Gaia
Ikerketa-gaiak greziar literaturan I
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ikasgai hau "Ikerketa-gaiak greziar literaturan" moduluaren barruan dago, eta greziar antzerki-generoak aztertzea du ardatz nagusi.Bertan, antzinako Greziako antzerkiaren hurbilketa bat egin nahi da.
Antzerki-emanaldiekin lotutako alderdietatik abiatuta (inguruabarrak eta horiek gertatzen diren espazioak, eszenaratzea, eta abar), Greziako bi antzerki-genero nagusien, tragediaren eta komediaren, ezaugarri espezifikoak aztertuko dira. Ondoren, antzerki zaharrean funtsezko interesa duten bi alderdi landuko dira berariaz:
1. Gai mitikoen presentzia eta papera antzerki-generoetan
2. Tragediaren eta komediaren artean dagoen testuarteko erlazioen jokoa, baita beste genero batzuekin ere, bereziki epikarekin. Ildo horretan, arreta berezia eskainiko zaio parodiaren fenomenoari, V. mendearen amaieran genero horiek bereizten dituzten mugen labilitatea behatzeko aukera ematen baitu.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
GARCIA SOLER, MARIA JOSE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Filologia Grekoa | mj.garcia@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Ikaslea gai izatea greziar antzerki-generoen oinarrizko ezaugarriak mugatzeko (mendebaldeko tradizioaren jatorrian), baita parodia literarioak eta horien barruko intertestualitate-fenomenoek har ditzaketen formak ere. | 33.0 % |
Ikaslea gai izatea ezagutzaren arlo honetan erabilitako lehen eta bigarren mailako iturrien erabilera praktikoa egiteko. | 33.0 % |
Ikaslea gai izatea greziar antzerki-testuak aztertzeko eta interpretatzeko, parodia- eta testuartekotasun- fenomenoak aztertzeko eta beste literatura batzuetara proiektatzeko, eskuratutako ezagutza teorikoak aplikatuz. | 33.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 12 | 15 | 27 |
Mintegia | 6 | 15 | 21 |
Gelako p. | 12 | 15 | 27 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Elaboración de trabajo | 35.0 | 0 % |
Eskola magistralak | 22.0 | 100 % |
Mintegiak - taldeko lana | 12.0 | 50 % |
Testuen analisia | 6.0 | 50 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Etengabeko ebaluazioa, eskoletara joanda | 20.0 % | 30.0 % |
Lanak egitea eta azaltzea | 60.0 % | 70.0 % |
Lanen erakusketa, irakurketak... | 10.0 % | 20.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
1. Antzerki-generoak beren testuinguru historiko, sozial eta kulturalean kokatzen ditu.2. Greziar antzerki-generoen ezaugarri nagusiak identifikatzen eta bereizten ditu.
3. Antzerki-generoen eta beste literatura-genero batzuen artean sortzen diren testuarteko loturak
identifikatzen ditu.
4. Parodiak greziar antzerki-generoetan duen papera balioesten du.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
UPV/EHUko Masterretan Egoteko Araudiaren 2.3 puntua betetzeko, Literatura Konparatuaren eta Literatur Ikasketen Unibertsitate Masterraren Batzorde Akademikoak ikasgai jakin bateko deialdi bati uko egin nahi dioten ikasleei idatziz adierazteko eskatzen die.Horretarako, nahikoa izango da irakasleari mezu elektroniko bat bidaltzea (irakasgaia kalifikatu baino nahiko lehenago), honako hau azaltzeko: "UPV/EHUko Literatura Konparatuaren eta Literatur Ikasketen Unibertsitate Masterreko "Ikerketa-gaiak greziar literaturan I" irakasgaiaren X. deialdiari UKO EGIN DIO [ikaslearen izen-abizenak] jaunak/andreak. Vitoria-Gasteiz, 20XX (e) ko XXaren XX (a). Sinatua: [ikaslearen izena eta bi abizen]".
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdirako erabiltzen den prozedura bera jarraituko da.Irakasgai-zerrenda
1. Antzerki-generoen esparru orokorra Antzinako Grezian.1.1. Esparru politiko, sozial eta erlijiosoa.
1.2. Antzerki-jaialdi handiak.
1.3. Antzerki-espazioa eta eszenaratzearekin lotutako elementuak.
2. Antzerki-generoen sistema K.a. V. mendeko Grezian.
2.1. Tragedia literatura-genero gisa. Jatorria, bilakaera eta elementu formalak.
2.2. Komedia literatura-genero gisa. Jatorria, bilakaera eta elementu formalak.
3. Mitoaren papera antzinako antzerkian.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Aristofanes, Eskilo, Sofokles eta Euripidesen zenbait obra irakurri beharko dira nahitaez.Oinarrizko bibliografia
1. Itzulpenak* Aristófanes, Comedias, vols. I-III, Madrid: Gredos, 1995-2013. L. Gilen izend., itzul. eta oharrak
* Esquilo, Tragedias completas, Madrid: Cátedra, 1987. Trad. de J. Alsina.
* Eurípides, Tragedias, vol. I-III, Madrid: Gredos, 1977-1979.
* Sófocles, Tragedias, Madrid: Gredos, 1981. Introd. de J.S. Lasso de la Vega, trad. y notas de A. Alamillo.
2. Azterlan orokorrak
* Easterling, P.E.; Knox, B.M.W. (eds.), Historia de la Literatura Clásica. I: Literatura Griega, Madrid 1990, cap. X: "Tragedia" (VV.AA.), pp. 288-379; cap. XI: "La obra satírica" (D.F. Sutton), pp. 380-389; cap. XII: "Comedia" (E.W. Handley), pp. 390-464.
* López Férez, J.A. (coord.), Historia de la literatura griega, Madrid 1988, cap. X: "Tragedia" (VV.AA.), pp. 271-430; cap. XI: "Comedia" (A. Melero; J. García López), pp. 431-502.
* Wischer, E. (coord.), Historia de la Literatura Akal, vol. I, El mundo antiguo 1200 a.C.-600 d.C., Madrid 1988: O. Gigon, "Géneros literarios y teorías poéticas", pp. 99-124; C. Segal, "Tragedia y sociedad griegas", pp. 193-211; K.J. Dover, "Comedia griega", pp. 212-224.
* Guzmán Guerra, A., Introducción al teatro griego, Madrid 2005.
* Mastromarco, G.; Totaro, P., Storia del teatro greco, Milano 2008.
Aldizkariak
Greziar antzerkiari buruzko zenbaki monografikoak:* CODEX- Revista de Estudos Clássicos 6:2, 2018: Dossiê: "Drama Antigo & Recepção" [https://doi.org/10.25187/codex.v6i2]; 8:1, 2020: Dossiê: "A caracterização no drama antigo: tragédia" [https://doi.org/10.25187/codex.v8i1]; 8:2, 2020: Dossiê: "A caracterização no drama antigo: comédia e outros gêneros de natureza dramática" [https://doi.org/10.25187/codex.v8i2]
* Lexis 13, 1995. Atti del Convegno internazionale intertestualità: il “dialogo” fra testi nelle letterature classiche. Cagliari, 24-26 novembre 1994 [http://www.lexisonline.eu/wordpress/?page_id=653]
* Materiali e discussioni per l'analisi dei testi classici 39, 1997. Número dedicado a "Memoria, arte allusiva, intertestualità (Memory, Allusion, Intertextuality)"
* SKENÈ – Journal of Drama and Theatre Studies 1:1, 2015: "The Chorus in Drama" [https://skenejournal.skeneproject.it/index.php/JTDS/issue/view/7]
Estekak
* Didaskalia. The Journal for Ancient Performance: http://www.didaskalia.net* Dioniso. Rivista di studi sul teatro antico: https://journal.edizioniets.com/index.php/ dioniso/index
* Dionysus ex Machina Rivista Online di Studi sul Teatro Antico: https://dionysusexmachina.it/
* SKENÈ – Journal of Drama and Theatre Studies: https://textsandstudies.skeneproject.it/index.php/TS