XSLaren edukia
Zuzenbide Zibila IV
- Ikastegia
- Zuzenbide Fakultatea. Bizkaiko Atala
- Titulazioa
- Zuzenbideko Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 7
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 49 | 73.5 |
Gelako p. | 21 | 31.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
MODULUKO GAITASUNAK - ZUZENBIDE PRIBATUA
(M1) Eremu zibileko metodoak, kontzeptuak eta teoriak ezagutzea eta modu eraginkorrean erabiltzea, gero eremu horretan sortutako kasuei aplikatu ahal izateko.
(M2) Eremu honetan planteatzen diren arazo juridikoak modu egokian konpontzeko, modu sortzailean aplikatzea egoki diren ezaguera, metodo, eta teoria juridikoak.
(M3) Talde txikietan lan egiteko gaitasuna, errespetuz desberdina denarekiko, oinarrizko eskubide eta askatasunekiko, eta bakearen aldeko kultura sustatuz.
(M4) Trebetasun metodologikoak eta informazio juridikoa biltzekoak hobetzea, gizarte eta zuzenbideko aldaketei etengabe egokitzeko gaitasuna erakutsiz, jarrera etiko eta gizarte-sentiberatasunekoa agertuz.
(M5) Idatzizko komunikazioa perfekzionatzea eta kasu praktikoen emaitzen ahozko aurkezpen eta defentsa ordenatu eta sintetikoa egitera ohitzea, argumentazioaren eta arrazonamendu kritikoaren teknikak erabiliz.
(M6) Ikasketa prozesua kudeatzea, ekimenak gero eta autonomia gehiagorekin garatuz.
IRAKASGAIARI DAGOZKION GAITASUN ESPEZIFIKOAK
(I1) Familiari eta Oinordetzari buruzko zuzenbidearen garrantzia ulertzea, pertsona fisikoen bizitzako alorrik barnekoenaren harreman juridikoez eta hil ondoren haren ondareak jasango duen bide juridikoez jabetzeko, horrela sortutako arazoak alor pribatuaren barnean zuzen txertatu ahal izateko.
(I2) Ahaidetasuna eta haren eraginak sakon ezagutzea: ezkontza-sistema, bere betekizun eta ondorioekin; filiazioa zer den, nola zehazten den eta ekartzen dituen eraginak, modu naturalean nahiz lagundutako ugalketaz sortutakoa izan. Azken batean, indarrean dagoen araudia aurkitu, ulertu, erabili eta irizpide kritiko eta orekatuarekin kasu zehatzari aplikatzeko.
(I3) Oinordetza-sistemaren egitura osorik menperatzea, betekizunak eta segi beharreko pausoak ondo bereiziz eta zuzen aplikatuz: delazioa nola gertatzen den, herentzia nola eskuratzen den, oinordetza antolatzeko kausatzaileak eskura dituen instrumentua keta errespetatu beharreko mugak zeintzuk diren.
(I4) Irakasgaiari dagokion oinarrizko jurisprudentzia eta bibliografia topatzen jakitea, kasuz kasu beharrezkoa dena sintetizatuz, irakasgaia osatzen duten aspektu ezberdinak barnebiltzen dituzten kasu praktikoak arrakastaz ebazteko,kasu bakoitzean proposatzen den konponbidea koherentziaz argudiatuz.
(I5) Tresna juridikoak trebetasunez erabili (arauak, jurisprudentzia eta doktrina) kreditu eskubidearen eremuan sor daitezkeen arazoei (ondarezkoak eta juridikoak direnak) konponbide zuzen bat eman ahal izateko.
IKASKETA-HELBURUAK
(1) Helburu nagusia: familiako harremanak eta oinordetza gidatzeko pausoak zuzen bereiztea, interpretatu eta aplikatu ahal izateko teknikak modu egokian bideratzeko.
