Errealizazioa II27135
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Ikus-Entzunezko Komunikazioa + Kazetaritza
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 27135
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
ERREALIZAZIO II irakasgaia Ikus-entzunezko Komunikazioko Graduko hirugarren mailako bigarren lauhilabetean ematen den derrigorrezko irakasgaia da. Ikus-entzunezko pieza ezberdinen bidez aurreko urteetan jasotako irakaspenak aplikatu nahi dira, Ikus-entzunezko Hizkuntza, Ikus-entzunezko Sormen Teknikak, Ikus-entzunezko Sormen Prozesuak eta Ikus-entzunezko Narratiba besteak beste.
ERREALIZAZIO II irakasgaia, ikasturte berean lehenengo lauhilekoan ematen den ERREALIZAZIOA I irakasgaiarekin guztiz lotuta dago, ERREALIZAZIO II ikasgaia Ikus-Entzunezko Komunikazioko Graduko “Modulo 1: Garapena, errealizazioa eta ekoizpena” izeneko moduluan kokatu dezakegu, kurtso bereko honako ikasgaiekin sinergiak eraikiz: Gidoigintza I-II, Dokumentalen Errealizaziorako Tailerra eta Zuzendaritza Artistikoa. 4.mailan ikasleek arlo honetako gaitasunak Ekoizpenaren Kudeaketa, Irrati Ekoizpena eta Errealizazioa, Audio Postprodukzioa, Bideosaormena eta Bestelako Jarduera Esperimentalak eta Diseinu Grafikoa eta Multimedia Inguruneak ikasgaietan garatuko dituzte.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
ESKUMENAK
OINARRIZKOAK ETA OROKORRAK
G006 - Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta trebetasunak garatzea.
erabakiak hartzeko eta emaitzak ebaluatzeko irizpide informatuak aplikatuta.
G007 - Edukiak eta komunikazio-prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.
ikus-entzunezko informazioa.
G008 - Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea,
ikus-entzunezko komunikazioko eta informazioko edukiak eta prozesuak garatzea.
G009 - Ikus-entzunezko komunikazioaren arloko ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea.
CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanean edo bokazioan modu profesional batean aplikatzen jakitea eta
konpetentzia horiek argumentuak landuz eta defendatuz eta problemak ebaztearen bidez frogatu ohi dira.
bere azterketa-eremua
CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan)
gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko
CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati
espezializatua
CB5 - Ikasleek ondorengo ikasketei ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana
autonomia maila handiarekin
ZEHARKAKOAK
CT1 - Autonomia eta autoerregulazioa
CT6 - Berrikuntza eta ekintzailetza
CT8 - Talde-lana
ESPEZIFIKOAK
C3CC01 - Ikus-entzunezko proiektuak koordinatzea, zuzentzea eta gauzatzea, adierazpen-teknologiak eta -baliabideak erabiliz.
C3CC05 - Ikus-entzunezko eta multimediako lan bat antzeztea, sorkuntza-teknikak eta -prozesuak behar bezala aplikatuta.
C3CC06 - Talde-lana planifikatzeko, kudeatzeko eta behar bezala garatzeko trebetasunak eta trebetasunak garatzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
TEMARIO TEÓRICO
Imagen (profundización)
Grabación y edición multicámara
Formatos
Montage
Etalonaje/corrección de color
Créditos
Distribución y exhibición
GAI ZERRENDA TEORIKOA:
1.Irudia (sakondu)
2.Multikamera grabazio eta edizioa
3.Formatuak
4.Muntaia
5.Etalonajea
6.Kradituak
7.Baneketa eta erakusketa
PRAKTIKAK:
Hainbat ariketa eta proiektu unikamera eta multikamera gauzatuko dira banaka zein taldean.
MetodologiaToggle Navigation
Helburuak lortzeko jarraituko den metodologia, proiektuetan oinarritutakoa izango da.
Ariketa desberdinek planteiatzen dituzten ezaugarrietan oinarritutako garapena da hain zuzen ere proposatuko zaiena.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Test motatako proba (%): 20
- Portfolio (%): 80
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgaiaren izaera teoriko-praktikoa da eta ebaluazioa PORTFOLIO baten bidez izango da, ikasleek ikasketa prozesuan zehar lortutako emaitzak eta esperientziak islatuz.
ARGIBIDE GARRANTZITSUAK:
1.- Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da zeregin, ariketa eta proiektu bakoitza gainditzea, bakarka eta bakoitza bere aldetik.
