XSLaren edukia
Kudeaketa Integratuko Sistemak
- Ikastegia
- Gipuzkoako Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Industria Elektronikaren eta Automatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 70 |
Ordenagailuko p. | 24 | 20 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Modulu amankomuneko konpetentzien artetik, ikasgai honek CRI 11 garatzen du “Enpresen antolakuntzarako ezagupenen aplikazioa”.
Honez gainera, ikasgai honen berezko konpetentziak hauek dira ere:
1. Kudeaketa Sistema zer den ulertzea eta honen erabilgarritasuna.
2. Kalitatea zer den ulertzea, zertarako den, zergatik den beharrezkoa eta enpresa mailan nola kudeatu behar den.
3. Ingurumenaren garrantzia ulertu, berau babesteko dagoen beharra eta nola kudeatu beharko den.
4. Lan-arriskuak prebenitzearen garrantzia ulertu, zergatik babestu beharko diren eta nola kudeatu behar diren ere.
Konpetentzia hauek, ondorengo ikasketa emaitzak lortzen direnaren arabera ebaluatuko dira:
RA-CRI 3. Lanak, eta idatzizko eta ahozko txostenak egiteko gai izatea: ezagutza teorikoak, ebazpen metodoak eta emaitzak, adar industrialeko hiztegia, adierazpen moduak eta terminología modu egokian azaltzea.
Zehazki esateko, ikasleek, Kudeaketa Sistema batek eskatzen dituen dokumentuak idazten jakin beharko dute (Eskuliburua, Prozedurak, Erregistroak eta Lan-Argibideak).
RA-CRI 7. Kalitatearen printzipioak eta metodoak ezartzen jakitea.
RA-CRI 8. Lankidetza giroan, ideiak formulatu, proposamenak aztabaidatu eta erabakiak hartzen jakitea.
Ikasleek laukako taldeetan dokumentazioa idatzi beharko dute, eta ikasitakoaren arabera ebaluatuak izango dira.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.- SARRERA
2.- KUDEAKETA SISTEMAK
3.- KALITATEAREN KUDEAKETA
4.- INGURUMENA KUDEATZEKO SISTEMA
5.- SEGURTASUNA ETA OSASUNA KUDEATZEKO SISTEMA
6.- KUDEAKETA SISTEMEN INTEGRAZIOA
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgaiaren kontzeptuak azaltzeko ikasgai magistralak emango dira, ikasleek ere eztabaidetan parte hartzeko aukera izanez, egungo gaiak plazatuz eztabaida sortzeko asmoz.
Ikasgai praktikoak hasi aurretik, ikasle guztiek enpresa industrial bati buruzko informazioa jakin behar dute. Honekin abiatuz, kudeaketa sistema integratu bat sortzeko behar diren herramientak erabiliko dira. Ikasleek, laukako taldeetan edo indibidualki praktiketan kudeatzeko treznekin lan egingo dituzte.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasgai honen ebaluaketa honela egingo da:
1. Ebaluaketa jarraitua: Honek bi zati ditu:
a) Taldekako lanen ebaluaketa: ikasgaiaren %40 balioko du.
b) Banakako azterketa idatziak: Alde batetik, bi azterketa partzialak egingo dira, lehenengoa (1, 2 eta 3 gaiekin), azken emaitzaren %35-eko pisua edukiz eta bigarrena (4, 5 eta 6 gaiekin) azken emaitzaren %25-eko pisua edukiz. Libratzaileak izango dira, baina horretarako 10 puntuengan gutxienez 5 lortzea ezibestekoa izango da, froga bakoitzean.
Honez gain, ikasgaia gainditzeko, bai azterketa idatzia eta baita praktiken atalak gaindituta izan beharko dira. Ikasgaia osotasunean gainditzeko, azken azterketa idatzian 10 puntuetatik 5 lortu beharko dira eta praktiken atalean ere 5 puntu beharko dira. Azken emaitza, bi zatien batuketaren bidez aterako da, zati bakoitzaren pisua %60/40 izanik.
Edonola ere, edozein ikaslek azken ebaluaketa sistema aukeratzeko eskubidea izango du, aldez aurretik ebaluaketa jarraitua aukeratu bazuen ere. Horretarako, ikasleak irakasleari ebaluaketa jarraituari uko egiten diola jakinarazi beharko dio, eta lauhilabeteko ikasgaia den kasuan, 9 astetako epea izango du jakinarazteko; urte osoko ikasgaia denean berriz, 18 astetako epea izango du, beti ere ikasgaia ematen hasten den unetik kontatzen hasita. Ikasgaiaren gida dozenteak epe zabalago bat ezartzeko aukera eman dezake.
2. Azken ebaluaketa: ebaluaketa jarraitua aukeratu ez duten ikasleek, azken froga idatzi bat burutuko dute, eta honek azken emaitzaren %100-a balioko du, beti ere, ikasgaiaren %50 gainditzeko baldintzaz.
Ikasgaiari uko egiteko, ikasleak ez du modu espresoan adierazi beharrik izango, nahikoa izango du idatzizko azterketara ez aurkeztearekin.
Ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. Bakarrik irakasleek aipatzen dituzten elementuak erabil daitezke.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Ikasgaiko apunteak
- Heras I. (2014): Guía para el diseño de modelos de negocios basado en el Modelo Canvas. Garaituz programa. EHU
- ISO 9001:2015 araua
- ISO 14001:2015 araua
- ISO 45001:2018 araua
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- ISO 9001:2015 araua
- ISO 14001:2015 araua
- ISO 45001:2018 araua
Heras, Arana, Casadesus, Merino (2008). kalitate-kudeaketaren-hastapenak. EHU.
Deskargatzeko:
https://ikasmaterialak.ehu.eus/ekonomia-enpresa/kalitate-kudeaketaren-hastapenak
Gehiago sakontzeko bibliografia
Guía práctica para la integración de sistemas de gestión. ISO 9001, ISO 14001 e ISO 45001. AENOR.
Guía para la aplicación de UNE-EN ISO 9001:2015. AENOR.
Guía para la aplicación de UNE-EN ISO 14001:2015. AENOR.
Guía para la aplicación de ISO 45001:2018. AENOR.
CASADESÚS, M.; HERAS, I. y MERINO, J. (2005): Calidad práctica, Editorial Prentice Hall-Financial Times, Madrid.
HERAS, I. (Dir.); ARANA, G.; CAMISÓN, C.; CASADESÚS, M. y MARTIARENA, A. (2008): Gestión de la Calidad y competitividad de las empresas de la CAPV, Instituto Vasco de Competitividad, Ediciones Deusto, Bilbao.
Aldizkariak
Emerald aldizkari zientifikoen datu-basea.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ALDASORO ALUSTIZA, JUAN CARLOS
- ARANA LANDIN, GERMAN
- LARREA UNZAIN, AINARA
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 14:30-16:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 5.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 14:30-16:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE INFORMATICA I - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 15:00-17:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE INFORMATICA I - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 18:00-20:00 | ||||
1-15 | 16:30-18:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 4.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
- eAULA 4.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
46 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 14:30-16:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO CAM - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
46 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 14:30-16:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO CAM - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE INFORMáTICA II - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA