Teoria Soziologikoa III25014
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Soziologiako Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 25014
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Soziologiaren Teoria 1 irakasgaia Soziologia Graduko 3. mailako derrigorrezko ikasgaia da, eta Soziologia eta Gizarte Lan Sailak ematen du lehen lauhilekoan. 6 ECTS-ko karga du, 60 orduko presentziazko irakaskuntza (eskola magistralak eta ikasgelako praktikak) eta 90 orduko jarduera ez-presentziala (tutoretzak, lanak egitea, ikasketa pertsonala).
Teoria soziologikoa 3k soziologia-graduko teorien zikloa ixten du. Gizartearen kontzeptu modernoa eraiki ahal izan zutenaren gainbehera ezaugarritzat duen testuinguru batean teorizatzeko lana garatzen deneko baldintzak errepasatu nahi ditu. Baldintza horietan, soziologiaren lana birpentsatzea premia bat da, eta irakasgaiak barneratu nahi duen ahalegina eskatzen du. Irakasgaiak gaur egun soziologiak bere arazo nagusiak jorratzeko egiten dituen apustuen ikuspegi orokorra eskaini nahi du, gaur egun “teoria egiteak” esan nahi duena berrikusiz.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Irakasgaiaren gaitasun espezifikoak:
C3CC01 - Ikerketa sozialeko proiektuen ereduak aztertzea eta diseinatzea.
C3CC04 - Hiria ulertzeko teoria soziologiko eta metodologia nagusiak aztertzea.
C3CC05 - Egungo teoria soziologikoak egungo gizarte-arazoekin lotzea.
C3CC06 - Arlo sozial, ekonomiko, ekonomiko eta kulturaletan garatutako politika publikoak diseinatu, planifikatu, azaldu eta ebaluatzea
Irakasgaiaren zeharkako gaitasunak:
CT3 - Komunikazioa eta eleaniztasuna.
CT7 - Pentsamendu kritikoa.
CT8 - Talde-lana
Titulazioaren gaitasun orokorrak:
G001 - Ikerketa soziologikoa planifikatzea eta egitea, ezarritako helburuetarako teknikarik egokienak aplikatuta.
G002 - Ikerketa soziologikoko txosten bat egitea eta aurkeztea.
G003 - Gizarte-arazo garrantzitsuenen oinarrizko osagaiak identifikatzea eta definitzea.
G004 - Politika publikoetako eta esku-hartze sozialeko proiektuak diseinatzea, kudeatzea eta ebaluatzea, baita horien emaitzak ere.
G005 - Antolakuntza-egitura publikoetan eta pribatuetan gertatzen diren prozesuak eta oinarrizko beharrak identifikatzea eta aztertzea.
G007 - Bakearen eta balio demokratikoen kultura sustatzeko interes berezia duten erakunde publiko eta pribatuetan hezkuntza- eta prestakuntza-politikak eta -programak diseinatzea eta ebaluatzea.
G008 - Gizarte-arazoei eta -premiei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea, genero-desberdintasunei, klaseari eta etniari arreta berezia eskainiz.
G009 - Datu eta praktika sozialei buruzko jarrera kritikoa garatzea.
G010 - Zorroztasun intelektuala eta etikoa erabiltzea argudio eta analisi soziologikoetan, etorkizun profesionalari begira.
Ikaskuntzaren emaitzak:
1. Egungo korronte soziologiko nagusiak identifikatzea.
2. Gaur egungo teoria soziologikoko nagusienak azaltzea
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Graduaren teoriako gainerako irakasgaietan bezala, irakasgaiak honako alderdi hauek lantzen ditu:
- Gai bakoitzean pentsamendu soziologikoa garatzen den testuinguruari eta horrek teoria egiteko lanean duen eraginari erreparatzea [A].
- Pentsamendu soziologikoaren puntu nagusiak jasotzea (egileak, eskolak, paradigmak, arazoak...), historia, irakasgai bakoitzari dagokion fasean [B].
- Kasu eta garai bakoitzean “teoria egitea” zer den esplizituki azaltzea [C].
Zehazki, gai hauek landuko dira:
- Krisia (etengabekoa?) gizarte-arlokoak eta haien suposizio eta ebidentziak
- Paradigma, arazo eta estiloen eklosioa gizarte-zientzietako ekoizpen teorikoan, soziologia-enuntziazioaren lekua zalantzan jarriz (kokatutako ezagutzak, performatibitatea, posthumanismoa)
- Teoria egiteko eta kontatzeko moduak berritzea (beharrezkoa).
