Gorputz Hezkuntza eta bere Didaktika25869
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 25869
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgai honen xedea ikasleriari Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzan berezko ezagutzak eta prozedurak eskuratzean datza. Horretarako, hainbat arlo aztertuko dira, besteak beste, gaitasun motorrak eta adierazpenekoak eta hauek eskola-adinean duten bilakaera. Abiapuntu honetatik, irakaskuntzan zenbait metodologia, estrategia eta prozedura ikusiko dira ikasleek programazioa nolakoa den jakin dezaten.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Ikasgaiaren helburu orokorrak:
• Gorputz Hezkuntzan parte hartzen duten eremuen bitartez (kognitiboa, emozionala, harremanetakoa eta motorra) garapen pertsonala eta profesionala bultzatzea.
• Adierazpeneko gaitasunak eta mugimen-gaitasunak garatzeko proposamen didaktikoak diseinatzea.
• Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzaren ikasleei begira zenbait saio diseinatzea, praktikan jartzea eta ebaluatzea
Garatuko diran konpetentziak honako hauek dira:
.-.
Gaitasunak Helburu zehatzak
E*. Gorputz Hezkuntzako ikaskuntzak bereganatzeko eta garatzeko oinarriak izatea. Gorputz Hezkuntzaren barruan izaten diren korronte soziokulturalak zehaztea.
Gelako praktikak hezkuntza-ikuspuntu ezberdinekin lotzea.
E. Lehen Hezkuntzako Gorputz-hezkuntzaren eskola-curriculuma garatzea. Curriculumaren zatiak elkarri erlazionatzen jakitea.
E. Kirol-jardueretan zenbait baliabide eskuratzea bizitza osoan zehar parte-hartzea sustatzeko eskola barruan eta kanpoan, beti ere jarrera kritikoa tarteko. Ongizatea, adierazpena eta naturarekiko erlazioa bultzatzen duten gorputz-jarduerak ere bizitzea.
E. Baliabide didaktiko egokien bitartez, Gorputz-hezkuntzaren curriculumaren edukiak garatzea eta ebaluatzea. Legeak agintzen duen curriculum-planteamendutik proposamen didaktikoak garatzea.
T**. Gelako praktikaz hausnartzea irakaskuntza hobetzeko eta berritzeko.
Gorputz Hezkuntzako praktikak analizatzea eta sendo oinarritutako hobekuntzak proposatzea.
* Ikasgai bakoitzaren berezko gaitasunak.
** Zeharkako gaitasunak
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. GAIA.- Gorputz Hezkuntzaren oinarriak. Gorputza eta giza-motrizitatea dira hezteko atalik esanguratsuenak. Horretarako, ekintza motorreko gaitasunak garatzea eta gorputzeko kultura bereganatzea beharrezkoa da.
2. GAIA.- Gorputz Hezkuntzako diseinu curricularra Lehen Hezkuntzan.
3. GAIA.- Mugitzeko gaitasunak eta oinarrizko trebetasunak. Norberaren ezagutza eta kontrola–, hautemate- eta mugimen-ahalmenak eta mugimen trebetasunak garatzeko aukera ematen duten edukiak sartu dira. Lehenengoak norberaren gorputza ezagutzea du helburu nagusi, hori funtsezkoa baita norberaren gorputzaren irudia garatzeko edota, gero, ikaskuntza motorrak lortzeko; bigarrenak, berriz, norberaren gorputzaren kontrola lortu nahi du, ikasleari eraginkortasunez mugitzeko aukera emango dioten edukiak barne.
4. GAIA.- Gorputz-adierazpena eta komunikazioa. Lehen Hezkuntzako ikasleek gorputzaz emozioak adierazteko eta komunikatzeko edukiak garatzen dira.
5. GAIA.- Jarduera fisikoak eta osasuna Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzan. Edozein ekintza motore osasuntsua izateko ezinbesteko diren ezagutzak beharrezkoak dira. Gainera, haurrek bizitzan zehar jarduera fisikoa egiteko ohitura hartzeko edukiak ere jorratzen dira, horiek ongizate-iturri baitira.
6. GAIA.- Jolasa eta jokoa Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzan. Giza mugimenaren kultura-adierazpenak dira.
