XSLaren edukia
Hizkuntzaren Didaktika eta Atzerriko Hizkuntza
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 9
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 18 | 27 |
Gelako p. | 72 | 108 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1.- Ahozko hizkuntzaren ulermenean eta adierazpenean parte hartzen duten prozesuak ezagutzea (lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan), horiek garatzeko irakaskuntza jarduera egokienak lantzea.
2.- Ahozko diskurtso genero desberdinak ezagutzea eta aztertzea dira, Haur Hezkuntzarako egokienak direnak nabarmenduz.
3.- Haurrak eskolan sartzean duen hizkuntza eta komunikazio ezagutza abiapuntutzat hartuta, hizkuntza gaitasunak garatzeko estrategia, jarduera eta baliabide egokienak lantzea.
4.- Haur Hezkuntzako haurrak atzerriko hizkuntzara gerturatzeko beharrezko trebetasunak eta gaitasunak eskuratzea (Europako erreferentzi marko bateratuko B1 maila).
5.- Haur Hezkuntzako ikasleei ikasgelako esku-hartze didaktikoen printzipioen hastapenak ezagutzea (ahozko mailan).
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Hizkuntzak Haur Hezkuntzako curriculumean.
2. Komunikazioaren garapena bizitzako lehenengo urteetan, familian eta eskolan.
3. Ahozkotasunaren ezaugarriak. Ahozko ulermena eta adierazpena lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan.
4. Irakaslearen eskuhartzea eta estrategia metodologikoak: gelako elkarrizketen bitartez eta jardueren planifikazioaren bitartez.
5. Ahozko hizkuntza 1H eta 2Hn lantzeko jarduerak: dramatizazioa eta jolasa.
6. Hizkuntzaren lorpena: etapak.
7. Ahozko hizkuntza eta literatura Haur Hezkuntzan.
8. Ahozko genero diskurtsiboak Haur Hezkuntzan: ahozko literatura
MetodologiaToggle Navigation
-Irakaskuntza estrategiak ikaskuntza aktiboa sustatzen du,saio teoriko eta prktikoetan
-Jardueratan oinarritutako metodologia
-Arazoetan oinarritutako metodologia (DILAN)
-Talde lana eta bakarkakoa (askotariko lanak)
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio irizpide orokorrak:
Gaitasunen jabetzea neurtzeko ebaluazio irizpideak jarduera desberdinekin (jarraikakoak eta puntualak) burutuko da, gaiaren arabera pisu desberdina izango duten honako ardatzen inguruan:
-Taldeko edota banakako jarduera, lan, proiektu desberdinen bidez; azterketen bidez.
-Jarrera egokia (baikorra, kolaboratzailea, kritikoa, aktiboa eta errespetuduna eta parte-hartzailea jarduera teoriko eta praktikoetan, gelan, tutoretzan, mintegi eta gelatik kanpoko jardueretan).
EBALUAZIO JARRAITUA
Ebaluazio sistema mistoa aplikatuko zaie eskolen %80 baino gehiagotara etortzen diren ikasleei.
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA: A PLANA (IKASLE PRESENTZIALAK)
- Ebaluazio sistema mistoa: %60
Eskolen %80 bete behar da sistema honetan ebaluatua izateko.
Asistentziaz gain, eskolako lanak egin behar dira emandako datetan(eskola liburuko jarduerak, partehartzea ahoz..., ahozko aurkezpena eta , talde eta bakarkako lanak).Halaber,euskara maila ona, zuzena, egokia ezinbesteko baldintza da irakasgaia gainditzeko.
- Azken froga edo azterketa idatzia: %24.Froga honetan ere, irakasgaia gainditu ahal izateko, Euskara maila ona, zuzena, egokia izango da ahoz zein idatziz.Idatziaz gain, ahozko froga ere egon daiteke.
- DILAN : %16
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA: B PLANA (IKASLE EZ-PRESENTZIALAK)
-Bi lan egingo dira: Hizkuntzaren lorpena: 0-6 etapak %20 / Ahozko Euskal Literatura %20
-Azken froga idatzia %60.Froga honetan ere, irakasgaia gainditu ahal izateko, Euskara maila ona, zuzena, egokia izango da eta, ahozko froga ere egon daiteke.
ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELES ATALA:
Irakasgaiaren 9 kredituetatik, ingeleseko atalari 4 dagozkio (%44;44%). Atal honen kalifikazioa honela kalkulatuko da:
• Askotariko lanak: %50
• Azken azterketa idatzia: %25
• Hizkuntza maila: %25
Oharra: Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da euskara eta ingelesa hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.
Halaber, zati guztiak gainditzea ezinbestekoa da ikasgaia gainditzeko. Gainditutako zatiak ez-ohiko deialdirako gordetzen dira, baina ez hurrengo ikasturteetarako.
EZ-PRESENTZIALEN EBALUAZIOA - INGELES ATALA:
Eskoletara etortzen ez diren ikasleek edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia ez dutenek joko dira ikasle ez-presentzialtzat.
Ikasleak irizpide hauen arabera ebaluatuko dira:
• Askotariko lanak: %50
• Azken azterketa idatzia: %25
• Hizkuntza maila: %25
DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK
Araudiaren arabera
• Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.
• Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari
• Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
Oharra: Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da euskara eta ingelesa hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.
DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK (IKUS GOIAN ESANDAKOA)
DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK (IKUS GOIAN ESANDAKOA)
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALEAN:
-Eskola liburua (salgai kopistegian)
-Ordenagailua (batzuetan)
-eGelako zenbait irakurketa
INGELES ATALEAN
-Eskolako materialak
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
Aller,Carlos eta Aller García,C.(1995):Juegos y actividades de lenguaje oral. Marfil
Atxaga,B. eta Muguruza, J.Harriaren hiztegia . Azaroaren 27an berreskuratua.
http://www.badok.eus/euskal-musika/jabier-muguruza/harriaren-hiztegia/
AHOTSAK
www.ahotsak.com
Anton Rosera,Montserrat eta Moll, Blanca (kord.).Educación infantil.Orientaciones y recursos
Badía,Dolors,Vila,M.(1994).Juegos de expresión oral y escrita.Barcelona:Graó
Barragán,Catalina(2005).Hablar en clase.Barcelona:Graó
Bigas,M, ( 20001 ).Didáctica de la lengua en educación infantil.( 24.-70. or.)DLL
Calleja,Seve eta Irusta,Antton (1999).Ipuinen tailerra:Labayru ikastegia-Bilbao bizkaia Bizkaia Kutxa Fundazioa
Chalmers,Debbie ( 2011).Teatro 3-6.Guía práctica par enseñar teatro a niños de infantil.DLL
Cyrulnik, B. ( 2004 ).Del gesto a la palabra.La etología de la comunicación en los seres vivos.Barcelona: Gedisa
Colomer, T.; Durán, T. (2000): “La literatura en la etapa de educación infantil”. En: M. Bigas; M. Correig (ed.), Didáctica de la lengua en la educación infantil. Madrid: Síntesis
Del Río,M.J.Psicopedagogía de la lengua oral:"Un enfoque comunicativo.ICE-Horsor
El desarrollo del lenguaje:el lenguaje de los niños hospital austra
http://www.youtube.com/watch?v=4NUtFdKAZNQ
HIZKUNTZAREN LORPENA
El desarrollo del lenguaje en los mellizos
http://www.youtube.com/watch?v=RTa4gu2I3c8
https://www.euskadi.eus/contenidos/documentacion/inn_doc_esc_inclusiva/eu_def/adjuntos/bereziak/110017e_Doc_IDC_aulas_ale_e.pdf
ELHUYAR HIZTEGIA
Etxaniz,X.(1986):Haur folklorearen bilduma.Pamiela
Etxaniz,X.;Lucas,J.(1995).Igarkizunak.Elkar:Donostia
Etxaniz,X. eta Villate,A.(1995) .Zer dela eta zer dela.Pamiela
http://eibz.educacion.navarra.es/blogak/kontsultak/a-eredurako-baliabide-batzuk/.
28an berreskuratua (Asteasuko ikasleen lanak)
Etxeberria, G.( 2001).Antzerkia eta dramatizazioa; eskolako antzerkiak (43-57 or.).Eima proiektua:Donostia
Eresbil.Azkue,R.M..Euskal kantutegia.Lekuona,J.M.Oiartzungo kantutegia
http://www.euskomedia.org/cancionero/4347. Berreskurtua 2016ko azaroaren 26an
Ferrer, Isabel.La artesanía de la comunicación.Barcelona: Graó
Fons,M.( 2004).Leer y escribir para vivir. Barcelona: Graó
Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003):Poesia lantzeko gida.EIE
Igerabide.J.K.(2001).Mintzo naiz isilik…:igarkizunekin jolasean.Elkarlanean.Donostia
Lertxundi, Anjel ( 1987 ).Haur literaturaz. Donostia: Erein
Monfort,M.(1987).El niño que habla.Cede
Haur eta Gazte literatura: liburu oso gomendagarriak. (2001-2014).Mondragon Unibertsitatea:Humanitate eta Hezkuntza Zientzien:Eskoriatza. Fakultateko Haur Liburu Mintegia.Huhezi.Berreskuratua 2016-11-25
www.mondragon.edu/huhezi
Heziberri 2020.Haur Hezkuntzako Kurriculuma
Lekuona , Juan Manuel (x).Onomatopeiak.Berreskuratua 2015eko azaroaren 26an.Erabilgarrri:
http://www.euskaltzaindia.net/dok/euskera/55626.pdf
Olaso,X.( 2012 ).Tximeletrak.Pamiela:Iruña
Palou,Juli eta Bosh,Carmina(2005):La lengua oral en la escuela. Barcelona: Graó
Parra Ortiz,J.M.(2010).Didáctica de la Educación Infantil.Ibergaceta publicaciones
Rodari, Gianni ( 1985 ).Gramática de la fantasía.Reforma de la escuela
Romea Castro,Celia(2000):Haur-Hezkuntza 0-tik 6 urtera:"Ahozko hizkuntza eta idatzizko hizkuntza Haur Hezkuntzan".Argital
ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELESA ATALA:
BOE: REAL DECRETO 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas de la Educación primaria. La Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de 2006.