MetodologiaToggle Navigation
Eskola ordutan irakasleak gai bakoitzaren azalpena eingo du. Horretarako ikasleek irakurgaia aurretik etxean landu beharko dituzte azalpenak jarraitu ahal izateko eta klasearen jarraipena kritikoa eta parte-hartzailea izan dadin.
Gai bakoitzeko praktika bat egingo da talde aurkezpenak, bakarkako lan idatziak, pelikulen inguruko hausnarketak eta tailer praktikoak konbinatuz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgaia gainditzeko halabeharrezkoa izango da %80 klaseetara azaltzea. Baldintza hau betetzen dutenek honako lau ariketa hauek egin beharko dituzte:
1. Idatzizko azterketa. Notaren %40ª
2. Ikasgelako praktikak. Notaren %20ª
3. Bakarkako lanak. Notaren %20a
4. Talde lanak. Notaren %20ª
Klaseko dinamika jarraitzerik ez dutenek, aldez aurretik jakinarazi beharko diote irakasleari beranduenez lahuilekoaren hirugarren astean. Kasu hauetan bakarkako lan-egitasmo bat adostu beharko da gutxieneko irakurgai kopuru bat ezarriz. Ikasleak, irakasgaia gainditzeko, aurrenik irakurgaien analisi kritiko bat egin beharko du eta bigarrenez oinarrizko kontzeptuen inguruko idatzizko azterketa.
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Idatzizko azterketaren bitartez egingo da ebaluaketa. Ez dira kontuan hartuko ikastaroan zehar lortutako praktika eta ariketen notak.
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
AA.VV., 1990, La teoría social hoy, Alianza, Madrid
Ariño, A., ed., 2005, Las encrucijadas de la diversidad cultural, Centro de Investigaciones Sociológicas, Madrid
Baert, P., 2001, La teoría social en el siglo XX, Alianza, Madrid
Lamo de Espinosa, E. y J. E. Rodríguez Ibáñez, eds., 1992, Problemas de teoría social contemporánea, Centro de Investigaciones Sociológicas, Madrid
Pérez-Agote e Ignacio Sánchez de la Yncera, eds., Complejidad y teoría social, Centro de Investigaciones Sociológicas, Madrid
Ramos, Ramón y Fernando García Selgas, eds., Globalización, riesgo, reflexividad. Tres temas de teoría social contemporánea, Centro de Investigaciones Sociológicas, Madrid
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
AA.VV., 1990, La teoría social hoy, Alianza, Madrid
Ariño, A., ed., 2005, Las encrucijadas de la diversidad cultural, Centro de Investigaciones Sociológicas, Madrid
Baert, P., 2001, La teoría social en el siglo XX, Alianza, Madrid
Giddens, A., 1977, El capitalismo y la moderna teoría social, Labor, Barcelona
Giddens, A., 1997, Política, Sociología y Teoría Social, Paidós, Buenos Aires
Lamo de Espinosa, E. y J. E. Rodríguez Ibáñez, eds., 1992, Problemas de teoría social contemporánea, Centro de Investigaciones Sociológicas, Madrid
Lamo de Espinosa, E., J. M. González García y C. Torres, eds., La sociología del conocimiento y de la ciencia, Alianza Editorial, Madrid
Latour, B., 2001, La esperanza de Pandora. Ensayos sobre la realidad de los estudios de la ciencia, Gedisa, Barcelona
Pérez-Agote, A. e I. Sánchez de la Yncera, eds., 1996, Complejidad y teoría social, Centro de Investigaciones Sociológicas, Madrid
Ramos, R. y F. García Selgas, eds., 2000, Globalización, riesgo, reflexividad. Tres temas de teoría social contemporánea, Centro de Investigaciones Sociológicas, Madrid
Ritzer, G., 1993b, Teoría sociológica contemporánea, McGraw Hill, Madrid
Rodríguez Ibáñez, J. E., 1998, La perspectiva sociológica. Historia, teoría y método, Taurus, Madrid
Watzlawick, P. y P. Krieg (Eds.), 1994, El ojo del observador. Contribuciones al constructivismo, Gedisa, Barcelona
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
2-15 | 11:00-13:00 (3) | 11:00-12:30 (4) |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:30-13:00 (1) |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
2-15 | 11:00-13:00 (3) | 13:00-14:30 (4) |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 14:30-15:00 (1) |