(2) Helburu osagarria: aurreko helburua lortzeko beharrezkoa da familiako eta oinordetzako arazo zibilak zehaztea, arau zibilak topatzea eta aplikatzea dagozkien printzipio orokorrak kontuan hartuz, argudio juridikoak erabiltzea jurisprudentzian eta doktrinan sortu diren iritziak begi bistan izanda, eta txosten juridikoak idaztea eta ahoz azaltzea modu kritikoan.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
(1) FAMILIA ZUZENBIDEA
SARRERA
Familia eta Famili zuzenbidea
Familiako oinarrizko erlazio juridikoa: ahaidetasuna eta mantenua
EZKONTZA: ERLAZIO PERTSONALAK
Ezkontza eta ezkontza sistema
Gaitasuna eta adostasuna
Ezkontzeko modua eta ezkontza inskribatzea
Ezkontzatik eratorritako ondorioak
Ezkontza deuseztea
Ezkontza banantzea
Ezkontza desegitea. Dibortzioa
Deuseztasunari, banantzeari eta dibortzioari buruzko eraentza komuna
EZKONTZA: ONDAREKO ERLAZIOAK
Ezkontzaren eraentza ekonomikoa
Ezkontza-hitzarmenak
Ezkontza arrazoiagatiko dohaintzak
Irabazitako ondasunen sozietatea
Irabazitako ondasunen sozietateko zamak eta obligazioak (pasiboa)
Irabazitako ondasunen sozietatea desegitea eta kitatzea
Partaidetzako eraentza
Ondasunen banantze eraentza. Eraentza foru-zuzenbideetan
IZATEZKO BIKOTEAK
FILIAZIOZKO ERLAZIO JURIDIKOA
Seme-alabatasuna
Ezkontzako filiazioa
Ezkontzaz kanpoko filiazioa
Famili babesa eta adopzioa
Guraso-boterea
Tutelazko erlazio juridikoa
(2) OINORDETZA ZUZENBIDEA
OINORDETZAKO ERLAZIOARI BURUZKO TEORIA OROKORRA
Oinordetza mortis causa
Oinordetzeko gaitasuna. Jaraunspena eskuratzeko etapak
Delazioa
Jaraunspena onartzea eta zapuztea
Jaraunspena onartzeak sortutako eraginak
Jaraunspena banatzea
Kolazioa, erreserbak eta errebertsioa
Jaraunsle-eskubidea besterentzea eta defenditzea
BORONDATEZKO EDO TESTAMENTUZKO OINORDETZA
Testamentu bidezko oinordetza
Testamentu-formak
Testamentuko xedapenen edukia
Jaraunspen-ordezpenak. Xedatzeko modu bereziak
Testamentua interpretatzea eta exekutatzea
Testamentuaren efikaziarik eza
NAHITAEZKO OINORDETZA (SENIPARTEA)
Senipartea
Hobekuntza
Desjaraunspena
LEGEZKO EDO TESTAMENTUGABEKO OINORDETZA
Testamentu gabeko oinordetza
KONTRATUZKO OINORDETZA ETA OINORDETZA BEREZIAK
Kontratuzko oinordetza eta oinordetza bereziak
MetodologiaToggle Navigation
METODOLOGIA
Zuzenbide Zibila IV irakasgaian proposatutako metodologiak klase teorikoak eta praktikoak konbinatzen ditu. Kasu praktikoak: kasuen bitartez arazoak proposatzen dira. Hauek konpontzeko irtenbideak eman behar dira eta egokiena aukeratu, erabakia argudiatuz. Kasua egiteak zera dakar: iturri juridikoak aurkitu, aztertu eta sistematizazioa. Halaber, proposatzen diren irtenbide desberdinak azaldu. Gelan, azalpen teoriko eta kasu praktikoen soluzioari buruzko eztabaidak sustatuko dira.
JARDUERA HEZIGARRIAK
(1) Klase magistralen bitartez ezaupide-gaiarekin zerikusia duten kontzeptu eta prozeduren aurkezpena.
(2) IKTen erabilpenaren bitartez araudi eta jurisprudentziaren kontsulta eta bilaketa.
(3) Proposatutako materialen irakurketari buruzko banakako lana.
(4) Praktikak prestatzeko lana (ariketak, kasuak edo arazoak): banaka edo talde txikietan.
(5) Aurkezpenak eta eztabaidak.
(6) Banakako ikastea, frogak eta azterketak.
IKASTALDI-EMAITZAK
(1) Juridikoki garrantzia duten egitateak identifikatzen ditu.
(2) Kasu zehatz bati aplikagarria den araudia aurkitzen du.
(3) Gaiari buruzko jurisprudentzia bilatzen du.
(4) Gaiari dagozkion kontzeptu juridikoak ezagutzen eta erabiltzen ditu.
(5) Aukera desberdinak proposatzen eta argudiatzen ditu. Halaber, kasuarentzat egokiena den soluzioa aukeratzen du.
(6) Azalpena (ahozkoa zein idatzizkoa) txukuna, argia eta zehatza da.
(7) Gelan proposatutako jardueretan parte hartzen du.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikastaroaren emaitzak neurtzeko, ebaluazio-sistema honela banatuko da:
-notaren %30a eskola praktikoetan eskuratutako konpetentziei dagokie
-notaren %70a idatzizko azterketa bidez (galderak garatzekoa edota test modukoa).
Irakasgaia gainditzeko bi zatiak aparte gainditu behar izatea ez da beharrezkoa izango.
