Contenido de XSL
Norma y Uso de la Lengua Vasca
- Centro
- Facultad de Educación de Bilbao
- Titulación
- Grado en Educación Infantil (Euskera)
- Curso académico
- 2023/24
- Curso
- 4
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
DocenciaAlternar navegación
Tipo de docencia | Horas de docencia presencial | Horas de actividad no presencial del alumno/a |
---|---|---|
Magistral | 24 | 36 |
Seminario | 5 | 7.5 |
P. de Aula | 31 | 46.5 |
Guía docenteAlternar navegación
ObjetivosAlternar navegación
1. gaitasuna:
Haur eta Lehen Hezkuntzako arloetan euskarak dituen erronkez jabetzea, erronka horiei erantzuteko gizarteak eskaintzen dituen bideak ezagutzea eta, ezagutza horien argitan, norberaren parte-hartzea eta jarrerak berraztertzea.
2. gaitasuna:
Hizkuntza-baliabideak (bereziki Interneten eskuragarri daudenak eta estandarizazioari loturikoak) erabiltzen jakitea, Haur eta Lehen Hezkuntzako euskararen alorrean etengabe eguneratzeko.
3. gaitasuna:
Euskarari buruzko intuizio, esperientzia eta zalantza nagusiak sistematizatzea, azaltzea eta berrikustea, lan-harremanen alorrean aintzat hartzen diren hizkuntza-irizpideak kontuan hartuta.
TemarioAlternar navegación
1. Araua eta erabilera: sarrera Sarrera. Arau motak. Hizkuntza-aldaerak. Aldaera estandarra
2. Euskararen arau estandarra: Euskaltzaindiaren araugintza Hizkuntza estandarra. Euskararen estandarizazio-eredua. Euskara Batuaren arautzearen urrats nagusiak.Euskaltzaindiaren araugintza: arauak eta hiztegi batua
3. Euskara batuaren garapen lexiko-estilistikoa Proposamenak: ortotipografia; ortografia; letra larrien erabilera. Proposamenak: esaldiaren antolamendua eta hitz-hurrenkera. Proposamenak: morfosintaxia. Proposamenak: izen-kohesioa; testu-antolatzaileak. Proposamenak: hiztegia eta terminologia
4. Testu tekniko-zientifikoen berezitasunak eta estilo-aukerak Testu tekniko-zientifikoen osagai bereziak. Adierazpen sinbolikoen erabilera. Nazioarteko arauak eta haien egokitzapena. Hitz elkartuen idazkera Izen-sintagma konplexuak
EGITARAU PRAKTIKOA - Euskaraz idazteko kontsulta-baliabideen erabilera: ohiko baliabideak eta Internetekoak. - Testuak sortzeko estrategiak - Testuak itzultzeko estrategiak - Testuak zuzentzeko estrategiak - Idatzizko testuak eta ahozko testuak.
MetodologíaAlternar navegación
EGITARAU PRAKTIKOA:
- Euskaraz idazteko kontsulta-baliabideen erabilera: Ohiko baliabideak eta Internetekoak. - Testuak sortzeko estrategiak.
- Testuak itzultzeko estrategiak.
- Testuak zuzentzeko estrategiak.
- Idatzizko testuak eta ahozko testuak.
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
Hizkuntza-eskakizuna:
Irakasgai hau unibertsitateko ikasketak euskaraz zein gaztelaniaz egiten ari diren ikasleentzat izan daiteke egokia, baldin eta batxilergoko ikasketak euskaraz egin badituzte edo –gutxi gorabehera- EGA titulua eskuratzeko eskatzen den hizkuntza-gaitasuna badute. Ikastaroaren lehen egunetan ikasleei oinarrizko informazioa eskatuko zaie beren
hizkuntza-mailaz. Lanak zuzentzean eta ariketen ebaluazioa egitean kontuan hartuko da ikasleen abiapuntuko hizkuntza-maila orokorra.
Oharrak:
Irakasgai praktikoa izango da. Gelan jarduera zehatzak egingo dira, programan jasotako langaiei buruz. Irakasleak ikasleen esku jarriko ditu jarduera horiek egiteko behar diren baliabideak eta haien ondoan jardungo du sortzen zaizkien zalantzei eta zailtasunei aurre egiten laguntzeko. Jarduera gehienak ordenagailuz egingo dira, Interneteko baliabideak erabilita.
