Gaia

XSLaren edukia

Harreraren teoria

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Literatura-analisiaren metodologien panoraman, irakurleak ez zuen aurkitu literatura-komunikazioaren osagai gisa dagokion arreta oraintsu arte. Positibismoak, Ideien Historiak, Inmanentismo ezberdinek eta analisi materialistak ere ez dute aintzat hartzen, eta joera horiek guztiak erabakigarriak dira XX. mendearen bigarren erdialdera arteko analisi literarioan. Literaturaren soziologia publikoaren funtzioaz arduratzen hasi zen, eta, batez ere, Harreraren Teoriak sartu zuen irakurlea, 1960ko hamarkadaren amaieratik, bere metodologiaren funtsezko puntu gisa. Ikastaro honetan, adierazitako joeren planteamendu metodologikoak errepasatuko dira, eta parte-hartzaileak sakonago sartuko dira Harreraren Teoriaren gakoetan eta prozeduretan, bai eta haren kontzeptu eta helburuetan ere, irakurketa-prozesuari dagokionez. Saiatuko gara parte-hartzaileak sentsibilizatzen testu/obraren eta irakurlearen arteko interakzioa ahalbidetzen duten baliabide endotestual mota desberdinei buruz, eta horiek izatea ezinbestekoa da irakurleak literatura-lana birsortzen hasteko. Ikasleek beren aukera askeko literatura-lan zehatzak aztertuz aplikatu beharko dituzte eskuratutako ezagutzak.



Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
BESCANSA LEIROS, MARIA DO CARMEEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebakarraAleman Filologiacarme.bescansa@ehu.eus
JARILLOT RODAL, CRISTINAEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebakarraAleman Filologiacristina.jarillot@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Ser capaces de profundizar en el estudio de las metodologías de análisis literario en general y de la Teoría de la recepción en particular, siempre teniendo presentes perspectivas supranacionales y comparatísticas.33.0 %
Ser capaces de utilizar los instrumentos bibliográficos, teóricos y críticos necesarios para la investigación científica en literatura.33.0 %
Ser capaces de actualizar y rentabilizar el conocimiento en metodología literaria, entendiendo la literatura como una vía fundamental de comprensión, variación o ampliación de la realidad, a la vez que un medio de experiencia individual y a veces con cierta influencia sobre la sociedad: sobre distintos segmentos de la misma o en ámbitos concretos de su evolución (el educativo, el moral, el idiomático¿).33.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala121527
Mintegia61521
Gelako p.121527

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Banakako eta/edo taldeko lana45.010 %
Eskola magistralak18.050 %
Mintegiak - taldeko lana12.040 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Eskoletara joatea10.0 % 20.0 %
Etengabeko ebaluazioa, eskoletara joanda30.0 % 40.0 %
Lanen erakusketa, irakurketak...60.0 % 40.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Oro har, literatura-analisiaren metodologien eta, bereziki, harreraren teoriaren azterketan sakontzeko gai izatea, betiere nazioz gaindiko ikuspegiak eta ikuspegi konparatistikoak kontuan hartuta.

Literaturako ikerketa zientifikorako beharrezkoak diren tresna bibliografikoak, teorikoak eta kritikoak erabiltzeko gai izatea.

Literatura-metodologian ezagutza eguneratzeko eta errentagarri bihurtzeko gai izatea, literatura errealitatea ulertzeko, aldatzeko edo zabaltzeko funtsezko bide gisa ulertuta, eta, aldi berean, esperientzia indibidualerako eta, batzuetan, gizartean nolabaiteko eragina duen esperientziarako bide gisa ulertuta: haren segmentu desberdinetan edo bilakaeraren esparru zehatzetan (hezkuntzan, moralean, hizkuntzan...).

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ikasleak ebaluatuko dira



1. Bertaratzea eta klaseetan aktiboki parte hartzea ( % 10)



2. Gelan egin eta/edo aurkeztuko dituzten zeregin praktikoak ( % 30)



3. Ikastaroko gai-zerrendarekin zerikusia duen gai baten ahozko azalpena edo, bestela, ikasturteko gai-zerrendarekin zerikusia duen gai bati buruzko idatzizko lan bat ( % 60).





Ebaluazio finala egiten duten ikasleak 12-14 orrialdeko luzapeneko lan idatzi indibidual batetik eta haien ahozko defentsatik abiatuta ebaluatuko dira. Horiek notaren % 100 izango dira.





EBALUAZIOA, online irakaskuntza/ikaskuntzara itzuliz gero:



Ebaluazio-sistema, online irakaskuntza/ikaskuntza sistemara itzuli behar izanez gero, goian deialdi arrunterako deskribatzen den bera izango da.



Plagioak egoteak edo lanak egiteko ChatGPT motako adimen artifizialeko tresnak erabiltzeak 0ko nota ekarriko du. Gramatika- eta ortografia-akats larriak eta/edo adierazpen desegoki bat izateak gitxiegi ekarriko du testuinguru akademiko batean.





UPV/EHUko Masterretan Egoteko Araudiaren 2.3 puntua betetzeko, Literatura Konparatuaren eta Literatur Ikasketen Masterraren Batzorde Akademikoak ikasgai jakin bateko deialdi bati uko egin nahi dioten ikasleei idatziz adierazteko eskatzen die.







Horretarako, nahikoa izango da irakasleari mezu elektroniko bat bidaltzea (irakasgaia kalifikatu baino nahikoa lehenago). Mezu horretan honako hau adierazi beharko zaio: "[ikaslearen izen-abizenak] jaunak/andreak UKO egiten dio UPV/EHUko Literatura Konparatua eta Literatur Ikasketak Masterreko X. ikasgaiaren X. deialdiari. Vitoria-Gasteiz, 20XX (e) ko XXaren XX (a). Sinatua: [ikaslearen izena eta bi abizen] ".







Posta elektronikoko mezua ikaslearen [@ikasle.ehu.eus] kontu ofizialetik bidali beharko da irakasgaiaren irakaslearen kontu ofizialera.



Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ebaluazioa egiteko, 12-14 orrialdeko luzapen bateko lan idatzi indibiduala eta ahozko defentsa erabiliko dira, notaren % 100.





EBALUAZIOA, online irakaskuntza/ikaskuntzara itzuliz gero:



Ebaluazio-sistema, online irakaskuntza/ikaskuntza sistemara itzuli behar izanez gero, goian deialdi arrunterako deskribatzen den bera izango da.



Plagioak egoteak edo lanak egiteko ChatGPT motako adimen artifizialeko tresnak erabiltzeak 0ko nota ekarriko du. Gramatika- eta ortografia-akats larriak eta/edo adierazpen desegoki bat izateak gitxiegi ekarriko du testuinguru akademiko batean.





UPV/EHUko Masterretan Egoteko Araudiaren 2.3 puntua betetzeko, Literatura Konparatuaren eta Literatur Ikasketen Masterraren Batzorde Akademikoak ikasgai jakin bateko deialdi bati uko egin nahi dioten ikasleei idatziz adierazteko eskatzen die.







Horretarako, nahikoa izango da irakasleari mezu elektroniko bat bidaltzea (irakasgaia kalifikatu baino nahikoa lehenago). Mezu horretan honako hau adierazi beharko zaio: "[ikaslearen izen-abizenak] jaunak/andreak UKO egiten dio UPV/EHUko Literatura Konparatua eta Literatur Ikasketak Masterreko X. ikasgaiaren X. deialdiari. Vitoria-Gasteiz, 20XX (e) ko XXaren XX (a). Sinatua: [ikaslearen izena eta bi abizen] ".







Posta elektronikoko mezua ikaslearen [@ikasle.ehu.eus] kontu ofizialetik bidali beharko da irakasgaiaren irakaslearen kontu ofizialera.



Irakasgai-zerrenda

1. gaia. LITERATUR EKOIZPENAREN IKUSPEGI METODOLOGIKOETARAKO SARRERA (POSITIBISMOTIK HARRERAREN TEORIARAINO) (0,5 EK)

2. gaia. HARRERAREN TEORIA I: W. ISER-EN IKUSPEGI FENOMENOLOGIKOA (1 EK)

3. gaia. HARRERAREN TEORIA II: H. R. JAUSS-EN IKUSPEGI HISTORIKOA (1 EK)

4. gaia. HARRERAREN TEORIAREN APLIKAZIO PRAKTIKOAK (0,5 EK)

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

ISER, Wolfgang: The Act of Reading. Baltimore: John Hopkins University Press 1978.



ISER, Wolfgang: La estructura apelativa de los textos. En: Rainer Warning (1989), 133-148.



ISER, Wolfgang: The Reading Process: A Phenomenological Approach. En: New Literary History 3 (1972), 279-299. [Trad. al castellano en: José Antonio Mayoral, 215-243]



JAUSS, Hans Robert: La historia de la literatura como provocación de la ciencia literaria. En: Id.: La literatura como provocación. Barcelona: Península 1976. [Tb. en: Gumbrecht…]



PILKINGTON, Adrian: Poetic Effects: A Relevance Perspective. Ponencia UPV/EHU (MS Febrero 1989).

Oinarrizko bibliografia

ACOSTA GOMEZ, Luis A.: El lector y la obra. Teoría de la recepción literaria. Madrid: Ed. Gredos 1989.

GNUTZMANN, Rita: Diez años de teoría de la recepción. En: Letras de Deusto, vol. 13, 25 (1983), 179-193.

GNUTZMANN, Rita: Teoría y práctica acerca del lector implícito. En: Revista de literatura, LIII, nº 105 (1991), 5-17.

GUMBRECHT, Jauss et al.: La actual ciencia literaria alemana. Salamanca: 1971.

JAUSS, Hans Robert: Toward an Aesthetic of Reception. University of Minnesota: 1982.

LEENHARDT, Jacques: Le "savoir-lire". En: littérature, nº 30 (1988).

MAYORAL, José Antonio (ed.): Estética de la recepción. Madrid: Arco/Libros 1987.

WARNING, Rainer (ed.): Estética de la recepción. Madrid: Visor 1989.

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak