Principles of the Inclusive School27599
- Centre
- Faculty of Education - Bilbao
- Degree
- Bachelor's Degree in Primary Education (Trilingual)
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 2
- No. of credits
- 6
- Languages
- Spanish
- Code
- 27599
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Ikasleriaren garapenean lagunduko duen hezkuntza praktikan oinarritzen da irakasgaia. Era berean, ikasleariaren aniztasuna azalaratzen eta honek curriculumean duen eragina eta ondorioak ulertarazten erraztuko du; hau guzti hau, behar berezi eta berarizkoen erantzunaren eszenategian kokaturik. Irakaslego guztien rolak argitzeari eta duen funtsari arreta berezia eskainiko zaio.
Bestetik, lauhileko gainontzeko irakasgaiekin batera DILANa (Diziplinarteko Lana) garatuko du.
Azkenik, irakasgairen garapenean uztartuko du ikaslegoak lehen practicumean izan duen esperientzia.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Eskola inklusibora iritsi arteko hezkuntza-sistemaren eraldatze-prozesu historikoa eta soziala aztertzea.
Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan ikasgela barruan sortutako premiak, gaitasunak, erritmoak eta zailtasunak identifikatzea; eta, beren konplexutasunaren arabera, ikastetxeko laguntzako profesionalei jakinaraztea, horiei aurre egiteko.
Curriculum arruntetik abiatuta, ikasgelan agertutako hezkuntza-premia guztiei erantzuteko erantzukizuna hartzea, zentroko laguntza-irakasleekin eta zentrotik kanpoko profesionalekin lankidetzan.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
1. GAIA.- Eskola aniztasunaren aurrean: kontzeptuen eta eskolaratzeko jardueren bilakaera. Eskola Inklusiboa.
2. GAIA.- Hezkuntza-premiei erantzuteko araudi-esparrua. Eskolari laguntzeko zerbitzuak, programak eta profesionalak.
3. GAIA.- Hezkuntza-premiei eman beharreko erantzuna. Neurri arruntak eta ezohikoak; neurrien mailatzea. Curriculuma erantzunaren gune gisa: zentroaren curriculum-proiektua; ikasgelako programazioak; hezkuntza-errefortzuko neurriak; curriculumera sartzeko egokitzapenak; norbanakoentzako curriculum-egokitzapenak.
4. GAIA.- Gaur egun aniztasunari erantzuteko eskola antolakuntza /egitura. Inklusibitateari erantzuteko eredu desberdinak.
5. GAIA.- Eskolako hainbat ikasle edo talderen parte-hartzea edo ikaskuntza eragozten duten egoerak aztertzea, eta egoera horiei aurre egiteko erantzun inklusiboak proposatzea.
MethodologyToggle Navigation
• Banakako lana eta/edo taldekoa.
• Ikaskuntza gidatua eta/edo autonomoa
• Ikaskuntza Kooperatiboa.
• Tertulia dialogiko pedagogikoa.
• Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza.
• Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza.
• Kasuaren Metodoa.
Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri izan ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu. Hala nola, Blackboard Collaborate plataformaren bidezko irakaskuntza birtualean oinarrituko ginateke
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Written test to be taken (%): 42
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 58
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.
a) Ebaluazio jarraitua betetzen duten ikasIeak:
• Azterketa idatzia: %42 (*).
• Taldeko lan koadernoa: %58.
(*) Garatu beharreko proba idatzia ezinbestean gainditu beharrekoa da ebaluazioa gainditzeko.
b) Ebaluazio jarraituari uko egiten dioten ikasleak:
• Garatzeko banakako azterketa (notaren %100a).
OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA
Graduko Titulazio Ebaluaziorako Arautegian azpimarratzen denez:
12.2. artikulua.- Deialdiari uko egitea
2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Aparteko deialdian ohiko deialdiko irizpide berdinak jarraituko dira.
1.Ebaluazio jarraitua eraman eta probaren bat ohiko deialdian gainditu ez dutenek: Ikasle hauei ohiko deialdian azpiatal ezberdinetan lortutako nota gordeko zaie eta gainditzeke duten azpiatala bakarrik egin beharko dute.
