Gaia
Gizarte-eta etnia-taldeen arteko harremanei buruzko ikerkuntza
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Gizarte Psikologiaren arloaren barruan, irakasgai honek taldeen gizarte psikologiari, emozioei eta psikologia politikoari buruzko azterlanak biltzen ditu. Europan Gizarte Psikologiaren inguruan abian diren ikerketa lerroen ikuspegi eguneratu bat ematen du. Gaur egungo garapenak aztertzen dira, gizarte taldeen arteko harremanei buruzko ikerketetan.Taldeen arteko harremanei buruzko ikerketatik hasita, gizarte identitatearen teoriaren eta haren garapen teoriko eta metodologikoen ikuspegitik igarota, gizarte gaiak lantzera iritsiko gara, hala nola gutxiengo etnikoak gaurko gizarteen testuinguruan eta akulturazioa, baita gizarte identitateei eta estigmari buruzko azterlanak ere.
Era berean, mozio kolektiboei eta emozio transzendenteei buruzko ikerketen berri ematen da, gizarte errituen, mobilizazioen eta gertaera traumatikoei eta kolektiboei aurre egiteko moduen azterlanen esparruan.
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Gizarte Psikologiaren garapen nagusiak, haren ikuspegiak eta punta-puntako ikerketa lerroak ezagutzea | 35.0 % |
Aurreiritziaren eta bazterkeriaren, jokabide prosozialen eta gatazka kolektiboei aurre egiteko moduaren analisian ezagutzak eta metodologia zientifikoa aplikatzeko gai izatea, ebidentzian oinarritutako jarduerak diseinatzeko | 35.0 % |
Gizarte Psikologiaren arloan ikerketa bat diseinatzeko gai izatea | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 25.5 | 45.5 |
Mintegia | 15 | 15 | 30 |
Gelako p. | 10 | 15 | 25 |
Laborategiko p. | 0 | 5 | 5 |
Ordenagailuko p. | 5 | 14.5 | 19.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 10.0 | 100 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 100 % |
Eztabaidak | 10.0 | 100 % |
Gai bat idatziz garatzea | 55.0 | 0 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 10.0 | 100 % |
Testuen analisia | 20.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 40.0 % | 60.0 % |
Epaimahaiak lan idatzia baloratzea | 40.0 % | 60.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Literatura kudeatu eta laburtuInformazioak aztertu
Taldean lan egin
Ikerketa idatziz aurkeztu
Emaitzak interpretatu
Ikerketa ahoz aurkeztu
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Etengabeko ebaluazioaIdazlana (% 70). Artikuluen analisi bat eginda, irakasgaian emandako gai bati buruzko lana izango da (10-20 orrialde), eta jendaurrean defendatu beharko da azken ebaluazio saioan. Idazlana: Alderdi hauek ebaluatuko dira: lanaren edukia, artikulu zientifikoaren arauekiko egokitzapena, sintesirako gaitasuna, kontzeptuen argitasuna, emaitzen ulermena, ikuspegi kritikoa. Ahozko aurkezpena: azalpenen argitasuna, denborara egokitzea eta galderei emandako erantzunak ebaluatuko dira.
Artikulu baten (irakasleren batek proposatutakoa) laburpena. Kopia idatzia entregatzea eta ikasgelan azaltzea (% 10)
Saioen laburpena. Txosten idatzia, gehienez 10 or. (% 10)
Aurrez aurreko saioetan garatutako jardueretan parte hartzea. Eztabaidak eta ariketak. (% 10)
COVID19 izurritea dela eta bertaratze gabeko ebaluazioa beharrezkoa balitz, ebaluazio jarraian ezarrita dauden portzentaiak mantenduko dira. Halere, lan guztiak, ebaluazio frogak eta aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate eta bestelakoak)
Ebaluazio globala.
Ahozko azterketa (% 50). Gaiari lotutako ikerketa lerroei buruzko 4 artikuluren balorazio kritikoa (materialak egelan eskuratu daitezke). Artikuluak azaltzen eta epaimahaikideek planteatutako galderei erantzuten jakin beharko dute.
Idatzizko azterketa (% 50): Hiru galdera irakasgaiaren gaiei buruz, dagokien bibliografia ere aintzat hartuta (materialak egelan eskuratu daitezke).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiko ikasleak hirugarren, laugarren edo salbuespenezko deialdian daudenean, epaimahai bat eratuko da, horretarako ezarritako arauen arabera. Irakasgaiaren lau deialdiak agortzen direnean, ikasleek salbuespenezko deialdi bat eskatu ahal izango dute, UPV/EHUko errektoreari igorritako idatzi baten bidez.Irakasgai-zerrenda
Gaia 1. Taldearteko harremanak: Migrazioa, akulturazioa eta identitatea1.1. Sarrera: Taldearteko harremanei buruzko teoria psikosozialen berrikuspena.
1.2. Ongizate subjektiboa: Dimentsioak eta bere lotura aldagai psikosozialekin.
1.3. Identitatea, Akulturazioa eta migrazioak. Akulturazio jarrerak eta estrategiak: Ereduak eta neurketa moduak. Ikerlanen berrikuspena
1.4. Faktore psikosozialak (alde kulturala, estresa, babes soziala, aurre-egitea), egokitzapen soziokuluturala eta ongizatea migrazioan. Estigmari buruzko teoriak, identitate soziala eta aurre-egitea.
