Generoaren Soziologia25035
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Soziologiako Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 25035
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Generoaren,feminismoen edo emakumeen inguruko literaturaz abala eta askotarikoa da.Hala da,teoria eta praktika feministetatik landutako gizarte-gaiak anitzak dira,eta bai genero-etafeminista-ikerketa eta soziologiaren artean landu beharreko eremuan sortutako literatura ere, baina horietara guztietara ezin izango gara hurbildu. Beraz,aukeratu beharrean aurkitzen gara, hala gai askoren gainean aritu barik gutxi batzuk hautatu,eta era sakonago bateanlandu egingo ditugu.Hartara, honako helburuak izango ditu irakaskuntza ikaskuntza prozesu honek:
•Soziologiak aztergai dituen errealitate sozialak ulertzeko sortu dituen kontzeptuak eta teoriak genero eta teoria feministarekin harremanetanjartzea.
•Genero eta teoria feministak soziologiari egindako ekarpenak lantzea eta sakontzea
•Gizarte aldaketa, gizarte egitura, elkarrekintzak, sozializazioa, praktikak, jarrerak, portaera kolektiboak eta indibidualak, subjetibitateen eraikuntza aztertzerakoan genero eta teoría feministak erabiltzeko gaitasuna izatea.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
-Oinarrizko ibilbideak, ikuspegiak, teoriak, epistemologiak eta metodologiak ezagutzea
-Funtsezko kontzeptuak barneratzea eta aplikatzeko gaitasuna izatea
-Egungo eztabaidak ulertzea eta hauen analisi kritikoa gauzatzekotrebetasuna garatzea
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Teoria Feministak:
1.1.Teoria feministaren hastapenak
1.2.Teoria feminista gizartearen teoria kritiko gisa
1.3.Mendebaldekofeminismoaren mugimendua: feminismoaren olatuak
1.4.Feminismo garaikidea
2. Epistemología eta Metodología Feminista
2.1.Sexu/genero eztabaida
2.2.Feminismoaren kritikak zientziaren eredu hegemonikoaren ezagutzaren ekoizpenari
2.3.Ezagutzaren ekoizpena genero eta feminista ikuspegitik
2.4.Metodologia feministaren gaineko eztabaida
3.Genero eta Gizarte egitura
3.1.Genero lana eta enplegua. Ekonomia feministaren ekarpena. Zaintzak
3.2.Genero eta familia
3.3.Genero eta hezkuntza sistema
3.4.Genero botere egituraketa politika. Portaera kolektiboa eta gizarte mugimenduak
3.5.Genero eta gizarte komunikazioa
4.Genero sozializazio eremuak eta subjektibitateen eraikuntza
4.1.Feminitate eta maskulinitate eraikuntzak
4.2.Sexuaniztasuna
4.3.Genero identitateak
4.4.Gizarte lokarriak gizarte postmodernoetan.Harreman afektiboak eta sexualak
4.5.Sexu eta genero indarkeriak
MetodologiaToggle Navigation
Eskola magistraletan lankidetzan oinarritutako metodologia partehartzailea erabiliko da. Hala,saioen hasierako hiru laurdenetan, gutxi gora behera, azalpen teoriko bat egongo da. Horren ostean, talde dinamika bat planteatzen da landutako teoria eztabaidatzeko eta galdera desberdinak formulatzeko. Taldeka proposatutako galderak talde handian aurkeztuko dira eta bat aukeratuko da ikasle bakoitzak erantzun dezala egelaren bitartez.dinamika horiek sustengantzeko ikasmaterial desberdinak eskainiko zaie ikasleei: ikusentzunezkoak, literatura, eta abar.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Banakako lanak (%): 30
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 30
- ESKOLETAN PARTE HARTZEA (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
-Bakarka lana. Saio teoriko bakoitzeko galdera bati erantzun eta astebeteko epean igo egelara. Erantzuna gogoeta soziologiko-kritiko gisa idatzi behar da (75 hitz gehienez). Balioa azken ebaluazioan %30ekoa da.
-Talde lana. Lankidetzan oinarritutako gogoeta metodologia partehartzailea erabiliz maskulinitateari eta feminitateari buruz. Talde bakoitzak egelara igondako dokumentua ebaluatuko da. Saio partehartzailearen dinamika guztia jaso behar du. Balioa azken ebaluazioan %30ekoa da.
-Taldelana. Sexu eta genero indarkerien gainean ikerketan oinarritutako metodología erabiliz arazo baten irtenbide desberdinen proposamenaklanduko dira. Azken ebaluazioan %30eko balioa izango dute.
-ESKOLETAN PARTEHARTZEAK %10eko balioa izango du. Ebaluazio hori jasotzeko egunero etorri beharra dago, ezin etortzea ondo justifikatu behar da.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Bakarka lana: Agindutako bi testuenlaburpena, azpimarratuz ideia nagusiak eta horiekiko gogoeta kritiko bat. Lanaren laburpenaren luzera gehienez 2.500 hitzekoa izango da. Bi idazlanek % 50eko balioa izango dute azken ebaluazioan(Bakoitzak %25ekoa).
Proba idatzia: eskola teorikoetan erabilitako ikasmaterialen gaineko galdera batzuei erantzutea. Azken ebaluazioan % 50eko balioa izango du.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Día, C. y Dema, S. (2013). Sociología y Género.Tecnos, Madrid.
Bourdieu, P. (2000). La dominación masculina. Anagrama, Barcelona.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Arruzza, C. et al. (2017). Feminismoa %99ren alde.Txalaparta, Tafalla.
Beauvoir, S. (2019). Bigarren sexua.Jakin Fundazioa, Elkar.
Connell, R. W.(2022). Maskulinitateak.Jakin Fundazioa, Elkar.
Davis, A. (2016). Emakumeak, arraza eta klasea.Jakin Fundazioa, Elkar.
Despentes, V. (2017). King Kong teoria.Jakin Fundazioa, Elkar.
Epelde, E. et al.(2015. Gure genealogia feministak. Emagin Ikerketa eta Dokumentazio Zentrua, Espartza Galar.
Pateman, C. (2018). Kontratu sexuala. Jakin Fundazioa, Elkar.
Rich, A. (2020). Emakumeengandik jaioak. Amatasuna esperientzia eta instituzio gisa. Txalaparta, Tafalla.
Gehiago sakontzeko bibliografia
IZQUIERDO, Mª JESÚS(2005): Estructura y acción en la violencia de género. Documento on line.
MIGUEL de, A.(2003): El movimiento feminista y la construcción de marcos de interpretación: el caso de la violencia contra las mujeres. RIS 35, 127-150.
OSBORNE, RAQUEL (1995). La construcción sexual de la realidad. Barcelona, Anthropos.
-(2008): De la violencia (de género) a “las cifras de la violencia”: una cuestión política, Empiria (Revista de Metodología de las Ciencias Sociales) 15, 99-124.
-(2009) Apuntes sobre violencia de género. Barcelona, Bella Terra.
- PULEO, A.(2008): El reto de la igualdad de género. Nuevas perspectivas den Ética y Filosofía Política. Madrid: Biblioteca Nueva.
Aldizkariak
Sociology
Revista Internacional sobre Teoría Queer
Clepsydra, estudios de género y teoría feminista
Revista Estudios feministas
Revista de Estudios del Género y Teoría Feminista
Gender & Society
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 (1) | 13:00-15:00 (2) | |||
17-30 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 13:00-15:00 (1) |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
17-30 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 (1) |