Gaia
Ikerketa-gaiak literatura ingelesean I
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honen bidez, ikaslearen iritzi kritikoa bultzatu nahi da, ikaslearen ondare literarioa zabaldu eta baloratu nahi da, hainbat testuinguru historiko-kulturaletan esperientzia indibiduala eta kolektiboa sinbolizatzeko modu gisa, literatura ingeles gotikoko, zientzia-fikzioko edo fantasiazko lan garrantzitsuak irakurriz eta aztertuz. Era berean, aukera interesgarria izan daiteke bere irudimena eta sormena garatzeko. Nolanahi ere, gaiari emango zaion orientazioa nagusiki ikertzailea izango da.- Literatura Moderno Ingeleseko Fantastikoaren jatorria eta bilakaera ezagutzeko.
- Ingeles gotikoaren, zientzia-fikzioaren eta fantasiazko literaturaren produktu adierazgarrienetako batzuk aztertzeko.
- Genero bakoitzaren ezaugarri nagusiak identifikatzeko.
- Suge-eleberrien deskribapen orokorra egitea, bai eta horri lotutako termino giltzarriena ere, eta ikasleek irakurritako eleberrien konbentzio, tropo eta terminoen adibide zehatzak aipatzea.
- Bi literatura-lanen azterketa konparatiboa egitea, ikasturtean zehar ematen diren tresna kritikoak erabiliz.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MONTERO GILETE, RAUL | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Ingeles Filologia | raul.monterog@ehu.eus |
SIMONSON , MARTIN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Ingeles Filologia | martin.simonson@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer y valorar la literatura gótica o de terror de los siglos XVIII y XIX, de tal modo que permita al alumno familiarizarse con el género y valorar el fenómeno de terror en la ficción narrativa. | 33.0 % |
Analizar y valorar textos literarios de la literatura gótica inglesa utilizando las técnicas del comentario de textos y aplicando y valorando una serie de destrezas que permitan discriminar un texto gótico del de otro género narrativo. | 33.0 % |
Capacitar al alumno para que sea capaz de valorar el patrimonio literario por medio de la lectura y análisis de obras relevantes de la literatura y que pueda disfrutar del hecho literario mediante la lectura de textos referenciales y de selección propia y el acceso a otros campos audiovisuales para dar sentido a la propia experiencia, comprender el mundo y la condición humana y desarrollar la sensibilidad estética. | 33.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 12 | 15 | 27 |
Mintegia | 6 | 15 | 21 |
Gelako p. | 12 | 15 | 27 |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 20.0 % | 20.0 % |
Azalpenak | 40.0 % | 40.0 % |
Lan praktikoak | 40.0 % | 40.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio mota jarraitua da. Ikasleak beren errendimenduaren arabera baloratuko dira, honako proba hauetan:Lagapenak:
Saiakera: % 45
Ahozko aurkezpena: % 45:
o. Klasera joatea eta parte hartzea: % 10
Ebaluazio-lan horiek aurkezten ez dituzten ikasleek ez dute merezimendurik jasoko (0 marko) galdutako lanarengatik.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Assignments:a. Essay: % 50
b. Oral recorded presentation: 50% (it must include a poster in pdf format and the student must appear in the video)
UPV/EHUko masterretan jarraitzeko araudia (hemen kontsulta daiteke:
http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdepositu-graduondokoikasketak/jarraitzekoarauak)
2. artikuluan honako hau ezartzen da:
"2.1. Ikasleek lau ebaluazio-deialdi izango dituzte irakasgai bakoitzerako.
(bi ikasturte akademiko bakoitzeko).
2.2. Ikasleek uko egin ahal izango diote ebaluazio-deialdiari, eta horrek esan nahi du
kontabilizatuko du.
2.3. Masterraren Batzorde Akademikoak adierazi beharko du ikasleek nola egin dezaketen
ebaluazio-deialdiari uko egitea.
2.4. Hirugarren, laugarren eta salbuespenezko deialdiak epaimahai batek ebaluatuko ditu, adostasunez.
horretarako ezartzen diren arauekin ".