BOPV: DECRETO 175/2007, de 16 de octubre, por el que se establece el currículo de la Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Suplemento al n.º 218 -martes 13 de noviembre de 2007
FRANCÉS
AAVV (2003). Grammaire expliquée du français. Clé international. Paris.
Bérard-Chr Lavene, E. (1995). Grammaire utile du français. Hatier. Paris.
CUQ J.P. et GRUCA I. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Coll. FLE. Presses Universitaires de Grenoble (PUG).
Larousse Français-Espagnol.
Le Petit Larousse.
SUSO LOPEZ, J. (2000). L'Unité Didactique en Français-LE (Théorie et pratique). Método. Granada.
INGLÉS
Dip, dip, dip! Ingelesaren sarrera goiztiarra, 4-5 urtekoentzat. (2005) Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.
Collins English Dictionary. (2009). HarperCollins.
Gran Diccionario Oxford Español-Inglés / Inglés-Español (2008). Oxford University Press.
IKASTOLEN ELKARTEA. Ikastolen Hizkuntz Proiektua. 2009.
LARSEN-FREEMAN, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press. Oxford.
MADRID BUENO, A. (eds). (2004). TEFL in Primary Education. Universidad de Granada. Granada.
MORRIS M. (1998). Morris Student Plus. Euskara-Ingelesa/English-Basque. Klaudio Harluxet Fundazioa.
MURPHY, R. (2004). English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge.
SWAM, M. (2005). Practical English Usage. Oxford University Press. Oxford.
Gehiago sakontzeko bibliografia
HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
IKASTURTEKO PROGRAMAN AZALTZEN DA " BILDUMETARAKO TESTUAK AURKITZEKO BIBLIOGRAFIA"
Eresbil.Azkue,R.M.Euskal kantutegia.Lekuona,J.M. Oiartzungo kantutegia
Hiztegiak (Eskola liburuko bibliografian)
Igerabide,J.K. (2017).Abezedario titirijario.Berriozar.Denonartean
Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003).Poesia lantzeko gida.EIE
Siguan,Miguel 81984).Del gesto a la palabra, In Estudios sobre psicología del lenguaje infantil.Madrid.Pirámide,17-31 or.
Tough,Joan (1998).Lenguaje,conversación y educación.Visor
Tough,Joan (1997).El lenguaje oral en la escuela.Visor
Vilá,I.Adquisición y desarrollo del lenguaje.Barcelona:Graó
Aldizkariak
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
Aula de innovación educativa.Barcelona: Graó
*Aula de infantil
*Tantak
*Hik hasi
-ATZERRIKO HIZKUNTZA -INGELESA ATALA:
*Research on Language and Social Interaction
*Studies in Second Language Acquisition
*Language Teaching
*Language Learning
*Modern Language Journal
*Language Teaching Research
*TESOL Quarterly
*Second Language Research
*Foreign Language Annals
*ELT Journal
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
- IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
- URIZAR ENBEITA, RUBEN
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 10:30-12:30 | ||||
16-19 | 12:30-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- Aula 2.05 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:30 | ||||
10-14 | 12:30-14:30 | ||||
16-19 | 10:30-12:30 | 10:30-12:30 | |||
28-29 | 10:30-12:30 | ||||
28-30 | 10:30-12:30 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 2.09 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- Aula 2.09 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- Aula 2.02 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- 5.2 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- Aula 2.02 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- 5.2 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:30-14:30 | ||||
10-14 | 08:30-10:30 | ||||
16-19 | 08:30-10:30 | 08:30-10:30 | |||
28-29 | 12:30-14:30 | ||||
28-30 | 08:30-10:30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 2.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- Aula 2.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- Aula 2.02 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- Aula 2.02 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- Aula 2.02 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- Aula 2.02 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.
- Aula 2.02 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA.