Gaia

XSLaren edukia

Literatura konparatuaren oinarriak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgaiaren helburua da ikasleek literaturaren teoria eta historia aztertzeko ikuspegi konparatisten historiari eta garapenari buruzko oinarrizko nozioak eskuratzea, bai eta horiek gaur egungo ikerketari egiten dizkioten funtsezko ekarpenei buruzkoak ere.



Helburua da ikasleak literatura-elementuen azterketa sistematikoan sartzea, nazioz gaindiko ikuspegitik. Irakasgaiak oinarrizko izaera du masterrean, eta masterra osatzen duten gainerako jakintzagaiekin erlazionatzen da.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
VERBEKE, FREDERIKEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaFrantses Filologiafrederik.verbeke@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Que los estudiantes distingan los elementos históricos y culturales que rodearon el surgimiento de las principales perspectivas comparatísticas en el estudio del fenómeno literario.33.0 %
Que los estudiantes adquieran nociones precisas acerca de las principales referencias bibliográficas de los estudios de literatura comparada y de los métodos de análisis desarrollados.33.0 %
Que los estudiantes se familiaricen con las principales actividades de investigación (proyectos, estudios concretos) actualmente en curso que se fundamentan en una perspectiva comparatística.33.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala121527
Mintegia61521
Gelako p.121527

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Prestakuntza-aldian egindako jarduerak, zereginak eta probak, bai eta parte-hartzea eta banakako eta taldeko lana ere, ikasle bakoitzaren ikaskuntza-prozesua baloratzeko, ebaluatzeko eta kalifikatzeko erabiliko dira.

Irakasgaia gainditu ahal izateko, beharrezkoa izango da ikasgelan eta/edo urrutitik egingo diren jardueren % 90 eginda izatea, baita ikasleari astero planteatuko zaizkion zereginak ere (entregatzekoak, ariketak, probak, eztabaidak, ahozko aurkezpenak...).

Programatutako lanak egitean plagioa egiteak edo inprimatutako edo Interneteko iturriak behar ez bezala eta behar bezala adierazi gabe erabiltzeak dagokion deialdian kalifikazio baxuena izatea ekar dezake.

Deialdiari uko eginez gero, ez aurkeztutzat edo ez aurkeztutzat joko da. Ikasleak deialdiari uko egin diezaioke irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdian, amaierako ebaluazio-sistemaren bidez baino ez da ebaluatuko irakasgaia. Amaierako ebaluazio-probak idatzizko zati bat ( % 50) eta ahozko proba bat ( % 50) izango ditu.

Irakasgai-zerrenda

Konparatismoaren historia laburra.

Periodizazioa. Antzinatasuna. Tematologia eta genologia.

Testuartekotasunaren hastapenak. Konparatismoa/testuartekotasuna/teoria literarioa. Testuartekotasun literarioaren teoria.

Literatura konparatuaren metodologia. Paradigma zaharra/berria

Hurbilketa sistemikoak: Polisistemak, Literatur Eremua eta Konplexutasunaren Teoria

Ikerketa konparatistikoaren azken joerak

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

- DÓMINGUEZ, C., SAUSSY, H., VILLANUEVA, D., Lo que Borges enseñó a Cervantes, traducción de David Mejía, Barcelona: Taurus, 2016.

- GNISCI, A. (ed.), Introducción a la literatura comparada, Barcelona: Crítica, 2002.

- GUILLÉN, C., Entre lo uno y lo diverso. Introducción a la literatura comparada (ayer y hoy), Barcelona: Tusquets, 2005.

- HEISE, U. (ed.), Futures of Comparative Literature, ACLA State of the Discipline Report, London, Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315227405

- LLOVET, J., CANER, R., CATELLI, N., MARTÍ MONTERDE, A., VIÑAS PIQUER, D. , Teoría literaria y literatura comparada, Barcelona, Ariel, 2005.

- ROMERO LOPEZ, Dolores (ed.), Orientaciones en literatura comparada. Madrid, Arco, 1998.

- VEGA, M.J., CARBONELL, N. (eds.), La literatura comparada: principios y métodos, Madrid, Gredos, 1998.

- GREINER-MAI, H. (ed.), Diccionario Akal de Literatura general y comparada (desde los orígenes hasta 1980), trad., revisión y ampliación de la ed. española, R. Mansberger Amorós, Madrid, Akal, 2006.

Aldizkariak

Estekak

- International Comparative Literature Association (ICLA)



- American Comparative Literature Association (ACLA)



- European Society of Comparative Literature (ESCL-SELC)



- Sociedad Española de Literatura General y Comparada (SELGYC)



- Société Française de Littérature Générale et Comparée (SFLGC)



- British Comparative Literature Association



- Asociación Argentina de Literatura Comparada (AALC)



- The Association of Chinese and Comparative Literature



- Deutschen Gesellschaft für Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft (DGAVL)



- European Association for the Study of Literature, Culture and Environment (EASLCE)



- European Society for Translation Studies (EST)



- CLCWeb: Comparative Literature and Culture

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak