Sistemas Web26029
- Centro
- Facultad de Informática
- Titulación
- Grado en Inteligencia Artificial
- Curso académico
- 2023/24
- Curso
- 4
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
- Código
- 26029
DocenciaAlternar navegación
Guía docenteAlternar navegación
Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación
Web Sistemak lehen lauhilekoan ematen da eta hautazko irakasgaia da Adimen Artifizialeko graduan, hautazkoa Konputagailuen eta Konputazioaren Ingeniaritzako espezialitateetan eta derrigorrezkoa Softwarearen Ingeniaritza espezialitatean (azken bi hauek, Informatika Ingeniaritzako Gradukoak).
Irakasgaiak webeko informazio-sistemei euskarria ematen dieten funtsezko alderdiak jorratzen ditu, haien bilakaera historikoa, euskarri teknologikoa, aplikazioen arkitektura eta bezeroaren eta zerbitzariaren oinarrizko teknologiak aztertuz. Alderdi aurreratuek honako hauek jasotzen dituzte: web zerbitzuen oinarrien ezagutza, sortzen ari diren informazio- sistemen arkitektura eta pixkanaka garrantzitsuenak diren segurtasun-alderdiak, eta aplikazio seguruak garatzeko elementuak txertatzen dituzten protokoloetarako sarrera bat.
Analisiari eta diseinuari buruzko ezagutzak behar dira, baita N-geruzetako arkitekturei buruzkoak ere. Kontzeptu hauek 2. mailako Software ingeniaritzan landu diren kontzeptuak dira. Datu-base erlazionalen ereduen oinarrizko ezagutzak eduki behar dira eta SQL kontsultak egiten ere jakin behar da. Irakasgai hau ematen den ikasturte berean (hirugarrena) eta lauhilekoan, Pertsona eta Konputagailuen arteko Elkarrekintza arekin (PKE), datu-baseen diseinuarekin (DBD) eta Software Ingeniaritza II-rekin (IS2) lotuta dago, eta Softwarea Garatzeko Tresna Aurreratuak (SGTA) irakasgaiari aurre egiteko behar diren oinarriak ematen ditu.
Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación
1. Web-ean informazio-sistemei euskarri ematen dieten funtsezko alderdiak ezagutzen eta ulertzen ditu
2. Bezero/zerbitzari arkitektura duten aplikazioak garatzeko egungo teknologiak ezagutu eta aplikatzen ditu 3. Web-aplikazioak garatzeko eta hedatzeko inguruneak ezagutzen eta erabiltzen ditu
4. Web-aplikazioen betekizun funtzionalak eta segurtasunekoak betetzen direla egiaztatzen daki
5. Web-aplikazioetan kode balioduna berrerabiltzen eta integratzen daki
6. Web-sistema iraunkorrak garatzearen eta haien energia-aztarna neurtzearen garrantzia baloratzen daki.
Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación
1. Sarrera eta oinarrizko kontzeptuak. Internet, WWW, HTTP, URL, HTML, CSS. 2. Web-aplikazioen arkitektura. Bezero/zerbitzari aplikazioak
3. Bezero aldeko teknologiak edo frontend (script lengoaiak)
4. Zerbitzari aldeko teknologiak edo backend (NodeJs eta MongoDB)
5. Informazio-trukea eta prozesamendua: JSON, XML, Ajax 6. REST APIak. Deskribapena eta protokoloak
7. Web-sistemen segurtasuna.
Paraleloki, web-aplikazio baten garapena eta hodeiko hedapena egingo da inkrementalki.
MetodologíaAlternar navegación
Irakasgai honetan irakaskuntza metodologia bat baino gehiago erabiltzen dira. Lan autonomoa eta kooperatiboa bultzatuko dira, baliabide informatiko eta bibliografikoak erabiliz, ikasleei irakasgaiaren alderdi guztiak ulertzen laguntzeko.
Irakasgaiaren ardatza PBL (Project Based Learning) metodologiaren inguruan egituratzen da. Ikasturtean zehar web- sistema bat (GL) garatu, inplementatu eta zabaltzen da, azken notaren % 70eko pisua duena. Proiektu hau eduki teorikoen aurkezpenarekin batera egiten da, pixkanaka (M).
Prestakuntza-jarduera zenbait baliabide metodologikorekin osatzen da: "Flipped classroon" edo alderantzizko gela, eta "Peer review" edo berdinen arteko berrikuspena.
