XSLaren edukia
Desgaitasuna duten Pertsonak Gizarteratu eta Komunitatean Txertatzea
- Ikastegia
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Titulazioa
- Gizarte Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2018/19
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Irakasgai honetan desgaitasunaren trataera aztertuko da bai ikuspegi diakronikoan bai sinkronikoan. Bereziki desgaitasunaren inguruan ikasleek topikoak gaindituko dituzte esku-hartze inklusio-prozesuak diseinatu ahal izateko.
Irakasgaiaren gaitasunak hurrengoak dira:
- Gizarte Hezkuntzan izate eta egite profesionalari buruzko ezagutza elkarlanean sortu, ikerkuntzaren eta praktikaren aztertzearen bidez, etengabeko hobekuntzarako interesa sortuz.
- Gizarte Hezitzaileen desgaitasunaren inguruan zeregin profesionala eratzen den edozein lan (esku-hartzea, formakuntza, ikerkuntza eta berrikuntza), bai idatziz bai ahoz, modu arrazoitu batean komunikatu.
- Desgaitasunaren inguruan modu erreflexibo, metodiko eta sistematiko batean hezkuntza-errealitatea aztertu.
- Gizarte Hezitzaileen esparruan desgaitasunaren inguruan dauden oinarrizko testuak ulertu, bai hizkuntza ofizialetan bai atzerriko hizkuntza batean.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.GAIA. Desgaitasunaren trataeran ibilbide historikoa: integrazioa, inklusioa.
2.GAIA. Desgaitasunaren topikoak.
3.GAIA. Desgaitasuna duten pertsonekin esku-hartze soziokomunitarioan testuinguruaren analisia. Desgaitasunaren inguruan Gizarte-Hezitzaileak.
4.GAIA. Desgaitasuna duten pertsonekin esku-hartzea. Ongizate-estatuan erronka sozioedukatibo berriak: Eskuhartzeko prozesuak eta ereduak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluaketa fasea, irakasgaiak irauten duen ikastaldi osoan ekintza ezberdinen bidez beteko da. Irakasleak ebaluaketa prosezuaren ardura izango du, hala ere, ikasleek autoebaluaketa ekintzak egin beharko dituzte bere ikas-prozesuari eta taldeari buruz.
a) Klaseetara etorriko diren ikasleak:
*Taldeko portafolioa (%60): gelan proposatutako praktikak taldeko portafolio batetan bilduko dira. Taldeak gehienez 6 pertsonek osatuko dute. * Taldeko autoebaluazioa idatzi beharko da.
*Lan pertsonala (%40): ikasle bakoitzak bitakora-kuaderno bat idatziko du. Irakasgaiko gai bakoitzaren gaineko hausnarketa, sintesi eta lanketa (2 orri gai bakoitzeko). *Banakako Autoebaluazioa idatzi beharko da.
Azken kalifikazioa zehazteko ezinbestekoa da atal guztiak gainditzea.
Ebaluazio jarraiari uko egitea: Ikasleak idazki baten bidez, irakaskuntzaren azkenengo bi asteak baino lehen, irakasleari jakinarazi beharko dio.
b) Klaseetara etorriko ez diren ikasleak:
- Garatzeko banakako azterketa: notaren %100a.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Moodle-ko plataforman erabiliko diren materialak aipatuko dira.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ALEGRE DE LA ROSA, O.M (2000). Diversidad Humana y Educación. Aljibe: Málaga.
ARNAIZ SANCHEZ, P. Y GUERRERO ROMERA, C (Eds.) (1999). Discapacidad Psíquica: Formación y empleo. Aljibe: Málaga.
PALLISERA, M. (1996). Transición a la edad adulta y vida activa de las personas con discapacidades. EUB: Barcelona.
SETIEN SANTAMARIA, M.L. (Coord.) (2000). Ocio, calidad de vida y discapacidad. Instituto de Estudios de Ocio. Universidad de Deusto: Bilbao.
VERDUGO ALONSO, M.A. (Dir.) (2006). Cómo mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Instrumentos y estrategias de evaluación. Amarú: Salamanca.
Gehiago sakontzeko bibliografia
AROSTEGI BARANDIKA, I. (2002). Calidad de vida y retraso mental. Ediciones Mensajero: Bilbao.
DARRETXE, L. ETA BESTE BATZUK (2010). Hezkuntza inklusiorako gida. Bilbo: FEVAS. http://www.fevas.org/eu/fevas/dokumentuak/fevas-en-dokumentuak-/hezkuntza
MARTINEZ RUEDA, N. (2002). Juventud y discapacidad. Ediciones Mensajero: Bilbao
OTERO, P. Y ARROYO, A. (1997). Transición a la vida adulta. Escuela Española: Madrid.
VERDUGO ALONSO, M.A. (Dir.). (1995). Personas con discapacidad. Siglo XXI: Madrid.
VVAA (2007). Justice, rights and inclusion for people with intellectual disability. Inclusion Europe, en http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1279&context=gladnetcollect
Aldizkariak
American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities. http://aaiddjournals.org/loi/ajmr.1
Boletín CEAPAT. http://www.ceapat.es/ceapat_01/centro_documental/boletin_ceapat/index.htm
Boletín CEDD (Real Patronato de Documentación sobre Discapacidad). http://www.cedd.net/eu/boletin-cedd.php
INTEGRA (Boletín de Noticias del Instituto Universitario de Integración en la Comunidad). http://campus.usal.es/~inico/newsletter/newsletter.html
MINUSVAL. http://sid.usal.es/minusval.aspx?ID=172
SIGLO CERO. http://www.feaps.org/comunicacion/siglo.htm
VOCES. http://www.feaps.org/comunicacion/voces.htm
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AROSTEGUI BARANDICA, IGONE
- DARRETXE URRUTXI, LEIRE
- GAINTZA JAUREGI, ZURIÑE
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 09:00-11:00 | 09:00-10:30 | |||
10-10 | 09:00-12:00 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S08G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S08G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S08G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S08G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 11:30-14:00 | ||||
10-10 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S08G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S08G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)