango dira: 1) Taldeka kasu kliniko baten analisia egingo da, ebidentzian oinarritutako tratamendu bat proposatuz eta tratamendu horren ebidentzia den artikulu zientifiko baten analisi metodologikoa eginez (%30). 2) Banakako ariketa ordenagailu gelan. Datuen analisia eta emaitzen interpretazioa barne hartzen dituen kasu praktiko baten ebazpena egin beharko da (40%).



Aurkezpenak: Aztertutako kasu klinikoaren taldeko aurkezpena eta defentsa (%30).



Irakasgaia gainditzeko, bi lan praktikoak eta aurkezpena gainditu beharko dira.



2. BUKAERAKO EBALUAZIOA



Azterketak bi zati izango ditu. 1) Irakasgaiko edukien inguruko banakako azterketa teoriko-praktikoa (%60). 2) Banakako ariketa ordenagailu gelan. Datuen analisia eta emaitzen interpretazioa barne hartzen dituen kasu praktiko baten ebazpena egin beharko da (40%). Irakasgaia gainditzeko, bi zatiak gainditu beharko dira.



Irakasgai honetan, banakako azterketara (edo ebaluazio jarraituaren kasuan, banakako ariketara) ez aurkeztea nahikoa da deialdiari uko egiteko.



EBALUAZIO JARRAITUA EGITEKO ASISTENTZIAREN IRIZPIDEA:

Ebaluazio jarraituan parte hartzeko, gutxienez %75eko asistentzia beharrezkoa izango da. Irizpide hau betetzen ez duten ikasleek, bukaerako ebaluaziora aurkeztu beharko dute.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Azterketak bi zati izango ditu. 1) Irakasgaiko edukien inguruko banakako azterketa teoriko-praktikoa (%60). 2) Banakako ariketa ordenagailu gelan. Datuen analisia eta emaitzen interpretazioa barne hartzen dituen kasu praktiko baten ebazpena egin beharko da (40%). Irakasgaia gainditzeko, bi zatiak gainditu beharko dira.



Ebaluazio jarraituan parte hartu eta taldeko aktibitateak gainditu dituzten ikasleek soilik azterketaren bigarren zatia egin beharko dute.



Taldeko aktibitateen kalifikazioa soilik ikasturte berean gordeko da.



Irakasgai honetan, banakako azterketara ez aurkeztea nahikoa da deialdiari uko egiteko.

Irakasgai-zerrenda

1 Gaia. Ebidentzian oinarritutako programak hautatzeko irizpide zientifikoak eta dokumentazio iturri nagusiak



2 Gaia. Ebidentzian oinarritutako esku-hartze programen (tratamendua eta prebentzioa) eta praktika profesionalaren oinarri zientifikoak



3 Gaia. Ebidentzian oinarritutako esku-hartze programak (tratamendua eta prebentzioa) ezartzeko estandar metodologikoak

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasgairako irakasle taldeak prestatu duen materiala.

Oinarrizko bibliografia

American Psychological Association. (2006). Evidence-based practice in psychology. American Psychologist, 61, 271-285.

Balluerka, N. (2011). Planificación de la investigación. La validez del diseño. Amarú.

Botella, J. eta Caperos, J.M. (2019). Metodología de investigación en psicología general sanitaria. Síntesis.

Fernández Hermida, J. R. eta Pérez Alvarez, M. (2001). Separando el grano de la paja en los tratamientos psicológicos. Psicothema, 13(3), 337-344.

Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd edition). Sage.

Frías, M. D. eta Pascual, J. (2003). Psicología Clínica Basada en Pruebas: Efecto del tratamiento. Papeles del Psicólogo, 85.

Pascual, J., Frías, M. D. eta Monterde, H. (2004). Tratamientos psicológicos con apoyo empírico y práctica clínica basada en la evidencia. Papeles del Psicólogo, 87.

Sánchez-Meca, J. eta Botella, J. (2010). Revisiones sistemáticas y meta-análisis: Herramientas para la práctica profesional. Papeles del Psicólogo, 31(1), 7-17.

Vázquez, C. eta Nieto, M. (2003). Psicología (clínica) basada en la evidencia (PBE): Una revisión conceptual y metodológica. Non: J. L. Romero (Ed.), Psicópolis: Paradigmas actuales y alternativos de la psicología contemporánea. Kairós.

Gehiago sakontzeko bibliografia

American Psychological Association. (2002a). Criteria for evaluating treatment guidelines. American Psychologist, 57, 1052-1059.



American Psychological Association. (2002b). Criteria for practice guideline development and evaluation. American Psychologist, 57, 1048-1051.



Fonseca-Pedrero et al. (2021). Tratamientos psicológicos empíricamente apoyados para adultos: Una revisión selectiva. Psicothema, 33(2), 188-197.



Labrador, F. J. eta Crespo, M. (koor.)(2012). Psicología clínica basada en la evidencia. Pirámide.



Labrador, F. J., Echeburúa, E. eta Becoña, E. (2000). Guía para la elección de tratamientos psicológicos eficaces. Hacia una nueva psicología clínica. Dykinson.



Nathan, P. E., Gorman, J. M. eta Salkind, N. J. (2002). Tratamiento de trastornos mentales. Una guía de tratamientos que funcionan. Alianza.



Pérez, M., Fernández-Hermida, J. R., Fernández, C. eta Amigo, I. (Ed.)(2003). Guía de tratamientos psicológicos eficaces. Vol 1, 2 y 3. Pirámide.



Aldizkariak

Psicothema: www.psicothema.es



American Psychologist: http://www.apa.org/pubs/journals/amp/index.aspx







Estekak

American Psychological Association - Evidence-Based Practice in Psychology:



http://www.apa.org/practice/resources/evidence/index.aspx



Biblioteca Cochrane plus: https://www.cochranelibrary.com/es/



Website on Research-Supported Psychological Treatments: http://www.psychologicaltreatments.org/



Evidence-based mental health treatment for children and adolescents:



http://effectivechildtherapy.com/



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak