XSLaren edukia
Teoria Politiko Garaikidea II
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Politika Zientzia eta Kudeaketa Publikoa + Soziologia
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 46 | 69 |
Gelako p. | 14 | 21 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Kontzeptu, teoria eta ikuspegi metodologikoen esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea, ingurune politikoko fenomenoak behatzeko (zeharkakoa).
A2. Arazo politikoei eta gizartearen beharrei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea, jarrera kritikoa garatuz eta zeregin profesionalean zorroztasun intelektuala eta morala erabiliz (zeharkakoa).
A3. Administrazio publikoen egitura, antolaketa eta funtzionamendua ulertzea, maila guztietan, administrazio-plangintzako eta -kudeaketako prozesuak ezartzeko (Genérica).
A4. Erakunde eta sistema politikoen egitura eta funtzionamendua ikuspegi konparatu batetik ulertzea, haien osagaiak eta jarduteko lege-esparrua identifikatzeko, haien arteko erlazioa interpretatzeko, funtzionamenduari buruzko ondorioak ateratzeko eta alternatibak proposatzeko (Genérica).
A5. Nazioarteko politika ulertzea, eragileak, erakunde-, antolamendu- eta politika-egitura eta beste eremu batzuekiko elkarrekintza identifikatuz, erregionalizazio- eta eskualde-integrazioko prozesuak munduan aztertzeko eta erabakiak hartzeko agertoki berriak identifikatzeko (Genérica).
A6. Gobernantzari eta helburu publikoak eta erabaki politikoak hartzeko prozesuei buruzko ikuspegiak ezagutzea, politika publikoak planifikatu, ezarri, ebaluatu eta aztertzeko (Genérica).
A7. Hauteskunde prozesuak ezagutzea, lehentasun politikoak eratu eta adieraztetik sistema demokratikoen logika adierazgarriraino, komunikazio politikoko kanpainak diseinatzeko, hauteskunde osteko eszenatokiak definitzeko eta emaitzak interpretatzeko (Genérica).
A8. Adierazleak egitea, datu kuantitatiboekin eta kualitatiboekin jardunez, fenomeno politikoen eta erakundeen eta administrazioaren funtzionamenduaren (Zeharkakoa) hainbat dimentsio identifikatu, aztertu eta ebaluatzeko.
A9. Testuinguru jakin batean eragile politikoak, haien gaitasunak eta portaera identifikatzea, sistema politikoan dituzten ondorioak aztertzeko eta agertokiak aurreikusteko (Genérica).
B) ikaskuntzaren emaitzak (gaitasun espezifikoak)
B1. XX. mendeko eta XXI. mendeko Zientzia Politikoaren eztabaida arauemailean egile nagusiak zein diren eta horiek zer ekarpen egiten duten ikustea. Diziplinaren garapen teorikoaren garai nagusiak markatu dituzten egile handien lana ezagutzea.
B2. Diziplinaren gaur egungo korronte teorikoak, haien arteko harremana, argudioak, ekarpenak, jorratu dituzten gaiak eta politika modernoaren ikuspegian duten eragina ulertzea.
A) Gaitasun orokorrak
A1. Kontzeptu, teoria eta ikuspegi metodologikoen esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea, ingurune politikoko fenomenoak behatzeko (zeharkakoa).
A2. Arazo politikoei eta gizartearen beharrei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea, jarrera kritikoa garatuz eta zeregin profesionalean zorroztasun intelektuala eta morala erabiliz (zeharkakoa).
A3. Administrazio publikoen egitura, antolaketa eta funtzionamendua ulertzea, maila guztietan, administrazio-plangintzako eta -kudeaketako prozesuak ezartzeko (Genérica).
A4. Erakunde eta sistema politikoen egitura eta funtzionamendua ikuspegi konparatu batetik ulertzea, haien osagaiak eta jarduteko lege-esparrua identifikatzeko, haien arteko erlazioa interpretatzeko, funtzionamenduari buruzko ondorioak ateratzeko eta alternatibak proposatzeko (Genérica).
A5. Nazioarteko politika ulertzea, eragileak, erakunde-, antolamendu- eta politika-egitura eta beste eremu batzuekiko elkarrekintza identifikatuz, erregionalizazio- eta eskualde-integrazioko prozesuak munduan aztertzeko eta erabakiak hartzeko agertoki berriak identifikatzeko (Genérica).
A6. Gobernantzari eta helburu publikoak eta erabaki politikoak hartzeko prozesuei buruzko ikuspegiak ezagutzea, politika publikoak planifikatu, ezarri, ebaluatu eta aztertzeko (Genérica).
A7. Hauteskunde prozesuak ezagutzea, lehentasun politikoak eratu eta adieraztetik sistema demokratikoen logika adierazgarriraino, komunikazio politikoko kanpainak diseinatzeko, hauteskunde osteko eszenatokiak definitzeko eta emaitzak interpretatzeko (Genérica).
A8. Adierazleak egitea, datu kuantitatiboekin eta kualitatiboekin jardunez, fenomeno politikoen eta erakundeen eta administrazioaren funtzionamenduaren (Zeharkakoa) hainbat dimentsio identifikatu, aztertu eta ebaluatzeko.
A9. Testuinguru jakin batean eragile politikoak, haien gaitasunak eta portaera identifikatzea, sistema politikoan dituzten ondorioak aztertzeko eta agertokiak aurreikusteko (Genérica).
B) Ikaskuntzaren emaitzak (gaitasun espezifikoak)
B1. XX. mendeko eta XXI. mendeko Zientzia Politikoaren eztabaida arauemailean egile nagusiak zein diren eta horiek zer ekarpen egiten duten ikustea. Diziplinaren garapen teorikoaren garai nagusiak markatu dituzten egile handien lana ezagutzea.
