XSLaren edukia

Gizarte Zientziak eta beren Didaktika I25854

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Ingelesa
Kodea
25854

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

This subject will develop understanding of social facts from the multidisciplinary perspective of social sciences. Thus, it will pay special attention to the intertwined dimensions of space and time in order to be aware of its educational value in the development of democratic principles. This is also highly relevant to the comprehension of the foundations and principles of the democratic functioning, its evolution process and public/private institutions, recognizing the worth of every student's personal relationship with his/her social environment, helping achieve a pacific resolution of conflicts.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasgai honetan, Gizarte Zientzietatik gertakari soziokulturala bere alderdi desberdinetan, eta denbora-espazio eskala desberdinei erreparatuz ulertzen saiatzen da, Herritarren hezkuntza demokratikoa eta gizarte-pentsamendu kritikoaren praktika bizikidetzarako baliabide gisa. Demokraziaren antolakuntzaren osagaiak eta oinarriak, bere bilakaera-prozesua eta erakunde publikoak eta pribatuak ulertu, ikasle bakoitzaren bere ingurunearekin harreman pertsonala baloratuz konfliktoen ebazpen baketsuari laguntzeko.



GAITASUNAK

1. Gertakari soziala bere alderdi desberdinetan aztertu, denbora eta espazio-eskala desberdinetan, bere heziketa-balorea ulertzeko eta balioetarako hezkuntzari laguntzeko.

2. Demokraziaren antolakuntzaren osagaiak eta oinarriak, bere bilakaera-prozesua eta erakunde publikoak eta pribatuak ulertu, ikasle bakoitzaren bere ingurunearekin harreman pertsonala baloratuz, konfliktoen ebazpen baketsuari laguntzeko.

3. Informazioa bilatzeko eta analisirako teknikak erabili eta emaitzak zuzen jakin arazi.

4. Irakats-ikas prozesuaren emaitzak modu zuzenean azaldu.

erakunde bai pribatuak bai publikoak aurkeztuko dira.

Honekin batera ikasleak bere inguruarekin duen harremana balioetsiko da honek gatazkak modu baketsuan eta giza eskubideei erreparatuz konpontzeko duen garrantzia azpimarratuz. Era honetan maila teorikoan eta globalean emandako prozesua inguru gertuan nola gauzatzen den aztertuko delarik.

Demokraziaren eta giza eskubideen defentsan oinarritzen dugu inklusioa. Gaur egun bizi dugun sistema demokratikoan askatasuna, berdintasuna eta elkartasuna baitira oinarri sendo-sendoak. Testuinguru honetan herritar aktibo, partehartzailea eta erresilientea bultzatzea dugu helburu.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Gertakari soziokulturala fenomeno aldakor gisa Historian zehar, maila globalean nahiz tokikoan: alderdi desberdinak (gizarte-, ekonomi-, erlijio-, ideologi-, politika- eta arte-inguruneari erantzun moduan).

2. Herritarren hezkuntza demokratikoa eta gizarte-pentsamendu kritikoaren praktika bizikidetzarako baliabide gisa. Euskal Herriko errealitatearen azterketa.



MetodologiaToggle Navigation

Aktiboa eta hezigarria izango da. Kreditu praktiko eta teorikoen saioak tartekatu egingo dira. Lantaldeari garrantzia emango zaio eta aldi berean taldekideen funtzionamendu onari ez ezik, elkarren koordinazioa eta lantaldearen emaitzen aurkezpen zuzenari ere garrantzia emango zaie.



Gai bakoitzaren hasieran, oinarri teorikoak adieraziko dira, eta jarraian, lan praktiko bakoitza egiteko baldintzak azalduko dira. Lan talde bakoitzak, ikasturtearen amaieran dossier bat entregatu beharko du. Dossier honetan bilduko dira bai klasean bai klasetik kanpo egindako jarduera praktiken dokumentuak, lanak, mapak, glosarioak, etabar.



Klasearen asistentzia derrigorrezkoa da, hori dela eta, hutsegiteak justifikatu behar dira. Asistentzia kontrolatzeko, klasean zerrenda erregularki pasatuko da.



Klasera joaten ez diren ikasleek, eskola lehenengo hilabetean irakaslearekin hitz egin behar dute. Ikasle hauek, ikasgaiaren jarraipena, tutoretzara joaten beteko dute.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Ahozko defentsa (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 5
    • Portfolio (%): 15
    • Those not attending a written exam (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Amaierako kalifikazioa, bakarkako eta lantaldean egindako jardueren balorazioaren emaitza izango da, ikasleak lauhilabetekoan egindako idatzizko probak barne.



Baloratu egingo da klase teoriko eta praktikoen asistentzia eta baita ere ikaslearen jarrerak eta partizipazioa saio desberdinetan. Ikasgaia gainditzeko, beharrezkoa da ikasgaiaren atal guztiak gainditzea.



Klasera erregulartasunez joaten diren ikasleek, bakarkako proba teoriko-praktikoak, eginbeharreko dossierra zein irakaslearen oharrak (partehartzea, jarrera…), gainditu behar dituzte.



Klasera erregulartasunez joaten ez diren ikasleek, idatzizko proba teoriko-praktiko orokorra egin behar dute. Proba honetan irakaslearekin adostutako lan espezifikoak sartuko dira.



Ikasgaiari uko egiteari posibilitatea dela eta, klasera erregulartasunez joaten diren ikasleek, ebaluazio mota zeinahi ere den, bi aukera dituzte:

 Ebaluazioa egiteko baldintzetan %50 edota gehiago balio duen amaierako proba bada, proba hau ez egiteak, ikaslea ez aurkeztea adieraziko du eta modu honetan kalifikatua izango da.



 Ebaluazioa egiteko baldintzetan %50 baino gutxiago balio duen amaierako proba bada, ikasleak ikasgaiari uko egitearen idazkia irakasgaiaren ematen duen irakasleari bidali behar dio, azterketen denboraldi ofiziala gutxienez hamar egun hasi baino lehenago.



Erregulartasunez klasera joaten diren ikasleen kasuan, amaierako probara ez azaltzeak adieraziko du ikaslea ez dela aurkeztu, eta modu honetan ikaslea kalifikatua izango da.

 Gasteizko Magisteritza Eskola



o Ikasgai honek bi atal ditu, bata magistrala, zeienen ikasgaiaren gai-zerrendarekin erlazionaturiko edukiak azalduko diren, eta beste atal praktiko bat.

o Saio magistralen ebaluaketa azaldutako edukien idatzizko probetan oinarrituko da, eta bere balioa ikasgaiaren %20-40a izango da. Beste aldetik, saio praktikoetan hainbat jarduera bete behar direla eta bere balio totala ikasgaiaren %40-60a da.

o Bi atal hauek gainditu behar dira, alde batetik atal magistrala eta beste aldetik atal praktikoa, ikasgaia gainditzeko.

o Hamarretatik ikasgaiaren balio orokorra 8koa da, honi gehitu behar da Disziplinen Arteko Lana (DAL) balioa, guztira %20a.

o Graduak presentziazkoak direnez, klasearen asistentzia derrigorrezkoa da, eta bakarrik bi justifikatu gabeko hutsegiteak onartuko dira bai klase magistraletan zein klase praktikoetan.

o Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik (lanari lotutako arrazoiak, genero indarkeriaren biktimak, erditzea, adopzioa, ume harrera edo hiru urtetatik beherako seme-alaba edo minusbaliatutako pertsonak izatea bere kargura; % 33ko ezintasun maila edo handiagoa duten ikasleak; goi-mailako kirolaria; bidaiak edo denbora asko eskatzen duten kultur eta arte-jarduerak; goi mailako beste ikasketa batzuekiko bateragarritasuna; eta mota desberdinetako karguekiko bateragarritasuna: kargu politikoak, sindikalak, ikasleen ordezkaritza, elkarteetakoak, GKEkoak edo beste batzuk) ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek, egiten den moduan egiten dela, irakasgaiko notaren % 100 balio beharko du.

o Lehenengo deialdi gainditu ez duten ikasleek, gainditu ez dutenen atalaren azterketa/ebaluazio-proba bigarren deialdian egin beharko dute. Praktiken kasuan, azterketa/ebaluazio-proba praktiketan jorratutako lanen galdera desberdinez osatuta egongo da.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

This subject has two parts, one based on lectures, in which the contents related to the list of subjects of their lesson will be explained, and another practical part.

