Gaia
Harreraren teoria
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Literatura-analisiaren metodologien panoraman, irakurleak ez zuen aurkitu literatura-komunikazioaren osagai gisa dagokion arreta oraintsu arte. Positibismoak, Ideien Historiak, Inmanentismo ezberdinek eta analisi materialistak ere ez dute aintzat hartzen, eta joera horiek guztiak erabakigarriak dira XX. mendearen bigarren erdialdera arteko analisi literarioan. Literaturaren soziologia publikoaren funtzioaz arduratzen hasi zen, eta, batez ere, Harreraren Teoriak sartu zuen irakurlea, 1960ko hamarkadaren amaieratik, bere metodologiaren funtsezko puntu gisa. Ikastaro honetan, adierazitako joeren planteamendu metodologikoak errepasatuko dira, eta parte-hartzaileak sakonago sartuko dira Harreraren Teoriaren gakoetan eta prozeduretan, bai eta haren kontzeptu eta helburuetan ere, irakurketa-prozesuari dagokionez. Saiatuko gara parte-hartzaileak sentsibilizatzen testu/obraren eta irakurlearen arteko interakzioa ahalbidetzen duten baliabide endotestual mota desberdinei buruz, eta horiek izatea ezinbestekoa da irakurleak literatura-lana birsortzen hasteko. Ikasleek beren aukera askeko literatura-lan zehatzak aztertuz aplikatu beharko dituzte eskuratutako ezagutzak.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
BESCANSA LEIROS, MARIA DO CARME | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Aleman Filologia | carme.bescansa@ehu.eus |
JARILLOT RODAL, CRISTINA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Aleman Filologia | cristina.jarillot@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Ser capaces de profundizar en el estudio de las metodologías de análisis literario en general y de la Teoría de la recepción en particular, siempre teniendo presentes perspectivas supranacionales y comparatísticas. | 33.0 % |
Ser capaces de utilizar los instrumentos bibliográficos, teóricos y críticos necesarios para la investigación científica en literatura. | 33.0 % |
Ser capaces de actualizar y rentabilizar el conocimiento en metodología literaria, entendiendo la literatura como una vía fundamental de comprensión, variación o ampliación de la realidad, a la vez que un medio de experiencia individual y a veces con cierta influencia sobre la sociedad: sobre distintos segmentos de la misma o en ámbitos concretos de su evolución (el educativo, el moral, el idiomático¿). | 33.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 12 | 15 | 27 |
Mintegia | 6 | 15 | 21 |
Gelako p. | 12 | 15 | 27 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana | 45.0 | 10 % |
Eskola magistralak | 18.0 | 50 % |
Mintegiak - taldeko lana | 12.0 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Eskoletara joatea | 10.0 % | 20.0 % |
Etengabeko ebaluazioa, eskoletara joanda | 30.0 % | 40.0 % |
Lanen erakusketa, irakurketak... | 60.0 % | 40.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Oro har, literatura-analisiaren metodologien eta, bereziki, harreraren teoriaren azterketan sakontzeko gai izatea, betiere nazioz gaindiko ikuspegiak eta ikuspegi konparatistikoak kontuan hartuta.Literaturako ikerketa zientifikorako beharrezkoak diren tresna bibliografikoak, teorikoak eta kritikoak erabiltzeko gai izatea.
Literatura-metodologian ezagutza eguneratzeko eta errentagarri bihurtzeko gai izatea, literatura errealitatea ulertzeko, aldatzeko edo zabaltzeko funtsezko bide gisa ulertuta, eta, aldi berean, esperientzia indibidualerako eta, batzuetan, gizartean nolabaiteko eragina duen esperientziarako bide gisa ulertuta: haren segmentu desberdinetan edo bilakaeraren esparru zehatzetan (hezkuntzan, moralean, hizkuntzan...).
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasleak ebaluatuko dira1. Bertaratzea eta klaseetan aktiboki parte hartzea ( % 10)
2. Gelan egin eta/edo aurkeztuko dituzten zeregin praktikoak ( % 30)
3. Ikastaroko gai-zerrendarekin zerikusia duen gai baten ahozko azalpena edo, bestela, ikasturteko gai-zerrendarekin zerikusia duen gai bati buruzko idatzizko lan bat ( % 60).
Ebaluazio finala egiten duten ikasleak 12-14 orrialdeko luzapeneko lan idatzi indibidual batetik eta haien ahozko defentsatik abiatuta ebaluatuko dira. Horiek notaren % 100 izango dira.
EBALUAZIOA, online irakaskuntza/ikaskuntzara itzuliz gero:
Ebaluazio-sistema, online irakaskuntza/ikaskuntza sistemara itzuli behar izanez gero, goian deialdi arrunterako deskribatzen den bera izango da.
Plagioak egoteak edo lanak egiteko ChatGPT motako adimen artifizialeko tresnak erabiltzeak 0ko nota ekarriko du. Gramatika- eta ortografia-akats larriak eta/edo adierazpen desegoki bat izateak gitxiegi ekarriko du testuinguru akademiko batean.
