Gaia
Hizketa Prozesamendua
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgaiaren helburua ikasleak ahots-seinalearekin eta horiek aztertzeko eta prozesatzeko erabiltzen diren oinarrizko teknikekin ohitzea da. Horretarako, giza hizketaren ekoizpenaren eta giza belarriaren bidezko pertzepzioaren oinarriak deskribatzen dira, ahots-seinalea prozesatzeko oinarrizko teknikak definitzen jarraitzeko. Ikastaroan hainbat ariketa eta praktika sartzen dira, ikasleek kontzeptu horiekin lan egin dezaten.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
HERNAEZ RIOJA, INMACULADA CONCEPCION | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Seinalearen Teoria eta Komunikazioak | inma.hernaez@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer e interpretar los procesos de generación y percepción de la voz humana. | 25.0 % |
Analizar y explicar el análisis temporal y espectral de señales de voz. | 25.0 % |
Manejar las herramientas informáticas básicas para el procesado y tratamiento de la señal de voz. | 25.0 % |
Comprender e interpretar los principales parámetros utilizados en la representación de la señal de voz. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 | 37.5 |
Ordenagailuko p. | 30 | 45 | 75 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana | 75.0 | 40 % |
Ordenagailuko praktikak, irteerak, bisitak | 37.5 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Praktiken Memoria/Txostenak | 30.0 % | 60.0 % |
Test motako azterketa | 40.0 % | 70.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
• Ahots-seinalea sortzeko eta hautemateko prozesuak deskribatzea.• Ahots-seinalearen denbora- eta maiztasun-irudikapenari buruzko ezagutzak erakustea, bai eta hura aztertzeko erabilitako teknikei buruzkoak ere.
• Ahots-seinalea ezaugarritzen duten parametro nagusiak neurtzea eta interpretatzea.
Ahots-seinalea aztertzeko eta prozesatzeko tresnak erabiltzea.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio-sistema bi bloke independentetan banatzen da: teoria eta laborategiko praktikak.
Zati teorikoa galdera laburren eta aukera anitzeko galderen bidez idatzitako banakako proba baten bidez ebaluatzen da. ( % 50)
Laborategiko praktiken zatia memorien eta laborategian egindako lanaren bidez ebaluatzen da. ( % 50)
Ohiko deialdian bi aldeak gainditu behar dira (magistrala eta laborategia), horietako bakoitzean 10etik 3ko gutxieneko notarekin. Irakasgaia gainditzeko 10etik 5etik gorako azken nota lortu behar da kalifikazio guztiak batu eta batez beste lortu ondoren. Ebaluazio-bloke bakoitza independentea da, eta bloke bat gainditu ondoren, ohiz kanpoko deialdirako gorde ahal izango da nota.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdian bi proba egingo dira: bloke magistraleko proba bat eta laborategiko blokeko proba bat. Proba bakoitzak amaierako notaren % 50 izango du, eta biak gainditu behar dira 10etik 5eko gutxieneko notarekin.
Ebaluazio mistoan parte ez hartzea justifikatzen duen idazkirik aurkeztu ez duten ikasleek praktikak behar bezala egin dituztela egiaztatu beharko dute.
Irakasgai-zerrenda
1. Hizketaren ekoizpena eta pertzepzioa
2. Seinaleei buruzko oinarrizko kontzeptuak
3. Sistemei buruzko oinarrizko kontzeptuak.
4. Iturri-iragazki eredua
5. Ahots-seinalearen oinarrizko irudikapenak.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasgaiaren apunteak: magistralak eta praktikak. Egelan eskura daitezke.
Oinarrizko bibliografia
A classical: Fant: Acoustic Theory of Speech Production (1960)“The Production and Perception of Speech” Mark Tatham Katherine Morton (1997) -several versions and editions
Introduction to Digital Speech Processing, Lawrence R. Rabiner, Ronald W. Schafer
Now Publishers Inc, 2007
Gehiago sakontzeko bibliografia
Speech perception: R. Munkongand B. H. Juang, “Auditory perception and cognition” inIEEE Signal Processing Magazine, vol. 25, no. 3, pp. 98-117, May 2008.doi: 10.1109/MSP.2008.918418http://auditoryneuroscience.comfor a general understanding of sound and brain.
L. R. Rabiner and R. W. Schafer Theory and Applications of Digital Speech Processing, Prentice-Hall, 2011.
X. Huang, A. Acero, H. Hon. Spoken Language Processing: A Guide to Theory, Algorithm and System Development. Prentice Hall, 2001. (ISBN: 978-0130226167)
L. R. Rabiner, R. W. Schafer. Digital processing of speech signal. Prentice-Hall, 1978. (ISBN: 978-0132136037)
J. G. Proakis, D. G. Manolakis. Digital signal processing. Principles, algorithms and applications (4th edition). Pearson Prentice Hall, 2007. (ISBN: 978-0131873742)
D. Jurafsky, J. H. Martin. Speech and Language Processing (2nd edition). Prentice Hall, 2008. (ISBN: 978-0131873216)
Aldizkariak
Computer Speech and LanguageSpeech Communication
IEEE Transactions on Audio Speech and Language Processing
IEEE Transactions on Multimedia