Horren ondorioz:
"Master guztietarako, emateko modalitatea edozein dela ere (presentziala,
(erdi presentziala edo urrutikoa), ikasleek denbora-muga bat izango dute.
ikasketak amaitzeko. Kasu guztietan, 2 ikasturte akademiko izango dira,
ikasleak masterra gainditzeko beharrezkoak diren ikastaroak, bere
dedikazioa (partziala/osoa) master bakoitzean araututa. 60 kreditu edo
60 kredituko frakzioa ikasturte baten baliokidea da ".
Beraz, deialdi bati berariaz uko egiten ez dion ikaslea, nahiz eta
(graduetan gertatzen ari dena ez bezala).
Aipatutako Iraunkortasun Araudiaren 2.3 puntua betetzeko, Batzordeak
Literatura Konparatua eta Literatura Ikasketak Masterreko akademikoak
ikasgai jakin baten deialdiari uko egin nahi dioten ikasleak.
idatziz adieraztea.
Horretarako, nahikoa izango da irakasgaiaren kalifikaziora behar besteko aurrerapenaz posta elektroniko bat bidaltzea.
azaltzen duen irakasleari: "Jn/and. [izena eta bi abizenak]
Literatura Masterreko X irakasgaiaren X deialdiari UKO
UPV/EHUko Konparatua eta Literatura Ikasketak. Vitoria-Gasteiz, 20xx (e) ko XXaren XX (e) (a) n.
Sinatuta: [ikaslearen izena eta bi abizenak] ".
E-maila ikaslearen kontu ofizialetik [@ikasle.ehu.eus] irakasgaiaren irakaslearen kontu ofizialera bidali beharko da nahitaez.
Irakasgai-zerrenda
1. Gothic literatureThe idea of the Gothic
Development of Gothic literature
Textual analysis: Stoker's Dracula
2. Science Fiction
Context, definitions, literary history of science fiction
Textual analysis: Well's The War of the Worlds
3. Fantasy
Context: Myth, Epic, Romance, Fairy tale.
Textual analysis: Tolkien's Smith of Wootton Major
1. INTRODUCCIÓN Y PRESENTACIÓN DEL TEMA. EL LUGAR Y LA PRESENCIA DE LA LITERATURA IMAGINATIVA EN EL ÁMBITO DE LA LITERATURA INGLESA
2. LA LITERATURA GÓTICA. H. WALPOLE, M.G. LEWIS, ANN RADCLIFFE
3. LA LITERATURA FANTÁSTICA DEL SIGLO XIX. PRINCIPALES PRODUCCIONES DE TRES GÉNEROS DIFERENTES: FRANKENSTEIN, PHANTASTES, NEWS FROM NOWHERE
4. LA CIENCIA FICCIÓN EN EL SIGLO XX: H.G. WELLS, HUXLEY, ORWELL
5. LA LITERATURA FANTÁSTICA DEL SIGLO XX: LOS INKLINGS. THE LORD OF THE RINGS.
6. CONCLUSIONES Y VALORACIÓN GENERAL
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
- SELECTED NOTES (photocopy room)Oinarrizko bibliografia
BOTTING, FRED. GOTHIC, LONDON: ROUTLEDGE (2ND EDITION), 2013.CLAEYS, GREGORY. (ED.) THE CAMBRIDGE COMPANION TO UTOPIAN LITERATURE. CAMBRIDGE: CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS, 2010
CLERY, E.J. THE RISE OF SUPERNATURAL FICTION 1762-1800, CAMBRIDGE: CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS, 1995
JAMES, EDWARD, AND FARAH MENDLESOHN (EDS.), THE CAMBRIDGE COMPANION TO FANTASY LITERATURE, CAMBRIDGE: CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS, 2012
MATHEWS, RICHARD. (2002), FANTASY: THE LIBERATION OF IMAGINATION, NEW YORK & LONDON: ROUTLEDGE
ROBERTS, ADAM. (2005) SCIENCE FICTION. LONDON & NEW YORK: ROUTLEDGE (2ND EDITION)
SAGE, VICTOR. (ED.), THE GOTHICK NOVEL. LONDON: MACMILLAN, 1990.
