Contenido de XSL
Lingüística General
- Centro
- Facultad de Psicología
- Titulación
- Grado en Logopedia
- Curso académico
- 2024/25
- Curso
- 1
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
DocenciaAlternar navegación
Tipo de docencia | Horas de docencia presencial | Horas de actividad no presencial del alumno/a |
---|---|---|
Magistral | 40 | 60 |
P. de Aula | 10 | 15 |
Taller | 10 | 15 |
Guía docenteAlternar navegación
ObjetivosAlternar navegación
GAITASUN ESPEZIFIKO hauek izango dira jomugan irakasgaian:
- 1. gaitasuna. Hizkuntzalaritzaren adar nagusiak, Logopediaren oinarri linguistikoak direnak, eta horietako bereizketa, aztergai nahiz azterbide nagusiak ezagutzea eta bereiztea.
- 2. gaitasuna. Hizkuntzalaritzaren arlo nagusietako kontzeptuak eta terminologia ezagutzea eta horiek bereizteko gai izatea.
- 3. gaitasuna. Hizkuntzalaritzak aztertzen dituen hizkuntza-fenomeno nagusiak ezagutzea eta identifikatzea.
- 4. gaitasuna. Hizkuntzalaritzaren esparru teorikoa egoki aplikatzea hizkuntza-arazoak identifikatzeko eta aterabideak emateko.
Gaitasun espezifiko horiek lantzeko erabiliko den metodologiaren bidez, Logopedia-graduan zehazten diren honako ezagutza eta gaitasun hauek garatuko ditu ikasleak:
EZAGUTZAK
RCO9. Komunikazioan, hizkuntzan, mintzamenean, entzumenean, ahotsean eta hitzezkoak ez diren ahozko funtzioetan egiten den esku-hartze logopedikoaren oinarri biologikoak (anatomia eta fisiologia), psikologikoak (prozesuak eta garapen ebolutiboa), linguistikoak eta pedagogikoak ezagutzea eta integratzeko gai izatea.
RCO9.2. Logopediaren oinarri psikologikoak ezagutzea eta integratzea: hizkuntzaren garapena, garapen psikologikoa, hizkuntzaren Neuropsikologia, oinarrizko prozesuak eta Psikolinguistika.
RCO9.3. Logopediaren hizkuntza-oinarriak ezagutzea eta integratzea: fonetika eta fonologia, morfosintaxia, semantika, pragmatika, soziolinguistika.
GAITASUNAK
RC4. Hizketaren ekoizpen, hizkuntzaren egituraketa eta ahotsaren kalitate egokia aurkeztea.
TemarioAlternar navegación
EDUKI TEORIKOAK
1. Hizkuntzaren azterketarako sarrera
1.1. Giza hizkuntzaren ezaugarriak
1.2. Hizkuntzaren azterketa: Hizkuntzalaritzaren adarrak
2. Fonetika eta fonologia
2.1. Fonetika
· Fonetika/ikuspegi artikulatorioa eta akustikoa
· Suprasegmentuak
2.2. Fonologia
· Fonemak eta alofonoak
· Alternantzia
2.3. Hizketa-hotsen nahasmenduak
3. Morfologia
3.1. Hitzak eta morfemak
3.2. Prozesu morfologikoak
· Morfologia lexikoa
o Eratorpena
o Hitz-elkarketa
· Flexio-morfologia
3.3. Morfemen esanahia
3.4. Hitz motak
3.5. Morfologia-nahasmenduak
4. Sintaxia
4.1. Gramatika-kategoriak
4.2. Kategoria sintaktikoak
4.3. Perpausen egitura
4.4. Gramatika-funtzioak
4.5. Hizkuntzen tipologia sintaxiaren arabera
4.6. Nahasmendu sintaktikoak
5. Semantika
5.1. Esanahiaren azterketa
· Esanahi semantikoa eta hiztunaren esanahia
· Perpausa, esaldia eta proposizioa
5.2. Semantika lexikoa
· Harreman lexikoak
· Argumentu-egitura eta rol tematikoak
5.3. Semantika formala/konposizionala
· Konposizionalitatearen printzipioa
· Egia eta esanahia
· Proposizioen arteko harremanak
5.4. Nahasmendu lexiko-semantikoak
6. Pragmatika
6.1. Inferentziak: hiztunaren asmoa eta komunikazio-testuingurua
6.2. Teoria pragmatikoak
· Hizketa-ekintzak
· Grice: inplikaturak eta elkarrizketa-maximak
· Errelebantziaren teoria
6.3. Fenomeno pragmatikoak eguneroko komunikazioan
6.4. Nahasmendu pragmatikoak
EDUKI PRAKTIKOAK
Eduki teorikoak lantzeko hainbat eratako zereginak egin beharko ditu ikasleak lauhilekoan zehar.
