Gaia
Berrikuntza Gizarte Zientzietan, Geografian eta Historian
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Berrikuntza Gizarte Zientzietan, Geografian eta Historian hautazko ikasgaia da, hain zuzen, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko, Lanbide Heziketako eta Hizkuntzen Irakaskuntzako Irakasleen Prestakuntza Unibertsitate Masterreko Giza eta Gizarte Zientziak espezialitatearen barne eskaintzen den II. Modulu espezifikoan jasotzen dena.Ikasgaiaren helburu nagusia Gizarte Zientzien, Geografiaren eta Historiaren arloko irakaslearen praktika profesionalean berrikuntzak duen rola ezagutzea eta ulertzean datza: hezkuntza-testuinguruan irakaslearen ikerlari papera ulertuz; eta teknikak, ikerketarako oinarrizko prozedurak eta ikerketa-praktika egokiak ezagutuz.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ECHEBERRIA ARQUERO, BERTA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Gizarte Zientzien Didaktika | berta.echeberria@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer y aplicar propuestas docentes innovadoras en el ámbito de la enseñanza- aprendizaje de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia | 20.0 % |
Analizar críticamente el desempeño de la docencia, de las buenas prácticas y de la orientación utilizando indicadores de calidad | 20.0 % |
Identificar los problemas relativos a la enseñanza y aprendizaje de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia y plantear alternativas y soluciones. | 20.0 % |
Conocer y aplicar metodologías y técnicas básicas de investigación y evaluación educativas | 20.0 % |
Ser capaz de diseñar y desarrollar proyectos de investigación, innovación y evaluación en el campo de la enseñanza-aprendizaje de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 12.0 | 0 % |
Eskola magistralak | 15.0 | 100 % |
Gai bat idatziz garatzea | 10.0 | 0 % |
Gelako praktikak | 10.0 | 100 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 8.0 | 0 % |
Kasuen analisia | 10.0 | 0 % |
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea | 5.0 | 0 % |
Ordenagailuko praktikak | 5.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Lan praktikoak | 100.0 % | 100.0 % |
Irakasgai-zerrenda
1. Berrikuntza proiektuak eta taldeak Gizarte Zientzien, Geografiaren eta Historiaren arloan.2. Irakaskuntza-rola berrikuntzaren eta kalitatearen ikuspegitik.
3. Gizarte Zientziak, Geografia eta Historia irakasteko arazoak eta alternatibak.
4. Gizarte Zientzien, Geografiaren eta Historiaren irakaskuntza-ikaskuntzan ikertzeko oinarrizko metodologiak eta teknikak.
5. Ebaluazio tresnak eta teknikak Gizarte Zientzien, Geografiaren eta Historiaren irakaskuntza-ikaskuntzan.
6. Gizarte Zientziak, Geografia eta Historiaren irakaskuntza-ikaskuntzarako baliabide berritzaileen sorkuntza.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
TRAVE GONZALEZ, G., La investigación en la didactica de las ciencias sociales, Univ de Huelva, 1998ESCUDERO,J.M., La formación del Profesorado y la mejora de la educación, Octaedro, 2006
PRATS, J. (ed.) La secundaria a examen ,Proa, 2002
PRATS, J. (coord..) Geografía e historia. Investigación, innovación y buenas prácticas. Graó, 2011
PLA, Sebastián, Aprender a pensar históricamente. La escritura de la historia en el Bachillerato, México, Plaza y Valdes, 2005
GOMEZ RODRIGUEZ, A.E., ; NUÑEZ, P., Formar para investigar, investigar para formar en Didáctica de las Ciencias Sociales, AUPDCS, Antequera, 2006
AVILA, R.Mª, LOPEZ ATXURRA, R., FERNANDEZ DE LARREA, Estibaliz, (eds), Las competencias profesionales para la enseñanza-aprendizaje de las Ciencias Sociales ante el reto europeo y la globalización, AUPDCS, Bilbao, 2007
http://www.ub.es/histodidactica/ <br /><br />
Aldizkariak
- IBER. DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS SOCIALES, GEOGRAFÍA E HISTORIA.- DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES Y SOCIALES
- ENSEÑANZA DE LAS CIENCIAS SOCIALES. REVISTA DE INVESTIGACIÓN.
-CON-CIENCIA SOCIAL. ANUARIO DE DIDACTICA DE GEOGRAFIA, HISTORIA Y OTRAS CIENCIAS SOCIALES
Estekak
http://www.didactica-ciencias-sociales.orghttp://www.ub.es/histodidactica/