XSLaren edukia
Programazio Modularra eta Objektuetara Bideratutako Orientazioa
- Ikastegia
- Bilboko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Kudeaketaren eta Informazio Sistemen Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Ordenagailuko p. | 30 | 45 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
IKASKETAREN EMAITZAK
Ikaslea ondo diseinatuta, argia, zendoa, eta malgua den ebazpen bat sortzeko gai izango da, erabiltzailearen beharrak betetzeko (beti ere, testu inguru mugatu baten aurrean, ikasleek ez baitaukate datu-base, sare edo datu egituren ezagutza), Objektuei Bideratutako paradigmaren barruan.
EDUKINEN DESKRIBAPEN MOTZA
Ikasgai honek, software garapenaren oinarrizko kontzeptuak aurkezten ditu (abstrakzioa, informazio ezkutatzea, enkapsulazioa...), Objektuei Bideratutako programaziozko kontzeptuekin lotuz. Testuinguru honen barruan,hurrengo oinarrizko kontzeptuak ikasiko dira: klase, objektua, herentzia bakuna, polimorfismoa eta lotura dinamikoa. UML lengoaia erabiliko da (klase Diagramak) diseinuko erabakiak eta klaseak irudikatzeko notazio estandarra bezala.
TESTUINGURUA
Ikasgaia hau, aldez aurretik Oinarrizko Programazioa ikasi ondoren aurkezten zaie ikasleei; beraz, ikasleek programaziozko oinarrizko kontzeptuak, alegia, bilaketa algoritmo baten diseinua, errekurtsibitatea etab., menperatzen dutela suposatzen da.
INFORMATIKAREN ADARRAREN KONPETENTZIA KOMUNAK
M02RI1. Sistema eta aplikazio informatikoak diseinatzeko, garatzeko, aukeratzeko eta ebaluatzeko gaitasuna, beti ere fidagarritasuna, segurtasuna eta kalitatea bermatuz eta printzipio etikoak eta indarrean dauden arauak eta arautegiak kontuan hartuz.
M02RI6. Arazoak ebazteko teknologia informatikoen oinarrizko prozedura algoritmikoak ezagutzeko, erabiltzeko, eta proposamenen egokitasuna eta konplexutasuna analizatzeko gaitasuna.
M02RI7. Arazo jakin bat ebazteko egokienak diren datu-egiturak eta datu-motak ezagutzeko, diseinatzeko eta eraginkorki erabiltzeko gaitasuna.
M02RI8. Aplikazio informatiko sendoak, seguruak eta eraginkorrak diseinatzeko, analizatzeko, egiteko eta mantentzeko gaitasuna, egokienak diren paradigma eta programazio-lengoaiak erabiliz.
IRAKASGAIAREN KONPETENTZIA BEREZIAK
CEA1 Objektuei Bideratutako elementuak eta paradigmaren oinarriak ezagutu eta ulertzea. C8
CEA2 Klase eta objektuen arteko desberdintasuna ulertzea: klaseen arteko erlazioak, herentzia eta polimorfismoa. C8
CEA3 Programa sinpleak inplementatu ikasitako kontzeptuak praktikan jartzeko. C16
CEA4 Salbuespenen kontzeptua eta erabilpena ezagutzea eta erroreak kontrolatzeko modu bat bezala ulertzea, programen funtzionamendu egokia ziurtatzeko.C1, C8
INFORMATIKAKO ADARRARI DAGOZKION KONPETENTZIAK
CRI1 Negoziazio,buruzagitza, lan ohitura eraginkor, software garapeneko maila guztietako komunikazio gaitasunaren garrantzia ulertzeko ahalmena. CM03
CRI2 Teknologia informatikoaren oinarrizko prozedura algoritmikoen ezagutza, soluzio informatikoak diseinatzeko, aurkeztutako algoritmoen egokitasuna aztertuz. CM06
ZEHARKAKO KONPETENTZIAK
CT1 Entzule espezializatu eta espezializatu gabearen aurrean, ideiak, problemak eta soluzioak aurkezteko gaitasuna. C9
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
SARRERA
Software garapeneko oinarriak aurkezten dira, aldi berean Objektuei Bideratutako Paradigmarekin erlazionatuz.
OBJEKTUEI BIDERATUTAKO PROGRAMAZIOAREN SARRERA
Gai honetan, OBParen oinarrizko kontzeptuak azaltzen dira, ala nola, abstrakzioa, informazio ezkutatzea, enkapsulazioa...UML lengoaiaren bitartez Klase-diagramen errepresentazioa ere azaltzen da.
OBJEKTUEI BIDERATUTAKO PROGRAMAZIOAREN HAINBAT ALDE AURRERATUAK
(Herentzia, polimorfismoa, lotura dinamikoa, klase abstraktuak)
Gai honetan herentzia bakuna, polimorfismoa, eta lotura dinamikoa lantzen dira. Kontzeptu hauen errepresentazioa UMLz ere azaltzen da.
SALBUESPENEN TRATAMENDUA
Gai honetan salbuespen egoerak identifikatu eta nola kudeatu behar diren azaltzen da, beti kontutan izanda, salbuespenen kudeaketa egokia, aplikazioen zendotasuna eta fidagarritasuna dakarrela.
MetodologiaToggle Navigation
IRAKASKUNTZA METODOLOGIAK
Erabiliko diren metodologien artean, hainbat metodologi aktiboak daude. Ala nola, Aronson puzzlea, BrainStorming eta Proiektuetan Oinarritutako Ikasketa (PBL). Aronson puzzlearen teknika, ikasleen artean lan-taldeak sortzean datza, eta ikasleen arteko lan kooperatiboa ziurtatzen da, lanaren osotasuna zatietan banatzen delako, eta taldeko partaide bakoitzak lan zati bat garatuko delako gero besteei azalduz. Honela taldekideen arteko interdependentzia zihurtatuta gelditzen da, taldekide bakoitza besteen tutorea bihurtzen delako. Teknika hau, salbuespenen gaia lantzeko erabiliko da.