MetodologiaToggle Navigation
Irakaslearen azalpenak ikaslearen banakako eta taldeko lanekin bat dator. Honek eskatzen du ikasleengan parte-hartze aktiboa, lankidetza eta ikaskuntza-bilakaeran, erantzukizuna.
Bai gelako saioetan bai praktikakoetan ikasgaiaren berezko edukiak bizitzea, ulertzea eta barneratzea.
3.1.-Presentziala, talde osoan:
• Edukien aurkezpena, analisia eta eztabaida.
• Zenbait testuen irakurketa kritikoa.
• Sekuentzia didaktikoen diseinua.
• Praktiken analisi kritikoa gertaeren behaketan oinarrituta.
• Etengabeko ebaluazioa.
3.2.-Presentziala, talde txikian
• Praktika motorrak bizitzea.
• Saio praktikoetako proposamen didaktikoen behaketa eta informazioaren erregistroa.
• Eztabaida-taldeak.
• Etengabeko ebaluazioa.
3.3.-Ez presentziala:
• Bibliografia eta beste zenbait materialen bilketa.
• Testuen irakurketa kritikoa.
• Banakako eta taldeko lanak.
• Ikasketa.
3.4.-Harrera-orduak: zalantzak argitzea.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
- Ahozko defentsa (%): 20
- Banakako lanak (%): 20
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio jarraiari heltzen diotenak:
Azterketa teoriko-praktikoa: %40a.
Praktikak bertaratzea: tarteko lanak eta taldeka (binaka-hirunaka) defendatutako saio praktikoa: %20a.
Taldeka (binaka-hirunaka) defendatutako saio praktikoaren lan teoriko-praktikoa: %20a.
Lan modularra: %20a.
Ohar garrantzitsua: moduluko lana, azterketa eta taldeko lana banan-banan gainditu behar dira nahitaez. Bestela, ez da ikasgaia gainditzen. Zati guztiak giltzak dira.
Ebaluazio jarraiari uko egingo diotenak:
- Azterketa teoriko-praktikoa: %40a.
- Lan teoriko-praktikoa: %40a (banaka). Paperean, lan idatzia; eta grabazioa, (DVD-n). Azterketa egunean aurkeztu behar da. Gaia irakaslearekin adostu behar da.
- Lan modularra: %20a. Azterketa teorikoa.
Ohar garrantzitsua: moduluko lana, azterketa eta taldeko lana banan-banan gainditu behar dira nahitaez. Bestela, ez da ikasgaia gainditzen. Zati guztiak giltzak dira.
Beste hainbat ohar:
Nota guztiak ikasturtearen azken deialdira arte gordeko dira.
Ikasleak bukaerako proba teoriko-praktikoa egitea eskatu duen kasuan, ebaluazio-deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztearekin eta gainontzeko lanak ez aurkeztearekin.
Ikasleak ahalko dio uko egin irakasgaiaren irakasleriak proposatzen duen ebaluazio-deialdiari, baldin eta horrela jakinarazten badio idatziz irakasgaiaren irakasle arduradunari irakasgaia irakasten hasi eta 9 aste baliodun igaro baino lehenago.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio jarraiari heltzen diotenak:
Azterketa teoriko-praktikoa: %40a.
Praktikak bertaratzea: tarteko lanak eta taldeka (binaka-hirunaka) defendatutako saio praktikoa: %20a.
Taldeka (binaka-hirunaka) defendatutako saio praktikoaren lan teoriko-praktikoa: %20a.
Lan modularra: %20a.
Ohar garrantzitsua: moduluko lana, azterketa eta taldeko lana banan-banan gainditu behar dira nahitaez. Bestela, ez da ikasgaia gainditzen. Zati guztiak giltzak dira.
Ebaluazio jarraiari uko egingo diotenak:
- Azterketa teoriko-praktikoa: %40a.
- Lan teoriko-praktikoa: %40a (banaka). Paperean, lan idatzia; eta grabazioa, (DVD-n). Azterketa egunean aurkeztu behar da. Gaia irakaslearekin adostu behar da.
- Lan modularra: %20a. Azterketa teorikoa.
Ohar garrantzitsua: moduluko lana, azterketa eta taldeko lana banan-banan gainditu behar dira nahitaez. Bestela, ez da ikasgaia gainditzen. Zati guztiak giltzak dira.
Beste hainbat ohar:
Nota guztiak ikasturtearen azken deialdira arte gordeko dira.
Ikasleak bukaerako proba teoriko-praktikoa egitea eskatu duen kasuan, ebaluazio-deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztearekin eta gainontzeko lanak ez aurkeztearekin.
Ikasleak ahalko dio uko egin irakasgaiaren irakasleriak proposatzen duen ebaluazio-deialdiari, baldin eta horrela jakinarazten badio idatziz irakasgaiaren irakasle arduradunari irakasgaia irakasten hasi eta 9 aste baliodun igaro baino lehenago.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzaren materialak erabiliko dira.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
236/2015 DEKRETUA, urriak, 16. Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma. 2016ko urtarrilaren 15a, ostirala.
Askoren artean (2003). Gorputz Hezkuntzaren oinarriak Lehen Hezkuntzarako. Bilbo: EHU.
Parlebas, P. (2016). Heziketa Fisiko moderno baterako ikuspuntuak. Bilbo: EHU.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Askoren artean (2015). La revolución de la EF desde la Neurociencia. Bartzelona: INDE.
Bantulá, J, Mora, J. (2002). Juegos Multiculturales. 225 juegos tradicionales para un mundo global. Bartzelona: Paidotribo.
Bertherat, T, Bernstein, C. (2000). Correo del cuerpo. Nuevas vías de la antigimnasia. Bartzelona: Paidos.
Blázquez, D. eta SEBASTIANI, E. Mª (edit.) (2010). Enseñar por competencias en educación física hoy. Bartzelona: INDE.
Bores, N. (2005). La lección de Educación Física en el Tratamiento Pedagógico de lo Corporal. Bartzelona: INDE.
Carranza, M. y Mora, J.M. (2003). Educación Física y valores: educando en un mundo complejo. Bartzelona: Grao.
Colectivo La Peonza. (2010). Juegos y actividades para la incorporación de valores en la Educación Física. Madril: Catarata.
Parlebas, P. (2001). Léxico de praxiología motriz. Bartzelona: Paidotribo.
Pellicer, I. (2011). Educación física emocional: programa de salud emocional para el alumnado y orientaciones para el profesorado. Bartzelona: INDE.
Aldizkariak
Apunts
Cultura, ciencia y deporte
Hik hasi
Jakingarriak, 62. zk.
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación.
Physique et sport.
REVUE.Education Physique et sport.
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte
Tándem
Web helbideak
htpp://www.accionmotriz.com
http://aintzinakojolasak.blogspot.com.es/
www.aisia.net
htpp://www.efdeportes.com
http://www.gorputzheziketa.net
http://testubiltegia.ehu.es/Gorputz-hezkuntza/
http://www.maixua.com/
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 10:30-11:30 (1) | ||||
17-31 | 10:30-11:30 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-21 09:00
- Ekain : 2025-06-19 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eAULA 2-5 - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 12:30-14:00 (1) | ||||
16-25 | 12:30-14:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-21 09:00
- Ekain : 2025-06-19 09:00
Ikasgela(k)
- HEGOALDE 1 - CANCHAS CENTRO CÍVICO HEGOALDE (1)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 08:30-10:00 (1) | ||||
16-25 | 08:30-10:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-21 09:00
- Ekain : 2025-06-19 09:00
Ikasgela(k)
- HEGOALDE 1 - CANCHAS CENTRO CÍVICO HEGOALDE (1)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-31 | 13:30-15:00 (1) | 12:30-14:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-21 09:00
- Ekain : 2025-06-19 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
31 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-31 | 13:30-15:00 (1) | 08:30-10:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-21 09:00
- Ekain : 2025-06-19 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
31 Landa p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-31 | 16:30-18:00 (1) | 16:30-18:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-21 09:00
- Ekain : 2025-06-19 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)
31 Landa p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-31 | 14:30-16:00 (1) | 14:00-15:30 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2025-05-21 09:00
- Ekain : 2025-06-19 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
- eGIMNASIO - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)