Proyectos e Innovación para el Conocimiento Social27627
- Centro
- Facultad de Educación de Bilbao
- Titulación
- Grado en Educación Infantil (Euskera)
- Curso académico
- 2024/25
- Curso
- 4
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
- Código
- 27627
DocenciaAlternar navegación
Guía docenteAlternar navegación
Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación
Ikasgai hau Haur Hezkuntza Graduko Berrikuntza Haur Hezkuntzako eskolan izeneko minorreko formazioaren parte da. Laugarren ikasturtean ematen da, eta 2. mailan ematen den "Gizarte eta Kultura Inguruaren Ezagutza" iraskasgaian oinarritzen da. Bere helburua da ikasleei eskaintzea beharrezkoak zaizkien ezaguera profesionalak, Gizarte Zientzien Didaktikak gure hezkuntza eremuari egiten dizkioten ekarpen berritzaileak eskolara egokitzeko.
Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación
Ikasgaiaren Konpetentziak hauek dira:
• Irakasle berritzaileak izateko ekimena izatea.
• Espazioa, denbora, kausalitatea eta gizarteari buruzko nozioak garatzeko estrategia eta baliabide didaktiko berritzaileak ezagutzea.
• Gizarte eta kultura inguruarekiko interesa eta begirunea sustatzea, proiektu didaktiko egokien bidez.
• Gizarte-ezagutza (historikoa, geografikoa…) gizarte demokratiko eta kulturalki anitzaren baloreak garatzeko tresna lagungarria gisa erabiltzea.
Ikasgaiaren helburu orokorrak hauek dira:
• Irakasle berritzaileak izateko ekimena indartzea.
• Gizarte Arloko curriculum materialak eta proiektu berritzaileen ezaugarriak ezagutzea, aztertzea eta baloratzea.
• Haur hezkuntzan sozial arloa lantzeko baliabideak eskuratzea.
• Haur hezkuntzan Ingurune soziala lantzeko proiektu berritzaileak diseinatzea eta eraikitzea.
Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación
1. Ingurunea ezagutzarako Proiektuak eta baliabideak
1.1. Berrikuntza Haur Hezkuntzan gizarte eta kultura ingurunearen ikuspuntutik.
1.2. Gizarte Zientzien oinarrizko kontzeptuak lantzeko proiektuak eta baliabideak
2. Gizarte eta kultura ingurunearen ezagutzarako Proiektuak eta Baliabideen analisia eta diseinua
2.1. Gizarte eta kultura ingurunearen ezagutzarako Proiektuak
2.2. Gizarte eta kultura ingurunearen ezagutzarako Baliabideak
MetodologíaAlternar navegación
Burutuko diren ekintzak mota honetakoak dira:
Irakaslearen azalpenak gaia kokatzeko, kontzeptuak argitzeko, informazioa emateko.
Talde handiko debateak.
Ikasleen bakarkako lanak: testuak irakurtzea, txostenak egin, gaiari buruzko informazioa bildu. Hauetako lan batzuk irakasleari eman beharko zaizkio azken notan kontuan izateko, jarritako datak errespetatuz.
Talde txikiko lana: Talde bakoitzak Haur Hezkuntzako curriculumean agertzen den gai bati buruzko proiektua prestatu beharko du eta klasean gero azaldu.
Informazio gehiago e-gelan izango da.
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
- Sistema de Evaluación Continua
- Sistema de Evaluación Final
- Herramientas y porcentajes de calificación:
- Prueba escrita a desarrollar (%): 30
- Trabajos en equipo (resolución de problemas, diseño de proyectos) (%): 30
- Portfolio (%): 10
- Mugimendu Autonomoari buruzko lana (%): 30
Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
2 ebaluazio modalitate daude:
1. ETENGABEKO EBALUAZIOA:
a. Banakako gogoeta indibidualak: %20.
b. Gelako praktikak: %10
c. Proiektu teoriko-praktikoak banaka eta taldeka: 70%.
2. AZKEN EBALUAZIOA: UPV/EHUko araudia jarraituz azken froga egiteko eskubidea duten ikasleentzat:
Bakarkako froga hau 3 zatiz osatuta dago.
a. Idatzizko azterketa irakasgaiaren edukiei buruz: % 30.
b. Idatzizko memoria eta ahozko defentsa kurtsoan zehar garatu diren proiektu teoriko - praktikoaz: % 40.
c. Oinarrizko bibliografian agertzen diren liburuetatik 2 aukeratu eta horien laburpenak eta gogoeta kritikoak egin: %30.
Oharrak: Ebaluazio jarduera guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko.
Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
Azken ebaluazioa klasera etorri ez diren ikasleentzat eta UPV/EHUko araudia jarraituz azken froga egiteko eskubidea duten ikasleentzat.
a. Idatzizko azterketa irakasgaiaren edukiei buruz: % 30.
b. Idatzizko memoria eta ahozko defentsa kurtsoan zehar garatu diren proiektu teoriko - praktikoaz: % 40.
c. Oinarrizko bibliografian agertzen diren liburuetatik 3 aukeratu eta horien laburpenak eta gogoeta kritikoak egin: %30.
Oharrak: Ebaluazio jarduera guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko.