Eskola praktikoen ebaluazioa ikasturtean zehar egingo da; hala ere, ikasleek beti izango dute eskubidea eskola praktikoetan eskuratutako konpetentzien ebaluazioa amaierako proba baten bidez egiteko, eskola praktikoetak parte hartu badute zein ez. Irakasleak, eskola praktikoak hastean, jakinaraziko du, bi sistemak erabili dituzten ikasleen kasuan, irakasgaiko azken nota nola kalkukatuko den: azken probako nota bakarrik zenbatuta edo bi notetatik hoberena hartuta.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Kode Zibila
Euskal Foru zuzenbide zibilari buruzko Legea
Legeri osagarria
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
(EUSKARZ) KARRERA EGIALDE, Oinordetza-zuzenbidea, Amazon.
- ALBALADEJO, Derecho Civil IV y V, Madrid.
- BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO (coordinador), Derecho de sucesiones, Madrid, 2009.
- BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO (coordinador), Manual de Derecho civil: Sucesiones, Madrid.
- BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO (coordinador), Manual de Derecho civil: Derecho de familia, Madrid.
- DE PABLO CONTRERAS, MARTÍNEZ DE AGUIRRE, PÉREZ ÁLVAREZ, PARRA LUCÁN, Curso de Derecho Civil IV:
Derecho de familia, Madrid.
- DE PABLO CONTRERAS, MARTÍNEZ DE AGUIRRE, CÁMARA LAPUENTE, Curso de Derecho Civil V: Derecho de
sucesiones, Madrid.
- DÍEZ-PICAZO y GULLÓN, Sistema de Derecho Civil, vol. IV, Madrid.
- LACRUZ BERDEJO y otros, Elementos de Derecho Civil IV y V, Madrid.
Gehiago sakontzeko bibliografia
- ALBALADEJO y DÍAZ-ALABART (directores), Comentarios al Código Civil y Compilaciones Forales, Madrid, diversos tomos, volúmenes y ediciones, a partir de 1978.
- BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO (coordinador), Comentarios al Código Civil, Pamplona, 3ª ed., 2009.
- BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO (director), Comentarios al Código Civil, Valencia, 2013, 9 tomos.
- CASTÁN TOBEÑAS, Derecho civil español común y foral, Madrid, diversos tomos, volúmenes y ediciones.
- DÍEZ-PICAZO, PAZ-ARES, BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO y SALVADOR CODERCH (directores), Comentario del
Código Civil, Madrid, Ministerio de Justicia, 2ª ed., 1993, dos tomos.
- PASQUAU LIAÑO (coordinador), Jurisprudencia civil comentada, Granada, 2ª ed., 2009, tres tomos.
- RAMS ALBESA (coordinador), Comentarios al Código civil, Barcelona, diversos tomos y volúmenes, a partir de 1999.
- SIERRA GIL DE LA CUESTA (coordinador), Comentario del Código civil, Barcelona, 2000, nueve tomos.
Aldizkariak
EUSKERAZ
Eleria (Euskal Legelarien Aldizkaria
http://www.eusko-ikaskuntza.org/es/publicaciones/colecciones/eleria
GAZTELERAZ
Actualidad Civil
Actualidad Jurídica Aranzadi
Anales de la Academia Matritense del Notariado
Anuario de Derecho Civil
Aranzadi Civil
Cuadernos Cívitas de Jurisprudencia Civil
Derecho Privado y Constitución
InDret (Revista para el Análisis del Derecho)
La Ley
La Notaría
Revista Jurídica de Navarra
Revista Crítica de Derecho Inmobiliario
Revista de Derecho Patrimonial
Revista de Derecho de Familia: Doctrina, Jurisprudencia, Legislación
Revista de Derecho Privado
Revista General de Legislación y Jurisprudencia
Revista Jurídica del Notariado
Revista Jurídica de Cataluña
Revista Jurídica de Navarra
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ASUA GONZALEZ, CLARA ISABEL
- CARDENAL CARRO, RAFAEL
- IMAZ ZUBIAUR, LEIRE
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 09:30-11:30 | 09:30-10:30 | |||
3-6 | 08:30-09:30 | ||||
7-15 | 10:30-11:30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 08:30-09:30 | ||||
4-4 | 08:30-09:30 | ||||
6-6 | 08:30-09:30 | ||||
7-15 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 08:30-09:30 | ||||
3-3 | 08:30-09:30 | ||||
5-5 | 08:30-09:30 | ||||
7-15 | 11:30-13:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.6 - IKASTEGIA I.
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 10:30-11:30 | ||||
1-6 | 10:30-12:30 | 09:30-10:30 | |||
6-6 | 08:30-09:30 | ||||
7-15 | 10:30-12:30 | 08:30-09:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.5 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.5 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.5 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.5 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.5 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.5 - IKASTEGIA I.
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-6 | 10:30-11:30 | ||||
7-15 | 09:30-11:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 2.5 - IKASTEGIA I.
- AULA 2.5 - IKASTEGIA I.