XSLaren edukia
Kimika Fisikoa
- Ikastegia
- Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Industria Kimikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 45 | 67.5 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUN ESPEZIFIKOAK
Jarraian, ikasgai honi dagozkion konpetentziak aurkezten dira. Konpetentzia hauek moduluko konpetentzia zehatzetan (TEQI) jada definiturik dauden konpetentziekin erlazionatuta daude (https://www.ehu.eus/es/web/guest/grado-ingenieria-quimica-industrial- alava/verificacion-seguimiento-y- acreditacion? p_redirect = descargaFichero & p_cod_proceso = egr & p_tipo = MEMORIA & p_cod_titulo = 88 & p_anyo_acad =).
1. Materiaren transferentziari eta erreakzio kimikoaren ingeniaritzari buruzko ezagutzak eskuratzea (TEQI1).
2. Prozesu fisiko eta kimikoetan kontzeptu termodinamikoak garatzeko ezagutzak eta gaitasunak eskuratzea (TEQI5).
3. Ingeniaritza Kimiko Industrialaren arloko ezagutzak, prozedurak, emaitzak, trebetasunak eta alderdiak behar bezala komunikatzen jakitea, hiztegi eta terminologia espezifikoak eta bitarteko egokiak erabiliz (TEQI9).
IKASKUNTZAREN EMAITZAK
Gaitasun horiek ikasgaiaren berariazko ikaskuntzaren emaitzen irismenaren bidez eskuratzen dira. Emaitza horiek honako hauek dira:
1. Garraio-fenomeno motak ezagutzea.
2. Orekarekin lotutako kontzeptu termodinamikoak ezagutzea, eta faseen arteko orekan eta oreka kimikoan aplikatzea.
3. Gainazalen propietate termodinamikoak ezagutzea eta horien aplikazioak identifikatzea eta ulertzea.
4. Erreakzio-mekanismoak eta katalisi homogeneoarekin, heterogeneoarekin eta entzimatikoarekin lotutako oinarrizko printzipioak ezagutzea.
5. Erreakzio fotokimikoen eta elektrokimikoen printzipioak eta horien aplikazioak ezagutzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Ondoren, eduki teorikoei dagozkien gaien zerrenda erakusten da. Eduki horiek bat datoz aurreko ataleko ikaskuntzaren emaitzekin:
1. GAIA. FLUIDOAK. GARRAIO-FENOMENOAK
2. GAIA. OREKAREN TERMODINAMIKA
3. GAIA. FASE ARTEKO OREKA
4. GAIA. OREKA KIMIKOA
5. GAIA. GAINAZALEKO PROPIETATEAK
6. GAIA. ZINETIKA KIMIKOA
7. GAIA. FOTOKIMIKA
8. GAIA. SISTEMA ELEKTROKIMIKOAK
9. GAIA. MAKROMOLEKULAK
10. GAIA. SISTEMA KOLOIDALAK
MetodologiaToggle Navigation
JARDUERA PRESENTZIALAK
Aurreko ataleko edukiak garatzeko eta, ondorioz, dagozkion ikaskuntzaren emaitzak lortzeko metodologia honela laburbiltzen da:
KLASE MAGISTRALAK (M) (45 ordu)
Irakasgaiaren gai-zerrenda garatzean datza, kontzeptuen azalpenekin, kasu praktikoen azterketarekin eta problemak ebaztearekin batera.
IKASGELAKO PRAKTIKAK (PA) (15 ordu)
Klase magistraletan garatutako oinarri teorikoen edukiei buruzko galderak eta problemak taldean ebaztea.
TUTORETZAK
Tutoretzak, banakakoak nahiz taldekakoak, Banakako zein taldeko tutoretzak zalantzak argitzeko, lanak eta arazoak bideratzeko, ikasleen egoera ebolutiboa irakasgaiaren barruan kokatzeko, errendimendu akademikoa handitzeko hobekuntzak proposatzeko, etab. Erabiltzen dira. Oro har, borondatezko jarduera da (banakakoa edo kolektiboa) eta ikasleek eskatuta egiten da.
JARDUERA EZ-PRESENTZIALAK (90 h)
Ikaslearen etengabeko lana ezinbestekoa da ikasgaiaren gaitasunak garatzeko. Idatzizko probak prestatzeaz gain, ikasleek irakastordu ez-presentzialak eskaini beharko dituzte:
o Apunteak osatzea, bibliografia kontsultatzea eta kasu batzuetan entregatzekoak izan daitezkeen problemak ebaztea.