- Ariketak. Gelan landutako gai bakoitzari ariketa sorta bat egokituko zaio. Ikasleek gelan edo etxean egingo dituzte ariketa horiek, batzuetan banaka eta beste batzuetan taldeka.
- Talde-lanak. Ikasleek taldekako lan batzuk egin beharko dituzte lauhilekoan zehar.
- Ahozko aurkezpena. Lan bat ikaskideen aurrean aurkeztu beharko dute ikasleek, taldeka.
MetodologíaAlternar navegación
Irakasgaian eduki teorikoak eta praktikoak tartekatuko dira. Irakasleak eGela erabiliko du irakasgaiko materiala ikasleen eskura jartzeko, eta ikasleek ere plataforma horretara igo beharko dituzte egindako lan gehienak.
Hainbat eratako metodologia baliatuko da gaitasunak garatzeko eta irakaskuntza-emaitzak lortzeko:
- banakako jarduerak eta lanak
- talde-lanak
- ariketak
- eskola teorikoak
- ahozko aurkezpenak
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
Ebaluazio jarraitua izango da irakasgaiaren ebaluazio-tresna nagusia, hark izango du lehentasuna.
ETENGABEKO EBALUAZIOAn, bi lan mota hauek gainditu beharko dira:
- Ariketak eta talde-lanak: % 60
- Idatzizko proba: % 30. Nahitaez gainditu beharko da.
Gainerako %10a eskoletako parte-hartzeari dagokio.
Oharrak:
· Ebaluazio jarraitua egin ahal izateko, gelako saioetara joan beharko du ikasleak (gutxienez, % 80ra), eta gelako ariketa eta lan guztiak egin beharko ditu behar den garairako eta egoki. Hori dela eta, arrazoi bereziren batengatik eskolaren batera joaterik izan ez duen ikasleak etxean egin beharko ditu eskola horretako zereginak, eta garaiz bidali.
· Irakasgaia ebaluazio jarraituaren bidez gainditzen duen ikasleak ez du azken ebaluazioko azterketarik egin beharrik izango.
* Ebaluazio jarraituari uko egitea
Ebaluazio jarraitua egiten hasi eta alde batera uztea erabakitzen duen ikasleak nahiz hasieratik azken ebaluazioko azterketaren bidez ebaluatua izatea aukeratzen duen ikasleak eskubidea izango du azken ebaluazioko azterketa egiteko (ebaluazioaren % 100). Eskubide hori baliatzeko, ikasleak idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasleari, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola adieraziz, lauhilekoaren hasierako 9 asteen barruan (1.-9. asteetan). Halako idatzirik aurkeztu ezean, ebaluazio jarraiturako aurkeztutako zereginak kalifikatuko dira.
AZKEN EBALUAZIOKO AZTERKETA lauhilekoaren amaieran egingo da, zentroak ezarritako egunean eta orduan. Azterketan lortutako nota izango da kalifikazioaren % 100.
* Ohiko deialdiari uko egitea
UPV/EHUko Ebaluaziorako arautegiko 12.2 artikuluaren arabera, ohiko deialdiari uko egiteko, nahitaezkoa da lauhilekoa bukatu baino hilabete lehenago irakasleari idatzi bat helaraztea ukoa jakinarazteko.