1.5. Errituak eta talde aurre-egitea: Talde identitateak eta prozesu emozionalak.
Gaia 2.- Akulturazioa eta esku-hartze psikosoziala inmigrazioan
2.1. Identitatea eta gutxiengo etnikoak
2.2. Neraberaroa eta eskola: Disonantzia sozio-kulturala
2.3. Generoa eta identitatea
2.4. Senitartekoen bilketa
2.5. Esku-hartze psikosozialen ereduak
Gaia 3.- Talde prozesuak: Emozio kolektiboak
3.1. Afektua, emozioak eta aldarte animikoak. Emozioak: Appraisal, erantzun fisiologikoak eta ekintzarako joerak.
3.2. Oinarrizko emozioak, antagonistak (amorrua, nazka eta mesprezua), utzikeria (tristezia eta beldurra), positiboak (poza, interesa, sorpresa, humorea eta dibertimedua), moralak (kulpa, lotsa eta harrotasuna), transzendentzia (errespetua, inspirazioa, mirespena, maitasuna, eskertasuna.
3.3. Taldearteko emozioak taldeen aurrean, taldean edo kolektiboak.
3.4. Emozio kolektiboak. Prozesu psikosozialak giro emozioalaren sormenean: Portaera sinkronizatua, talde fluxua eta emoziozko sinkronia. Giro emozionalaren erregulazioa.
3.5. Barkamen eta erreparazio prozesuak: Nazioarteko esperientziak eta erritual sozialen errola.
Gaia 4.- Identitate soziala, taldearteko harremana eta bazterketa soziala
4.1. Taldearteko harremanei buruzko lan psikologikoen ikuspegi historikoa
4.2. Taldearen balioa eta talde dinamika subjektiboa
4.3. Taldearteko desadostasuna: Bazterketa soziala, infrahumanizazioa eta etnozentrismoa.
4.4. Kontserbadurismo politikoaeta desberdintasun sozialaren eraikuntza. Desberdintasun sozialen atzean daude zergati sozio-epistemikoen, esperientzialen eta ideologikoen lanketa.
4.5- Taldearteko lankidetza. Alofilia, hipernormak eta identifikazio globalaren sentimendua.
4.6. Gorroto delituen ikuspegi bat
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Berry, J.W. (2005). Conceptual Approaches to Acculturation. In K.M. Chon, P.B. Organista & G. Marin (eds.), Acculturation. Advances in Theory, Measurement and Applied Research. Washington, DC: American Psychological Association.Bourhis, R.Y. and Leyens, J-P. (1996). Estereotipos, discriminación y relaciones entre grupos. Madrid: McGraw-Hill.
Fiske, S., Gilbert, D.T., and Lindzey, G. (2010). Handbook of Social Psychology (5th ed.). Hoboken: NY, Willey & Sons.
Morales, J.F. Huici, C. Gómez A., y Gaviria, E. (coords.) (2008). Método, teoría e investigación en psicología social. Madrid: Pearson-Prentice Hall.
Páez, D., Martin Beristain, C., González, J.L., Basabe, N. and de Rivera J. (Coords.) (2011). Superando la Violencia Colectiva y Construyendo Cultura de Paz. Madrid Fundamentos.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Chun, K., Organista, P.B. and Marín, G. (2003). Acculturation. Advances in Theory, Measurement, and Applied Research. Washington, D.C.: APA.Delle Fave, A., Massinmini, F., and Bassi, M. (2011). Psychological Selection and Optimal Experience Across Cultures (Vol. II). ISBN: 978-90-481-9875-7 (Print) 978-90-481-9876-4 (Online), available on http://link.springer.com/book/10.1007/978-90-481-9876-4.
Echebarria-Echabe, A. (2013). Mortality salience and uncertainty: Similar effects but different processes?. European Journal of Social Psychology, 43, 185¿191.
Gómez, A, Morales, J.F., Hart, S., Vázquez, A., and Swann, W. B., Jr. (2011b). Rejected and excluded forevermore, but even more devoted: Irrevocable ostracism intensifies loyalty to the group among identity fused persons. Personality and Social Psychology Bulletin, 37, 1574-1586.
Nguyen, A.M., and Benet-Martínez, V. (2013). Biculturalism and adjustment: A meta-analyisis. Journal of Cross-Cultural Psychology, 44(1), 122-159.
Estekak
GRUPO Consolidado de investigación en psicologíahttp://www.ehu.es/pswparod/articulos.asp
Aplicación online instrumentos de medida
http://www.ehu.es/GCIPS/
SCEPS: Sociedad Científica Española de Psicología Social
http://www.sceps.es/
Revista de Psicología Social
http://www.fia.es/journals/revistadepsicologiasocial/home
European Association of Social Psychology
http://www.easp.eu/
Society for Personality and Social Psychology
http://www.spsp.org/
The International Association for Cross-Cultural Psychology (IACCP)
social psychology
http://www.usu.edu/psy3510/links/links1a.html
http://www.socialpsychology.org/siteweek.htm
Prejudice
http://www.topsite.com/goto/understandingprejudice.org
http://www.topsite.com/goto/janeelliott.com
http://www.topsite.com/goto/beyondprejudice.com
Social identity:
http://www.issiweb.org/
ENCUESTA MUNDIAL VALORES
http://www.worldvaluessurvey.org/
The Pew Global Attitudes Project
http://pewglobal.org/