Komunitate Erizaintza26451
- Ikastegia
- Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea. Gipuzkoako Atala
- Titulazioa
- Erizaintzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26451
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Edukien deskribapen laburra.
Osasunaren lehen arreta maila: osasunaren lehen arreta mailaren oinarriak eta banakoari, familiari eta komunitateari erizaintzako zainketa osotua eskaintzeko garatu beharreko jarduerak. Osasunarekin eta inguruko arazoekin lotutako faktoreak. Barne- eta kanpo-faktoreek banakoen eta taldeen osasun mailan duten eragina. Komunitatearen diagnostikoa eta partaidetza-diagnostikoa. Osasun Planak. Komunitate bateko osasun-arazo eta -premia garrantzitsuenak. Komunitateko Osasun Programak eta Osasunerako Hezkuntza Programak. Taldeko lana eta lankidetza-jokamoldea, osasunaren lehen mailako arreta-taldean.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Garatu beharreko gaitasunak.
E.1: Osasunaren lehen mailako oinarriak deskribatzea, eta norbanakoari, familiari eta komunitateari zainketa osoa eskaintzeko jarduerak.
E.2: Komunitatearen osasun diagnostikoa egiteko behar diren elementuak identifikatzea.
E.3: Osasun sustapena eta osasunerako hezkuntza kontzeptuak ulertzea, norbanako, talde edo komunitatearen osasuna sustatzeko esku hartzeak diseinatzeko, ikuspegi parte hartzaile batetik.
Z: TALDE LANA: Talde laneko gaitasunak helburu komunak lortzeko jarrera pertsonal bat eta besteekiko lankidetza bat eskatzen du, non informazioa trukatzen, erantzukizunak hartzen, sortutako zailtasunak konpontzen, eta taldearen hobekuntza eta garapenerako ekarpenak egiten diren (Torrelles, 2011)
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Ikasgaia lau Unitate Tematikoetan sailkatzen da:
1 UNITATE TEMATIKOA: KOMUNITATE ERIZAINTZA OSASUNAREN LEHEN ARRETA MAILAN
GAIA 1. Osasunaren Lehen Arreta Maila
GAIA 2. Komunitate Erizaintza
2 UNITATE TEMATIKOA: ESTUDIO DE LA COMUNIDAD
Osasun sustapena eta osasunerako hezkuntza kontzeptuak ulertzea, norbanako, talde edo komunitatearen osasuna sustatzeko esku hartzeak diseinatzeko, ikuspegi parte hartzaile batetik.
GAIA 3. Osasunaren gizarte baldintzatzaileak
GAIA 4. Komunitatearen kontzeptua
GAIA 5. Osasun Diagnostikoa
GAIA 6. Osasun Politika eta Planak
GAIA 7. Komunitatearen esku-hartzea
3 UNITATE TEMATIKOA: OSASUNA SUSTATZEA ETA OSASUN HEZKUNTZA
GAIA 8. Osasuna Sustatzea eta Osasun Arazoen prebentzioa: Pap
GAIA 9. Teoria eta Ereduak
GAIA 10. Esku-hartze eremuak
GAIA 11. Osasun Hezkuntza
4 UNITATE TEMATIKOA: KOMUNITATE ERIZAINTZAREN ARRETA
GAIA 12. Komunitate Erizaintzaren arreta, gizabanakoa,familia eta komunitatearen garapen eta hazkuntzan.
GAIA 13. Komunitate Erizaintzaren jarduera eremuak
GAIA 14. Familiari arreta
GAIA 15. Kronikotasunaren Plana eta Erizaintzaren rol berriak
GAIA 16. Osasunaren Lehen Arreta Mailaren erregistro sistemak
4. Unitate tematiko honetan, zehazki 12. gaian “Guía de buenas prácticas clínica, Prevención Primaria de Obesidad Infantil” Gida Klinikoetan adierazitako gomendioak hartuko dira kontutan.
MetodologiaToggle Navigation
Irakasleak edukiak ahoz azaltzea, eta ikasgelan landutako kontzeptuak aztertzea, laburtzea eta asimilatzea.
