Gaia
Literatura-generoen teoria eta egitura: narratiba
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Narrazioak literatura-adierazpide gisa duen balioak justifikatzen du programaren oinarrizko gai gisa hartzea; izan ere, literaturaren barruan forma garrantzitsuenetako bat izanik, adierazpide nagusi gisa ezarri da azkenean. Narrazioa genero naturalen zati izan da tradizionalki, eta bere gauzatze zehatzean genero historikoak gainditzen ditu, bakar bati lotu gabe. Gainera, bere adierazpen literarioan historiografia, epika, eleberria eta kontakizun laburraren aldaerak bezalako genero garrantzitsuak biltzen ditu. Ikastaro hau, bestalde, literatur generoei eskainitako beste bien osagarri da, eta horiekin batasun sendoa osatzen du: lirika eta antzerkia.Irakasgai honen helburua narrazioaren modalitateen azterketa historikoa egitea denez, bai egungo aldaeran, bai fikziokoan, Narratologia irakasgaiaren sarrera ezinbestekoa da.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
BARTOLOME GOMEZ, JESUS | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Latin Filologia | jesus.bartolome@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Comprender los elementos esenciales de la narración, como modo expresivo universal presente en las distintas actualizaciones particulares en las diferentes épocas y literaturas nacionales. | 33.0 % |
Distinguir las diferentes modalidades narrativas,sus características propias, su evolución y transformación en el tiempo. | 33.0 % |
Analizar textos narrativos mediante la aplicación de los conocimientos teóricos adquiridos y la utilización de los instrumentos bibliográficos necesarios para resolver las dificultades concretas. | 33.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 12 | 15 | 27 |
Mintegia | 6 | 15 | 21 |
Gelako p. | 12 | 15 | 27 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Edukien azalpena eta eztabaida | 6.0 | 20 % |
Eskola magistralak | 6.0 | 20 % |
Eztabaida taldean | 6.0 | 20 % |
Ikaslearen lan pertsonala | 45.0 | 0 % |
Mintegiak - taldeko lana | 6.0 | 20 % |
Testuen analisia | 6.0 | 20 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 10.0 % | 10.0 % |
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 50.0 % | 50.0 % |
Eztabaida kritikoa ikasgelan | 20.0 % | 20.0 % |
Lanen erakusketa, irakurketak... | 20.0 % | 20.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Ikasleek narrazio-generoaren ezagutza-maila (teorikoa zein praktikoa) lortzen dute, eta honako atal hauetan deskribatzen da:- Narrazioaren funtsezko elementuak ulertzen ditu, garai eta literatura nazionalen eguneratze partikularretan presente dagoen adierazpen-modu unibertsal gisa.
- Narrazio-modalitateak, horien berezko ezaugarriak, bilakaera eta denboran izandako eraldaketa bereizten ditu.
- Testu narratiboak aztertzen ditu, eskuratutako ezagutza teorikoak aplikatuz eta zailtasun zehatzak konpontzeko beharrezkoak diren tresna bibliografikoak erabiliz.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
UPV/EHUko Masterretan Egoteko Araudiaren 2.3 puntua betetzeko, Literatura Konparatua eta Literatur Ikasketak Masterreko Batzorde Akademikoak ikasgai jakin baterako deialdiari uko egin nahi dioten ikasleei eskatzen die idatziz adieraz dezatela.Horretarako, nahikoa izango da irakasleari mezu elektroniko bat bidaltzea (irakasgaiaren kalifikazioa baino behar besteko aurrerapenaz), honako hau adieraziz: "[ikaslearen izena eta bi abizenak] jaunak/andreak X. UKO EGITEN DIO UPV/EHUko Literatura Konparatua eta Literatura Ikasketak Masterreko X. Irakasgaiaren deialdiari. Vitoria-Gasteiz, 20xx (e) ko XXaren XX (e) (a) n. Sinatuta: [ikaslearen izena eta bi abizenak] ".
