XSLaren edukia
Prozesu Kimikoen Simulazioa eta Optimizazioa
- Ikastegia
- Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Industria Kimikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Laborategiko p. | 12 | 18 |
Ordenagailuko p. | 3 | 4.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUN ESPEZIFIKOAK
1. Prozesu kimikoen modelaketarako oinarriak eta prozedura orokorra ezartzea. Hurrengo modulu-gaitasunekin lotuta: TEQI2, TEQI4, TEQI8.
2. Kimika-industrian ohikoak diren prozesu kimiko sinpleak eta banakako eragiketak modelatzea eta simulatzea, egoera egonkorrean eta ez-egonkorrean, banakako eta talde lanaren bidez. Hurrengo modulu-gaitasunekin lotuta: TEQI2, TEQI4, TEQI8, TEQI9, TEQI10.
3. Prozesu kimikoak simulatzeko merkataritza-softwarea aztertzea eta erabiltzea, banakako lanaren eta elkarlanaren bidez, eta dokumentazio egokia sortzea. Hurrengo modulu-gaitasunekin lotuta TEQI2, TEQI8, TEQI9, TEQI10.
4. Prozesua aztertzeko eta hobetzeko optimizazio-metodoak planteatzea eta aplikatzea. Hurrengo modulu-gaitasunekin lotuta TEQI2, TEQI8, TEQI9, TEQI10.
5. Ingeniaritza kimikoko prozesuen eta ekipoen modelatze matematikoko proiektuak garatzea, software komertzialaren bidezko simulazioarekin batera, hala nola erreaktoreak, bero-aldagailuak, etab. Hurrengo modulu-gaitasunekin lotuta TEQI2, TEQI8, TEQI9, TEQI10. Gaitasun hau 1-4 gaitasunen aplikazio praktikoa jasotzen du.
ZEHARKAKO GAITASUNAK
1. Jarrera arduratsua, lanean ordenatua eta ikasteko prest izatea, etengabeko prestakuntzaren erronka kontuan hartuta (C12), eta lan autonomorako baliabideak garatzea (FB10).
2. Ingurune eleanitz eta diziplina anitzekoan lan egiteko gaitasuna (C10).
3. Taldean eraginkortasunez lan egitea, ingeniaritzaren arloan erabakiak hartzeko gaitasunak eta ezagutzak integratuz (FB9).
4. Problemak ekimenez ebazteko gaitasuna, erabakiak hartzea, sormena, arrazoiketa kritikoa eta ingeniaritzaren arloko ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak komunikatzeko eta transmititzeko gaitasuna (C4).
IKASKUNTZA EMAITZAK.
Gaitasun horiek ikasgaiaren berariazko ikaskuntza emaitzen irismenaren bidez eskuratzen dira. Emaitza horiek honako hauek dira:
1. Simulazio-eredu baten kontzeptuak ezagutzea eta ulertzea, eta haren osagaiak eta oinarri matematikoak ezagutzea.
2. Prozesu kimikoak deskribatzeko erabiltzen diren eredu matematiko motak behar bezala bereizteko eta aplikatzeko gaitasuna izatea.
3. Prozesuak simulatzeko metodo garrantzitsuenak ezagutzea (simulazioa etapaka eta diferentziala).
4. Optimizazio linealaren eta ez-linealaren kontzeptuak ezagutzea eta metodo grafikoen, analitikoen eta zenbakizkoen bidez eta tresna informatikoen bidez optimizazio-problemak ebazteko gai izatea.
5. Funtzio objektiboa, prozesuko aldagaiak eta eragiketa-murrizketak definitzea eta identifikatzea optimizazio problemetan.
6. Optimizazio-problemak eta/edo prozesu kimiko errazak (erreakziokoak, materiaren transferentziakoak eta/edo beroaren transferentziakoak) egoki modelatzea eta hori ebazteko tresna egokiak erabiltzea.
7. Egoera egonkorrean eta egoera dinamikoan dauden prozesuak diseinatzeko, simulatzeko eta optimizatzeko informatika-aplikazioak erabiltzeko trebetasuna.
8. Prozesu kimiko baten funtzionamendua simulatuko duen programa informatiko bat egitea, prozesu horren aldagaien eragina aztertu ahal izateko.
9. Bibliografia behar bezala erabiltzea substantzien propietate fisiko-kimikoei eta orekari buruzko datuak lortzeko (bero-gaitasunak, erreakzio-entalpiak, etab.).