Artikuluen eta dokumentalen analisia egitea:
Irakurri edo ikusi
Galderei erantzun
Azalpenak eman
- Definizioak osatzea.
- Eskemak egitea.
- Lanak banaka edo/eta taldeka egitea.
- Kasu praktikoak garatzea.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 25
- Test motatako proba (%): 20
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 35
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Etika akademikoari eta egite ez-egokiak edo iruzurrak ebaluazio frogetan eta lan akademikoetan ekiditzeko asmoz UPV/EHU-ko protokoloan aditzera ematen denaren arabera, irakasleak lehen klase egunean ikaslearen gida azaltzen duenean, zehaztasun handienarekin eta ahalik eta argien, ebaluazioari begira erabiliko diren materialak, baliabideak eta errekurtsoak (teknokologikoak edo beste era batekoak) azalduko ditu.
Irakasgaiaren irakasleriak proposatzen duen ebaluazio jarraitua edo etengabea ondorengoa da:
E.1: %35 (garatu beharreko proba idatzi, test motatako proba eta kasu praktikoak)
E.2: %15 (garatu beharreko proba idatzia, test motatako proba eta kasu praktikoa)
E.3: %40 (garatu beharreko proba idatzia, test motatako proba eta Osasun-hezkuntzari buruzko talde lana)
Z: %10 (talde lanak)
Irakasgaia gainditzeko:
-Ezinbestekoa da Osasun Heziketaren Programa garatzeko eta zeharkako gaitasuna lantzeko antolatuta dauden mintegietara joatea.
-Ezinbestekoa da, derrigorrezkoak ez diren mintegietan lantzen diren lanak ematea.
-Beharrezkoa izango da gaitasun bakoitza bere aldetik gainditzea eta gaitasun bakoitzean:
- E1: garatu beharreko proba idatzia-test motatako proba gainditzea eta kasu praktikoak gainditzea.
- E2: garatu beharreko proba idatzia-test motatako proba gainditzea eta kasu praktikoa gainditzea.
- E3: garatu beharreko proba idatzia-test motatako proba gainditzea eta Osasun Heziketa Programa gainditzea.
- Z: gainditzea
Bukaerako proba bakar baten bidezko ebaluazioa:
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan
parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko
egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari
2025ko apirilaren 30 baino lehenago. Bukaerako proba bakar hori honela dago haztatuta:
E.1: %35 (garatu beharreko proba idatzi, test motatako proba eta kasu praktikoak)
E.2: %15 (garatu beharreko proba idatzia, test motatako proba eta kasu praktikoa)
E.3: %40 (garatu beharreko proba idatzia, test motatako proba eta Osasun-hezkuntzari buruzko talde lana)
Z: %10 (talde lanak)
Ebaluazio-deialdiari uko egitea:
1.Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.
2.Ebaluazio jarraituaren kasuan, Graduko titulu ofizialetako ikasleen Ebaluazioaren Araudi erregulatzaileko 12.2 artikuluan jarritakoaren arabera, azkeneko probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino gehiagokoa bada, deialdira uko egiteko nahikoa izango da probara ez aurkeztearekin. Era horretan, aktan ez-aurkeztua jarriko delarik.
3.Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte
hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdian, aurreko deialdian gainditu ez diren gaitasun bakoitzeko atalak ebaluatuko dira, portzentaiak mantenduaz.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ANTÓN, MV. Enfermería y Atención Primaria de Salud. De enfermeras de médicos a enfermeras de la comunidad. Madril: Díaz de Santos, 1990.
ALFONSO ROCA MªT, ALVAREZ C. Salud Pública y Atención Primaria. Bartzelona: Masson, SA. 1997.
AYUSO MURILLO D, TEJEDOR MUÑOZ L, SERRANO GIL A. Enfermería Familiar y Comunitaria. Actividad asistencial y aspectos éticos-jurídicos. Madrid: Díaz de Santos, 2018.
BORRELL I CARRIÓ FRANCESC. Entrevista clínica. Manual de estrategias prácticas.
Bartzelona: semfyc argitalpenak, 2004.