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
- Euskaltzaindiaren arauak lantzeko on-line ikastaroa:
http://euskaljakintzaarauak/home
- SAREKO EUSKAL GRAMATIKA:
http://www.ehu.es/seg/gramatika.html
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
ALBERDI, X.; UGARTEBURU, I. (1999): Euskaltzaindiaren araugintza berria: ikastaroa, Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua.
ALBERDI, X.; SARASOLA, I. (2001): Euskal estilo-libururantz, Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua.
BASURTO, M. eta CRESPO, S., 2007. Araugintza-ikastaroa. Nafarroako Gobernua.
EUSKALTZAINDIA (1993b): Hitz elkartuen osaera eta idazkera. Bilbo:
ENSUNZA, M., ETXEBARRIA, J.R. eta ITURBE, J. (2002) Zientzia eta teknikarako Euskara: Zenbait hizkuntza-baliabide UEU
ODRIOZOLA, J.C. eta ZABALA, I. (1992) Idazkera teknikoa. 2.- Izen-sintagma Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen-Zerbitzua
ZUBIMENDI, R. eta ESNAL, P. (1993) Idazkera liburua. Eusko Jaurlaritzako Kultura Saila
Bibliografía de profundización
BATZUEN ARTEAN, 2008. XXI. mende hasierarako hizkuntza politikaren oinarriak. Euskara, XXI. mendeko hizkuntza bizia, egunerokoa eta noranahikoa. Eusko Jaurlaritza. CALSAMIGLIA, H. & A. TUSÓN (1999), Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Bartzelona: Ariel. ELORDUY, A. (2007): Irakaskuntza-egitasmoa, UPV/EHUko Euskal Filologia sailean aurkeztutako titularitate-proiektu argitaragabea. Euskararen Aholku Batzordea, 1998. Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia. Eusko Jaurlaritza. Euskararen Aholku Batzordea, 2004, Euskararen kalitatea. Zertaz ari garen, zergatik eta zertarako. Eusko Jaurlaritza. Euskararen Aholku Batzordea, 2008. Euskara hedabideetan. Euskarazko hedabideak eta euskararen presentzia hedabideetan. Eusko Jaurlaritza. Eusko Jaurlaritza, 2008. Euskararen IV Inkesta Soziolinguistikoa. Eusko Jaurlaritza. EZEIZA, J., LEKUONA, M. eta ALTUNA, E. (1995) Esalditik testura (euskaraz trebatzen). GAIAK. Hezkuntza Unibertsitate eta Ikerketa Saila. Donostia. GARZIA, J. (1997): Joskera lantegi, Gasteiz: HAEE-IVAP. GARZIA, J. (2008) Jendaurrean hizlari. (Ahozko) komunikazio gaitasuna lantzeko eskuliburua. Alberdania HAEE/IVAP (1994): Hizkera argiaren bidetik, Gasteiz: Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundea (HAEE/IVAP). __________ (1997): Argiro idazteko proposamenak eta ariketak, Gasteiz: HAEE/IVAP. __________ (2003): Galdezka: euskarazko zalantzei erantzunez, Gasteiz: HAEE/IVAP. __________ (2005): IVAPeko estilo-liburua, Gasteiz: HAEE/IVAP. KALTZAKORTA, M. (2007) Prosa komunikagarriago egiten zenbait proposamen (I). UEU ODRIOZOLA, J.C. (koord.) (1999) Zenbait gai euskara teknikoaren inguruan. EHUko Argitalpen Zerbitzua OIHARTZABAL, B. (1993), ¿Euskara batuari iparraldetik behatuz¿. Jakin 76: 79-89. OIHARTZABAL, B. (1996), ¿Euskara batua eta euskalkiak¿. Aitzolen Mendeurrena eta II. Jagon Jardunaldiak. Euskera 41: 511-515. SALABURU, P., 2002. Euskararen etxea. Alberdania. SARASOLA, I. (1997): Euskara batuaren ajeak, Alberdania.
Revistas
Bat Soziolinguistika aldizkaria
Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación
- BALZA TARDAGUILA, IRENE
- PASTOR SANTAMARIA, LUIS
- UNAMUNO GOIRIENA, LOREA
GruposAlternar navegación
31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 13:00-14:30 | ||||
15-15 | 13:00-16:00 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 0S04G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
- 0S04G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
31 Seminario-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-10 | 15:30-16:00 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 0S04G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-14 | 14:00-16:00 | ||||
15-15 | 14:00-17:00 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)