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
Irakasleak eGelan eskuragarri jarritako apunteak, artikuluak, ariketak eta abar, eta ikasleak berak lanak egiteko beharko dituen baliabideak. Irakasleak eGelan jarriko ditu material horiek, astean-astean. Horrez gain, Egunerokoa izango du eskuragarri ikasleak eGelan, eskolaz eskola landutakoaren jarraipena egin dezan.
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
ESCANDELL, M. V., V. MARRERO, C. CASADO, E. GUTIÉRREZ, N. POLO eta P. RUIZ-VA (ed.). 2014. Claves del lenguaje humano. Madril: Editorial Universitaria Ramón Areces.
FASOLD, R. eta J. CONNOR-LINTON. 2014. An introduction to language and linguistics (2. edizioa). Cambridge & New York: Cambridge University Press. [Euskarazko itzulpena: Hizkuntza eta hizkuntzalaritza: hastapenak. 2010. EHUko Argitalpen Zerbitzua.]
FROMKIN, V., R. RODMAN eta N. HYAMS. 2019. An introduction to language (11. edizioa). Boston: Cengage.
O'GRADY, W., M. DOBROVOLSKY. 2017. Contemporary linguistics: an introduction (7. edizioa). Boston, Mass.: Bedford-St. Martins.
RADFORD, S., M. ATKINSON, D. BRITAIN, H. CLAHSEN eta A. SPENCER. 2009. Linguistics: an introduction (2. edizioa). Cambridge: Cambridge University Press.
YULE, G. 2023. The study of language (8. edizioa). Cambridge & New York: Cambridge University Press.
Bibliografía de profundización
AKMAJIAN, A., R. A. DEMERS, A. K. FARMER eta R. HARNISH. 1995. Linguistics. An introduction to language and communication (4. edizioa). Cambridge, Massachusetts, London: The MIT Press.
ARTIAGOITIA, X. 2000. Hatsarreak eta parametroak lantzen. Gasteiz: Arabako Foru Aldundia.
CUMMINGS, L. 2008. Clinical linguistics. Edinburgh: Edinburgh University Press.
ESCANDELL, M. V. 2013. Introducción a la pragmática. Madril: Ariel.
EGUZKITZA, A. eta M. ETXEBARRIA. 2004. Hizkuntzalaritza orokorra: arazoak eta ikuspegiak. Gasteiz: Arabako Foru Aldundia.
KORTA, K. eta J. PERRY. 2019 [2006]. “Pragmatics”. Stanford Encyclopedia of Philosophy, E. N. Zalta (ed.).
MCGREGOR, W. B. 2009. Linguistics: an introduction. London: Bloomsbury Publishing.
OÑEDERRA, L. 2004. Fonetika fonologia hitzez hitz. Leioa: EHUko Argitalpen Zerbitzua.
SAEED, John I. 2016 [2009]. Semantics. West Sussex: Wiley-Blackwell.
GruposAlternar navegación
31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
2-2 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
3-3 | 09:00-11:00 | ||||
4-4 | 11:00-13:00 | ||||
5-5 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
6-6 | 09:00-11:00 | ||||
7-7 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
8-8 | 11:00-13:00 | ||||
9-9 | 09:00-11:00 | ||||
10-10 | 11:00-13:00 | ||||
11-11 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
12-12 | 11:00-13:00 | ||||
13-13 | 13:00-15:00 | ||||
14-14 | 09:00-11:00 | ||||
15-15 | 11:00-13:00 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 11:00-13:00 | ||||
6-6 | 11:00-13:00 | ||||
7-7 | 11:00-13:00 | ||||
9-9 | 11:00-13:00 | ||||
13-13 | 11:00-13:00 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
31 Taller-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 09:00-11:00 | ||||
10-10 | 09:00-11:00 | ||||
12-12 | 09:00-11:00 | ||||
14-14 | 11:00-13:00 | ||||
15-15 | 09:00-11:00 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.6 - FACULTAD DE PSICOLOGIA
- FAK 0.4 - FACULTAD DE PSICOLOGIA