XSLaren edukia
Ikasgelako Praktikak I
- Ikastegia
- Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Negozioen Kudeaketa + Lan Harremanak eta Giza Baliabideak
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 37.5 | 56.2 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Ordenagailuko p. | 7.5 | 11.2 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Gaiak zeharkako gaitasun gaitasuna garatzen du:
Arazoen ebazpena
Enuntziatuen Curriculuma: Arazoak modu eraginkorrean ebaztea, aukerak identifikatu eta ebaluatzeko lortutako trebetasunak eta trebetasunak erabiliz, emandako informazio iturriak erabiliz.
ADIERAZLEAK:
Planifikatu behar diren urratsak planteatu, planteatutako arazoa modu eraginkorrean konpontzeko
Bildu beharrezko informazioa adierazitako iturrietara joanda
Informazioa modu argi eta koherentean sintetizatzen eta bereganatzen du
Arazo globala konpontzeko behar diren ondorioak zuzen lortzen ditu
IKASKUNTZA-EMAITZAK
Planteatutako arazoa konpontzeko beharrezkoak diren urratsak zuzen egituratu
Adierazitako informazio iturrietara joan eta datu zuzenak bildu
Bildutako informazioa modu argi eta koherentean sintetizatzen du
Problema zuzen ebazten du, ondorio argiak eta ondo argudiatuta aurkeztuz
Hitzezko komunikazioa.
Ikaskuntzaren emaitzak:
Hitzik gabeko hizkuntza neutrala, serioa eta ikusleentzako egokia da.
Egitura eta aurkezpena ikusle motarekin bat datoz.
Baliabideek ikusleak babesten dituzte beren ideiak ez zalantzan jartzeko.
Ikusleekin elkarrizketa sortu.
Argumentazioa sormenez moldatzen da ikasleengan estimatzen denaren arabera.
Zeharkako gaitasuna / k: idatzizko komunikazioa
Ikaskuntzaren emaitzak:
Komunikazio arlo honetan gabeziak gabe idazten du (idazkera okerrak, akats gramatikalak, hiztegiaren gabezia ...).
Zuzenean aipatzen du doktrina zientifikoa bere planteamenduak kontrastatzeko eta erabilitako bibliografia biltzen du.
Nabarmendu paragrafoen hierarkia koska erabiliz.
Animatu idazkera hainbat baliabideren erabilera egokiarekin (galderak, harridurak, latinezko esaldiak, etab.).
Izenburu bakoitzak sarrera laburra eta azken laburpena biltzen ditu.
Adibidea edo aipua idazkeraren egiturarekin lotzen dira (izenburuak, epigrafiak ...).
Zeharkako gaitasuna / k: Informazioaren tratamendua
Ikaskuntzaren emaitzak:
Zalantzarik gabe, hasierako galderarekin zerikusia duten gai nagusiak identifikatzen ditu, baita horiek aztertzeko ardura duten ezagutza-arlo nagusiak ere.
Ordena logikoa eta egokia ezartzea gaiaren alderdi bakoitza aztertzeko.
Kontsultatutako iturrien oinarrizko datuak zehazten ditu, hala nola antolaketa, egilea, helburuak, URLa, etab.
Idatzi zure hitzetan ondorioak eta arrazoibideak lortutako informazioan oinarrituta.
Argumentuak argi eta garbi, koherentziaz eta guztiz adierazi.
Ondorioak modu erakargarrian eta ulergarrian aurkezten ditu, orden logiko bati jarraituz eta garrantzitsuenak nabarmenduz.
Berariazko gaitasun-gaitasuna: Lana osatzen duten diziplinen multzoa erlazionatu
Lan Harremanak (7. zk.)
Ikaskuntzaren emaitzak:
Gizarte Segurantzarekiko legezko arauak zehaztu eta interpretatu.
Ezagutza teorikoak gizarte segurantzako prestazioetan duen aplikazio praktikoarekin lotzen ditu.
Onurak baloratzen ditu gizarte-babeserako helburu propioen arabera.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.– Gizarte Segurantzako Sistema. Kontribuziorik gabeko eta kotizazio mailak. Gizarte Segurantzaren Sistemaren Egitura;
Erregimen orokorra eta erregimen bereziak. Aplikazioaren esparrua edo hedapen subjektiboa.
2.- Esparruaren formalizazioa. Gorabeherak. Prozedurak eta ondorioak. Langilea enkoadratu
sistemaren erregimenak, prozedurak eta legezko eraginak
3.- Aurrekontua. Kalkulua, efektuak. Zerrendatzeko betebeharretik eratorritako ekarpenak eta ondorio juridikoak kalkulatzea.
4.– Babestutako kontingentziak eta arriskuak. Baldintza arruntak eta profesionalak.
5.- Kudeaketaren alderdi orokorrak. Enpresariaren erantzukizuna. Segurtasun sistemaren kudeaketaren azterketa
sozialak, enpresaburuaren erantzukizunetan eragina du. Lankidetza zuzendaritzan: Mutua eta
Enpresa.
6.- Ekintza babeslea. Errendimendua. Abantailen eskakizunak eta horien aplikazioa aztertzea eta horien aplikazio zehatza
edukia:
Osasun
Aldi baterako ezintasuna
Haurdunaldian arriskua
Adingabearen jaiotza eta zaintza
Minbizia edo bestelako gaixotasun larriak dituzten adingabeak zaintzea
Erantzukizun bateratua haurraren zainketan
Ezintasun iraunkorra
Langabezia
Erretiro
Heriotza eta biziraupena
Familiako prestazioak
MetodologiaToggle Navigation
60 ordu presentzial eta 90 ez presentzial kontuan hartuz. Kalkulu guztiak proportzionalki, beste kasu batean, moldatuko
lirateke.