UPV/EHUko Masterretan Egoteko Araudiaren 2.3 puntua betetzeko, Literatura Konparatuaren eta Literatur Ikasketen Masterraren Batzorde Akademikoak ikasgai jakin bateko deialdi bati uko egin nahi dioten ikasleei idatziz adierazteko eskatzen die.
Horretarako, nahikoa izango da irakasleari mezu elektroniko bat bidaltzea (irakasgaia kalifikatu baino nahikoa lehenago). Mezu horretan honako hau adierazi beharko zaio: "[ikaslearen izen-abizenak] jaunak/andreak UKO egiten dio UPV/EHUko Literatura Konparatua eta Literatur Ikasketak Masterreko X. ikasgaiaren X. deialdiari. Vitoria-Gasteiz, 20XX (e) ko XXaren XX (a). Sinatua: [ikaslearen izena eta bi abizen] ".
Posta elektronikoko mezua ikaslearen [@ikasle.ehu.eus] kontu ofizialetik bidali beharko da irakasgaiaren irakaslearen kontu ofizialera.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazioa egiteko, 12-14 orrialdeko luzapen bateko lan idatzi indibiduala eta ahozko defentsa erabiliko dira, notaren % 100.EBALUAZIOA, online irakaskuntza/ikaskuntzara itzuliz gero:
Ebaluazio-sistema, online irakaskuntza/ikaskuntza sistemara itzuli behar izanez gero, goian deialdi arrunterako deskribatzen den bera izango da.
Plagioak egoteak edo lanak egiteko ChatGPT motako adimen artifizialeko tresnak erabiltzeak 0ko nota ekarriko du. Gramatika- eta ortografia-akats larriak eta/edo adierazpen desegoki bat izateak gitxiegi ekarriko du testuinguru akademiko batean.
UPV/EHUko Masterretan Egoteko Araudiaren 2.3 puntua betetzeko, Literatura Konparatuaren eta Literatur Ikasketen Masterraren Batzorde Akademikoak ikasgai jakin bateko deialdi bati uko egin nahi dioten ikasleei idatziz adierazteko eskatzen die.
Horretarako, nahikoa izango da irakasleari mezu elektroniko bat bidaltzea (irakasgaia kalifikatu baino nahikoa lehenago). Mezu horretan honako hau adierazi beharko zaio: "[ikaslearen izen-abizenak] jaunak/andreak UKO egiten dio UPV/EHUko Literatura Konparatua eta Literatur Ikasketak Masterreko X. ikasgaiaren X. deialdiari. Vitoria-Gasteiz, 20XX (e) ko XXaren XX (a). Sinatua: [ikaslearen izena eta bi abizen] ".
Posta elektronikoko mezua ikaslearen [@ikasle.ehu.eus] kontu ofizialetik bidali beharko da irakasgaiaren irakaslearen kontu ofizialera.
Irakasgai-zerrenda
1. gaia. LITERATUR EKOIZPENAREN IKUSPEGI METODOLOGIKOETARAKO SARRERA (POSITIBISMOTIK HARRERAREN TEORIARAINO) (0,5 EK)2. gaia. HARRERAREN TEORIA I: W. ISER-EN IKUSPEGI FENOMENOLOGIKOA (1 EK)
3. gaia. HARRERAREN TEORIA II: H. R. JAUSS-EN IKUSPEGI HISTORIKOA (1 EK)
4. gaia. HARRERAREN TEORIAREN APLIKAZIO PRAKTIKOAK (0,5 EK)
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
ISER, Wolfgang: The Act of Reading. Baltimore: John Hopkins University Press 1978.ISER, Wolfgang: La estructura apelativa de los textos. En: Rainer Warning (1989), 133-148.
ISER, Wolfgang: The Reading Process: A Phenomenological Approach. En: New Literary History 3 (1972), 279-299. [Trad. al castellano en: José Antonio Mayoral, 215-243]
JAUSS, Hans Robert: La historia de la literatura como provocación de la ciencia literaria. En: Id.: La literatura como provocación. Barcelona: Península 1976. [Tb. en: Gumbrecht…]
PILKINGTON, Adrian: Poetic Effects: A Relevance Perspective. Ponencia UPV/EHU (MS Febrero 1989).
Oinarrizko bibliografia
ACOSTA GOMEZ, Luis A.: El lector y la obra. Teoría de la recepción literaria. Madrid: Ed. Gredos 1989.GNUTZMANN, Rita: Diez años de teoría de la recepción. En: Letras de Deusto, vol. 13, 25 (1983), 179-193.
GNUTZMANN, Rita: Teoría y práctica acerca del lector implícito. En: Revista de literatura, LIII, nº 105 (1991), 5-17.
GUMBRECHT, Jauss et al.: La actual ciencia literaria alemana. Salamanca: 1971.
JAUSS, Hans Robert: Toward an Aesthetic of Reception. University of Minnesota: 1982.
LEENHARDT, Jacques: Le "savoir-lire". En: littérature, nº 30 (1988).
MAYORAL, José Antonio (ed.): Estética de la recepción. Madrid: Arco/Libros 1987.
WARNING, Rainer (ed.): Estética de la recepción. Madrid: Visor 1989.