CAJA LÓPEZ C. Enfermería Comunitaria III. Atención Primaria. Bartzelona: Masson, 2003.
CASSETTI V, LÓPEZ-RUIZ V, AREDES-CARBONELL JJ, por el Grupo de Trabajo del Proyecto AdaptA GPS. Participación comunitaria: mejorando la salud y el bienestar y reduciendo desigualdades en salud. Zaragoza: Ministerio de Sanidad, Consumo y Bienestar Social – Instituto Aragonés de Ciencias de la Salud, 2018. Eskuragarri: https://portal.guiasalud.es/wp-content/uploads/2019/01/GPC_579_Guia_Adapta_Participacion_-Comunitaria.pdf
DEPARTAMENTO DE SALUD, GOBIERNO VASCO. Guía metodológica para el abordaje de la salud desde una perspectiva comunitaria. Vitoria-Gasteiz, 2016.
DEPARTAMENTO DE SALUD, GOBIERNO VASCO. Programa de salud infantil. Osakidetza 2021. https://www.euskadi.eus
DUARTE CLIMENTS, G. Gómez Salgado, J. Sánchez Gómez, MB. Salud Pública-Enfermería Comunitaria. Enfo-Argitalpenak. 2008.
GARCÍA, M. SÁEZ, J. ESCARBAJAL, A. Educación y Promoción de la Salud. Una mirada contextual. DM. Murtzia. 2009.
GIRBAU García, MR. Enfermería comunitaria. Masson. 2004.
MARTÍN ZURRO, A., CANO PÉREZ J.F. Atención Primaria: Conceptos, organización
y práctica clínica. I eta II. liburukiak. Madril: Elsevier, 2008.
MARTÍNEZ RIERA, JR. DEL PINO CASADO, R. Enfermería en Atención Primaria (2 liburukiak). DAE. 2006.
OMS. Promoción de la salud: Glosario. Ginebra: OMS, 1998. Eskuragarri: https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/prevPromocion/docs/glosario.pdf
PALMAR SANTOS, A.M. Métodos educativos en salud. Colección de Cuidados Avanzados. 2ªedición. Elsevier, Barcelona, 2014.
PEREZ ALONSO E, COFIÑO R, GARCÍA BLANCO D, HERNAÁN GARCÍA M. Orientaciones didácticas para la acción comunitaria. Madrid: Ministerio de Sanidad; 2023.
PEREZ JARAUTA, MJ., ECHAURI OZCOIDI, M., ANCIZU IRURE, E., CHOCARRO SAN MARTIN, J. Manual de Educación para la Salud. Navarra: Sección de Promoción de Salud. Instituto de Salud Pública.
RAMOS CALERO E. Enfermería Comunitaria. Métodos y Técnicas. Madril: Enfermería SXXI, 2002.
REGISTERED NURSE´S ASSOCIATION OF ONTARIO (RNAO). Guía de buenas prácticas clínicas "Prevención Primaria de Obesidad Infantil". Segunda edición, 2014. www.rnao/bestpractices.
SÁNCHEZ MORENO A, APARICIO RAMÓN V, GERMÁN BES C, MAZARRASA ALVEAR L, MERELLES TORMO A, SÁNCHEZ GARCÍA A. Enfermería Comunitaria 1, 2 Y 3 Madril: MacGraw-Hill/Interamericana, 2000.
SERRANO GONZÁLEZ, MI. La Educación para la Salud del siglo XXI. Díaz de Santos. 2002.
OSAKIDETZA/SERVICIO VASCO DE SALUD. Informatizatutako erizaintzako zainketen gida, osasunaren lehen mailako arretan / Guía de cuidados de enfermería informatizados en APS. Osabide. Osakidetzako Lehen Arreta eta Komunitate Arretarako Zuzendariordetza eta Osasun Laguntzarako Zuzendaritza. 2004.
Gehiago sakontzeko bibliografia
COLOMER REVUELTA, C. Promoción de la salud y cambio social. Masson. 2000.
FRÍAS, A. Salud Pública y Educación para la Salud. Bartzelona: Masson, 2004.
GARCÍA, M. SÁEZ, J. ESCARBAJAL, A. Educación para la Salud. La apuesta por la calidad de vida. Arán. 2000.
MAZARRASA ALVEAR L, GERMÁN BES C, SÁNCHEZ MORENO A, SÁNCHEZ GARCÍA AM, MERELLES TORMO T, APARICIO RAMÓN V. Salud Pública y Enfermería Comunitaria. Madril: MacGraw-Hill/Interamericana, 2005.
SÁEZ, S. FONT, P. PÉREZ, R. MARQUÉS, F. Promoción y Educación para la Salud. Milenio Argitaletxea. 2001.
TURABIAN, J.L. Apuntes, esquemas y ejemplos de Participación comunitaria en la Salud. Madril: Díaz de Santos, 1992.
TURABIAN JL ETA PÉREZ B. Actividades comunitarias en medicina de familia y atención Primaria.
Aldizkariak
ROL DE ENFERMERÍA ALDIZKARIA
METAS DE ENFERMERÍA
ENFERMERÍA CLÍNICA
INDEX DE ENFERMERÍA
ENFERMERÍA COMUNITARIA
SALUD 2000
ATENCIÓN PRIMARIA.
CULTURA DE LOS CUIDADOS.
COMUNIDAD
REVISTA ESPAÑOLA DE SALUD PÚBLICA.
Web helbideak
Komunitate Erizaintzaren Elkartea:
http://www.enfermeriacomunitaria.org/
Cochrane Plus liburutegia:
http://www.update-software.com/Clibplus/ClibPlus.asp
Komunitate Erizaintza eta Lehen Mailako Arretarako Elkarteen Federazioa:
http://www.faecap.com/
Index de Enfermería:
http://www.index-f.com/
Medline:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrezdb=PubMed
Osasun eta Kontsumo Ministerioa:
http://www.msc.es/
OME:
http://www.who.int/es/
htpp://pacap.net
http://semfyc
www.osanet.net
www.osatuz.net
http://saludcomunitaria.wordpress.com/category/salutogenesis/
https://saludcomunitaria.wordpress.com/category/observatorio-de-salud-en-asturias/
https://evidenciaencuidados.es/bpso/guias-de-buenas-practicas/
https://www.osakidetza.euskadi.eus/inicio/
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-27 | 13:00-14:00 (1) | ||||
26-30 | 12:00-14:00 (2) | 09:00-10:00 (3) | |||
26-35 | 11:00-12:00 (4) | 10:00-12:00 (5) | |||
33-35 | 09:00-10:00 (6) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (6)
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 14:00-15:00 (1) | ||||
29-35 | 12:00-14:00 (2) | ||||
31-35 | 12:00-14:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-35 | 12:00-13:00 (1) | ||||
29-35 | 13:00-14:00 (2) | ||||
31-35 | 13:00-15:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.8 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- AULA 0.8 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-28 | 11:00-12:00 (1) | 10:00-12:00 (2) | 10:00-12:00 (3) | ||
26-35 | 09:00-10:00 (4) | 12:00-14:00 (5) | |||
28-30 | 08:00-09:00 (6) | ||||
33-34 | 08:00-09:00 (7) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (6)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (7)
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-30 | 15:00-17:00 (1) | ||||
29-30 | 10:00-12:00 (2) | ||||
33-34 | 16:00-17:00 (3) | ||||
33-35 | 10:00-12:00 (4) 15:00-16:00 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-30 | 15:00-17:00 (1) | ||||
29-30 | 10:00-12:00 (2) | ||||
33-34 | 16:00-17:00 (3) | ||||
33-35 | 10:00-12:00 (4) 15:00-16:00 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)
31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-30 | 15:00-17:00 (1) | ||||
29-30 | 10:00-12:00 (2) | ||||
33-34 | 16:00-17:00 (3) | ||||
33-35 | 10:00-12:00 (4) 15:00-16:00 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
31 Mintegia-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-30 | 15:00-17:00 (1) | ||||
29-30 | 10:00-12:00 (2) | ||||
33-34 | 16:00-17:00 (3) | ||||
33-35 | 10:00-12:00 (4) 15:00-16:00 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)