The evaluation of the lectures shall be based on written or oral tests of the contents described, and its validity shall be the subject of the lecture. On the other hand, the fact that there are many activities to be carried out during practical sessions and its total-value is 40 to 60 per cent of the lesson

These two parts, on the one hand the lectures and on the other the practical part, must be pass in order to receive credit for the course. From the top ten, the general value of the lesson is 8. The remaining 2 are linked to the K2 interdisciplinary task.

Since the grades are based on attending class, class attendance is mandatory, and only two unjustified errors will be admitted in both the lecture and practical classes.

A student, for justifiable reasons (reasons related to work, victims of genital violence, childbearing, adoption, child reception, or children under three years of age; students with a constant or greater degree of disability equal to 30%; high-level sportsman; cultural and artistic activities that require travel or a great deal of time; compatibility with other higher learning; and if there is incompatibility of children or minusculars with different kinds of offices; This test, as it is done, must be worth 100% of the instruction note.

Students who have not qualified in the first call of exams will have to take the evaluation test in the second one. In the case of practice, the test/evaluation test will consist of a variety of questions about the work being done in practice.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

 BOE, BOPV.- Decretos curriculares:
 REAL DECRETO 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas de la Educación Primaria. La Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo
 DECRETO 175/2007, de 16 de octubre, por el que se establece el currículo de Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco.
 Suplemento al nº 218.martes 13 de noviembre de 2007
 Ordenagailua. Audiobisualak.
 Ingurune Sozialaren testu liburuak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

 AZAOLA, J.M. (1988). El País Vasco. Instituto de Estudios Económicos. Madril.

 BRAUDEL, F. (1966). Las civilizaciones actuales. Tecnos. Madril.

 CARO BAROJA, J.C. (1995). Los vascos. Ed. Istmo. Madril.

 INTXAUSTI, J. (Koordinatzailea) (1985).Euskal Herria, 2 bol. Caja Laboral.

 RUIZ URRESTARAZU, E. /GALDOS URRUTIA, R. (2008). Geografía del País Vasco. Nerea.







Gehiago sakontzeko bibliografia

 ALBACETE, C. CÁRDENAS, I. DELGADO, C. (2000). Enseñar y aprender la democracia. Síntesis Educación. Madril.
 CORTINA, A. (1997) .Ciudadanos del mundo: hacia una teoría de la ciudadanía. Alianza. Madril.
 HELD, D. (1996). La democracia y el orden global. Del estado moderno al gobierno cosmopolita. Paidos. Bartzelona.
 KYMLICKA, W. (1996). Ciudadanía multicultural. Paidos.
 MONTERO, M. (1995). La construcción del País Vasco Contemporáneo. Txertoa.
 SARTORI, G. (2007) ¿Qué es la democracia?. Taurus.

Aldizkariak

 IBER. DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS SOCIALES, GEOGRAFÍA E HISTORIA.
 ENSEÑANZA DE LAS CIENCIAS SOCIALES.
 CONCIENCIA SOCIAL
 CLIO. HISTORY AND HISTORY TEACHING

Web helbideak

 http://www.euskadi.net
 http://www.eustat.net/
 http://www.ine.es
 www.ivap.es
 http://www.un.org/spanish/
 http://www.hegoa.ehu.es
 http://www.es.amnesty.org
 www.gaindegia.org
 http://europa.eu.int

TaldeakToggle Navigation

46-66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

14:00-16:00 (1)

16-31

16:00-18:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2025-05-26 16:30
  • Uztail : 2025-07-08 16:30

Ikasgela(k)

  • eSEMINARIO 4M - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)
  • eSEMINARIO 4M - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (2)

46-66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-31

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2025-05-26 16:30
  • Uztail : 2025-07-08 16:30

Ikasgela(k)

  • eSEMINARIO 4M - HEZKUNTZA ETA KIROL FAKULTATEA (1)