Eduki publikatzailea

CybSPEED: Sistema ziberfisikoak hezkuntza bereziko errehabilitazio pedagogikorako

Programa espezifikoa: Marie Sklodowska-Curie Research and Innovation Staff Exchange (RISE)
UPV/EHU: Koordinatzailea
UPV/EHU IP: Manuel Graña
Proiektuaren hasiera: 2018/01/01
Proiektuaren amaiera: 2021/12/31

Deskribapen laburra: MSCA RISE CybSPEED proposamenaren helburua hezkuntza bereziko errehabilitazio pedagogikorako sistema ziberfisikoak aztertzeko, modelatzeko, sintetizatzeko eta inplementatzeko esparru berri bat sustatzea da, garunaren robotika kontzientearen, biometria kognitiboaren, adimen konputazionalaren eta robot humanoideen eta humanoideak ez direnen arrazoiketaren arteko konbinazioan oinarrituta. CybSPEED Action duela gutxi amaitutako proiektuaren emaitzetan eta ezagutzetan oinarritzen da. Proiektu hori Bulgaria eta Norvegiako EEAren "METEMSS: Garapen-arazoak dituzten haurren motore eta gizarte trebetasunak hobetzeko metodologiak eta teknologiak" (IRBAS) dirulaguntzak finantzatzen du, EBk finantzatutako "Social & Smart" proiektuaren proiekzio logikoan, Espainiako "Storytelling NAO" (UPV/EHU) izenekoan, Greziako "Special Education Robot Teaching Assistant (EduBot)" (EMaTTech) proiektuaren (Stavros Niarchos Fundazioak finantzatutakoa) eta Behe Herrialdeetako (TiWikitherapist proiektu berrian). CybSPEED Actionek ikaskuntzarako ikuspegi intrintseko-motibazionala azpimarratzen du, giza eta robot egoeren (jokoak, kasu pedagogikoak, jarduera artistikoak) eta interfaze aurreratuen (garun-konputagailua, begiradaren jarraipena eta errealitate birtuala) diseinuarekin; izan ere, haurrek eta ikasleek teknologia berriarekin elkarreragiten dute, azpiko autokonpentsazioa eta garun-kodifikazioaren osagarritasuna hobetzeko ikaskuntzan. CybSPEEDek berrikuntza-sare bat ezarri eta mantendu nahi du EB osoan, Japonian Ekialde Urrunean, Txilen Hego Amerikan eta Marokon Mendebaldeko Afrikan. Sare horrek goi-mailako ikerketak egingo ditu hiru mailatan: 1) seinale biometriko kognitiboen analisia, 2) ikasle-robot interakzioaren modelatua eta 3) sistema ziberfisikoen diseinu optimorako tresna berrien garapena, hezkuntzan errehabilitazio pedagogikoa hobetzeko.