SHIPPEY, TOM, THE ROAD TO MIDDLE-EARTH. LONDON: HARPER COLLINS (3RD ENLARGED EDITION)
2005
SIMONSON, MARTIN, THE LORD OF THE RINGS AND THE WESTERN NARRATIVE TRADITION, ZURICH &
JENA: WALKING TREE PUBLISHERS 2008
1. Horror and gothic literature
Botting, Fred. Gothic. 2nd ed. London and New York: Routledge, 2013.
Clery, E.J. The Rise of Supernatural Fiction 1762-1800. Cambridge: CUP, 1995
Davison, Carol Margaret, Gothic literature 1764-1824. Cardiff: University of Wales, 2009.
Hogle, Jerrold E (ed.). The Cambridge Companion to Gothic Fiction. Cambridge: CUP, 2002.
Killeen, Jarlath. Gothic Literature 1825-1914. Cardiff: University of Wales, 2009
Punter, David (ed.). A Companion to the Gothic. Oxford: Blackwell, 2001.
Punter, David. The Literature of Terror: A History of Gothic Fictions from 1765 to the Present Day. London: Longman, 1980.
Sage, Victor (ed.), The Gothic Novel. London: Macmillan, 1990.
2. Science fiction
Bacon-Smith, Camille. Science Fiction Culture. Philadelphia: University of Pennsylvania, 2000
Claeys, Gregory (ed.). The Cambridge Companion to Utopian Literature. Cambridge: CUP, 2010.
Katerberg, William H. Future West: Utopia and Apocalypse in Frontier Science Fiction. Lawrence, Kansas: University Press of Kansas 2008
Kroeber, Karl. Romantic Fantasy and Science Fiction. New Have, Connecticut: Yale University Press, 1988.
Rieder, John. Colonialism and the Emergence of Science Fiction. Middletown, Connecticut: Wesleyan University Press, 2008
Roberts, Adam. Science Fiction. 2nd ed. London and New York: Routledge, 2005
Schneider, Susan (ed.) Science Fiction and Philosophy: From Time Travel to Superintelligence. Chichester: Wiley Blackwell, 2009
3. Fantasy
Held, Jacqueline. Los niños y la literatura fantástica: función y poder de lo imaginario. Barcelona: Paidós, 1987
James, Edward, and Farah Mendelsohn (eds.), The Cambridge Companion to Fantasy Literature. Cambridge: CUP, 2012
Mathews, Richard. (2002). Fantasy: The Liberation of Imagination. New York & London: Routledge
Schlobin, Roger. The Aesthetics of Fantasy Literature and Art. Brighton, Indiana: Harvester Press, 1982
Shippey, Tom. The Road to Middle-earth. (3rd enlarged edition). London: HarperCollins, 2005
General reference:
Moreno, Fernando. Teoría de literatura de ciencia ficción: poética y retórica de lo prospectivo. Vitoria: PortalEditions, 2010
Mücke, Dorothea E von. The Seduction of the Occult and the Rise of the Fantastic Tale. Stanford, CA: Stanford University Press, 2003.