*Osasun-egoerak irakaskuntza ez-presentziala egitera behartzen badute, UPV/EHU-k dituen baliabide informatikoak erabiliko dira (Webex, eGela, etc.).
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
EBALUAZIO JARRAITUA
Idatzizko froga (amaierako kalifikazioaren % 70)
- Idatzizko frogak teoriari dagokion atal bat eta problemei dagokien beste atal bat izanen ditu.
Banakako lana (azken kalifikazioaren % 20). Honela baloratzen da:
- Ikasturtean zehar planteatutako jarduerak, arazoak eta banakako gaiak ebaztea.
Talde-lana (azken kalifikazioaren % 10). Honela baloratzen da:
- Talde-lana egitea
IRAKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK
- Ebaluazio-jarduera bakoitzean 10etik 4 puntu lortzea.
- Amaierako kalifikazioan 5 bat lortzea (idatzizko probari eta laborategiko praktikei dagozkien kalifikazioen batez besteko ponderatu gisa kalkulatua).
Baldintza horietakoren bat betetzen ez duten ikasleei 4.0 kalifikazioa jarriko zaie (gehienez ere) dagokien aktan, lortutako azken kalifikazioa edozein dela ere.
*Osasun-egoerak ebaluazio ez-presentziala egitera behartzen badute,UPV/EHUk dituen baliabide informatikoak erabiliko dira (Webex, eGela, etab.). Ebaluazio ez-presentzial horren ezaugarriak eGelan argitaratuko lirateke.
DEIALDIARI UKO EGITEA
Idatzizko probara aurkezten ez diren ikasleak "Ez Aurkeztua" gisa agertuko dira dagozkien aktan.
AMAIERAKO EBALUAZIOA
UPV/EHUko araudian ezarritako baldintzak betetzen dituzten eta horretarako ezarritako epearen barruan azken proba egiteko eskatzen duten ikasleek (II. kapitulua, Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluaren 2016ko abenduaren 15eko Erabakiaren 8. artikulua, zeinaren bidez onartzen baita hurrengo titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen Araudia) honako jarduerak egin behar dituzte:
- Irakasgaiaren edukiek teoriko-praktikoekin erlazionatutako idatzizko froga, azken kalifikazioaren % 100 balio duena.
IRAKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK (AMAIERAKO EBALUAZIOA)
Azken kalifikazioan 5 puntu lortzea
*Osasun-egoerak ebaluazio ez-presentziala egitera behartzen badute,UPV/EHUk dituen baliabide informatikoak erabiliko dira (Webex, eGela, etab.). Ebaluazio ez-presentzial horren ezaugarriak eGelan argitaratuko lirateke.
DEIALDIARI UKO EGITEA
Azken probara aurkezten ez diren ikasleak "Ez Aurkeztua" gisa agertuko dira dagozkien aktan.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikasgaiaren edukiak garatzeko erreferentziazko materiala oinarrizko bibliografian proposatutako testuliburuak dira.
Ikasgaia egiteko behar den gainerako lan-materiala ikaslearen eskura dago eGelako ikastaroan.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
LEVINE I.N. Fisicoquímica. Bogotá: McGraw-Hill Latinoamericana S.A., 2004.
J. A. RODRÍGUEZ RENUNCIO, J.J. RUIZ SANCHEZ Y J.S. URIETA NAVARRO. Termodinámica Química. Madrid: Editorial Síntesis, 2000.
LEVINE I.N. Problemas de fisicoquímica. Bogotá: McGraw-Hill Latinoamericana S.A., 2005.
GARRITZ, M. COSTAS Y J. L. GÁZQUEZ. Fisicoquímica (Castellan). Problemas resueltos. Ed. Fondo Educativo Interamericano, 2002.
J. A. RODRÍGUEZ, J. J. RUIZ Y J. S. URIETA. Problemas Resueltos de Termodinámica Química. Madrid: Ed. Síntesis, 2000.
Gehiago sakontzeko bibliografia
DÍAZ PEÑA M. & ROIG MUNTANER A. Química Física. Madrid: Editorial Alhambra S.A.,1989.
P. W. ATKINS. Physical Chemistry. Oxford: Oxford University Pres, 2008.
Aldizkariak
Chemical Physics. Elsevier. http://www.sciencedirect.com
Chemical Physics Letters. Elsevier. http://www.sciencedirect.com
Chemical Thermodynamics: Principles and Applications. Elsevier. http://www.sciencedirect.com
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BARANDIARAN OLAETXEA, IRATI
- ENCINAS MALAGON, MARIA DOLORES
- VILLOTA SALAZAR, NATALIA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:00-13:00 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.1 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA