XSLaren edukia
Informazio Lokuzioa
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Kazetaritzako Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 32 | 48 |
Laborategiko p. | 28 | 42 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
OINARRIZKO GAITASUNAK ETA GAITASUN OROKORRAK
G001 - Komunikatzeko erraztasunez eta eraginkortasunez hitz egitea, ahoz eta idatziz,
komunikabideen arabera egokiagoak izatea.
G003 - Komunikazio- eta informazio-prozesuetarako trebetasunak garatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak aplikatzea.
CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesional batean aplikatzen jakitea eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea
CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati
CB5 - Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana
ZEHARKAKO GAITASUNAK
CT3 - Komunikazioa eta pluriligüismoa.
GAITASUN ESPEZIFIKOAK
C4CC01 - Argudiaketaren figura erretorikoak eta ahozko eta
genero bakoitzean eta mezu mota bakoitzean adierazpen eraginkorra lortzeko, Nafarroako Foru Erkidegoko
komunikazioa.
IKASKUNTZAREN EMAITZAK
IE1. Beldur eszenikoa gainditzeko tresnak identifikatzea eta, esperientziaren bidez, ahotsak ematen dituen aukerak aprobetxatzearen garrantzia onartzea, mezu sinesgarri bat helarazteko.
IE2. Ahozko hizkuntza hitzik gabeko komunikazioarekin sinkronizatzeko, nabarmentzeko eta indartzeko beharra barneratzea.
IE3. Mezuaren kalitatea oztopa dezaketen hitzezko eta hitzik gabeko komunikazioaren alderdiak ezagutzea.
IE4. Argudiatzeko eta laburtzeko gaitasuna garatzea.
IE5. Ahozko diskurtso bat aurkezteko moduan eta moduan sinesgarri izateko gai izatea: edukia eta eszenaratzea menderatzea.
IE6. Informazio-testuak argi eta naturaltasunez hitz egitea, ahotsaren eta prosodiaren ezaugarri fisikoak kontuan hartuta
IE7. Lokuzioa irrati eta telebistako genero eta formatuen berezko ezaugarrietara egokitzeko gai izatea
IE8. Keinuen adierazkortasuna telebistako generoen eta formatuen berezko ezaugarrietara egokitzeko gai izatea
IE9. Ahotsa eta bere ezaugarriak (tonua, intentsitatea, iraupena eta tinbrea) testu batek eskatzen duen karga emozionalera (poza, tristura,
ironia, seriotasuna, mehatxua, beldurra)
IE10. Ahotsa fonazio- eta arnasketa-mekanismoei kalterik egin gabe erabiltzea, arnasketa menderatuz eta ahotsa egoki kokatuz.
IE11. Keinuen adierazkortasuna eta mugimendua kontrolatzea jendearen edo kameraren aurrean: jarrera okerrak, keinu errepikakorrak eta
desegokiak, lurrera begiratzea, etab. Puntu batetik bestera mugitzeko mugitzea, ez oin batetik bestera penduleatzeko. Mugimendu azkarrak saihestu
eta urduri.
IE12. Irrati-estudioko eta telebista-estudioko talde-lana ezagutzea: errealizadorearen, erregidorearen, audio-teknikariaren, kameralariaren, esatariaren rolak)
IE13. Telebistako albistegi bat aurkezten den inguruabarrak menderatzea: mikrofonoak, prompterrak, jarraibideak, lan-protokoloak (domino-efektua),
etab.
IE14. Lokuzioa irratian egiteko inguruabarrak menderatzea: denborak, mikrofonoak, kaskoak, jarraibideak, autokontrola, etab.
IE15. Lokuzio bizidunen lokuzio onak, norberarenak zein besterenak, zentzu kritikoz bereizteko gai izatea, eta, horrela, esdrujuleoak, silaba atonoen azentuazioa, irakurtzeko abiadura konstantea eta abar saihestea.