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
Moodle-ko plataforma
297/2002 DEKRETUA, abenduaren 17koa, Euskal Autonomia Erkidegoko zero urtetik hiru urtera bitarteko haurren Haur Eskolak 2002-2003 eta 2003-2004 ikasturteetan arautzen dituena. (EHAA, 2002ko abenduak 31, asteartea)
215/2004 DEKRETUA, azaroaren 16koa, 0 eta 3 urte bitarteko umeentzako haur-eskolek bete beharreko gutxieneko baldintzak ezarri, eta abenduaren 17ko 297/2002 Dekretuaren artikulu batzuk indarrean iraunarazten dituena. Azken Dekretu horrek Euskal Autonomia Erkidegoko zero urtetik hiru urtera bitarteko umeen haur-eskolak arautu zituen 2002-2003 eta 2003-2004 ikasturteetan. (EHAA , 2004ko azaroak 19, ostirala)
12/2009 DEKRETUA, urtarrilaren 20koa, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu, eta Euskal Autonomia Erkidegoan ikaskuntza horiek ezartzen dituena (EHAA, 2009ko urtarrilak 30, ostirala)
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
Aranda A. Mª (2016). Didáctica de las Ciencias Sociales en Educación Infantil. Madrid: Síntesis.
Bassedas, E., Huguet, T. y Solé, I. (2002). Aprender y enseñar en educación infantil. Barcelona: Graó.
Feli, M y Jimenéz L. (coords) (2015). Ciencias Sociales y educación infantil (3-6). Barcelona: Graó.
De Puig, I; Satiro, A. (2004). Jugar a pensar. Recursos para aprender a pensar en educación infantil (4-5 años). Barcelona: Octaedro-Eumo.
Miralles, P eta Rivero P. (2012). Propuestas de innovación para la enseñanza de la historia en Educación Infantil. REIFOP, 15 (1) 81-90 orr.
Molero, B. (2000). “Un taller de investigación del conocimiento social para el profesorado de Educación Infantil”, PAGES, J., ESTEPA, J. eta Travé, G. (argitaratzaileak). Modelos, contenidos y experiencias en la formación del profesorado de Ciencias Sociales. Huelva: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Huelva.
Murua, M. eta Oiarzabal. J.R. (1997). Gizarte Zientzien irakaskuntza Haur Hezkuntzan. Tantak, 18.zkia., 75-92 orr.
Rivero, P. (2011). 12 ideas clave. Enseñar y aprender historia. Barcelona: Grao.
Rivero, P. (Coord) (2011). Didáctica de las Ciencias Sociales para Educación Infantil. Zaragoza: Mira Editores.
Bibliografía de profundización
Aranda A. Mª (2003). Didáctica del conocimiento del medio social y cultural en educación infantil.
Arribillaga A. eta Molero, B. (1993). “Sinbolo nazionalen jabetze prozesua. Banderak”. Tantak ,10.zkia. 113-132 orr.
Ballesteros, E., Fernández, C., Molina, J.A y Moreno P. (Coord.) (2003). El patrimonio y la Didáctica de las Ciencias Sociales. Cuenca: Asociación de Profesores de Didáctica de las Ciencias Sociales.
Díez Navarro, MªC.: (2007). Mi escuela sabe a naranja. Estar y ser en la escuela infantil. Barcelona: Graó
Trepat, C.A. y Comes, P. (1998). El tiempo y el espacio en la Didáctica de las Ciencias Sociales. Barcelona: Graó.
Hannoun, H. (1977). El niño conquista el medio. Las actividades exploradoras en la escuela primaria. Buenos Aires: Kapelusz.
Revistas
Aula de Infantil. Grao
Aula de Innovación Educativa
Clio
Cuadernos de Pedagogía
Enseñanza de las Ciencias Sociales. Revista de Investigación
Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado
Hik -Hasi
Iber: Didáctica de las Ciencias Sociales
Qurriculum
Revista Iberoamericana de Educación
Tantak
Direcciones web
Asociación Universitaria de Profesorado de Didáctica de las Ciencias Sociales: http://www.didactica-ciencias-sociales.org
ALDIZKARI ELEKTRONIKOAK :
http://www.revistainfancia.org
http://www.hikhasi.com/
http://clio.rediris.es/
IKASTETXEKO BLOGAK. Adibidez: http://www.gurutzetaeskola.net/blog/
BERITXEGUNEKO BLOGAK: http://b08leioa.com/wikiguneak/
ABESTIAK: http://www.enekantak.com
MARRAZKI BIZIDUNAK: http://www.eitb.eus/eu/hiru3/marrazki-bizidunak/
TELESIAK ETA PEIKULA EUSKARAZ:http://marrazkiak.euskal-encondings.com
GruposAlternar navegación
31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 08:30-10:00 (1) | ||||
15-15 | 10:00-10:30 (2) |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 1S13G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
- 1S13G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
31 Seminario-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 13:00-15:30 (1) | ||||
10-10 | 13:00-15:30 (2) |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
- 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
31 Seminario-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 13:00-15:30 (1) | ||||
10-10 | 13:00-15:30 (2) |
Profesorado
31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:30 (1) |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)