XSLaren edukia

Generoaren Soziologia25035

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Soziologiako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25035

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Gelako p.2842

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Generoaren,feminismoen edo emakumeen inguruko literaturaz abala eta askotarikoa da.Hala da,teoria eta praktika feministetatik landutako gizarte-gaiak anitzak dira,eta bai genero-etafeminista-ikerketa eta soziologiaren artean landu beharreko eremuan sortutako literatura ere, baina horietara guztietara ezin izango gara hurbildu. Beraz,aukeratu beharrean aurkitzen gara, hala gai askoren gainean aritu barik gutxi batzuk hautatu,eta era sakonago bateanlandu egingo ditugu.Hartara, honako helburuak izango ditu irakaskuntza ikaskuntza prozesu honek:

•Soziologiak aztergai dituen errealitate sozialak ulertzeko sortu dituen kontzeptuak eta teoriak genero eta teoria feministarekin harremanetanjartzea.

•Genero eta teoria feministak soziologiari egindako ekarpenak lantzea eta sakontzea

•Gizarte aldaketa, gizarte egitura, elkarrekintzak, sozializazioa, praktikak, jarrerak, portaera kolektiboak eta indibidualak, subjetibitateen eraikuntza aztertzerakoan genero eta teoría feministak erabiltzeko gaitasuna izatea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

-Oinarrizko ibilbideak, ikuspegiak, teoriak, epistemologiak eta metodologiak ezagutzea



-Funtsezko kontzeptuak barneratzea eta aplikatzeko gaitasuna izatea



-Egungo eztabaidak ulertzea eta hauen analisi kritikoa gauzatzekotrebetasuna garatzea

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Teoria Feministak:

1.1.Teoria feministaren hastapenak

1.2.Teoria feminista gizartearen teoria kritiko gisa

1.3.Mendebaldekofeminismoaren mugimendua: feminismoaren olatuak

1.4.Feminismo garaikidea

2. Epistemología eta Metodología Feminista

2.1.Sexu/genero eztabaida

2.2.Feminismoaren kritikak zientziaren eredu hegemonikoaren ezagutzaren ekoizpenari

2.3.Ezagutzaren ekoizpena genero eta feminista ikuspegitik

2.4.Metodologia feministaren gaineko eztabaida

3.Genero eta Gizarte egitura

3.1.Genero lana eta enplegua. Ekonomia feministaren ekarpena. Zaintzak

3.2.Genero eta familia

3.3.Genero eta hezkuntza sistema

3.4.Genero botere egituraketa politika. Portaera kolektiboa eta gizarte mugimenduak

3.5.Genero eta gizarte komunikazioa

4.Genero sozializazio eremuak eta subjektibitateen eraikuntza

4.1.Feminitate eta maskulinitate eraikuntzak

4.2.Sexuaniztasuna

4.3.Genero identitateak

4.4.Gizarte lokarriak gizarte postmodernoetan.Harreman afektiboak eta sexualak

4.5.Sexu eta genero indarkeriak

MetodologiaToggle Navigation

Eskola magistraletan lankidetzan oinarritutako metodologia partehartzailea erabiliko da. Hala,saioen hasierako hiru laurdenetan, gutxi gora behera, azalpen teoriko bat egongo da. Horren ostean, talde dinamika bat planteatzen da landutako teoria eztabaidatzeko eta galdera desberdinak formulatzeko. Taldeka proposatutako galderak talde handian aurkeztuko dira eta bat aukeratuko da ikasle bakoitzak erantzun dezala egelaren bitartez.dinamika horiek sustengantzeko ikasmaterial desberdinak eskainiko zaie ikasleei: ikusentzunezkoak, literatura, eta abar.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 30
    • ESKOLETAN PARTE HARTZEA (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

-Bakarka lana. Saio teoriko bakoitzeko galdera bati erantzun eta astebeteko epean igo egelara. Erantzuna gogoeta soziologiko-kritiko gisa idatzi behar da (75 hitz gehienez). Balioa azken ebaluazioan %30ekoa da.

-Talde lana. Lankidetzan oinarritutako gogoeta metodologia partehartzailea erabiliz maskulinitateari eta feminitateari buruz. Talde bakoitzak egelara igondako dokumentua ebaluatuko da. Saio partehartzailearen dinamika guztia jaso behar du. Balioa azken ebaluazioan %30ekoa da.

-Taldelana. Sexu eta genero indarkerien gainean ikerketan oinarritutako metodología erabiliz arazo baten irtenbide desberdinen proposamenaklanduko dira. Azken ebaluazioan %30eko balioa izango dute.

-ESKOLETAN PARTEHARTZEAK %10eko balioa izango du. Ebaluazio hori jasotzeko egunero etorri beharra dago, ezin etortzea ondo justifikatu behar da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Bakarka lana: Agindutako bi testuenlaburpena, azpimarratuz ideia nagusiak eta horiekiko gogoeta kritiko bat. Lanaren laburpenaren luzera gehienez 2.500 hitzekoa izango da. Bi idazlanek % 50eko balioa izango dute azken ebaluazioan(Bakoitzak %25ekoa).



Proba idatzia: eskola teorikoetan erabilitako ikasmaterialen gaineko galdera batzuei erantzutea. Azken ebaluazioan % 50eko balioa izango du.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Día, C. y Dema, S. (2013). Sociología y Género.Tecnos, Madrid.
Bourdieu, P. (2000). La dominación masculina. Anagrama, Barcelona.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Arruzza, C. et al. (2017). Feminismoa %99ren alde.Txalaparta, Tafalla.

Beauvoir, S. (2019). Bigarren sexua.Jakin Fundazioa, Elkar.

Connell, R. W.(2022). Maskulinitateak.Jakin Fundazioa, Elkar.

Davis, A. (2016). Emakumeak, arraza eta klasea.Jakin Fundazioa, Elkar.

Despentes, V. (2017). King Kong teoria.Jakin Fundazioa, Elkar.

Epelde, E. et al.(2015. Gure genealogia feministak. Emagin Ikerketa eta Dokumentazio Zentrua, Espartza Galar.

Pateman, C. (2018). Kontratu sexuala. Jakin Fundazioa, Elkar.

Rich, A. (2020). Emakumeengandik jaioak. Amatasuna esperientzia eta instituzio gisa. Txalaparta, Tafalla.

Gehiago sakontzeko bibliografia

IZQUIERDO, Mª JESÚS(2005): Estructura y acción en la violencia de género. Documento on line.
MIGUEL de, A.(2003): El movimiento feminista y la construcción de marcos de interpretación: el caso de la violencia contra las mujeres. RIS 35, 127-150.
OSBORNE, RAQUEL (1995). La construcción sexual de la realidad. Barcelona, Anthropos.
-(2008): De la violencia (de género) a “las cifras de la violencia”: una cuestión política, Empiria (Revista de Metodología de las Ciencias Sociales) 15, 99-124.
-(2009) Apuntes sobre violencia de género. Barcelona, Bella Terra.
- PULEO, A.(2008): El reto de la igualdad de género. Nuevas perspectivas den Ética y Filosofía Política. Madrid: Biblioteca Nueva.



Aldizkariak

Sociology
Revista Internacional sobre Teoría Queer
Clepsydra, estudios de género y teoría feminista
Revista Estudios feministas
Revista de Estudios del Género y Teoría Feminista
Gender & Society

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

13:00-15:00 (2)

17-30

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:00-13:00 (1)

Irakasleak