2.Ebaluazio mistoa egin ezin duten ikasleak: Banakako amaierako proba, notaren %100a izango du eta bere tipologia irakasle arduradunak erabakiko du.
Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez aurkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa AURKEZTEKE izango da.
Compulsory materialsToggle Navigation
Plataforma birtualetan dauden dokumentuak.
Testu liburuak, apunteak, txostenak, Fakultatean jasoko diren hainbat material.
Klasean erabiliko diren material desberdinak: irakurketa-txostenak, prentsa artikuluak eta audiobisualak.
Zabaltzeko irakurketak
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Ainscow, M. (2000). Desarrollo de Escuelas Inclusivas. Narcea. Madrid.
Aróstegui,I., Darretxe,J. y Beloki,N. (2013). La participación de las familias y de otros miembros de la comunidad como estrategia de éxito en las escuelas. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6(2), 187-200.
Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. eta Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Bartzelona: Hipatia.
Booth, T. eta Ainscow, M. (2004). Hezkuntza ebaluatzeko eta hobetzeko gida: Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia. Esteka http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/dia6/es_2027/adjuntos/RecursosParaLaInclusion/hezkuntza_inklusiboa_c.pdf.
Booth, T. eta Ainscow, M. (2015). Guía para la educación inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en los centros escolares. Madril: OEI/FUHEM.
Casanova, M.A. (2011). Educación inclusiva: Un modelo de futuro. Madril: Wolters Kluwer.
Darreche, L., González, A. eta Goikoetxea, J. (2010). «¿La educación inclusiva como utopía que nos ayuda a caminar?», in Congreso Iberoamericano de Educación-Metas 2021, Buenos Aires, 2010.
Darretxe, L. (2013). Hezkuntza Inklusiboa eta Aniztasunari Arreta. Bilbo: UPV/EHU.
Echeita,G. (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madril: Narcea.
Etxabe, E., López-Vélez, A.L. eta Soria, L. (2018). Eskola Inklusiboa. Egin bat erronkarekin. Bilbo: FEVAS, Plena inclusión Euskadi. Esteka https://fevas.org/eu/?wpfb_dl=147
Essomba, M.A. (2006). Liderar escuelas interculturales e inclusivas: Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración. Bartzelona: Grao.
Feito, R. eta López, J.I. (2008). Construyendo escuelas democráticas. Bartzelona: Hipatia.
Jiménez, F. eta Vilá, M. (1999). De la educación especial a la educación a la diversidad. Málaga: Aljibe.
Ferrada, D. eta Flecha, R. (2008). «El modelo dialógico de la pedagogía: Un aporte desde las experiencias de comunidades de aprendizaje». Estudios Pedagógicos XXXIV, 1. zk., 41-61.
INCLUD-ED Consortium. (2006). Actuaciones de éxito en las escuelas europeas. Madril: Ministerio de Educación IFIIE.
INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007a). Report 1: Review of the literature on educational reforms, theories and policy developments in Europe. INCLUD-ED [On-line].
INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007b). Working Paper: Effective Educational Practices in Europe. INCLUD-ED [On-line].
López Melero, M. (2004). Construyendo una escuela sin exclusiones: Una forma de trabajar en el aula con proyectos de investigación. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
López-Vélez, A.L. (2018). La escuela inclusiva: El derecho a la equidad y la excelencia educativa. En busca de la equidad y la excelencia. Bilbao: Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertzitatea, Argitalpen Zerbitzua/Servicio Editorial. Esteka https://web-argitalpena.adm.ehu.es/listaproductos.asp?IdProducts=USPDF188427
Mendia, R. (1999). Aniztasunari Erantzuteko Neurri Arruntak. Ez-argitaratutako dokumentua.
Macarulla, I. eta Saiz, M. (koord.) (2009). Buenas prácticas de escuela inclusiva. La inclusión de alumnado con discapacidad: Un reto, una necesidad. Bartzelona: Graó.
Moriña Díez, A. (2004). Teoría y práctica de la educación inclusiva. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moriña, A. (2008). La escuela de la diversidad: Materiales de formación para el profesorado. Madril: Síntesis.