IE16. Lokuzio-akatsak "in situ" menderatzea eta kamera edo mikrofonoaren aurrean zuzeneko simulazioetan aurrera ateratzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Sarrera. Lokuzioa eta beldur eszenikoa
2. Fonetika: Bokalak eta Kontsonanteak
3. Ahotsaren ekoizpena.
4. Ahotsaren ezaugarriak.
5. Ahotsaren hezkuntza
6. Prosodia. Doinua, azentua eta erritmoa
MetodologiaToggle Navigation
Praktika ahotsaren ariketetan eta, nagusiki, irrati estudioan nahiz kamera aurrean buruturiko lokuzioen grabaketetan datza. Txandakatuz joan ohi diren bi gunetan gauzatzen dira, ohikoan, praktika horiek:
• Irrati laborategia, Audiolab. Gune honetan ikasleek albisteen lokuzioak, magazine zatiak edo erreportajeak grabatuko dituzte.
• Telebista platoa. Gune honetan ikasleek informazio lokuzioak burutuko dituzte (sarrerak gehienbat) kamera aurrean. Gero, eurak ikusi eta aztertu ahal izango dituzte grabaketa horiek.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Etengabeko ebaluazioa:
Errendimendua eskola-aldian programatutako notarako praktiken eta proba teoriko labur baten bidez ebaluatuko da.
Alde praktikoak teoriak baino pisu handiagoa du azken ebaluazioan, baina beharrezkoa da bi aldeak gainditzea irakasgaia gainditzeko.
Praktikak notarako 5 ariketa izango ditu eta azken notaren % 80 izango da. Teoriak % 20ko pisua izango du.
Notarako praktikak hainbat albiste eta testuren lokuzioa izango dira, bai telebistako platoan, bai irratiko estudioan.
Azterketa teorikoa ikasgelan jasotako gai teorikoarekin zerikusia duten galdera laburrez osatuta egongo da.
Azken ebaluazioa: Ikasleek proba praktiko bat egin beharko dute (irrati eta telebistako lokuzio bat), azken notaren % 80 izango dena. Azterketa teorikoa ere egin beharko du, hau da, notaren % 20.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Explicaciones/apuntes del/a profesor/a.
Material entregado en el aula o a través de e-gela
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
AGUERRI, E. (1998) Ahots teknika-técnica vocal. Vitoria-Gasteiz. Eusko Jaurlaritza
ANDRÉ, CH. y LEGERON, P. (1997) El miedo a los demás. Bilbao. Ed. Mensajero.
BALSEBRE, A. (1996) El lenguaje radiofónico. Madrid. Cátedra
BUSTOS, I. (2003) La voz. La técnica y la expresión. Barcelona. Paidotribo.
LARRAÑAGA, J. (2006) Redacción y locución de la información audiovisual. Bilbao. UPV/EHU
RODERO, E. (2003) Locución radiofónica. Madrid. IORTV
Gehiago sakontzeko bibliografia
ALEXANDER, F. M. (2006) La técnica Alexander. Barcelona. Ed. Paidos.
BALSEBRE, Armand, El lenguaje radiofónico, Cátedra, Madrid, 1994
BLANCH, M.; LÁZARO, P. Aula de locución. Cátedra, Madrid, 2010
LODES, H. (2002) Aprende a respirar. Barcelona. RBA.
NAVARRO, Tomás. Manual de pronunciación española. CSIS, Madrid, 1991
ORTIZ, Miguel Ángel y MARCHAMALO, Jesús, Técnicas de comunicación en radio. La realización radiofónica., Ediciones Paidós, Papeles de Comunicación / 5, Barcelona, 1994.
RODERO ANTÓN, Emma, "La presentación de la información radiofónica", en Información radiofónica, Coord. MARTÍNEZ-ACOSTA, M.P., Ariel Comunicación, Barcelona, 2002
SANTOS, T. (2003) Periodismo radiofónico. Bilbao. UPV/EHU
TIRADO, J.A.; RUIZ DEL ÁRBIL, M.; ALBAR, M. Técnicas para leer y escribir en radio y televisión. Bosch, Madrid, 2003
Aldizkariak
"Artezblai" aldizkaria. www.artezblai.com/
"Erlea" aldizkaria. Euskaltzaindia. Bernardo Atxaga, zuzendaria.
"ZER" aldizkaria. UPV/EHUko Gizarte Zientziak eta Komunikazio Fakultatea. www.ehu.es/zer/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- CAMACHO MARKINA, IDOIA
- GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
- GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | 09:00-11:00 | |||
2-15 | 13:00-15:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 11:00-13:00 |