Tipología25674
- Centro
- Facultad de Letras
- Titulación
- Grado en Estudios Vascos
- Curso académico
- 2023/24
- Curso
- 3
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
- Código
- 25674
DocenciaAlternar navegación
Guía docenteAlternar navegación
Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación
Ikastaroaren helburua hizkuntza aldakortasunaren eremuko fenomenoak ezagutzea eta aztertzeko gaitasuna garatzea da. Ikastaroa amaitzen duenerako, ikasleak askotariko egiturak ezagutu, deskribatu eta aztertuko ditu. Horretaz gain, egitura horiek sortzen dituzten arazo teorikoak ere identifikatuko ditu eta azalbide teoriko nagusien ardatzak zein diren ikasiko du.
Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación
1.- Fenomeno tipologikoak aztertzeko gaitasuna garatu Hizkuntza Tipologiaren eta, oro har, Hizkuntza Teoriaren eskarmentua erabiliz
2.- Hizkuntza aldakortasunaren eremua eta mugak ezagutu eta ulertu
3.- Euskararen izaera tipologikoa ezagutu eta aztertu
4.- Hizkuntza aldakortasunaren azterketan beharrezkoak diren metodoak erabiltzen ikasi
5.- Hizkuntza aldakortasunarekin eta gertaera tipologikoekin enpatia izan
(Gaitasun hauek harremanetan daude MEC1, MEC2, MEC3 y MEC5 oinarrizko gaitasunekin eta Euskal Ikasketetako (M01CM03) G003/G007-rekin.)
Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación
1. Hizkuntza Tipologia: hastapenak
1.1 Hizkuntza eta hizkuntzak
1.2 Unibertsaltasuna eta aldakortasuna
1.3 Subjektu Isilaren Parametroa
1.4 Polisintesiaren Parametroa. Inkorporazioa
1.4 Parametroak: makroparametroetatik mikroparametroetara
2. Hizkuntzaren aldakortasuna nola aztertu: hitz hurrenkera adibide
2.1 Bi ikerketa eremu: Hizkuntza Tipologia eta Gramatika Sortzailea
2.2 Hitz hurrenkeraren azterbideak. Kanpo-hizkuntza eta barne-hizkuntza (lagina eta errezeta)
2.3 Buruaren parametroa: euskara eta beste hizkuntza batzuk
3. Ergatibotasuna
3.1 Oinarrizko kasu sistemak: hizkuntza ergatiboak eta akusatiboak
3.2 Hizkuntza ergatiboak eta subjektuaren auzia
3.3 Ergatibotasun morfologikoa. Ergatibotasun erdibitua
3.4 Ergatibotasun sintaktikoa eta antipasiboak
3.4 Euskararen lekua hizkuntza ergatiboen artean
4. Egitura aplikatiboak
4.1 Egitura aplikatiboak: zer diren eta nolakoak
4.2 Aplikatibo bat baino gehiago dagoenean
4.3 Estatus aldaketak eta 'langabeak'
4.4 Euskaraz aplikatiborik ba ote?
5. Azken hausnarketa
5.1 Hizkuntza aldakortasunak hizkuntzalaritzari irakats diezaiokeenaz
5.2 Euskarak hizkuntza aldakortasunaz irakats diezagukeenaz
5.3 Hizkuntza aldakortasuna babesteko bideez
MetodologíaAlternar navegación
Gaitasun
zehatza Zeregin mota Gela mota Bakarkako/Taldeko lana
1,2,4,5 Eskola saioak Ikasgela Bakarkako lana /Taldeko lana
1,3,4,5 Esku-orriak Ikasgelan Taldeko lana (bizpahiru lagun gehienez ere)
eta ikasgelatik kanpo
1,3,4,5 Hitzaldia Ikasgela Bakarkako lana (aukerakoa)
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
- Sistema de Evaluación Final
- Herramientas y porcentajes de calificación:
- Prueba escrita a desarrollar (%): 50
- Defensa oral (%): 25
- Trabajos en equipo (resolución de problemas, diseño de proyectos) (%): 25
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
BAKER, M.C. (2001) The Atoms of Language. The Mind´s Hidden Rulen of Grammar. New York: Basic Books.
FERNÁNDEZ, B. eta J. ORTIZ DE URBINA (2007) Hizkuntzari itzulia 80 hizkuntzatan. Bilbo: UEU.
SONG, Jae Jung. 2001. Linguistic typology: morphology and syntax. Harlow and London: Pearson Education.
WHALEY, Lindsay J. (1997) Introduction to Tipology. The unity and diversity of language. Thousand Oaks: Sage Publications.
Bibliografía de profundización
ANDERSON, S.R. (1976) “On the Notion of Subject in Ergative Languages”. In C.N. Li (arg.) Subject and Topic. New York: Academic Press, 1-23.
BAKER, M. (1988) Incorporation: A Theory of Grammatical Function Changing. Chicago: University of Chicago Press.
DIXON, R.M.W. (1994) Ergativity, Cambridge Studies in Linguistics 69, Cambridge: Cambridge University Press
DRYER, M.S. (1983) “Indirect Objects in Kinyarwanda Revisited”. In D. Perlmutter (arg.) Studies in Relational Grammar, vol. 1. Chicago: University of Chicago Press. 129-142.
HEATH, J. (1976) “Antipassivization: a Functional Typology”. In Proceedings of the Second Annual Meeting of the Berkeley Linguistics Society 2. Berkeley. 202-211.
SAPIR, E. (1921) Language, Harcourt, New York.[Gaztelaniazko itzulpena: El Lenguaje, Fondo de Cultura Económica, 1966]
SHOPEN, T. (ed.) (1985) Language Typology and Syntactic Descrip¬tion, 3 vols., Cambridge University Press, Cambridge.
Revistas
Linguistic Typology, Lingua, Language, Journal of Linguistics, ASJU, Lapurdum, Fontes, beste askoren artean.
Direcciones web
Ethnologue. Languages of the world: http://www.ethnologue.com/
eWAVE. The Electronic World Atlas of Varieties of English: /http://www.ewave-atlas.org/
Munduko hizkuntzen aramarauna: http://www.amarauna-languages.com/
SSWL. Syntactic Structures of the World’s Languages: http://sswl.railsplayground.net/
WALS. The World Atlas of Language Structures Online: http://wals.info/
The Universals Archive http://typo.uni-konstanz.de/archive/intro/
Ikus beste esteka batzuk in: Bas&Be. Basque dialect syntax: http://basdisyn.net/Bas&Be/
Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación
- ELORDIETA ALCIBAR, GORKA
- EZEIZABARRENA SEGUROLA, MARIA JOSE
- ZAWISZEWSKI , ADAM
GruposAlternar navegación
46 Teórico (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 15:00-17:00 (1) | ||||
1-15 | 15:00-17:00 (2) |
Profesorado
Aula(s) impartición
- AULA 1.04 - FACULTAD DE LETRAS (1)
- AULA 202 - AULARIO LAS NIEVES (2)
46 P. de Aula-2 (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
6-15 | 13:00-15:00 (1) |
Profesorado
Aula(s) impartición
- AULA 0.09 - FACULTAD DE LETRAS (1)
46 P. de Aula-1 (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
6-15 | 15:00-17:00 (1) |
Profesorado
Aula(s) impartición
- AULA 1.04 - FACULTAD DE LETRAS (1)