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
- Sistema de Evaluación Continua
- Sistema de Evaluación Final
- Herramientas y porcentajes de calificación:
- Prueba tipo test (%): 30
- Trabajos en equipo (resolución de problemas, diseño de proyectos) (%): 70
Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
EBALUAZIO SISTEMAK: irakasgaiak bi ebaluazio-modu ditu: Azken ebaluazioa (edo taldekoa) eta etengabeko ebaluazioa.
ETENGABEKO ebaluazioa: ikasleek beren borondatez jaso ahal izango dute ebaluazio hori, eta irakasgaiaren etengabeko jarraipena egin dezaketen ikasleei soilik eskainiko zaie, aurrez aurreko jardueretara dedikatzeko eta bertaratzeko ezarritako esparruan. Ebaluatzeko modu lehenetsia da.
Ia astero txandakatuko dira laborategiak eta testak, edo biak, eta bakoitzak bere feedbacka jasoko ditu arin, betiere hurrengo entregaren aurretik. Ikasleak ebaluazio jarraituan egoteari uko egiteko eskaera luza dezake, ezartzen den epean (ikastaroaren ebaluazioaren % 60 eta % 80 bitartean), ikasgaiaren eGelan eskuragarri dagoen Ikasleen Gidan zehaztuta, eta zuzenean amaierako ebaluaziora igaroko da.
Ebaluazio jarraiturako jarduerak, dagozkien pisuekin, honako hauek izango dira:
- Idatzizko probak eta etengabeko jarraipenari lotutako testak (banakakoak): % 30.
3 egingo dira, bakoitza % 10eko pisuarekin. Guztira, gutxienez, 3tik 1,5 puntuko nota lortu behar da irakasgaia ebaluazio jarraituaren bidez gainditzeko aukera izateko.
- Araututako laborategiak eta lan praktikoak (taldeko lankidetza-lana): % 70.
(*) Laborategi arautuek % 50eko pisua izango dute, % 5 eta % 10 arteko pisua duten 7 entrega ingurutan banatuta. Horien datak ikasgaiaren eGelan eskuragarri dagoen Ikasleen Gidan zehazten dira. Jarduera horietako bi epe barruan ez entregatzeak edo gustura ez emateak etengabeko ebaluazioa amaierara pasatzea ekarriko du.
(*) amaierako lana, irekiagoa (aurreko entregei jarraipena emanez edo ez), lauhilekoaren azken 2-3 asteetan egina, eta % 20ko pisuarekin.
AZKEN ebaluazioa:
Ebaluazio osoaren azken azterketa egin aurretik, ikasturtean zehar proposatutako derrigorrezko laborategi arautuak aurkeztu eta gainditu beharko dira, ikasgaiaren PBL proiektua osatzen dutenak.
Amaierako azterketak % 100eko pisua izango du, honela banatuta:
1) aurrez entregatutako laborategietan lortutako kalifikazioa: % 30.
2) oinarrizko kontzeptuen testa: % 40. Guztira, 4tik 2 puntuko nota lortu behar da gutxienez. 3) idatzizko ariketa praktikoak (entregatutako proiektuaren kodeari buruzkoak): % 30.
Oharra: testaren gutxieneko nota gainditzen ez bada, azken nota lehenengo bi ataletako kalifikazioen baturaren emaitza izango da.
Proben data zehatzak ikasgaiaren eGelan eta fakultatearen webgunean daude eskuragarri. Proiektua aztertu aurretik aurkezten ez bada, edo azken ebaluazioaren idatzizko probara aurkezten ez bada, ebaluazioari uko egiten zaiola ulertuko da.
Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
Ezohiko deialdia deialdi arruntaren azken ebaluazioaren berdina izango da.
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
Eskoletako apunteak, gelako eta laborategietako materiala eta online ikastaroak (Coursera, edX).
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
(*) Eric Elliott, Programming JavaScript Applications: Robust Web Architecture with Node, HTML5, and Moderns JS Libraries, O'Reilly, 2014, ISBN 978-1-4919-5029-6
(*) Rodrigo Silveira, Multiplayer Game Development with HTML5. Packt Publishing, 2015. ISBN 978-1-78528-310-9
(*) Hoffman, Andrew. Web Application Security: Exploitation and Countermeasures for Modern Web Applications. O'Reilly, 2020. 978-1492053118
(*) Pereira, Juanan. HTML5 lengoaia eta JavaScript APIak. UEU. 2021. 978-84-8438-806-7
(*) Matthias Noback. Advanced Web Application Architecture. 2020. Leanpub. 9789082120165
GruposAlternar navegación
46 Teórico (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 15:30-17:00 (1) | 17:00-18:30 (2) |
Profesorado
46 P. Laboratorio-1 (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:00-15:30 (1) |
Profesorado
46 P. Laboratorio-2 (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 15:30-17:00 (1) |