10. Faktore jakin batzuek eredu estatistiko klasikoak aplikatuz prozesu kimiko baten aldagai interesgarri batean eragina duten aztertzea, eta faktoreren baten eraginik badago, eragin hori kuantifikatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
I. GAI-MULTZOA: INGENIARITZA KIMIKOKO PROZESUAK MODELATZEKO ETA SIMULATZEKO METODOLOGIA
1. GAIA. MODELATZEAREN ETA SIMULAZIOAREN OINARRIAK
2. GAIA. INGENIARITZA KIMIKOKO EREDU MATEMATIKOEN SAILKAPENA
3. GAIA. EREDU DINAMIKOEN FORMULAZIOA
4. GAIA. PROZESU KIMIKOAK APLIKAZIO INFORMATIKOEN BIDEZ SIMULATZEA
II. GAI-MULTZOA: INGENIARITZA KIMIKOKO PROZESUEN MODELATZEA ETA SIMULAZIOA AZTERTZEKO KASUAK
5. GAIA. ERREAKTOREEN ETA ERREAKZIOEN MODULUA
6. GAIA. MATERIA TRANSFERITZEKO MODULUA
7. GAIA. BEROA TRANSFERITZEKO MODULUA
III. GAI-MULTZOA: PROZESU KIMIKOAK OPTIMIZATZEA
8. GAIA. OPTIMIZAZIO ETA OPTIMIZAZIO LINEALAREN OINARRIAK
9. GAIA. OPTIMIZAZIO EZ-LINEALA
10. GAIA. ESPERIMENTUEN DISEINUA
MetodologiaToggle Navigation
Aurreko ataleko edukiak garatzeko eta, ondorioz, dagozkion ikaskuntza-helburuak lortzeko metodologia honako puntu hauetan laburbiltzen da: egin beharreko jarduerak klase magistralei, ikasgelako praktikei, ordenagailuko praktikei eta laborategiko praktikei dagozkie.
Klase magistralak: Jarduera magistral bat garatuko da, edukiak eta adibide argigarriak azaltzean datzana, Prozesu Kimikoen modelatzearekin, simulazioarekin eta optimizazioarekin lotutako gai bakoitzarekin bat etorriz.
Gelako praktikak: gelako praktiketako jarduerak egingo dira, klase magistraletako jardueretan sartzen diren gaiekin bat etorriz.
Ordenagailuko Praktikak: Ordenagailuko praktikek klase magistralen, ikasgelako praktiken eta ikasleen lan pertsonalaren bidez eskuratutako ezagutzak praktikan jartzea ahalbidetuko dute. Prozesuen simulagailu batekin (DWSim) eta modelatze matematikoko software batekin (Berkeley-Madonna) lan egingo da, eredu matematikoak ebazteko eta Industria Kimikoko prozesu nagusien simulazioa egoera egonkorrean eta ez-egonkorrean egiteko.
Laborategiko praktikak: ingeniaritza kimikoaren berezko ekipoak modelatzeko eta simulatzeko hiru proiektu txiki garatuko dira praktiketan: erreaktore erreal bat, erauzketa-ekipo bat eta destilazio-ekipo bat. Proiektu hauen barruan ereduen parametroak zehaztea ahalbidetzen duten datu esperimentalak lortzea aurreikusten da (laborategian egingo da). Bertan lortutako datuekin, ekipoen eredu matematikoa garatuko da eta hura ebatziko da, ekipo horien simulazioa eragiketa-baldintza desberdinetan egin ahal izateko. Azkenik, ikasleek proiektu hauen ahozko azalpen bat prestatu beharko dute, ebazteko egindako urrats guztiak azaltzeko. Ebaluazio jarratua aukeratzeko, nahitaezkoa da laborategiko praktiketara bertaratzea eta egitea.
Halaber, banakako zein taldeko tutoretzak erabilgarri egongo dira, zalantzak argitzeko, lanak eta arazoak gidatzeko, ikaslearen egoera ebolutiboa irakasgaiaren barruan kokatzeko, errendimendu akademikoa handitzeko hobekuntzak proposatzeko, eta abar erabiliko dira. Oro har, borondatezko jarduera da (banakakoa edo kolektiboa), eta ikasleek eskatuta egiten da.
Osasun-zirkunstantziek online irakaskuntza egitera behartzen badute, irakasgai honen ezaugarriek aukera ematen dute, diseinatuta dagoen bezala, UPV/EHUk gure esku jartzen dituen baliabide informatikoak erabiliz (eGela, etab.) garatzeko.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio jarraitua edo azken ebaluazioa hauta daiteke. Irakasgaiaren ebaluazio presentziala egiterik ez badago, aldaketak egingo dira UPV/EHUn dauden tresna informatikoak erabiliz online ebaluazioa egiteko. Online ebaluazio horren ezaugarriak ikasle gidetan eta eGelan argitaratuko dira.
1.EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA:
Hauek dira ebaluazio jarraituaren sistemaren bidez gainditzeko baldintzak:
a) Ezarritako jarduera guztiak egitea.
b) Amaierako azterketan gutxienez 4/10 kalifikazioa lortzea.
c) Jarduera ebaluagarrien gutxieneko kalifikazioa 3,5/10 izatea.
d) Azken nota globalean gutxienez 5/10 kalifikazioa lortzea.
Baldintza horietakoren bat betetzen ez duten ikasleei 4 puntu emango zaizkie (gehienez) dagokion aktan, lortutako azken kalifikazioa edozein dela ere.
Ebaluazioa honela egingo da:
% 65 IDATZIZKO AZTERKETA
% 20 LABORATEGIKO PRAKTIKETATIK ABIATUTA GARATUTAKO PROIEKTUAK (TALDEAN)
% 10 ENTREGAGAIAK (BANAKA EDO TALDEKA)
% 5 AHOZKO AURKEZPENA (BANAKAKOA)
2.AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA:
Ebaluazio jarraituaren sisteman sartzen ez diren ikasleek azken ebaluazio bat egin beharko dute:
% 100 IDATZIZKO AZTERKETA
Ikasleak amaierako azterketa bat egingo du deialdi arruntean, teoria eta problemekin, eta hau notaren % 100ean baloratuko da. Irakasgaia gainditzeko 10etik 5 puntu lortu behar dira.
EBALUAZIO DEIALDIARI UKO EGITEA
Bere garaian ebaluazio jarraitua aukeratu duten ikasleek uko egin ahal izango diote ebaluazio deialdiari, irakasgaia ematen duen irakasleari zuzendutako idazki baten bidez, irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago.
Azken ebaluazio sistema aukeratzen duten ikasleen kasuan, ebaluazio deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da azken probara ez aurkeztearekin.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasleak eGelaren bidez emandako gai-zerrendaren edukiak (klase magistraletan eman beharreko teoria, gaiak eta problema ebatziak).
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
LIBURUAK:
Box, G.E.; Hunter, J.S.; Hunter, W.G. (2008) Estadística para investigadores. 2ª Edición. Editorial Reverté. ISBN: 978- 84-291-5044-5
Himmelblau, D.M.; Bischoff, K.B. (1976) Análisis y Simulación de Procesos. Editorial Reverte. ISBN 84-291-7235-1
Himmelblau, D.M.; Edagar, T. Optimization of Chemical Processes. 2º Edición. Editorial McGraw-Hill International Editions. ISBN 0071189777
Ingham, J.; Dunn, I.J.; Heinzle, E.; Prenosil, J.E. (1994) Chemical Engineering Dynamics. Modelling with PC Simulation. Ed. VCH, Weinheim. ISBN 3-527-28577-6
Gehiago sakontzeko bibliografia
LIBURUAK:
Luyben, W.L. (1989) Process Modeling, Simulation and Control for Chemical Engineers. II edition. Editorial McGraw-Hill International Editions. ISBN 0-07-039159-9
Puigjaner, L.; Ollero, P.; de Prada, C.; Jiménez, L. (2006) Estrategias de Modelado Simulación y Optimización de Procesos Químicos. Editorial Síntesis. ISBN 9788497564045
Scenna, N.J.; Modelado, Simulación y Optimización de Procesos Químicos (1999). ISBN: 950-42-0022-2
Aldizkariak
International Journal on Ecological Modelling and Systems Ecology ISSN: 0304-3800
Environmental Modelling & Software ISSN: 1364-8152
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ALVAREZ GORDEJUELA, JON
- ROJO AZACETA, NAIARA
- SILLERO ORTIGOSA, LEYRE
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-09:30 | 08:30-09:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:30-10:00 | 09:30-10:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-22 | 10:00-13:00 | ||||
30-30 | 09:00-12:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
27-27 | 09:00-12:00 |