Websites with links to resources:
Fantasy and science fiction:
www.fantasy100.sffjazz.com
http://www.umich.edu/~umfandsf/m_links.html#fsfresearch <br /><br />The Gothic: <br /><br />http://www.sjsu.edu/faculty/harris/Gothic_Links.htm <br /><br /> <br /><br /> <br /><br />12.2. Bibliografía de profundización <br /><br /> <br /><br />Works Cited <br /><br /> <br /><br />Cornwell, Neil. "Grotesque." Handbook to Gothic Literature. Ed. Marie Mulvey-Roberts. New York: NYU 
 P, 1998. 273. <br /><br />Freud, Sigmund. "Excerpts from ‘The Uncanny.’" 22 January 2001. Network Writing Environment, 
 U of Florida. 22 January 2001 <http://www.web.nwe.ufl.edu/~stripp/1787/uncanny.html>. <br /><br />Evans, Bertrand. Gothic Drama: From Walpole To Shelley. Berkeley: University of California Press. 1947. <br /><br />"gothic." Merriam-Webster OnLine: Collegiate Dictionary. 2002. 30 January 2002. <http://www.merriam-webster.com/dictionary.htm> <br /><br />"Gothic Novel". Bartleby.com: Great Books Online. 2002. 30 January 2002. <http://www.bartleby.com> <br /><br />"Goths." Encyclopedia.com from Electric Library. 2001. Electric Library. 30 January 2002. <http://www.encyclopedia.com> <br /><br />Grosz, Kathryn. “Venus in Furs: The Story of a Real-life Masochist.” Sexuality.org: Society for 
 human sexuality. (12 February 2001). <http:// www.sexuality.org/l/pl/pl08.html>. <br /><br />Haggerty, George. Gothic Fiction/Gothic Form. University Park: Pennsylvania State University Press, 1989. <br /><br />Herold, Amos L. James Kirk Paulding : Versatile American. New York: AMS P, 1996. 371. <br /><br />Hogle, Jerrold E. “Counterfeit.” The Handbook to Gothic Literature. Ed. Marie 
 Mulvey-Roberts. New York: NY UP, 1998. <br /><br />Howard, Jacqueline. Reading Gothic Fiction: A Backhtinian Approach. Oxford: Oxford University Press, 1994. <br /><br />Jones, Darryl. “Parody.” The Handbook to Gothic Literature. Ed. Marie Mulvey-Roberts. New 
 York: NY UP, 1998. <br /><br />Kruegar, Wade Nichols. "Though's Eternal Flight: The Evolution of Shelley's Representation of the 
 Wandering Jew." Thesis Georgia Southern U, 1995. <br /><br />Lewis, Matthew. The Monk. London: Oxford UP, 1973. <br /><br />Milbank, Alison. "The Sublime." Handbook to Gothic Literature. Ed. Marie Mulvey-Roberts. New 
 York: NY UP, 1998. 226-232. <br /><br />Mishra, Vijay. "The Gothic Sublime." Albany: State University of New York Press. 1994. <br /><br />Morris, David. "Gothic Sublimity." New Literary History. Winter 1993. <br /><br />Morse, David. Romanticism: A Structural Analysis. New Jersey: Barnes and Noble Books, 1982. <br /><br />Oates, Joyce Carol. "Reflections On the Grotesque." Haunted: Tales of the Grotesque. Ontario: Ontario Review Inc. 1994. <br /><br />Poe, Edgar Allan. “The Tell-Tale Heart.” 18 Best Stories By <br /><br />Edgar Allan Poe. Ed. Vincent Price 
 and Chandler Brossard. New York: Laurel, 1965. <br /><br />Railo, Eino. The Haunted Castle: A Study of the Elements of English Romanticism. 1927. New 
 York: Humanities, 1964. <br /><br />Ringel, Faye. "Witches and Witchcraft." Handbook to Gothic Literature. Ed. Marie 
 Mulvey-Roberts. New York : NY UP, 1998. 254-56. <br /><br />Roberts-Mulbey, Marie, ed. The Handbook to Gothic Literature. London: Macmillan Press Ltd., 1998. <br /><br />Sedgwick, Eve Kosofsky. "The Structure of Gothic Convention." The Coherence of Gothic Conventions. New York: Arno. 1980. <br /><br />Tracy, Ann B. The Gothic Novel 1790-1830 Plot Summaries and Index to Motifs. Kentucky: University Press of Kentucky, 1981. <br /><br />Todorov, Tsvetan. The Fantastic. Ithaca: Cornell UP, 1975. <br /><br /> <br /><br />Works Consulted: <br /><br />Bayer-Berenbaum. The Gothic Imagination. Rutherford: Fairleigh Dickinson University Press, 1982. <br /><br />Skarda, Patricia L. and Jaffe, Nora Crow. Evil Image. New York: Meridian Books, 1981. <br /><br /> <br /><br />Web pages <br /><br />www.britannica.com <br /><br />www.education-portal.com <br /><br />www.luminarium.org <br /><br />www.planetpdf.com <br /><br />www.poemhunter.com <br /><br />www.saylor.org <br /><br />www.sparknotes.com <br /><br />www.versand-as.de <br /><br />