2.-Atal bat gainditzen ez duen ikasleari "Gutxi" kalifikazioa ezarriko zaio irakasgaian.Ohiko deialdian ikasleren batek ebaluaturiko arlo bat gainditzen badu, emaitza positiboa izan duen arloaren nota gordeko zaio ikasturte bereko ezohiko deialdirako (beraz, ezohiko deialdian bakarrik egin beharko du gainditu gabe daukan arloa).
3.- Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin eta irakasgaia azken proba baten bidez gainditu nahi izango balu, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari ezarrita izango den epearen barruan.
4.- Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino lehenago egin beharko dute eskaria, araudiak ezarritako epearen barruan. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ikasketen gestiorako arautegiko 43. artikuluaren arabera justifikatutako arrazoiak direla eta eskolara etorri ezin izan duen ikasleriarentzat, honako bukaerako proba ezartzen da:
AZKEN PROBA
1.- 10 minututko elkarrizketa (multikamara) %30
2.-Ikus-entzunezko proiektu baten proposamena (produkzio dossierra eta teaserra).%30
3.- Ikus-entzunezko pieza landu bat. %40
Atal bakoitza bere aldetik gainditu behar da ikasgai osoa gainditzeko. Egiaztagiria ikasturtearen lehenengo hamabost egunetan eman behar da. Behin ikasturtea hasita aipaturiko zirkustantzia horietako bat sortzen bada, ikasleak egiaztagiri baten bidez justifikatu beharko du eta orduan helduko dio bukaerako probaren ebaluazio sistemari.
Ez ohiko deialdietan, ebaluazio jarraiari uko egin dioten ikasleekin erabilitako azken ebaluaziorako sistema bera erabiliko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Erabili beharreko materialak dira:
- irakasgaiko saio magistral eta praktikoetan irakasleak emandako materialak.
- irakasleak e-gela plataforman argitaratutako materialak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Adelman, Kim (2001): Cómo se hace un cortometraje. Ed. Robinbook.
Barroso, J. (2008). Realización Audiovisual. Madrid: Síntesis.
Bestard Luciano, María (2011) Realización Audiovisual. Barcelona. Editorial UOC.
Bernal, F. (2003). Técnicas de iluminación en fotografía y cinematografía. Barcelona: Omega.
Bordwell, D. (1995). El arte cinematográfico. Barcelona: Paidós.
Catalá, Josep Mª. (2001). La puesta en imágenes: conceptos de dirección cinematográfica. Barcelona: Paidós.
Castillo, J.M. (2009) Televisión, realización y lenguaje audiovisual. Madrid. IORTV.
Dancyger, K. (1999). Técnicas de edición en cine y vídeo. Barcelona: Gedisa.
Diez, Federico; MARTINEZ ABADIA, José(1999): Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona, Paidós. Barcelona.
Feldman, Simón(1997): La composición de la imagen en movimiento. Barcelona, Gedisa.
Fernandez Dancyger, Ken (1999). Técnicas de edición en cine y vídeo. Barcelona: Gedisa.
Fernández, F. & Martínez, J. (1999). Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona: Paidós.
Jullier, L. (2007). El sonido en el cine: imagen y sonido, un matrimonio de conveniencia, puesta en escena-sonorización. Barcelona: Paidós.
Katz, S. (2000). Plano a plano. De la idea a la pantalla. Madrid: Plot Ediciones.
Katz, S. (2000). Rodando. La planificación de la secuencia. Madrid: Plot Ediciones.
Lyver, D. (2000). Principios básicos del sonido para vídeo. Barcelona: Gedisa.
Marcos Milano, Mª del Mar (2009). Elementos estéticos del cine. Manual de dirección cinematográfica, Madrid: Fragua.
Martínez Abadía, J. (2000). Manual básico de técnica cinematográfica y dirección de fotografía. Barcelona: Paidós.
Morales, Fernando. Montaje Audiovisual. Teoría, técnica y métodos de control . UOC, Barcelona, 2013
Nisbet, Alec (2002): El uso de los micrófonos. Madrid, IORTV.
Rabiger, M. (1993). Dirección de Cine y Vídeo. Técnica y Estética. Madrid: IORTV.
Rabiger, Michael (2009). Dirección cinematográfica: técnica y estética. Barcelona: Ediciones Omega.
Rumsey, F. (2008). Sonido y grabación. Barcelona: Omega.
Gómez, Carlos Alberto, Urbizu, Enrique (2021). La caja de madera. Estudios sobre la puesta en escena cinematográfica. Madrid: ECAM.
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-13:00 (1) | ||||
17-30 | 11:30-13:30 (2) |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:30-11:30 (1) |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 13:30-15:30 (1) |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 13:00-15:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
17-30 | 11:30-13:30 (3) |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 13:00-15:00 (1) |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 13:30-15:30 (1) |