XSLaren edukia
Haur eta Gazte Literatura
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 12 | 18 |
Gelako p. | 48 | 72 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1. Formakuntza literarioa eskuratzea eta haur literatura ezagutzea
2. Irakurketa sustatzea eta idaztera animatzea
3. Hizkuntza ofizialetan zuzen eta egoki hitz egin, irakurri eta idaztea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Haur literatura eta heziketa literarioa
a) HGLren definizio gatazkatsua
b) Gaitasun literarioa eta heziketa literarioa
c) Eskola-kanona eta liburuak hautatzeko irizpideak
2. Haur eta gazte literaturaren historia eta tradizioa
a) HGLko klasikoak: definizioa, funtzioak eta egokitzapenak
b) Mendebaldeko HGLren historia
c) Euskal HGLren historia
3. Egungo HGLa (I): euskal haur literatura garaikidea
a) Euskal HGL literatur sistema XXI. mende hasieran
b) Egile eta obra garaikide kanonikoak
c) Pertsonaia literarioak eta euskal HGL bildumak
d) Euskal HGlri buruzko dokumentazio-baliabideak
4. Egungo HGLa (II): komunikazio literarioa eta beste adierazpen-kode batzuk
a) HGL eta IKTak: irakurketa-moduak.
b) HGL eta transmedialitatea: serie literarioak
c) HGL eta kode ikonografikoak: komikia
d) HGL eta kode ikonografikoak: hitzik gabeko albumak
e) Genero dramatikoa eta haur antzerkia
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgai honetan hainbat metodologia konbinatzen dira: 7
-Megodologia aktiboak: arazoetan eta proiektuetan oinarritutako ikaskuntza, flipped classroom, etab.
-Ikaskuntza dialogikoa: tertulia literarioak.
-Taldeko lanak egin eta aurkeztea
-Eskola magistralak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
1. Gutxienez eskolen % 80ra etortzen diren ikasleek ebaluazio jarraitua egin ahal izango dute, eta honela osatuko da beraien kalifikazioa:
-Erreseinak eta bakarkako gogoetak (%60)
-Taldeko lanak eta aurkezpenak (% 40)
Etengabeko ebaluazioari uko egin nahi dion ikasleak irakasleari idazki baten bidez jakinaraziko dio, eskolak hasi eta 18 asteko epean.
2. Gutxieneko asistentzia (% 80) betetzen ez duten ikasleek edo etengabeko ebaluazioari uko egiten diotenek nota azken froga baten bidez lortuko dute. Horrez gain, ikasgaiaren zenbait gaitasun lortzeko, idatzizko bakarkako lanak egin beharko dituzte azterketa-egunerako, irakaslearekin adostuta. Froga idatzia eta lan idatziak nahitaezkoak dira ikasgaia gainditu ahal izateko. Honela osatuko da kalifikazioa, ebaluazio-mota honetan:
-Azterketa idatzia (% 40)
-Bakarkako lanak (% 60)
1. Oharra: covid19aren eraginez, ezin izango balitz aurrez aurreko saiorik egin, ebaluazio jarraitua bere horretan mantenduko litzateke eta lanak Egela bidez aurkeztuko lirateke. Bestalde, ebaluazio ez-jarraituari dagokion froga idatzia aurrez aurre egin ezin izango balitz, on-line modalitatean egingo litzateke, Egelan eta lanak ere Egelan aurkeztuko lirateke.
2. Oharra: edozein dela ere ebaluazio-mota, ahoz zein idatziz hizkuntza-gaitasun egokia erakutsi beharko da ikasgaia gainditzeko.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasleak ikasgelan banatutako materialak eta zehaztutako artikulu eta liburuak, besteak beste, Moodle-era igotako eta kopiategian salgai jarritako materiala.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
-Amo Sánchez-Fortún, José Manuel de (2002). Literatura infantil: teoría y práctica. Granada: Grupo Editorial Universitario.
-Colomer, Teresa (2009). Introducción a la literatura infantil y juvenil actual. Madril: Síntesis.
-Etxaniz Erle, Xabier (1997). Euskal haur eta gazte literaturaren historia. Iruñea: Pamiela.
-Etxaniz Erle, Xabier eta Jose Manuel Lopez Gaseni (2011). XXI. Mende hasierako haur eta gazte literatura. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza, Arabako Foru Aldundia, Amigos del Libro Infantil y Juvenil.
-Garralon, Ana (2001). Historia portátil de la literatura infantil. Madril: Anaya.
Gehiago sakontzeko bibliografia
-Agiriano, Asun, Jone Arroitajauregi eta Mikel Ayerbe, Mikel (2014). 10 Books from Basque Literature for Children and Young People. 10 Libros de literatura vasca infantil y juvenil. Donostia: Galtzagorri Elkartea eta Etxepare Euskal Institutua.
-Borda Crespo, María Isabel (2002). Literatura infantil y juvenil: teoría y didáctica. Granada: Grupo Editorial Universitario
-Cerrillo, Pedro (2007). Literatura Infantil y Juvenil y educación literaria. Madril: Octaedro.
-Chambers, Aidan (2007). Dime : los niños, la lectura y la conversación. Mexiko: Fondo de Cultura Económica.
-Colomer, Teresa (2005). Andar entre libros. Espacios para la lectura. Mexiko: Fondo de Cultura Económica.
-Colomer, Teresa (2002). Siete llaves para valorar las historias infantiles. Madril: Fundación GSR.
-Colomer, Teresa, Mireia Manresa, Lucas Ramada Prieto eta Lara Reyes López (2018). Narrativas literarias en educación infantil y primaria. Madril: Síntesis.
-Durán, Teresa (2009). Albumes y otras lecturas. Madril: Octaedro.
-Etxaniz Erle, Xabier (2005). 90eko hamarkadako haur eta gazte literatura. Iruñea: Pamiela.
-Etxaniz Erle, Xabier (2007). Literatura eta ideologia. Donostia: Utriusque Vasconiae.
-Kortazar, Jon (zuz.) eta Iratxe Retolaza (arg.) (2017). Egungo euskal komikiaren historia. Bilbo: UPV/EHU.
-Kortazar, Jon (zuz.), Xabier Etxaniz Erle (arg), Jose Manuel Lopez Gaseni (arg) (2011). Egungo euskal haur eta gazte literaturaren historia. Bilbao: UPV/EHU.
-Landa, Mariasun (2018). Txikiaren handitasuna literaturan. Donostia: Erein.
-Lluch, Gemma (2003). Análisis de narrativas infantiles y juveniles. Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla La Mancha.
-Lluch, Gemma, Janeth Chaparro, María Cristina Rincón, Andrea Victorino (2009). Cómo reconocer los buenos libro
Aldizkariak
Behinola
CLIJ
Tantak
Lazarillo
Peonza
Educación y Biblioteca
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
- IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
- URIZAR ENBEITA, RUBEN
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 2.08 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 08:30-10:30 | ||||
20-26 | 12:30-14:30 | ||||
20-27 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- Aula 2.02 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- Aula 2.02 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.