BrainStorming talde tresna bat da, zeinek ideia berrien sorkuntza errazten eta bultzatzen duena. Teknika hau, ikasleek garatu beharko duten proiektuaren ideia sortzeko erabiliko da.
PBL (edo Proiektuen bitarteko ikasketa) ere talde lanean oinarritzen da, eta ikasleeak egoera errealetara gerturatzea ahalbidetzen du, euren lana planifikatu, atazak antolatu, eta talde lanean sortzen diren arazoei aurre egitea ikasiko dutelako, sortu daitezken zailtasunak esperimentatuz.
Aurkezpenak, ideien komunikazioa eta gaitasun sozioalak garatzeko erabiliko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Defektuz, ikasleak ebaluazio jarraian egongo dira, baina 11. astea arte aldaketa eskatzeko aukera izango dute, 2 aukera egonaz:
• Ebaluazio jarraituarekin segi, honen xehetasunak ondoren azalduko dira.
• Ebaluazio finala edo bakarra aukeratu. Lauhilabetekoaren amaieran azterketa bakarra burutuko da. Bertan, ikastaro osoan burututako materiala sartuko da, baita laborategietan nahiz proiektuan garatutakoa. Azterketa ez bada burutzen, ikasleak EZ AURKEZTUA kalifikazioa izango du.
EBALUAZIO FINALA EDO BAKARRA
Irakasgaia gainditzeko ondorengo minimoak bete behar dira:
• Azterketan gutxienez 5/10 puntu lortu behar dira.
EBALUAZIO JARRAITUA
Irakasgaia gainditzeko ondorengo minimoak bete behar dira:
• Gutxienez 10etik 5 puntu lortu behar dira ebaluatutako atal bakoitzean (diseinua, salbuespenak, laborategiak-JUnitak, eta proiektua).
• Ikasgaiko proiektua hautazkoa da, baina ez duenak egiten, ikasgaian gehienez jota 6 bat atera dezake (hau da, beste proben gehiketa). Proiektuko nota, soilik azterketa idatziak gainditu ostean gehituko da.
• Ebaluazio jarraitua mantenduz gero, kalifikazioa ez da sekula EZ AURKEZTUA izango.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
eGela informazioa konpartitzeko tresna informatikoa: irakasle-ikasleen artean, apunte eta ariketen errepositorio bezala erabiliz, eta ikasle-ikasleen artean, ezagutza elkar trukatzeko foroaren bitartez.
Eclipse programatzeko ingurune grafikoa.
Visual Paradigm diagramak egiteko aplikazioa.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
[Deitel & Deitel, 2008] Cómo Programar en Java (7ª Edición). Prentice Hall
[Eckel, 2002] Pensando en Java (3ª Edición). Prentice Hall.
[García de Jalón et al, 2000] Aprenda Java como si estuviera en primero. Tecnum.
[Sierra, 2005] Head First Java (2nd.Edition)
[Martin, 2003] UML for Java Programmers
[McLaughlin, 2007] Head First Object-Oriented Analysis & Design
[Meyer, 2002] Construcción de Software Orientado a Objetos (Tema 1). Prentice Hall
[Booch 1996] Análisis y Diseño Orientado a Objetos con Aplicaciones (Temas 1, 2, 4)
Gehiago sakontzeko bibliografia
[Durán, Gutiérrez & Pimentel, 2007] Programación Orientada a Objetos con JAVA. Thomson.
[Liskov & Guttag, 2001] Program Development in Java. Addison-Wesley.
[Sánchez Allende et al., 2005] Java 2. Iniciación y Referencia (2a edición). Mc Graw-Hill.
Aldizkariak
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ATUTXA SALAZAR, AITZIBER
- BARRENA MADINABEITIA, ANDER
- LOPEZ CUADRADO, JAVIER
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-21 | 12:00-14:00 | ||||
22-26 | 12:00-14:00 | ||||
27-27 | 12:00-14:00 | ||||
28-28 | 12:00-14:00 | ||||
29-29 | 12:00-14:00 | ||||
31-35 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P4I 12A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 12A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 12A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 12A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 12A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P4I 12A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 11:30-13:30 | ||||
21-21 | 11:30-13:30 | ||||
22-25 | 11:30-13:30 | ||||
26-27 | 11:30-13:30 | ||||
28-28 | 11:30-13:30 | ||||
29-29 | 11:30-13:30 | ||||
31-35 | 11:30-13:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 11:30-13:30 | ||||
21-21 | 11:30-13:30 | ||||
22-24 | 11:30-13:30 | ||||
25-27 | 11:30-13:30 | ||||
28-28 | 11:30-13:30 | ||||
29-29 | 11:30-13:30 | ||||
31-35 | 11:30-13:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-21 | 08:00-10:00 | ||||
22-29 | 08:00-10:00 | ||||
31-31 | 08:00-10:00 | ||||
32-35 | 08:00-10:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P3I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P3I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P3I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P3I 9A - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-26 | 09:00-11:00 | ||||
27-29 | 09:00-11:00 | ||||
31-31 | 09:00-11:00 | ||||
32-32 | 09:00-11:00 | ||||
33-35 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 08:30-10:30 | ||||
21-21 | 08:30-10:30 | ||||
22-26 | 08:30-10:30 | ||||
27-29 | 08:30-10:30 | ||||
31-35 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I
- P7I 7L - BILBOKO INGENIARITZA ESKOLA - ERAIKIN II -I