Moya Maya, A. (2002). El profesorado de apoyo: ¿Dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?... realiza su trabajo. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moya Maya, A., Martínez Ferrer, J., eta Ruiz Salguero, J.M. (2005). Una alternativa de apoyo en los centros: El modelo de apoyo curricular. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Orcasitas, J.R. (2005). «20 años de integración escolar en el País Vasco: Haciendo historia..., construyendo un sistema educativo de calidad para todos» in Actas del Congreso Guztientzako Eskola (arg.), La respuesta a las necesidades educativas especiales en una escuela vasca inclusiva (37-93). Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.
Parrilla, A. (1996). Apoyo a la escuela: un proceso de colaboración. Bilbao: Mensajero.
Parrilla, A. (2002). A cerca del origen y sentido de la escuela inclusiva. Revista de Educación, 327, 11-29.
UNESCO eta Ministerio de Educación y Ciencia de España (1994). Declaración de Salamanca y Marco de Acción para las Necesidades Educativas Especiales. París: UNESCO. Esteka http://www.unesco.org/education/pdf/SALAMA_S.PDF.
Legeria
España (2014). Real Decreto 126/2014, de 28 de febrero, por el que establece el currículo básico de la Educación Primaria.
Euskal Autonomia Erkidegoa (2016). 236/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena.
In-depth bibliography
Ainscow, M. (2005). Desarrollo de sistemas educativos inclusivos. En Gobierno vasco, La respuesta a las necesidades educativas especiales en la escuela vasca inclusiva (pp. 19 – 36). Basauri: Eusko Jaurlaritza.
Darreche, L. eta Zenitagoia, E. (2008). Hezkuntza Bereziaren Oinarri Pedagogikoak. Bilbao: CUATROAS
Duk, C. Ed. (2004). Educar en la Diversidad. Material de Formación Docente. Santiago de Chile: UNESCO / OREALC. Esteka http://www.inclusioneducativa.org/content/documents/educar_diversidad.pdf.
Echeita, G. (2005). Zergatik Jorgek ezin du anaiarekin eskolara joan? Guztientzako eskolaren alde egitea zailtzen duten zenbait hesiren azterketa bat. Eusko Jaurlaritzan, La respuesta a las necesidades educativas especiales en la escuela vasca inclusiva (pp. 261-277). Basauri: Eusko Jaurlaritza.
Echeita, G. (2006). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.
Echeita, G. (2013). Inclusión y Exclusión Educativa. De Nuevo “Voz y Quebranto”. REICE, Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 11(2): 100-118. Esteka http://www.rinace.net/reice/numeros/arts/vol11num2/art5.pdf
Aróstegui,I., Darretxe,J. y Beloki,N. (2013). La participación de las familias y de otros miembros de la comunidad como estrategia de éxito en las escuelas. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6(2), 187-200.
Jaussi, M.L. (coord.) (2003). Ikaskuntza komunitateak, guztiontzako hezkuntza-erantzuna informazioaren gizartean. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_liderazg/adjuntos/210001e_Doc_Jaussi_Comunidades_Aprendizaje_e.pdf
López, A.L. (2008). Fomentando la reflexión sobre la atención a la diversidad. Estudios de caso en Chile. REICE, Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 6(2): 172-190. Esteka http://www.rinace.net/arts/vol6num2/art12.pdf.
Mendia, R. (2005), Act
Journals
Hik Hasi
Tantak
Web addresses
Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila: Eskola Inklusiboa eta Aniztasunaren Trataera: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-inklusib/eu/
HIK HASI: http://hikhasi.com/
INCLUSION EUROPE: http://www.inclusion-europe.org/main.php?news=ok
REICE: http://www.rinace.net/reice/
KAIERA. Hezkuntzari buruz egunero: htttp://www.kaiera.eus
GroupsToggle Navigation
31-01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-11:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 2S03G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
31-01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 13:30-15:00 (1) | ||||
16-30 | 11:30-13:00 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 2S03G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
- 2S03G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
31-01 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 13:30-15:00 (1) | ||||
16-30 | 11:30-13:00 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 2S02G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
- 2S02G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)