Gaia
Orientazio soziopertsonala: Gaitasun emozional, sozial eta etikoak ikasteko hezkuntza estrategiak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
BERASTEGUI MARTINEZ, YON | Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Ayudante Doctor | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoak | yon.berastegui@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer el rol fundamental que juegan las y los docentes en el desarrollo de las competencias emocionales, sociales y éticas. | 20.0 % |
Fortalecer la conciencia de la importancia que tiene una buena autoestima profesional y el desarrollo de las propias competencias sociopersonales sobre los estudiantes. | 20.0 % |
Identificar y poner en práctica el uso de recursos educativos para favorecer las competencias en el análisis de casos y programas, sabiendo valorar la conveniencia de unos u otros en diferentes contextos. | 10.0 % |
Conocer las principales pautas para la prevención y el desarrollo sociopersonal desde la perspectiva de colaboración entre agentes educativos (profesorado, familia, comunidad). | 20.0 % |
Valorar el trabajo en grupo en el desempeño de la función docente como instrumento de colaboración con otros agentes educativos. | 20.0 % |
Utilizar instrumentos sencillos de evaluación (observación, entrevista, escalas) para valorar las competencias sociopersonales | 10.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 15.0 | 100 % |
Eztabaidak | 5.0 | 100 % |
Irakurketak | 5.0 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 10.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 10.0 | 100 % |
Lana sarean | 10.0 | 0 % |
Talde-lana | 20.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 0.0 % | 50.0 % |
Lan praktikoak | 0.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Ikasleek emozioen oinarri psikofisiologiko eta jokaerak ezagutzen dituzte, konpetentzia emozional, sozial eta etikoen garapenean agente aktiboak izan ahal izatekoIkasleek profesionalaren eragin pertsonalak hezkuntza harremanetan duen eraginaren kontzientzia garatzen dute
Ikasleek ikasketa sozial eta emozionalaren garapenerako dauden psikoheziketa-programa nagusien ezaguera praktikoak lortzen dituzte
Ikasleek trebetasun komunikatiboak lortzen dituzte irakasle, familia eta komunitatearen arteko interakzioa hobetzeko
Ikasleek konpetentzia emozionalak balioesteko tresnak ezagutzen dituzte
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
a) Portfolio indibiduala (notaren %50):- Gelan landutako irakurgaien hausnarketa indibiduala:
- Gaiaren inguruko bilaketa pertsonala: albisteak, liburuak, web orriak, pelikuluak …
b) Kasuaren analisia (talde lana; notaren %50):
- Kasuari erantzuna emateko programen identifikazioa eta analisia
- Esku-hartze proposamena
- Lanaren aurkezpena
Atal guztiak gainditzea derrigorrezkoa izango da ikasgai gainditzeko.
* COVID-19ren eraginenez, konfinamendua egongo balitz, ebaluazio sistema bera erabiliko litzateke. Taldeko lanaren aurkezpena BBC plataformaren bidez gauzatuko da. Jarduerak eGelan jarriko dira eskuragai eta eGelaren bidez entregatuko dira.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiaren ebaluazioa, bai ikasgaiaren programan ezarritako gaitasunak gainditu ez dituzten ikasle presentzialentzat, bai ikasle ez presentzialentzat, honako hau izango da:Ikasleak izaera teoriko-praktikoko idatzizko proba bat burutuko du irakasgaiaren programazioan ezarritako eduki teorikoak aplikatuz. Proba honek %100eko balio izango du azken emaitzan. Ikasleak eskuragarri izango ditu ikasgaiko apunteak edota bestelako baliabideak froga egiten duen bitartean.
* COVID-19ren eraginenez, konfinamendua egongo balitz, azken ebaluaziora aurkezten diren ikasleek ikasgaiaren eGelan izango dute eskuragarri proba eta 90 minutu izango dituzte hau egin ahal izateko. Denbora igaro ondoren, egelara igoko dute dokumentua horretarako sortutako zereginaren bidez. Proba gainditzeko, ikasleek ikasgaian ezarritako gaitasunak eskuratu dituztela frogatu beharko dute, hots, 10etik 5 puntu eskuratu beharko dituzte gutxienez.
Irakasgai-zerrenda
Curriculum "sociopersonal"Intervención educativa y desarrollo de programas
Competencias sociopersonales de los educadores
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Bartolomé, M; Cabrera, F (2007): Construcción de una ciudadanía intercultural y responsable. Madrid: NarceaBeardall, N; Bergman, S y Surrey, J (2007): Making Connections:
Building community and Gender Dialogue in Secondary Schools.
Massachussets: Educators for Social Responsibility.
Comellas, M.J (2009): Educar en la comunidad y en la familia.
Valencia: Nau Llibres
Cowie, H; Jennifer, D (2007): Managing violence in schools. California: SAGE
Jover, G. y García, J.M. (2009) Hablar, escuchar, conversar. Teoría
y práctica de la conversación en las aulas, Barcelona: Octaedro.
McNamara y Moreton, 1995): Teaching children with emocional and
behavioural dificulties in primary and secondary classrooms.
London: Fulton.
Marchesi, A (2007): Sobre el bienestar de los docentes.
Competencias, emociones y valores. Madrid: Alianza editorial
Mathey, E. y Mérillou, Fl. (2009) Travailler et faire travailler en
équipe, Paris: Eyrolles Editions dÖrganisation.
Roffey, S (2011): Changing behavior in schools. Promoting positive relationships and well-being. California: SAGE
Rosenberg, M.B (2000): La comunicación no violenta: cómo utilizar
el poder del lenguaje para evitar conflictos y alcanzar soluciones
Barcelona: Urano
Sullivan, K; Cleary, M; Sullivan,J (2003): bullying en la enseñanza secundaria. El acoso escola. Cómo se presenta y cómo afrontarlo. Madrid: CEAC-Secundaria
Trianes, M.V; Fernandez, C (2001): Aprender a ser personas y convivir: un programa para Secundaria. Bilbao: Desclée
Vaello, J (2009): El professor emocionalmente competente. Barcelona: Grao
Vilá, R (2007): Comunicación intercultural: materials para Educación Secundaria. Madrid: Narcea
Wilson, M.B (2009): The responsive classroom Assessment.