Azalpen teorikoak, kasu praktikoko azalpenarekin osatuta egon ahal izan zirenak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Talde bakoitzeko arduradunek (taldeko arduradunaren arabera), egoki iritziz gero, ikasleen asistentzia kontrolatu dezakete eta, hala badagokio, azken kalifikazioan puntu gehigarri bat emango dute, pilatzen ez badira. 3 baino gehiagorik gabeko ausentziak.
Deialdi arruntari dagozkion azterketak proba mota (test) edo garatu beharreko galderak izango dira eta pertsonalki edo linean (ordenagailuan) egingo dira, irakasle arduradunak nahi duen moduan. Probaren arduraduna aukeratzeko kasuan, 5 edo 10 galdera izango dira, hainbat erantzun alternatiborekin; Gaizki erantzun den galdera bakoitzeko, -0,25ko zigorra aplikatuko da (4 erantzun alternatibo dituzten galderetan), edo -0,5 (bi erantzun alternatibo dituzten galderetan). Xehetasun osagarriak Egelan argitaratuko dira. Azterketa Egela linean edo paperean pertsonalki egingo da.
....................................
• • Ikasleak azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango du, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duen ala ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietarako, eta 18 astekoa urteko irakasgaietarako, lauhilekoaren edo ikasturtearen hasieratik zenbatzen hasita, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Irakasgaiaren irakaskuntza-gidak epe luzeagoa ezarri ahal izango du.
• Ebaluazio jarraituaren kasuan, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da amaierako proba horretara ez aurkeztea irakasgaiaren amaierako kalifikazioa aurkeztu gabe izateko. Bestela, amaierako probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 edo txikiagoa bada, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, gutxienez, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.
• Azken ebaluazioa denean: "Azterketen data ofizialean ezarritako probara aurkezten ez bada, automatikoki uko egingo zaio dagokion deialdiari".
• Ebaluazio proba batean kopiatu egin dela egiaztatuz gero, tartean sartuta dauden ikasle guztiei «suspentso» kalifikazioa jarriko zaie, bakoitzaren erantzukizuna gorabehera. Pertsona bat kopiatzen ari dela proban bertan egiaztatuz gero, momentuan bertan proba egiteari uzteko agindu ahal izango zaio.
.....................................
1. Ikasleak ebaluatuko dituen eduki teorikoa eta praktikoa (honako bide batzuen bidez azaldutakoa):
a. Ikasgelan, eskola magistraletan
b. Ikasgelan, ikasgelako klase praktikoetan
c. Egelan argitaratutako ikerketa-baliabide didaktikoen bidez azaldu dena.
• Eduki horri buruz, ikasleek azalpen gehigarriak eskatu ahal izango dizkie irakasleei, horiek ikastean sor daitezkeen zalantza edo galderei dagokienez, baldin eta uste badu ez zaiola nahikoa izan azalpena edo oinarritzea, irakasgaia aztertzeko Egelan argitaratutako baliabideen bidez(araudia, epaiak, ariketa praktikoen ebazpen arrazoitua, doktrina- edo kazetaritza-artikuluak, etab.. )
• Ikasleek irakasleei buruzko galderak posta elektronikoz edo tutoretza-saioen eskaeraren bidez bidali ahal izango dizkiete irakasleei, irakasleen tutoretza-ordutegiaren barruan.
d. Lehen aipatutako baliabide didaktiko horiek, arau-, doktrina-, epai- edo antzeko iturriekin bat badatoz, Egelan argitaratu ahal izango dira jatorrizko bertsioan, bai gaztelaniaz, bai euskaraz (gaztelaniaz edo euskaraz), ikasleek erabili behar izateko, nahiz eta ikasleek horiei buruz egindako galdera guztiak euskaraz erantzun eta azalduko diren. Ikasleak iturri horiek duten edukiaren arabera ebaluatu ahal izango dira, nahiz eta jatorrizko bertsioan gaztelaniaz agertu eta Egelan holan argitaratu.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
1. www.seg-social.es
2. 8/2015 Legegintzako Errege Dekretua, urriaren 30ekoa, Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren(https://noticias.juridicas.com/base_datos/Laboral/561511-rdleg-8-2015-de-30-oct-aprueba-el-texto-refundido-de-la-ley-general-de-la.html#a283) testu bategina onartzen duena.
3. 2/2015 Legegintzako Errege Dekretua, urriaren 23koa, Langileen Estatutuaren Legearen testu bategina onartzen duena(https://noticias.juridicas.com/base_datos/Laboral/561075-et-2015.html )
4. Irakasleek Egelan argitaratutako material guztiak, gaztelaniaz eta/ edo euskaraz.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
www.seg-social.es;
Manual práctico de Cotización, Tesorería General de la SS, Madrid, azkeneko argitaldia.
Guía Práctica de Seguridad Social, Edit. Cinca.
Cómo confeccionar nóminas y Seguros Sociales; etc
Gehiago sakontzeko bibliografia
Curso de Seguridad Social, Blasco La Hoz y Lopez Gandía, Tirant Lo Blanch.
Manual de Seguridad Social, Vida Sorial y otros, Tecnos
Aldizkariak
Revista de trabajo y seguridad social. Centro de Estudios Financieros.
Aranzadi Social, revista de doctrina. Aranzadi Thomson reuters
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARRUE MENDIZABAL, MARTA
- GALDOS LOYOLA, MARIA ELENA
- ZAPIRAIN BILBAO, ANA ISABEL
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-11:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:30-13:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:30-10:30 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 13:30-14:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-11:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:30-12:30 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:30-13:30 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:00-10:30 |