B2. Diziplinaren gaur egungo korronte teorikoak, haien arteko harremana, argudioak, ekarpenak, jorratu dituzten gaiak eta politika modernoaren ikuspegian duten eragina ulertzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
- Pentsamendu liberalaren sorrera: modernitate kapitalistaren oinarriak
- Ekonomia politikoaren sorrera eta Estatu Moderno Liberala: Adam Smith, Ricardo, Fisiokratak, Sozialismo Utopikoa eta sozialismo zientifikoa
- Pentsamendu kristau, liberal eta heterosexualean oinarritutako sistema politikoen kritika.
- Kosmobisioen, marko filosofikoen, teoria politikoen eta ideologien arteko desberdintasuna
- Teoria Politiko sexista, arrazista eta supremazistak identifikatzen ikasi
- Teoria Politiko Marxistak: Kapitalaren oinarriak, merkantziak, esplotazioa, gainbalioa, dialektika, alienazioa
- Materialismo dialektikoa eta materialismo historikoa
- Materialismo feminista eta neomaterialismoa (zientzian eta filosofian): egungo bioteknologiarekiko harremana (espazioaren, gizakiaren eta bizitzaren ekoizpena)
- Kapitalismo digitala: panoptiko modernoaren (diziplina, biopolitika eta kontrol gizarteak) eta digitalaren alderaketa – plataforma digitalak
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaiaren dinamikak prestakuntza-jarduerak eta irakasteko eta ikasteko metodologia uztartzen ditu, Europako ECTS kredituaren eta GHEEren jarraibideen arabera: klase magistralak eta gelako praktikak.
Ebaluaketa jarraitua
Testuen irakurketa
Banakako iruzkin kritikoak testuen alderaketan oinarrituak
Amaiera lana
Ikastaroaren gai-zerrendan saio teorikoak eta eztabaida-saio praktikoak sartzen dira. Saio horiek ikasleek prestatu eta pentsatu beharko dituzte, egin aurretik. Eskoletara joatea ez da derrigorrezkoa, baina ikastaroaren dinamika, funtsean, gelan parte hartzeko pentsatuta dago. Ikastaroak azalpen-eskolak eta klase praktikoak konbinatuko ditu, eta horiek ebaluazioko atalean azaltzen den bezala ebaluatuko dira, bai ohiko deialdikoak, bai ohiz kanpokoak.
Prestakuntza-jarduerek (irakaskuntza-modalitateak) eta ikastaroaren metodologiak aurrez aurreko lanean (ikasgeletan) emandako ordu-kopurua eta ikasleak behar duen lan autonomoko denbora konbinatzen dituzte. Denbora hori praktikak egiteko eta irakasgaiaren amaierako ebaluazioa prestatzeko zenbatzen da.
Irakasgaiaren lan-kargaren banaketa honako hau da: 60 orduko lan presentziala (astean 4 eskola-ordu, teorikoak zein praktikoak), eta horiei 90 orduko lan autonomoa gehitu behar zaie (materialen irakurketak, lanen eta tailer praktikoen prestaketa, ebaluazio-txostenak).
Eskola magistralak ikastaroaren % 80 dira (46/60), eta ikasgelako praktikak, ikastaroaren % 20 (14/60), araudiak ezartzen duen bezala. Adierazi behar da klase magistralek nolabaiteko dinamismoa ekarriko dutela, ikaslearen parte-hartzearekin, gelako praktikak bizkorrak eta biziak izan daitezen eta ahalik eta aprobetxamendu handiena izan dezaten.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluaketa jarraia izango da.
Talde lanak eta banakako lanak dira eginkizun nagusiak. Ikerketa erako irakaskuntza egingo da, ikasleek haien kabuz ikertuko dute, programako bi gai hartuko dituzte, nahi dituztenak, eta sakondu.
Ebaluaketa jarraia egin ezin dutenek, amaiera lanak egingo dituzte, printzipioz, emailez entregatzeko, ezin bada esamin presentziala ziurtatu. Presentzialki egin badaiteke, esamina egingo dute
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Lenin, V.I. Imperialismo, fase superior del capitalismo
Harvey, D. El nuevo imperialismo, acumulación por desposesión
Wittig. M (2018) Pentsamendu heterozuzena (Lisipe)
Mies, M. (2018) Kapitalaren metaketa eta patriarkatua (Traficantes de sueños)
Foucault. M. (2017)– La Verdad y las Formas jurídicas (Gedisa)
Zuboff. S. (2019) Capitalismo de vigilancia
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Polanyi. La gran transformación.
Haraway, D. (2019) Seguir con el problema (Consonni)
Engels, F. Dialéctica de la Naturaleza
Fraser, N. y Butler, J. Reconocimiento o redistribución (Traficantes de sueño, New Left Review, 2000)
Pateman, C. Kontratu sexuala (Euskaraz - Lisipe)
Gehiago sakontzeko bibliografia
Hobswan. Historia del siglo XX
Foucault, M. Nacimiento de la biopolitica/ Vigilar y Castigar
Haraway, Donna (1991) "A Cyborg Manifesto: Science, Technology, and Socialist-Feminism in the Late Twentieth Century". Simians, Cyborgs and Women: The Reinvention of Nature. Routledge
Bourdieu, P. Zentzuaren praktika/Kapitalen teoria
Walby, Syilvia. Theorizing Patriarchy. Cambridge, MA: Basel Blackwell, 1998
Karl Marx. Das Kapital (1. ALEA) / ManifiestU komunista
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BARCENA HYNOJAL, IÑAKI BIZENTE
- GOIKOETXEA MENTXAKA, JULE
- ZUBIAGA GARATE, MARIO
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-13:00 | ||||
17-30 | 09:00-12:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 12:00-13:00 |