XSLaren edukia
Hezkuntzaren Psikologia
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 12 | 18 |
Gelako p. | 48 | 72 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
A) 6-12 urteko aldiari dagozkion hezkuntza-prozesuak aztertzea eta ulertzea familian, gizartean eta eskolan, ikaskuntzaren teoria psikologikoen ekarpenak eta gaitasunen irakaskuntzan oinarritutako egungo planteamenduak interpretatuta.
B) Hezkuntza-egoeren irtenbideak identifikatzea eta horien plangintza egitea ikasleen askotariko erritmoak eta gaitasunak aintzat hartuz (norbanako gisa eta familiako eta testuinguru soziokultural jakin bateko kide gisa). Horretarako, hainbat prozedura eta teknika aukeratu eta horien aplikazioa argudiatuko da.
C) Gizarte-trebetasunak izatea testuinguru anitzetan hezkuntza-egoerak ulertzeko eta bideratzeko, eta norberaren eginahalaz eta hausnarketarako gaitasunaz elkarlanari laguntzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA- Hezkuntzaren Psikologia.
2. GAIA- Irakas-ikaskuntzari buruzko hainbat ikuspegi psikologikoak.
3. GAIA- Irakas-ikaskuntzaren aldagai indibidualak edo intra-pertsonalak.
4. GAIA- Irakas-ikaskuntzaren aldagai sozialak edo inter-pertsonalak.
MetodologiaToggle Navigation
Irakaskuntzak banakako lana zein taldekako lana uztartuko du, hausnarketa eta gelako azalpenak nahastuko ditu, banakako zein taldekako erantzukizunean eta lankidetzan oinarrituz eta ezinbestekotzat hartuz prozesua aurrera egitea. Beraz, nahitaezkoa izango da ikasleek haien ikasketa prozesuaren erantzukizuna bere gain hartzea eta esfortzu zein lanerako jarrera positiboa erakustea: modu aktiboan parte hartzea, lankidetzan jardutea, errespetuzko ikuspegi ulerkorra eta aldi berean ikuspegi eta hausnarketa kritikoa eta arrazoituta egitea, iturri egokien informazioa ezagututa eta kontuan hartuta.
Ikasgelako saioek eta mintegiek denen artean funtsezko edukiak ulertzea, barneratzea eta ahal den neurrian beste testuinguruetara orokortzea edo aplikatzea bilatuko dute.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
1-EBALUAZIO JARRAIA
Gainditu beharreko bi atal izango ditu:
1.1. ATALA: azken notaren %36 eta %70 artean
• Irakasgaiari dagozkion banaka zein taldeko jarduerak, gelakoak eta gelatik kanpo (ikasle
gidan eta gela saioetan zehaztuko direnak): azken notaren %20 eta %50 artean.
• Diziplina arteko modulu lana: azken notaren %15 eta %20 artean.
• Gelako jarrera eta jokabide egokia eta errespetuzkoa.
1.2. ATALA: Idatzizko froga indibiduala: amaierako notaren %65 eta %30 artean.
Irakasgaia gainditzeko aurretik aipatutako ATAL GUZTIAK egin beharko dira, eta irakasgaiaren jarduerak eta irakasgaiaren azken froga indibiduala GAINDITU BEHARKO dira ikasle gidan kontrakoa zehaztu ezean .
Ikasketa emaitzak eta ebaluazio irizpideak irakasleak argituko ditu ikasle gidan.
Ebaluazio formatiboa izango da: ikasleen ikaskuntza errazteko, irakasgaiaren eta gelako lanen jarraipena egingo da.
2. AZKEN EBALUAZIOA:
Ikasleak, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan, froga teoriko-praktikoa gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko:
- Idatzizko proba TEORIKO-PRAKTIKO indibiduala/k. Ikasgaiaren notaren %100 balioa izango du,
baldin eta ikasle horrek diziplina arteko modulu lana egin behar ez badu (moduluaren gida ikusi
salbuespenak ezagutzeko). Diziplina arteko modulu lana egin behar dutenentzako, probak
ikasgaiaren %80 eta %84 arteko balioa izango dute (diziplina arteko modulu lana moduluan
eskatzen den moduan egin beharko da; ikusi moduluko gida). Idatzizko proben atal praktikoa zein
teorikoa gainditu beharko dira, eta atal praktikoa egiteko irakasgaian zehar erabilitako
materiala erabiliko da. Proben nondik norakoak, atalak eta ehunekoen zehaztapenak irakasgaiaren
ikasle gidan jasota egongo dira.
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.
DEIALDIARI UKO EGITEA
Araudiaren arabera (2016ko abenduaren 155ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatekoaren Gobernu Kontseiluarena, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko):
1.– Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «Ez aurkeztuta» kalifikazioa jasoko dute.
2.– Etengabeko ebaluazioaren kasuan azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40-a edo hori baino txikiagoa bada, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaera. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
3.– Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
OHAR GARRANTZITSUA: Irakasgai honen atalak moduluaren gidan eta irakasgaiaren ikasle gidan zein gela saioetan zehaztuko dira. Ikasleak gida horiek kontsultatu beharko ditu eta bere taldeko irakaslearekin ager daitezkeen zalantzak argitu beharko ditu.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Irakasleak proposatutako ikas-materialak (apunteak, irakugaiak, jarduerak, etb.)
- Baliabide elektronikoak: ikasleek irakasgaiaren e-gela plataforma birtuala maiz kontsultatu beharko dute eguneratuta egoteko
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Coll, C., Palacios, J., eta Marchesi, A. (eds.) (1991). Desarrollo Psicológico y Educación,II. Psicología de la Educación. Alianza.
Navarro, J. I., eta Martín Bravo, C. (coord.) (2010). Psicología de la educación para docentes. Pirámide.
Trianes Torres, Mª V., eta Gallardo Cruz, J. A. (coords.) (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Pirámide.
Woolfolk, A. (2014). Psicología Educativa. Pearson Education.
Merino, E., eta Valdivieso, J. A. (2015). Prácticas de psicología del aprendizaje aplicadas al Grado en Educación Primaria. Piramide.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Alonso Tapia, J. (1997). Motivar para el aprendizaje: Teoría y práctica. Edebé.
Carretero, M. (1993). Constructivismo y educación. Edelvives.
Coll, C. (coor.) (1998). Psicología de la Educación. Edhasa.
Delval, J. (1983). Crecer y pensar. La construcción del conocimiento en la escuela. Laia.
González Pineda, J. A. (coord.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Pirámide.
Mietzel, G. (2003). Claves de la Psicología. Herder Editorial.
Vila, I. (1998). Familia, escuela y comunidad. Horsori.
Aldizkariak
European Journal of Educational Psychology
Revista de Psicología de la Educación
Infancia y Aprendizaje
Revista de Psicodidáctica
C¿E. Cultura y Educación
Tantak
Hik Hasi
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AZPIAZU IZAGUIRRE, LOREA
- DE LA FUENTE GAZTAÑAGA, AMAIA
- VELA RODRIGUEZ, IMANOL
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-10:30 | ||||
22-30 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-12:30 | ||||
22-30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 3.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-10:30 | ||||
22-30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II