XSLaren edukia
Musika Lehen Hezkuntzan
- Ikastegia
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 24 | 36 |
Mintegia | 5 | 7.5 |
Gelako p. | 31 | 46.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUNAK
A) Musika-hezkuntzaren eskola-curriculuma ezagutzea
B) Baliabideak eskuratzea musika-jardueretan bizitza osoan parte-hartzea sustatzeko, eskola barruan nahiz kanpoan
C) Ahotsa zaintzea oso garrantzitsua dela konturatzea
D) Musika-hezkuntzako curriculumaren edukiak garatzea eta ebaluatzea, baliabide didaktiko egokien bitartez
E) Musika integraziorako tresna gisa ulertzea, hezkuntza-behar berezien kasuan, bestelako talde kulturalen kasuan nahiz gizarte bazterketako kasuan.
IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK
A) Klaseko egunerokotasunean musikaren erabilera integratzeko modu ezberdinak ezagutzea.
Lehen Hezkuntzako arlo ezberdinen garapenean musikak eskaini ditzakeen ekarpenak ezagutzea.
B) Musika emanaldien ezaugarri nagusiak bereiztea.
C) Ahots instrumentuaren funtzionamendua ezagutu eta modu egokian erabiltzea: arnasketa Egokia,emisio egokia eta ahotsaren artikulazioa.
Eskola errepertoriorako abestiak aztertu, sailkatu eta aukeraketa sailkapen egokia egitea.
D) Lehen Hezkuntzarako entzunaldi, kantu, dantza, e.a. jarduerak diseinatu eta praktikara eramatea.
E) Musika adierazpen eredu eta erabilera ezberdinak ezagutzea.
Lehen Hezkuntzan musika ondarea ezagutzera emateko proposamenak burutzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA.- Musika, Lehen Hezkuntzako curriculumean.
Arte adierazpenaren arloan eskole curricukumaren eboluzioa aztertzen da: Musika eta bere osagaiak oraingo legean.
Hezkuntza sisteman hezkuntza musikalak duen papera aztertzen da.
2. GAIA.- Musika esparru formaletan, ez-formaletan eta informaletan.
Musika irakaskuntzan bultzatzen diren ahalmen kritiko eta sortzaileen garapenari buruz hausnartzen da, ideia musikal
desberdinak direnei lekua zabaltzen.
3. GAIA.- Ahotsa, komunikatzeko osagai gisa eta adierazteko tresna eta bitarteko gisa.Ohartu ahotsaren garrantziaz eta
dituen ahalbideak komunikaziorako tresna bezala ezagutu. Ahotsaren zainketa landu oinarrizko eginbehar bezala
irakaslearen lanerako edozein hezkuntza mailan.
4. GAIA-. Musikako eta didaktikako baliabideak lehen-hezkuntzan.
Lehen hezkuntzan gelako promramazioaren garapena gauzatzeko baliabide didaktikoak aukeratu eta erabili.
5. GAIA.- Musika-hezkuntza eta aniztasunari arreta.
Norberaren adierazpena, beste pertsonen ulermena zein aniztasunaren ikuspuntutik ikasleen integraziorako musika
baliagarria dela baloratzea.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasturtean klaseak teoriko -praktikoak izango dira, egitarau honen edukiak landuz.
Bertan agertzen diren edukiak gutxiagotik gehiagora garatuko dira,banaka zein taldeka eta irakaslearen zuzendaritzapean.
3. Moduluko (Komunikazio Lanabesak) Diziplina Arteko Lana (DILAN) aurrera eramateko proiektuetan oinarritutako metodologia erabiliko da.
OHARRA: ez-ohio egoera suertatu eta klase presentzialak bertan behera geratzen badira irakasgaia modu ez presentzialean bideratuko da horretarako beharrezkoak diren egokitzapenak abian jarriz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluaketa jarraia izango da normalki klasera joan eta epe barruan eskatutako lanak aurkezten dituen ikaslegoarentzat. Lortutako ezagutza eta trebetasun musikalak eta hezkuntza trebetasunak ebaluatuko dira. Azken kalifikaziorako ikasturtean zehar egindako ariketa, lan, froga eta aurkezpen teoriko-praktikoak kontutan hartuko dira ondorengo esparruak ebaluatzeko: eskola errealitatearen azterketa, emanaldi artistiko baten diseinu eta aurkezpena, entzunaldia, ahozko musika interpretazioa eta diziplina arteko modulo lana.
OHARRA: egoeragatik irakasgaia modu ez presentzialean bideratzea suertatzen bada, ebaluazio jarraia egiteko beharrezkoak diren egokitzapenak abian jarriko dira.
Aparteko egoerak:
Klasera joaten ez den ikaslegoak azterketa teoriko-praktiko bat egin beharko du ikasturtean zehar klasean landutako edukien inguruan. Diziplina arteko lana egin ez duen ikaslegoarentzat azterketak atal berezi bat izango du.
Etengabeko ebaluazioari (edo mistoari) uko egitea:
Ikasleek etengabeko ebaluazioari (edo mistoari) uko egiteko aukera izango dute. Horretarako, ikasleak idatzi baten bidez irakasleari komunikatuko dio. Komunikazio hau ikasleak egingo du ikasturte hasieratik lehenengo 9 astetan.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
EGELA PLATAFORMAN ESKEGITAKO MATERIALAK: irakasgaiaren antolaketa, lan ezberdinak egiteko irizpideak, irakurketak, …
IKUS ENTZUNEZKO BALIABIDEAK
DILAN-DIZIPLINA ARTEKO LANA ren GIDA
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
AAVV (2008). Percepción y expresión en la cultura musical básica. Madrid: Ministerio de Educación, Política Social y Deporte.
BERNSTEIRN, L. (2002). El maestro invita a un concierto. Madrid: Siruela
CORTAZAR, Mª I. y ROJO, B. (2007). La voz en la docencia. Conocer y cuidar nuestra herramienta de trabajo. Barcelona: Graó
DÍAZ, M. Y GIRÁLDEZ A. (coord) (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Una selección de autores relevantes. Barcelona: Graó
Gehiago sakontzeko bibliografia
CRIPPS, C. (1999). La música popiular en el siglo XX. Madrid: Akal
ESPINOSA, S. (2006). Ecología acústica y educación: Bases para el diseño de un nuevo paisaje sonoro. Barcelona: Graó
GLOVER, J. (2004).Niños compositores (4 a 14 años). Barcelona: Graó
PAINTER, J. (1999). Sonido y Estructura. Madrid: Akal
Aldizkariak
EUFONÍA. Didáctica de la Música
MÚSICA Y EDUCACIÓN
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARRIOLABENGOA IGARZA, MIREN JOSU
- DE ALBA EGUILUZ, BAIKUNE
- URRUTIA RASINES, ANA
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 08:30-11:00 | ||||
8-15 | 08:30-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S03G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S03G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-11 | 14:00-16:30 | ||||
14-14 | 14:00-16:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S04T- musika tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL)
- 2S04T- musika tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL)
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-11 | 14:00-16:30 | ||||
14-14 | 14:00-16:30 |
Irakasleak
31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-11 | 13:30-16:00 | ||||
14-14 | 13:30-16:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 11:30-13:00 | 12:30-14:00 | |||
8-15 | 11:30-13:00 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S04T- musika tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL)
- 2S04T- musika tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL)
- 2S04T- musika tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL)
- 2S04T- musika tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL)
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 12:00-13:30 | 11:30-13:00 | |||
8-15 | 12:00-13:30 | 11:30-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S04T- musika tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL)
- 2S04T- musika tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL)
- 2S04T- musika tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL)
- 2S04T- musika tailerra - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (BERTIKAL)