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Indarrean dagoen araudiaren arabera egingo da.Irakasgai-zerrenda
I.- Printzipio teorikoak: narrazioaren definizioa eta karakterizazioa. Testuen bidezko azterketa eta adibideak.Jarduerak:
1.- Narrazio-testuen iruzkina (klasean)
2. – Narrazio-testu bat egitea eta beste genero batzuetan (klasean) eraldatzea
II.- Narrazioaren historia eta modalitateak. Narrazio motak bereizteko irizpideak:
Ahozkoa/idatzizkoa
Fikzioa/ez fikzioa
Testuala/hitzezkoa-ikonikoa
Literarioa/ez literarioa
Jarduerak:
1.- Testuak irakurtzea eta iruzkintzea ikasgelan
2.- Egungo narrazio-testu bat aztertzea (talde-lana idatziz/ahozko azalpenez)
III.- Fikziozko narratiba I: Fikziozko narratiba motak. Genero narratibo historikoak. Epika, formak eta bilakaera
Jarduerak:
1- Obra epikoetako pasarteen irakurketa
2.- Ikasgelako ikus-entzunezko epikaren azterketa
IV.- Fikziozko narratiba: II eleberria. Eleberriaren jatorria. Generoaren konplexutasuna eta izaera proteikoa. Nobelaren eraldaketak.
Jarduerak:
1.- Eleberri bati buruzko azterketa
2.- Eleberri bati buruzko bakarkako lana (idatziz edo ahoz)
V.- Fikziozko narratiba: III: kontakizun laburra eta mikro-kontakizuna eta beste narrazio-forma labur batzuk.
Jarduerak:
1.- Hautatutako kontakizun laburrei buruzko mintegia
2.- Kontakizun labur bati buruzko banakako lana (idatziz edo ahoz)
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Oinarrizko bibliografia:Bal, Mieke, 1978, Teoría de la narrativa, Madrid, Cátedra, 1985
Bajtín, Mijail, 1975, Teoría y estética de la novela, Madrid, Taurus, 1989.
Barthes, R. y otros, 1966, Análisis estructural del relato, Buenos Aires, Tiempo Contemporáneo, 1970.
Bobes Naves, Mª Carmen, 1993, La novela, Madrid, Síntesis.
Booth, Wayne, 1961, Retórica de la ficción, Barcelona, A. Bosch, 1978.
García Gual, Carlos, Los orígenes de la novela, Madrid 1972.
Garrido Domínguez, Antonio, 1993, El texto narrativo, Madrid, Síntesis
Garrido Domínguez, Antonio (ed.), 1997, Teorías de la ficción literaria, Madrid, Arco.
Genette, Gérard, 1972, Figuras III, Barcelona, Lumen, 1989.
Lodge, Davis, 1992, El arte de la ficción, Barcelona, Península, 1998.
Lodge, David, 2002, La conciencia y la novela, Barcelona, Península, 2004.
Vallés Calatrava, J. R., 2008, Teoría de la Narrativa. Unas perspectiva sistemática, Frankfurt am Main.
Villanueva, Darío, 1989, El comentario de textos narrativos: la novela, Gijón y Valladolid, Júcar y Aceña
Aldizkariak
Ccritical InquiryJournal of Narrative Theory
Narrative Inquiry
Poetics Today
Poetique
Poetica
Estekak
HTTP://WWW.CLA.PURDUE.EDU/ACADEMIC/ENGL/THEORY/HTTP://WWW.CLASSICS.OX.AC.UK/RESOURCES/WWW/THEORY.ASP
HTTP://ANDROMEDA.RUTGERS.EDU/~JLYNCH/LIT/THEORY.HTML HTTP://WWW.KRISTISIEGEL.COM/THEORY.HTM
HTTP://MUSE.JHU.EDU/JOURNALS/NARRATIVE/TOC/NAR
HTTP://NARRATIVE.GEORGETOWN.EDU/
HTTP://WWW.ANCIENTNARRATIVE.COM/